home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 17:42:57 g00n Blogs Minimalistic 2020
11 Sep 2025, 13:54 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
20 Jul 2025, 23:41 Balslev Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
15 Jul 2025, 21:03 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23606
  1 Bruger, 863 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Brendansow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Skole
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad syntes du om lektier
Det er sjovt
- 27 (18,6%)
Altså det er ikk det bedste
- 31 (21,4%)
Nedern
- 7 (4,8%)
Kedeligt
- 19 (13,1%)
Top Dårligt burde udryddes
- 61 (42,1%)
Antal Stemmer: 145

Sider: 1 ... 405 406 [407] 408 409 ... 565 Udprint
Forfatter Emne: Skole  (Læst 596315 gange)
Enged
Gæst

Sv: Skole
« Svar #6090: 17 Maj 2011, 18:54 »

Af de afsluttede fag fik jeg følgende:

Matematik:
Mundtligt 12
Skriftligt 12

Samfundsfag 12

Har trukket mat, men kan næsten kun gøre det dårligere.

EDIT: Begge c fag
Med mindre du ved, hvad du vil læse, så hæv da for guds skyld matematik til b-niveau. Hvis du er så god, så burde det ikke være svært for dig at få i hvert fald 7-10 på b. Det er ikke ret mange uddannelser du kan komme ind på senere, hvis du ikke har haft matematik på b.

bettepjevs
Førsteholdsspiller

« Svar #6091: 17 Maj 2011, 20:03 »

Med mindre du ved, hvad du vil læse, så hæv da for guds skyld matematik til b-niveau. Hvis du er så god, så burde det ikke være svært for dig at få i hvert fald 7-10 på b. Det er ikke ret mange uddannelser du kan komme ind på senere, hvis du ikke har haft matematik på b.

Ved ikke hvad jeg vil læse, men valgte markedskommunikatio n og kulturforståelse. Er desuden overrasket over mine 12 taller i mat, men regner med at hvis matematik er nødvendigt tager jeg det på VUC. Det er desuden forsent at vælge valgfag.

cjensen94
Gæst

« Svar #6092: 19 Maj 2011, 12:50 »

Sidder her og knokler med en samfundsfag opgave, og vil egentlig gerne have en anelse hjælp til at argumentere mod et par regeringens kriterier for vellykket integration. Det er de følgende:

Danskkundskaber og uddannelse: Efterkommere skal have samme danskkundskaber og samme uddannelsesniveau som danskere.
Selvforsørgelse: Udlændinge skal i samme grad som danskere forsørge sig selv uden indkomstoverførsler fra staten og kommunen.
Kontakt mellem udlændinge og danskere i hverdagen: Der skal være kontakt mellem danskere og udlændinge - Det skal sig i form af ægteskaber, som kolleger eller gennem almindelig kontakt i hverdagen.
Grundlæggende værdier og normer: Udlændinge skal tilslutte sig og efterleve nogle grundlæggende værdier og normer i Danmark, herunder overholdelse af landets love.

Hvis der så skulle være et par flinke sjæle, vil jeg meget gerne hører et par argumenter for og imod.

fredesvbg
Reserveholdsspiller

« Svar #6093: 19 Maj 2011, 14:31 »

Sidder her og knokler med en samfundsfag opgave, og vil egentlig gerne have en anelse hjælp til at argumentere mod et par regeringens kriterier for vellykket integration. Det er de følgende:

Danskkundskaber og uddannelse: Efterkommere skal have samme danskkundskaber og samme uddannelsesniveau som danskere.
Selvforsørgelse: Udlændinge skal i samme grad som danskere forsørge sig selv uden indkomstoverførsler fra staten og kommunen.
Kontakt mellem udlændinge og danskere i hverdagen: Der skal være kontakt mellem danskere og udlændinge - Det skal sig i form af ægteskaber, som kolleger eller gennem almindelig kontakt i hverdagen.
Grundlæggende værdier og normer: Udlændinge skal tilslutte sig og efterleve nogle grundlæggende værdier og normer i Danmark, herunder overholdelse af landets love.

Hvis der så skulle være et par flinke sjæle, vil jeg meget gerne hører et par argumenter for og imod.

Det er jo svært at være imod de målsætninger, du kunne måske så sige at de er lidt fluffy, for det er jo noget alle synes lyder godt, men hvordan får man mustafa til at gifte sig med maria, eller svetlana til at gifte sig med svend?Huh (den sidste er jo nok forresten et købe forhold, så er det ikke så svært Smiley )

Vah! Denuone Latine loquebar? Me ineptum. Interdum modo elabitur

dissing10
Reserveholdsspiller

« Svar #6094: 20 Maj 2011, 13:40 »

Er der en der hurtigt kan forklare hvad "det lyriske jeg" er?

Cesc
Landsholdsspiller

« Svar #6095: 22 Maj 2011, 19:05 »

http://youtu.be/BwsheRPb6iI

Hey ya'll.
Jeg står og er ved at analysere og fortolke denne reklame. Men hvad fanden er budskabet med det?

Derudover er der så en slags symbolik i nogen af tingene som I kan se?

