home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23454
  0 Brugere, 1198 Gæster Online.

Nyeste Bruger: concordemayfai...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Hvad tror du på?
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Tror du på en religion?
Ja, Kristendommen.
- 26 (28,6%)
Ja, Islam.
- 3 (3,3%)
Ja, Jødedommen.
- 0 (0%)
Ja, Buddhismen.
- 3 (3,3%)
Ja, anden religion.
- 1 (1,1%)
Nej, tror ikke på nogen religion.
- 58 (63,7%)
Antal Stemmer: 91

Sider: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 34 Udprint
Forfatter Emne: Hvad tror du på?  (Læst 57210 gange)
plutonium
Manager

Sv: Hvad tror du på?
« Svar #255: 08 Apr 2013, 11:04 »

Nu ved jeg ikke lige hvad du har hørt, men jeg kan afkræfte at jeg tror på at alle er frelst af Gud. Man er tilgivet, men den viden er velsagtens ubrugelig hvis man ikke tror. Som jeg ser det følger det at blive frelst, med det at blive frelst ved helligånden (komme til tro) Smiley

Tro er som sagt meget individuel, og jeg skal ikke blande mig i hvad andre tror, men det jeg har beskrevet ovenfor er jeg ret sikker på at man kan finde belæg for i kristendommen Peace

Så kan man naturligvis fortolke videre på tingene og danne sig sin egen opfattelse, men jeg mener ret bestemt, at alle er tilgivet i kristendommen. Men korrekt - en ikke-troende vil sandsynligvis bare løfte på skuldrene og sige 'og hvad så?'. Men for Gud er alle ens, og vi er derfor alle velkomne i paradis efter vores synd blev taget fra os.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Spardle
Landsholdsspiller

« Svar #256: 08 Apr 2013, 11:33 »

Men er skærsilden så kristendommens svar på muslimernes pilgrimsrejser?

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

plutonium
Manager

« Svar #257: 08 Apr 2013, 11:37 »

Skærsilden er helvede Smiley

Men mig bekendt er der ikke nævnt et helvede i biblen, så det er noget kirken har fundet på, for at skræmme folk til at købe afladsbreve og alt det fis i middelalderen Peace

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Spardle
Landsholdsspiller

« Svar #258: 08 Apr 2013, 11:39 »

Men det fede ved kristendommen, ift. de andre religioner er, at alle bliver frelst reddet osv. lige meget hvordan du har opført dig. Altså "vores" Gud er den mest ligeglade Gud af dem der findes Peace

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

plutonium
Manager

« Svar #259: 08 Apr 2013, 11:43 »

Men det fede ved kristendommen, ift. de andre religioner er, at alle bliver frelst reddet osv. lige meget hvordan du har opført dig. Altså "vores" Gud er den mest ligeglade Gud af dem der findes Peace

Nej, det ville jeg ikke sige.

Han er jo den samme gud som der er i jødedommen, hvor han jo er en tough son of a bitch. Men i det nye testamente går han i menneskeskikkelse rundt iblandt menneskene, og får en forståelse for hvorfor vi er som vi er, og så tilgiver han os. Så han er absolut ikke ligeglad, men man kan sige, at han er overbærende og kærlig, idet han ønsker os, som han jo har skabt i sit billede, det bedste.

Ibraa
Førsteholdsspiller

« Svar #260: 08 Apr 2013, 13:05 »

Når man tænker på alt det liv der eksisterer i verden, både det som har eksisteret, og det som kommer til at eksistere - og her gælder ALT liv, dvs. jeg tænker også på dyr, insekter, fisk osv.... Så har man været ufattelig heldig at blive født som menneske som lever i en tid hvor teknologien er på et højt niveau, og hvor man bor i et land som er så frit og fuld af muligheder.... Og så synes jeg bare at man misbruger sit held ved at leve efter en ældgammel bog, når nu mulighederne for et liv fuld af oplevelser er tilgængelig. Var man blevet født som en eller anden fattig slave midt i 1000-tallet kan jeg godt forstå man ikke ved bedre end at tro på gud. Men som tingene er for de fleste i Skandinavien synes jeg sgu det er spild af tid at leve efter en religion. Ser man på de standarder mennesker har levet i de seneste milliarder år, og som nogen stadig lever i, skal man være lykkelig over at være født i fx Danmark i disse tider - for her er der sgu ingen grund til at være overtroisk. Synes det er okay at man trækker nødbremsen som sidste håb, når man er ved at styrte ned i et fly, ved at bede til gud - for det har vi jo set fra tegnefilm hvordan det virker, men at bruge hele sit liv på at bede til en gud, og gå i kirke/moske for at høre de samme kedelige løgnagtige historier fra de religiøse bøger er sgu spild af tid, hvis du spørger mig.

