home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23454
  1 Bruger, 1055 Gæster Online.

Nyeste Bruger: concordemayfai...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Skole
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad syntes du om lektier
Det er sjovt
- 27 (18,6%)
Altså det er ikk det bedste
- 31 (21,4%)
Nedern
- 7 (4,8%)
Kedeligt
- 19 (13,1%)
Top Dårligt burde udryddes
- 61 (42,1%)
Antal Stemmer: 145

Sider: 1 ... 526 527 [528] 529 530 ... 565 Udprint
Forfatter Emne: Skole  (Læst 531138 gange)
Sir Jeppe
Landsholdsspiller

Sv: Skole
« Svar #7905: 22 Apr 2013, 16:43 »

det er sådan en opgave vi har fået... om nær- og fjernmiljø i super brugsen...

Her

det er opgave 3 og 4...

jeg har normalt ingen problemer i timerne overhovedet men lige i øjeblikket er jeg helt blank... og den skal afleveres imorgen

Nu ved jeg naturligvis ikke, hvilke modeller i bruger til jeres undervisning, men hvis du vil have nogle punkter, du kan analysere i forhold til nær- og fjernmiljø i opgave 3, vil det være nærliggende at bruge omverdensmodellen - jeg har vedhæftet den, hvis du ikke har den.

Nu vil jeg ikke lave hele opgaven for dig, men jeg håber, at disse tanker kan hjælpe dig i gang med opgave 4: Den helt gennemgående udvikling detailhandlen har oplevet, er vel at markedet engang var præget af tusindvis af små købmandsforretninge r. Som tiden er gået, er disse blevet udkonkurreret af de store kæder, som via stordriftsfordele, samlet administration osv. har kunnet drive langt mere effektive forretninger. Derfor er detailmarkedet i dag præget af få, men meget store kæder. Andre interessante ting at kigge på kunne være internettets betydning, som opgaven også beskriver det, priskrige mellem de store kæder og købsvaner for butikkernes kunder og udviklingen i denne - særligt de ændringer der sker under hhv. lav- og højkonkjunktur.

Jeg håber, det kan hjælpe dig i gang... ellers må du jo skrive igen. Smiley

Edit: hvorfor dælen kommer der en scrollbar i bunden af mit indlæg? Huh

* Omverdensmodellen.doc (61,5 KB - hentet 4 gange.)
« Seneste Redigering: 22 Apr 2013, 16:45 af Sir Jeppe » Logged

PEAST
Landsholdsspiller

« Svar #7906: 22 Apr 2013, 16:57 »

Nu ved jeg naturligvis ikke, hvilke modeller i bruger til jeres undervisning, men hvis du vil have nogle punkter, du kan analysere i forhold til nær- og fjernmiljø i opgave 3, vil det være nærliggende at bruge omverdensmodellen - jeg har vedhæftet den, hvis du ikke har den.

Nu vil jeg ikke lave hele opgaven for dig, men jeg håber, at disse tanker kan hjælpe dig i gang med opgave 4: Den helt gennemgående udvikling detailhandlen har oplevet, er vel at markedet engang var præget af tusindvis af små købmandsforretninge r. Som tiden er gået, er disse blevet udkonkurreret af de store kæder, som via stordriftsfordele, samlet administration osv. har kunnet drive langt mere effektive forretninger. Derfor er detailmarkedet i dag præget af få, men meget store kæder. Andre interessante ting at kigge på kunne være internettets betydning, som opgaven også beskriver det, priskrige mellem de store kæder og købsvaner for butikkernes kunder og udviklingen i denne - særligt de ændringer der sker under hhv. lav- og højkonkjunktur.

Jeg håber, det kan hjælpe dig i gang... ellers må du jo skrive igen. Smiley

Edit: hvorfor dælen kommer der en scrollbar i bunden af mit indlæg? Huh

Håber sgu også at jeg kan komme i gang med det... og nej det er bestemt ikke meningen at andre skal lave mine opgaver (selvom at jeg da ikke siger nej hvis nogen tilbyder det  Thumbs Up) men for at svare på det du skrev så
  • Det er også omverdensmodellen vi bruger
  • Ja det har da sat mig i gang med opgave 4 da jeg da nu har en ide om hvad jeg skal skrive
  • Men må dog stadig indrømme at der er punkter hvor jeg er helt blank... f.eks det med ydelse og modydelse omkring interessenter i spg. 1

PSN: PEAST 

JA!!! Jeg har ADHD og jeg er stolt af det!!!

