home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
14 Apr 2025, 19:43 Sunbao Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
12 Apr 2025, 20:18 g00n Blogs Minimalistic 2020
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
17 Mar 2025, 09:49 Fand23 Baren cykeltøj/cykelbutikker
Antal Registrerede Brugere: 23557
  0 Brugere, 657 Gæster Online.

Nyeste Bruger: GlitchGleam
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Skole
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad syntes du om lektier
Det er sjovt
- 27 (18,6%)
Altså det er ikk det bedste
- 31 (21,4%)
Nedern
- 7 (4,8%)
Kedeligt
- 19 (13,1%)
Top Dårligt burde udryddes
- 61 (42,1%)
Antal Stemmer: 145

Sider: 1 ... 384 385 [386] 387 388 ... 565 Udprint
Forfatter Emne: Skole  (Læst 554612 gange)
MBJ
Landsholdsspiller

Sv: Skole
« Svar #5775: 22 Feb 2011, 12:27 »

Hejsa.
Vi har projekt i skolen i denne uge, og jeg har om vindmøller.
Jeg kunne godt bruge lidt inspiration, er der evt. nogen som har skrevet om vindmøller før mig?

Philips
Gæst

« Svar #5776: 22 Feb 2011, 13:02 »

Hey, nogle der kan forklare mig lidt om hvad, der foregik i 1930'erne i Nord Ireland af kriser. Jeg mener, at det var der konflikten mellem protestanter og katolikker begyndte, men er ikke helt sikker. Kunne være dejligt hvis nogle vil supplere? Smiley
http://www.google.com/#hl=da&source=hp&biw=1362&bih=477&q=nordirland+i+1930erne&rlz=1R2SVEC_daVN406&aq=f&aqi=&aql=&oq=&fp=7cdcca90ccb37d6f  Thumbs Up

dissing10
Reserveholdsspiller

« Svar #5777: 24 Feb 2011, 17:53 »

Jeg er igang med en stor kristendomsopgave, men nu er jeg støt på en mur. Mit emne er rent og urent, og jeg skriver i øjeblikket om omskærelse. Muren som det er jeg er støt på er; hvorfor bliver muslimske og jødiske drenge omskåret. Er det ikke noget med at det er mere renlig, og i så fald, hvorfor er det mere renlig?

Duffk90
Førsteholdsspiller

« Svar #5778: 24 Feb 2011, 18:09 »

Jeg er igang med en stor kristendomsopgave, men nu er jeg støt på en mur. Mit emne er rent og urent, og jeg skriver i øjeblikket om omskærelse. Muren som det er jeg er støt på er; hvorfor bliver muslimske og jødiske drenge omskåret. Er det ikke noget med at det er mere renlig, og i så fald, hvorfor er det mere renlig?

muslimer og jøder er så dumme, de adlyder deres hellige bøger og traditioner lige så hjernedødt som nazisterne fulgte hitler.
men teknisk set er det renere, og derfor er der blandt andet også mange amerikanere der bliver omskåret og for jøderne/muslimerne tror jeg bare det er en gammel tradition, men er sgu ikke sikker.

dissing10
Reserveholdsspiller

« Svar #5779: 24 Feb 2011, 18:14 »

muslimer og jøder er så dumme, de adlyder deres hellige bøger og traditioner lige så hjernedødt som nazisterne fulgte hitler.
men teknisk set er det renere, og derfor er der blandt andet også mange amerikanere der bliver omskåret og for jøderne/muslimerne tror jeg bare det er en gammel tradition, men er sgu ikke sikker.
Lad mig sige det sådan har, det vil min lærer nok ikke blive glad for hvis jeg skriver det  Peace

Duffk90
Førsteholdsspiller

« Svar #5780: 24 Feb 2011, 18:19 »

Lad mig sige det sådan har, det vil min lærer nok ikke blive glad for hvis jeg skriver det  Peace

haha nææ... læste det lige igennem igen og nu lyder det meget racistisk, dog var det ikke ment sådan Smiley..

Men ja det er nok nogle gamle traditioner, mener at jøder bliver omskåret,fordi at gud lavede en pagt med Abraham om at han skulle omskærre alle drengebørn i hans hus... Hvorfor muslimerne gør det står nok i hadith-samlingerne.. :S

dissing10
Reserveholdsspiller

« Svar #5781: 24 Feb 2011, 18:24 »

Tak, det med Abraham, er vist rigtigt, så må jeg bare lige brygge lidt videre på det. Jeg må lige lede lidt mere efter det med hadith samlingerne.

Mange tak Duffk90  Thumbs Up

fredesvbg
Reserveholdsspiller

« Svar #5782: 24 Feb 2011, 19:02 »

Jøderne er pagten med Abraham og Gud, det var vist noget de aftalte den gang han ikke skulle dræbe sin søn alligevel.
Muslimerne har jo "planket" det meste af deres tro fra Toraen, men det står vist ikke i koranen, men i haditherne hvor de snakker om at man kun er ren hvis man er omskåret. En snakker noget om han har hørt Muhammed snakke om at de 5 tegn på renhed er : omskærelse, barbere sig i skridtet, klippe overskægget, klippe negle og barbere sig under armene.
Men om der findes ord fra Allahs egen mund om at skære i tisse Leif det ved jeg ikke.