Mit håb er dog at religion - især de ekstreme som fx Islam uddør med tiden. Bevares - det vil nok tage et par århundreder endnu, men det kommer nok - især her i Vesten.

Am I the only one around here who gives a shit about the world?

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #261: 08 Apr 2013, 13:17 »

Og så synes jeg bare at man misbruger sit held ved at leve efter en ældgammel bog, når nu mulighederne for et liv fuld af oplevelser er tilgængelig.

men at bruge hele sit liv på at bede til en gud, og gå i kirke/moske for at høre de samme kedelige løgnagtige historier fra de religiøse bøger er sgu spild af tid, hvis du spørger mig

Hvorfor mener du at man ikke kan være religiøs og så stadig have et liv fuld af oplevelser? Jeg er da selv troende, men det holder mig på ingen måde fra at nyde livet til fulde - tværtimod giver det mig noget ekstra, at jeg kan gå ind til livet med håb og positiv indstilling netop fordi at jeg tror at der er mere til livet end blot at bruge 80 år på at dø. Jeg har aldrig læst hele biblen, ligesom jeg kun går i kirke til specielle lejligheder, så religion er på ingen måde spild af tid for mit vedkommende.

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Ibraa
Førsteholdsspiller

« Svar #262: 08 Apr 2013, 13:24 »

Hvorfor mener du at man ikke kan være religiøs og så stadig have et liv fuld af oplevelser? Jeg er da selv troende, men det holder mig på ingen måde fra at nyde livet til fulde - tværtimod giver det mig noget ekstra, at jeg kan gå ind til livet med håb og positiv indstilling netop fordi at jeg tror at der er mere til livet end blot at bruge 80 år på at dø. Jeg har aldrig læst hele biblen, ligesom jeg kun går i kirke til specielle lejligheder, så religion er på ingen måde spild af tid for mit vedkommende.

Det er også mest møntet på ekstremister. Typisk er de ekstreme i dag muslimer, men de findes desværre også inde for kristendommen. En fra min kærestes klasse (3.g) er ekstremist og han mener at folk som er kræftsyge bare skal ligge sig til at dø - da det er guds vilje. Det var ikke alle fra klassen der var lige enige, og alle der tog det lige roligt, når de nu selv har familie der kæmper med kræft. Jeg tvivler på at du er så ekstrem Smiley Og det er sådanne typer som bare er fuldstændig uden for rækkevidde fordi de er forblændet af deres religion. Skrækkeligt! Smiley

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #263: 08 Apr 2013, 13:30 »

Ja, vi kan da sagtens blive enige om at der findes ekstremister, både inden for religion og politik og psykopater på mange andre fronter. Jeg kan ikke se hvorfor religion skal uddø, ligesom jeg ikke kan se hvorfor det skal være så forfærdeligt at folk er troende. Jeg kan sagtens se at ekstremister er psykopater der bruger religion som undskyldning for at udøve deres psykopati, men hvis mange millioner finder trøst og glæde i religion, virker det afstumpet at håbe på at det uddør.

At ekstremisme så er en side-effekt af religion er hvad det er - det er stadig en meget lille brøkdel der bruger religion til at udøve ondskab over for andre mennesker. Ham ekstremisten i din klasse har en holdning som vi sagtens kan være uenige i, og tage afstand fra, men sådan er det jo med så mange ting. Jeg kan også være dybt uenig og forarget over holdningen om  at de fattige må klare sig selv, men så længe at folk ikke skader andre med deres holdninger, ser jeg intet i vejen med at lade dem leve det liv de vil i fred og fordragelighed.

Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Ibraa
Førsteholdsspiller

« Svar #264: 08 Apr 2013, 13:45 »

Ja, vi kan da sagtens blive enige om at der findes ekstremister, både inden for religion og politik og psykopater på mange andre fronter. Jeg kan ikke se hvorfor religion skal uddø, ligesom jeg ikke kan se hvorfor det skal være så forfærdeligt at folk er troende. Jeg kan sagtens se at ekstremister er psykopater der bruger religion som undskyldning for at udøve deres psykopati, men hvis mange millioner finder trøst og glæde i religion, virker det afstumpet at håbe på at det uddør.