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #6096: 23 Maj 2011, 20:21 »

Hvis nogen skulle have lyst til at svare på 11 spg der vil hjælpe mig med et igangværende projekt, så kan I gøre det her http://www.kwiksurveys.com/online-survey.php?surveyID=NJOKLO_93c4fc15

Tak skal I have Opstemt

Cesc
Landsholdsspiller

« Svar #6097: 23 Maj 2011, 21:26 »

Så har jeg svaret på det KongFjong!

Anyway, vil jeg gerne se folk hjælpe mig!!!! ;-)

Enged
Gæst

« Svar #6098: 23 Maj 2011, 21:43 »

Kig efter sex, Cesc. Det er der i alle reklamer. Der er sikkert noget der kan forestille det kvindelige kønsorgan, for at sige det pænt, i den formation som pålægget bliver placeret på, eller noget fallos.
Det er uden pis, vi fik det at vide i billedkunst sidste år, og min lærer sagde, at man ikke skulle være bange for at sige det, fordi det stort set altid er sådan. Lærerene bliver pisse glade, hvis du tør stå frem og sige det.

NiklasV
Gæst

« Svar #6099: 23 Maj 2011, 21:52 »

http://youtu.be/BwsheRPb6iI

Hey ya'll.
Jeg står og er ved at analysere og fortolke denne reklame. Men hvad fanden er budskabet med det?

Derudover er der så en slags symbolik i nogen af tingene som I kan se?

Nu prøver jeg bare....

Men en symbolik er vel at det er dyr som reklamerne bliver baseret på, altså dem som kender smagen på kød bedst (ergo, at de ikke kan "smage" forskel og er sådan lidt ligeglade med interviewet, da det skal forestille at det føles  for dem, som de spiser det hverdag) Hvis du forstår?

Romafan
Landsholdsspiller

« Svar #6100: 23 Maj 2011, 21:56 »

Cesc: Skal i komme ind på billedbeskæring? Altså det gyldne snit osv. For den slags ting fortæller meget om en reklame eller kort film. Hvad har vi i fokuspunkterne og hvorfor er de der?
Klipning og kameravinkel siger også noget.
Stil også dig selv spørgsmålet, hvorfor det er to vidt forskellige scener vi ser, som umiddelbart ikke har relation, andet end at det er det samme produkt der snakkes om.
Hvorfor ser vi ikke produktet i første halvdel af reklamen? Og hvorfor skal vi have en ekspertmening fra en bjørn?

Sidste note: Analyse handler om at stille sig selv en masse spørgsmål og så forsøge at besvare den ud fra faglige termer, eller bare med ens eget sprog.

Håber det hjalp Smiley

DenGrimmeÆlling
Ynglingespiller

« Svar #6101: 23 Maj 2011, 22:49 »

Hvis nogen skulle have lyst til at svare på 11 spg der vil hjælpe mig med et igangværende projekt, så kan I gøre det her http://www.kwiksurveys.com/online-survey.php?surveyID=NJOKLO_93c4fc15

Tak skal I have Opstemt
Så har jeg lige svaret Smiley

Chamberlain15
Manager

« Svar #6102: 24 Maj 2011, 12:00 »

Så har jeg lige været oppe i prøveeksamen i 8. klasse i skriftlig dansk. Jeg havde aftalt med mig selv at jeg ville lade vær med at skynde mig, og heller bruge al tiden hvis det skulle være. Vi fik de samme valgmuligheder som 9. klasserne. Jeg tog nr. 4. Den med at pace sin børn i sport. Synes den var ret nem at gå i gang med, og efter 1 time og 30 min, så var jeg færdig. Jeg skrev 2 sider og 750 ord. Var selv ret tilfreds med det jeg fik skrevet. Nu glæder jeg mig bare til at se min karakter. Imorgen er det så matematik prøveeksamen, hvor jeg er utrolig nervøs. Regner ikke med at få en særlig god karakter...

Tidligere brugernavn: petur

Arsenal og Knattspyrnufélag Akureyrar <3

Har et stort had til især Tottenham.

Arsene Wenger: "I tried to watch the Tottenham match on television in my hotel yesterday, but I fell asleep."

Enged
Gæst

« Svar #6103: 24 Maj 2011, 12:26 »

Skal man virkelig ikke skrive mere i folkeskolen? Overraskende så lidt jeg rent faktisk husker.
Fordi til terminsprøve på STX skrev jeg da 7 sider, og det var end ikke maksimum.

Chamberlain15
Manager

« Svar #6104: 24 Maj 2011, 12:45 »

Skal man virkelig ikke skrive mere i folkeskolen? Overraskende så lidt jeg rent faktisk husker.
Fordi til terminsprøve på STX skrev jeg da 7 sider, og det var end ikke maksimum.

Altså jeg var den 2. hurtigste til at blive færdig. Ham der var før mig havde også skrevet 2 sider. Da jeg så forlod skolen så var næsten halvdelen færdige, og mig og ham den først var stadigvæk dem der havde skrevet mest. Faktisk var der en der blot valgte at skrive en halv side, hvilket han ikke skal regne med at få så skide meget for. Jeg ved godt at det hedder kvalitet frem for kvantitet, men tror nu alligevel der skal mere end en halv side til.

Tidligere brugernavn: petur

Arsenal og Knattspyrnufélag Akureyrar <3

Har et stort had til især Tottenham.

Arsene Wenger: "I tried to watch the Tottenham match on television in my hotel yesterday, but I fell asleep."

Sider: 1 ... 405 406 [407] 408 409 ... 565 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010