home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 17:42:57 g00n Blogs Minimalistic 2020
11 Sep 2025, 13:54 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
20 Jul 2025, 23:41 Balslev Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
15 Jul 2025, 21:03 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23606
  1 Bruger, 839 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Brendansow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Skole
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad syntes du om lektier
Det er sjovt
- 27 (18,6%)
Altså det er ikk det bedste
- 31 (21,4%)
Nedern
- 7 (4,8%)
Kedeligt
- 19 (13,1%)
Top Dårligt burde udryddes
- 61 (42,1%)
Antal Stemmer: 145

Sider: 1 ... 402 403 [404] 405 406 ... 565 Udprint
Forfatter Emne: Skole  (Læst 596337 gange)
nicolajtmadsen
Landsholdsspiller

Sv: Skole
« Svar #6045: 05 Maj 2011, 17:42 »

Nu har vi åbenbart ikke været oppe til skriftlig engelsk idag, men det lader til i andre har.
Så ville lige hører om den var svær.

FCK

KasperSchmidt
Gæst

« Svar #6046: 05 Maj 2011, 20:38 »

Hey drenge.
Jeg er netop i gang med at lave emneopgave om andengradsfunktione r.
Jeg har dog nogle problemer med at beregne nogle andengradsligninger omkring det.
Så er der nogle der vil hjælpe med dem?

Eks. 1.a.:    f(x) = 2x2 – 16x – 40
Eks. 1.b.:    f(x) = 4x2 – 36
Eks. 1.c.:    f(x) = -3x2 – 4x
« Seneste Redigering: 05 Maj 2011, 20:45 af KasperSchmidt » Logged

Enged
Gæst

« Svar #6047: 05 Maj 2011, 20:42 »

Hvordan skal linjeafstanden være, når man skriver SRO? Standard eller 1,5?
Jeg har altid fået at vide, at man ALTID skal skrive med 1,5 og størrelse 12, og så enten Times New Roman, Cambria eller en anden font jeg ikke lige kan huske.

knudsen_0
Landsholdsspiller

« Svar #6048: 05 Maj 2011, 20:44 »

Hey drenge.
Jeg er netop i gang med at lave emneopgave om andengradsfunktione r.
Jeg har dog nogle problemer med at beregne nogle ligninger omkring det.
Så er der nogle der vil hjælpe med dem?

Eks. 1.a.:    f(x) = 2x2 – 16x – 40
Eks. 1.b.:    f(x) = 4x2 – 36
Eks. 1.c.:    f(x) = -3x2 – 4x

Jeg er ikke helt med på hvad det er du skal have hjælp til? Er det formlen til at løse andengradsligninger du søger eller er det bare løsningen på dine eksempler?

Vuelve la ilusión

KasperSchmidt
Gæst

« Svar #6049: 05 Maj 2011, 20:45 »

Jeg er ikke helt med på hvad det er du skal have hjælp til? Er det formlen til at løse andengradsligninger du søger eller er det bare løsningen på dine eksempler?
Jeg søger løsningen for dem, da jeg ikke rigtig selv kan finde ud af dem Smiley

Frederikbjerg
Landsholdsspiller

« Svar #6050: 05 Maj 2011, 20:47 »

Jeg har vidst nok lige lavet en om andengradsfunktione r. Du siger bare lige til, hvis du har brug for lidt inspiration. Den var dog kun til et 7-tal. Smiley

If you can't join them, beat them.

knudsen_0
Landsholdsspiller

« Svar #6051: 05 Maj 2011, 20:49 »

Nu er de eksempler du har skrevet op jo funktioner, og derfor ikke ligninger der kan løses. Hvad går opgaven ud på? Skal du findes deres skæring med x-aksen, y-aksen, eller noget helt andet? Smiley

Vuelve la ilusión

Altid FCK
Manager

« Svar #6052: 05 Maj 2011, 21:35 »

Andre end mig der har været oppe til Skriftlig Engelsk eksamen i dag? Smiley

Nej, jeg var også. Synes den var relativt nem, desværre lavede min klasse lyttedelen i en håndboldhal, hvor lyden mildest talt ikke var prangende. Så det er rigtig irriterende, at have misset et par ting pga. det. Især læsedelen var virkelig nem, og burde ikke have nogen fejl der. Min stil var dog ikke helt god, jeg kunne ikke finde på noget, og derfor blev det en lidt tåbelig historie, men håber de ser gennem fingre med det, og udelukkende kigger på det grammatiske...

Iøvrigt sagde min lærer i dag, at dansklæseprøven var blevet beskyldt for, at være alt for nem. Ikke noget jeg er enig i, og de fleste jeg kender har også sagt den ikke var helt nem. Jeg synes også kun, at det var opgaven med Mikkel der var svær, men den første opgave tog bare lang tid. Man skal virkelig være en klovn, hvis man får forkert i den første, men den tog sgu en del tid. 