At ekstremisme så er en side-effekt af religion er hvad det er - det er stadig en meget lille brøkdel der bruger religion til at udøve ondskab over for andre mennesker. Ham ekstremisten i din klasse har en holdning som vi sagtens kan være uenige i, og tage afstand fra, men sådan er det jo med så mange ting. Jeg kan også være dybt uenig og forarget over holdningen om  at de fattige må klare sig selv, men så længe at folk ikke skader andre med deres holdninger, ser jeg intet i vejen med at lade dem leve det liv de vil i fred og fordragelighed.

Det afhænger også hvilken grad af troende du er. Du lyder ikke helhjertet kristen, og følger ikke Biblen til punkt og prikke, så det er ikke typer som dig jeg er efter. Det er dem som lader religion styre ens liv. Det er forfærdeligt at være vidne til fordi de udelukker dem selv for så meget. Religiøse mennesker som følger deres Gud fuldt ud er i princippet ligeså dumme som folket i Nordkorea... Man er født med sin egen hjerne og fornuft - så brug den da!

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #265: 08 Apr 2013, 13:57 »

Det kommer da så sandelig an på hvad du mener med en helhjertet kristen. At være kristen betyder blot at du tror på Gud. Biblen kan tolkes på mange måder og er selvmodsigende. Jeg har valgt at se den som en retningslinje for hvordan man bør anskue verden og sine medmennesker på. Nogle folk vælger at følge den slavisk, men læser den heller ikke på en måde som gør den skadelig for andre. Nogle få mennesker tolker den på en voldelig måde, og retfærdiggør deres handlinger via biblen. Men at være 'helhjertet' kristen er ikke betinget af hverken at du læser bilen eller følger den slavisk på nogen måde. Det handler udelukkende om din tro.Nogle mennesker føler så at de er tættere på Gud ved at følge biblen tættere, nogle helt ind til ekstremerne. Men igen, der er stor forskel på at håbe at voldelig ekstremisme uddør og så til at religion som helhed uddør. Det sidste virker apatisk og ville i mine øjne gøre verden endnu mere sørgelig, dyster og negativ end den er i forvejen. Psykopater skal nok finde en undskyldning for at retfærdiggøre deres handlinger - være det religion eller andet.

Ibraa
Førsteholdsspiller

« Svar #266: 08 Apr 2013, 14:08 »

Det kommer da så sandelig an på hvad du mener med en helhjertet kristen. At være kristen betyder blot at du tror på Gud. Biblen kan tolkes på mange måder og er selvmodsigende. Jeg har valgt at se den som en retningslinje for hvordan man bør anskue verden og sine medmennesker på. Nogle folk vælger at følge den slavisk, men læser den heller ikke på en måde som gør den skadelig for andre. Nogle få mennesker tolker den på en voldelig måde, og retfærdiggør deres handlinger via biblen. Men at være 'helhjertet' kristen er ikke betinget af hverken at du læser bilen eller følger den slavisk på nogen måde. Det handler udelukkende om din tro.Nogle mennesker føler så at de er tættere på Gud ved at følge biblen tættere, nogle helt ind til ekstremerne. Men igen, der er stor forskel på at håbe at voldelig ekstremisme uddør og så til at religion som helhed uddør. Det sidste virker apatisk og ville i mine øjne gøre verden endnu mere sørgelig, dyster og negativ end den er i forvejen. Psykopater skal nok finde en undskyldning for at retfærdiggøre deres handlinger - være det religion eller andet.

Men hvis du tror på Gud, tror du så også på alle Biblens historier? Nok havde man en mindre priviligeret tid, dengang man skrev biblen, men fantasien fejlede hvert fald ikke noget! For mig er det heller bare en omgang vrøvl. Smiley

Njaourinho
Landsholdsspiller

« Svar #267: 08 Apr 2013, 14:24 »