Spardle
Landsholdsspiller

« Svar #7907: 22 Apr 2013, 17:17 »

Men må dog stadig indrømme at der er punkter hvor jeg er helt blank... f.eks det med ydelse og modydelse omkring interessenter i spg. 1

Er det der ikke mere over imod VØ? Med hvad de forskellige interessenter får og giver virksomheden?
fx. at medarbejderen arbejder, og får løn. Forbrugeren giver penge, men får en vare. osv osv.. Wink
« Seneste Redigering: 22 Apr 2013, 17:20 af Spardle » Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

PEAST
Landsholdsspiller

« Svar #7908: 22 Apr 2013, 17:21 »

Er det der ikke mere over imod VØ? Med hvad de forskellige interessenter får og giver virksomheden?
fx. at medarbejderen arbejder, og får løn. Forbrugeren giver penge, men får en vare. osv osv.. Wink

det må det vel være... hehehe men er ikke helt sikker

fck-drengen
Gæst

« Svar #7909: 22 Apr 2013, 17:46 »

det må det vel være... hehehe men er ikke helt sikker
Det står i hvert fald i VØ-B bogen i en af de første kapitler  Thumbs Up

PEAST
Landsholdsspiller

« Svar #7910: 22 Apr 2013, 17:58 »

Det står i hvert fald i VØ-B bogen i en af de første kapitler  Thumbs Up

har ikke haft det endnu... det er nok først på HG 2år

Fresse94
Landsholdsspiller

« Svar #7911: 22 Apr 2013, 19:10 »

Nogle der har forstand på vektorer, og har MAT A på hhx? Send lige en pm!

Legenden
Manager

« Svar #7912: 22 Apr 2013, 19:51 »

Nogle der har forstand på vektorer, og har MAT A på hhx? Send lige en pm!
Tja, havde mat A sidste år på hhx, så måske jeg ved noget. Du får dog selv lige lov til at skrive til mig. Smiley

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

PEAST
Landsholdsspiller

« Svar #7913: 23 Apr 2013, 00:49 »

Så blev jeg sgu endelig færdig med min opgave til Afsætning (Salg & Service)

Her er den Jeppe hehe kunne godt tænke mig at vide hvad du synes om den hvis du altså vil læse den...  Thumbs Up

* SuperBrugsen.doc (34 KB - hentet 10 gange.)

PEAST
Landsholdsspiller

« Svar #7914: 23 Apr 2013, 15:12 »

haha kan godt lig at folk downloader den... men selvfølgelig bad jo også om folkets mening om opgaven så det er jo logisk at den skal downloades

Risom
Manager

« Svar #7915: 24 Apr 2013, 12:26 »

Så er det jo i morgen, at der skal trækkes fag til afgangsprøverne. Dermed ser det ikke ud til, at de bliver aflyst indtil videre. På min skole er meldingen fortsat, at afgangsprøverne kører som normalt, hvis lockouten ikke er afblæst på torsdag.

Der er jo to puljer, der skal trækkes i, så jeg har lige listet op, hvad jeg håber mest på.

1. Samfundsfag 2. Historie 3. Skriftlig engelsk 4. Kristendom 5. Skriftlig tysk 6. Mundtlig tysk

1. Geografi 2. Mundtlig matematik 3. Biologi

Hvad håber I på? Smiley

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Anfield Road
Manager

« Svar #7916: 24 Apr 2013, 12:30 »

Alt andet end skriftlig engelsk så er jeg glad. I den anden pulje, skal jeg bare undgå Biologi.

Kan ikke se hvordan de skal kunne nå at gennemføre prøverne. Aflysning virker mere sandsynlig end godt er. Jeg må nok også trække tidligere udtalelser tilbage så....

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

mathiasnh
Førsteholdsspiller

« Svar #7917: 24 Apr 2013, 12:31 »

Så er det jo i morgen, at der skal trækkes fag til afgangsprøverne. Dermed ser det ikke ud til, at de bliver aflyst indtil videre. På min skole er meldingen fortsat, at afgangsprøverne kører som normalt, hvis lockouten ikke er afblæst på torsdag.

Der er jo to puljer, der skal trækkes i, så jeg har lige listet op, hvad jeg håber mest på.

1. Samfundsfag 2. Historie 3. Skriftlig engelsk 4. Kristendom 5. Skriftlig tysk 6. Mundtlig tysk

1. Geografi 2. Mundtlig matematik 3. Biologi

Hvad håber I på? Smiley

Er det en fra hver pulje, der skal udtrækkes? Smiley

Neal Caffrey!

Skovby
Gæst

« Svar #7918: 24 Apr 2013, 12:32 »

Jeg håber på Samfundsfag eller skriftlig engelsk, og i den anden pulje, vil jeg bare undgå Biologi!

Risom
Manager

« Svar #7919: 24 Apr 2013, 12:33 »

Er det en fra hver pulje, der skal udtrækkes? Smiley

Ja.  Smiley

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Sider: 1 ... 526 527 [528] 529 530 ... 565 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010