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

Hamza_BIF
Manager

« Svar #6053: 05 Maj 2011, 23:25 »

Synes godt nok den første var hurtigt klaret. Man skulle bare tage svarmulighederne nedefra og op på dem med "Hvilken film...", da de vil have man skal tage den i "rigtig" rækkefølge og bruge tid. Klarede den på 3-5 minutter Peace

Ovenstående indlæg er af høj klasse.

Altid FCK
Manager

« Svar #6054: 06 Maj 2011, 18:37 »

Synes godt nok den første var hurtigt klaret. Man skulle bare tage svarmulighederne nedefra og op på dem med "Hvilken film...", da de vil have man skal tage den i "rigtig" rækkefølge og bruge tid. Klarede den på 3-5 minutter Peace

Jeg tror også, at jeg klarede den på lidt under 5 minutter. Men det er stadig lang tid, for sådan en let lorte opgave Wink

Iøvrigt: Til mundtlig dansk eksamen har jeg været så (u)heldig, at trække "trykt reklame". Er der nogen som har en reklame, som de mener kunne være værd at fremlægge? For så må man meget gerne lige linke til den Smiley

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

Chakana
Manager

« Svar #6055: 06 Maj 2011, 22:31 »

2. Undersøg gennem analyse og fortolkning af selvvalgt(e) primært engelsksprogede tekst(er), hvad der karakteriserer relationerne i hooliganmiljøer.

Jeg kunne godt tænke mig, at høre hvordan I forstår dette punkt i min opgaveformulering til SRO. For nogle fra min klasse er også lidt i tvivl om hvad "relationerne" dækker over. På forhånd tak! :-)

Arsenal Football Club

søgaard
Gæst

« Svar #6056: 06 Maj 2011, 22:49 »

2. Undersøg gennem analyse og fortolkning af selvvalgt(e) primært engelsksprogede tekst(er), hvad der karakteriserer relationerne i hooliganmiljøer.

Jeg kunne godt tænke mig, at høre hvordan I forstår dette punkt i min opgaveformulering til SRO. For nogle fra min klasse er også lidt i tvivl om hvad "relationerne" dækker over. På forhånd tak! :-)
Jeg kan anbefale dig at læse hele eller blot nogle passager af "Among the Thugs" af Bill Buford. Jeg brugte den i min SRP, hvor jeg havde om hooliganisme. Det er en journalists dagbog/fortælling om da han gik ind i en hooligangruppe og hvordan det første møde samt hvordan han rent faktisk endte med at blive bidt af det.

Det jeg tror du skal få ud af spørgsmålet er: Hvordan er sammenholdet i grupperingerne med hierarki, broderskabet og fællesskabet. Alt det kommer bogen også ind på. Jeg ved "Football factory" bogen også skulle komme lidt ind på dette.

Derudover bør du nok få lånt "I'm Fuckin' lovin' it!", som faktisk giver et ganske godt indblik i de forskellige grupperinger indenfor Hooliganisme og giver en basisviden, hvorfra det er nemmere at søge efter hvad man har brug for.

Chakana
Manager

« Svar #6057: 06 Maj 2011, 22:54 »

Tak for svaret Søgaard. Jeg har desværre nok ikke tid til, at få "Among the Thugs" lånt inden den skal afleveres, hvilket vil sige på mandag. Pudsigt nok har jeg dog lige lånt "I'm fucking lovin' it!" i dag. Den virker også til, som du selv siger, at give et kanon overblik over alle grupperingerne osv.

Havde også forstået det på samme måde og jeg så faktisk The Football Factory igår, og den giver nemlig gode citater fra hovedpersonens tanker omkring hele livet som hooligan.

:-)

Arsenal Football Club

søgaard
Gæst

« Svar #6058: 06 Maj 2011, 22:56 »

Tak for svaret Søgaard. Jeg har desværre nok ikke tid til, at få "Among the Thugs" lånt inden den skal afleveres, hvilket vil sige på mandag. Pudsigt nok har jeg dog lige lånt "I'm fucking lovin' it!" i dag. Den virker også til, som du selv siger, at give et kanon overblik over alle grupperingerne osv.

Havde også forstået det på samme måde og jeg så faktisk The Football Factory igår, og den giver nemlig gode citater fra hovedpersonens tanker omkring hele livet som hooligan.

:-)
Nej okay, så er 316 sider nok lidt for meget, hvis du også skal nå at skrive de ca. 8 sider Tunge

Kan lige prøve at kigge i min SRP om der er noget spændende som du eventuelt kan bruge, da jeg skulle lave en analyse af miljøet, som bliver beskrevet i Among the Thugs.

KasperSchmidt
Gæst

« Svar #6059: 07 Maj 2011, 21:53 »

Sammenhængen mellem et firmas afsætning i styk, x, og deres fortjeneste i kr., f(x), er følgende :
f(x) = -x2 + 920x – 163200

1.    Hvilke afsætninger vil give en fortjeneste på 0 kr.?

2.    Hvilken afsætning giver den største fortjeneste og hvor stor er denne største fortjeneste?

Nogle der kan hjælpe med denne?
« Seneste Redigering: 07 Maj 2011, 21:55 af KasperSchmidt » Logged

Sider: 1 ... 402 403 [404] 405 406 ... 565 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010