<a href="http://www.youtube.com/v/9D05ej8u-gU?version=3&quot;&gt;<br />&lt;param name=&quot;movie&quot; value=&quot;<a href=&quot;http://www.youtube.com/v/9D05ej8u-gU?version=3&quot; target=&quot;_blank&quot;>http://www.youtube.com/v/9D05ej8u-gU?version=3</a>&quot; /&gt;<br />&lt;param name=&quot;allowFullScreen&quot; value=&quot;true&quot; /&gt;<br />&lt;param name=&quot;allowscriptaccess&quot; value=&quot;always&quot; /&gt;<br />&lt;/object&gt;&lt;div style=&quot;font-size: 0.8em&quot;&gt;<a href=&quot;http://www.tools4noobs.com/online_tools/youtube_xhtml/&quot; target=&quot;_blank&quot;>Get your own valid XHTML YouTube embed code</a>&lt;/div&gt;" target="_blank">http://www.youtube.com/v/9D05ej8u-gU?version=3&quot;&gt;<br />&lt;param name=&quot;movie&quot; value=&quot;<a href="http://www.youtube.com/v/9D05ej8u-gU?version=3" target="_blank">http://www.youtube.com/v/9D05ej8u-gU?version=3</a>&quot; /&gt;<br />&lt;param name=&quot;allowFullScreen&quot; value=&quot;true&quot; /&gt;<br />&lt;param name=&quot;allowscriptaccess&quot; value=&quot;always&quot; /&gt;<br />&lt;/object&gt;&lt;div style=&quot;font-size: 0.8em&quot;&gt;<a href="http://www.tools4noobs.com/online_tools/youtube_xhtml/" target="_blank">Get your own valid XHTML YouTube embed code</a>&lt;/div&gt;</a>

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #268: 08 Apr 2013, 14:31 »

Men hvis du tror på Gud, tror du så også på alle Biblens historier? Nok havde man en mindre priviligeret tid, dengang man skrev biblen, men fantasien fejlede hvert fald ikke noget! For mig er det heller bare en omgang vrøvl. Smiley

Nej, det gør jeg da så absolut ikke. Jeg tror på Gud, og jeg tror på at Jesus engang levede. Jeg tror også på at biblen er skrevet af en flok mennesker som levede omkring Jesu tid, men samtidig tror jeg også at den er blevet redigeret meget under udarbejdelse (som historikere også har påvist). Biblen tager jeg med et gran salt, men jeg kan sagtens tro på Gud alligevel Smiley.

plutonium
Manager

« Svar #269: 08 Apr 2013, 14:50 »

Ibraa, jeg vil faktisk sige, at jeg håber typer som dig uddør en dag - helst uden decideret død, men mere i omvendelse Wink

Du er meget generaliserende og virker nærmest som om, at enten er man fundamentalist eller også er man ikke troende. Verden er absolut ikke sort hvid på det punkt, men kan gradbøjes lige så mange gange, som der er mennesker på jorden Peace

Jeg vil tro Hawk er et meget godt billede på den gennemsnitlige kristne dansker. En, der bruger biblen som en retningsviser, men absolut ikke som en step-by-step guide til hvordan man skal leve livet. Det er klart, at der er ekstremister, og de vil alle dage være dumme at høre på for alle, der ikke er enige. Det gælder på samme måde indenfor politik for mig, hvor mange jeg har diskuteret politik med har været alt for snævre i deres måder at se politik på. Enten er man ræverød eller også er man bundliberal. De er da lige så dumme at høre på, som fundamentalistisk religiøse er det. Al ekstremisme er grimt, og så er det vist slået fast.

Jeg håber absolut ikke at religion uddør, bare for at uddø. Men hvis verdens befolkning kunne finde et alternativ til religion, så ville det jo ikke være en 'trist' udslettelse af religion, da noget andet så bare vil tage pladsen i folks bevidsthed. Men jeg tror på at religion kan bringe det bedste frem i folk, og jeg er ikke i tvivl om at religion har reddet mange skæve eksistenser, der var på vej ud i en mindre heldig livsbane. At en lovreligion som Islam så er en smule out of date gør at den er svær at tilpasse den moderne verden, men mon ikke der på et eller andet tidspunkt kommer en reformation af islam, så det bliver muligt at blande lovbefalingerne og den moderne verden?

Jesus var jo en reformator, der prædikede at jødedommen ikke gik ud på at udføre en masse ritualer og håndhæve en masse love, men på at man skulle føle og tænke som et godt menneske. Det nytter ikke noget at du hjælper din nabo, hvis du samtidig pønser på at udnytte ham til egen vinding. Tanken er vigtigere end handling, ifølge Jesus, og det kan jeg da ikke være uenig i. Det er faktisk også det langt de fleste af lignelserne og historierne i det nye testamente handler om, og den giver et godt billede af hvordan mennesker bør opføre sig overfor hinanden (efter min mening). Jeg kan dog have overset en del, for har aldrig nærlæst det Wink

Sider: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 34 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010