Vah! Denuone Latine loquebar? Me ineptum. Interdum modo elabitur

AFC
Manager

« Svar #5783: 25 Feb 2011, 22:14 »

Sidder og laver en afsætningaflevering om kvalitative- og kvantitative metoder. Er kommet til et spørgsmål som omhandler stikprøver for Paradis-Is A/S.

Spørgsmålet lyder: Redegøre for, hvorledes ParadIs kan udtage en stikprøve, idet du kommer ind på stikprøvens størrelse, metode til stikprøveudvælgelse og repræsentativitet.

Størrelse og metode har jeg lavet - jeg mangler bare repræsentativitet.

Er der nogen der kan give en kort forklaring på, hvad repræsentativitet betyder?

thomasmoll
Landsholdsspiller

« Svar #5784: 25 Feb 2011, 22:50 »

Repræsentativitet siger noget om hvem stikprøven henvender sig til. Den kan være repræsentativ for hele den danske befolkning. Det kan den være på to måder. De deltagende i stikprøven kan være nøje udvalgte. Baseret ud fra indkomst, landsdel og andre faktorer. Det vil sige at de folk som er udvalgt, repræsenterer hele den danske befolkning.
Derudover kan de deltagende være udvalgt tilfældigt. Ved at man vælger personerne tilfældigt, må man også gå ud fra at den er repræsentativ for hele befolkningen. Her er stikprøvens størrelse dog meget vigtigt.
Når du har en repræsentativ stikprøve for hele den danske befolkning, og eksempelvis 5 % af de adspurgte mener at Pardis is' issortiment er godt, er det okay at antage at 5 % af alle danskere mener at deres issortiment er godt.
Det er jo vigtigt at du ikke bare spørger dem der sidder inde og spiser deres is, da det giver et misvisende resultat.
Det er ikke godt hvis man kun spørger pensionister.
Derfor skal man spørge på tværs af køn, indkomst, aldersgruppe osv.
Håber det hjalp lidt.

AFC
Manager

« Svar #5785: 25 Feb 2011, 23:03 »

Det hjalp lidt Smiley
Tak for det.

Corvette
Landsholdsspiller

« Svar #5786: 26 Feb 2011, 12:20 »

Er der en der kan fransk der lige vil hjælpe med at rette min fransk stil her:

En Vacances – Comment les passer?

Intro - Dans le petits textes il s´agit de deux jeunes francais, ils s´appellent Jacques et Veronique. Ils sont raconter de votre vacances.

Qu´est-ce que tu penses des vacances de Jacques et de Véronique ? Je Pense que les vacances de Jacques est super a mon avis les vacances.
Moi, je ne suis pas d´accord avec Veronique, je n´aime pas l´hiver, je prefere surtout les vacances d´ete.

Qu´est-ce que tu aimes faire pendant tes vacances ?
Dans mon vacances je suis social. Pendant nes vacances je prefere voyager, etre a la plage, faire du sport et relaxé. Je visite mon famille, J´aime mon famille. Je prefere surtout que aller prendre en Miami, mais il coûte de beaucoup d´argent. Nous étions a Miami le jour de noël 2009. Il a été tres chaud. J´ai beaucoup de rappelle. Nous avons regardé un match de football américain. Il a été une grande experience. J´espere qu´un jour je peux voir une lutte nouveau.
Dans mon vacances d´ete je vais Voyage à Cannes avec mon famille. Ce sera bon. Nous avons été dans Cannes il ya quelques années. Mais maintenant jeg peux francais. Je me rejouis de été

Sincères Salutations Louis!

Gosu_power
Landsholdsspiller

« Svar #5787: 01 Mar 2011, 19:12 »

Wild Duck, nogle der har arbejdet med denne?

George Gillet: »Hvis Rafa (Liverpool-manager Rafael Benitez) siger, han ønsker at købe Snoogy Doogy, har han vores fulde støtte«. Grin

patrick J
Manager

« Svar #5788: 01 Mar 2011, 20:13 »

Sidder og bikser med en egentlig ganske simpel opgave, men da det er år siden jeg sidst har haft noget lignende, kan jeg sgu ikke helt huske hvordan det fungerer. Så her kommer det:

5.1 Bestem sandsynligheden for at få Meyer i et slag.

- Hvis det ikke er gået op for folk, så handler opgaven om terningespillet Meyer.
Du slår med 2 terninger, og "Meyer" fås ved at slå 1 og 2.

Hvordan satan er det nu, man finder sandsynligheden for det..! Smiley

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

claus-vest
Landsholdsspiller

« Svar #5789: 01 Mar 2011, 20:31 »

1) slå 1 med den første terning (sandsynlighed = 1/6)
2) slå 2 med den anden terning (sandsynlighed = 1/6)

sandsynligheden er altså 1/6 * 1/6 = 1/32

men da der også kan slåes 2 og 1 modsat derfor skal 1/32+ 1/32 = 2/36 eller 1/18 (5.55555556%)

Sider: 1 ... 384 385 [386] 387 388 ... 565 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010