home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23456
  0 Brugere, 1089 Gæster Online.

Nyeste Bruger: godrejkokapet
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Skole
0 Brugere og 14 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad syntes du om lektier
Det er sjovt
- 27 (18,6%)
Altså det er ikk det bedste
- 31 (21,4%)
Nedern
- 7 (4,8%)
Kedeligt
- 19 (13,1%)
Top Dårligt burde udryddes
- 61 (42,1%)
Antal Stemmer: 145

Sider: 1 ... 491 492 [493] 494 495 ... 565 Udprint
Forfatter Emne: Skole  (Læst 531881 gange)
SC30
Landsholdsspiller

Sv: Skole
« Svar #7380: 08 Dec 2012, 13:57 »

Naturligvis ikke. Jeg kalder denne indledende fase for research.

Frederik1994
Landsholdsspiller

« Svar #7381: 08 Dec 2012, 15:01 »

Det er blevet til 1½ side indtil videre, så det vil være synd at sige.

:-)

Gemma
Førsteholdsspiller

« Svar #7382: 08 Dec 2012, 15:03 »

Hvis folk føler de har trukket nitten med deres SRP lige nu, så er jeg meget villig til at bytte med min eksamen i klassisk sociologisk teori de kommende 10 dage! Selvom den er ganske nem at overskue, så ville jeg hellere tage en SRP mere Wink

1) Der ønskes en kort redegørelse for forholdet mellem individ og samfund (herunder for metodologisk individualisme og metodologisk kollektivisme) hos henholdsvis Max Weber og Emile Durkheim. Her kan bl.a. tages afsæt i deres forståelser af rationalitet, kollektiv bevidsthed, handling, anomi osv.
2) Sammenlign Weber og Durkheims sociologiske perspektiv med hensyn til henholdsvis styrker og svagheder i deres syn på forholdet mellem individ og samfund, eksempelvis med afsæt i deres konkrete analyser af selvmord, religion og bureaukrati
3) Vurder og diskuter relevansen og anvendeligheden af Webers og Durkheims perspektiv på forholdet mellem individ og samfund i relation til aktuelle problemstillinger i det danske samfund. Har deres perspektiv noget at sige os i dag og evt. hvad?
Det lyder skide spændende. At du vil bytte det er mig et mysterie.

Korzika
Gæst

« Svar #7383: 08 Dec 2012, 15:11 »

Hvis folk føler de har trukket nitten med deres SRP lige nu, så er jeg meget villig til at bytte med min eksamen i klassisk sociologisk teori de kommende 10 dage! Selvom den er ganske nem at overskue, så ville jeg hellere tage en SRP mere Wink

1) Der ønskes en kort redegørelse for forholdet mellem individ og samfund (herunder for metodologisk individualisme og metodologisk kollektivisme) hos henholdsvis Max Weber og Emile Durkheim. Her kan bl.a. tages afsæt i deres forståelser af rationalitet, kollektiv bevidsthed, handling, anomi osv.
2) Sammenlign Weber og Durkheims sociologiske perspektiv med hensyn til henholdsvis styrker og svagheder i deres syn på forholdet mellem individ og samfund, eksempelvis med afsæt i deres konkrete analyser af selvmord, religion og bureaukrati
3) Vurder og diskuter relevansen og anvendeligheden af Webers og Durkheims perspektiv på forholdet mellem individ og samfund i relation til aktuelle problemstillinger i det danske samfund. Har deres perspektiv noget at sige os i dag og evt. hvad?

Lyder til du kan hjælpe mig! Jeg fik nemlig min SRP i går kl 11. I min redegørelse skal jeg redegøre for omfanget af fedme og anvende sociologiske begreber. I analysen skal der analyseres Precious, så de sociologiske begreber skal hænge sammen med Precious livssituation. Så Søgaard du må hellere komme i sving og komme med nogle brugbare sociologiske begreber!

Ej, jeg syntes faktisk selv, jeg har meget godt styr på den redegørelse. Og hvis du skulle hjælpe mig, så ville jeg jo også være nødsaget til at hjælpe dig, og det ville jo aldrig gå godt!

Jeg har ikke lavet det store indtil videre. Men har dog skrevet en foreløbig indledning, genset Precious, forsøgt at skabe overblik og så har jeg læst 130 sider i en sociologibog!

Søgaard
Gæst

« Svar #7384: 09 Dec 2012, 11:35 »

Det lyder skide spændende. At du vil bytte det er mig et mysterie.
Det er faktisk en rigtig spændende opgave. At læse det pensum op, som er tilhørende opgaven er knap så spændende, da det er 5-600 sider..

Lyder til du kan hjælpe mig! Jeg fik nemlig min SRP i går kl 11. I min redegørelse skal jeg redegøre for omfanget af fedme og anvende sociologiske begreber. I analysen skal der analyseres Precious, så de sociologiske begreber skal hænge sammen med Precious livssituation. Så Søgaard du må hellere komme i sving og komme med nogle brugbare sociologiske begreber!

Ej, jeg syntes faktisk selv, jeg har meget godt styr på den redegørelse. Og hvis du skulle hjælpe mig, så ville jeg jo også være nødsaget til at hjælpe dig, og det ville jo aldrig gå godt!

Jeg har ikke lavet det store indtil videre. Men har dog skrevet en foreløbig indledning, genset Precious, forsøgt at skabe overblik og så har jeg læst 130 sider i en sociologibog!

Må indrømme, at jeg ikke har set den film og derfor måske vil have svært ved at hjælpe dig med komme med begreber, som bør bruge. Jeg skal dog gerne prøve at være behjælpelig med at skabe en forståelse for de begreber, som du finder frem til Smiley

130 sider i en sociologibog kan da kun være spændende Smiley Hvilken bog har du fået kigget i?
« Seneste Redigering: 09 Dec 2012, 11:41 af Søgaard » Logged

Korzika
Gæst

« Svar #7385: 09 Dec 2012, 18:38 »

Det er faktisk en rigtig spændende opgave. At læse det pensum op, som er tilhørende opgaven er knap så spændende, da det er 5-600 sider..
Må indrømme, at jeg ikke har set den film og derfor måske vil have svært ved at hjælpe dig med komme med begreber, som bør bruge. Jeg skal dog gerne prøve at være behjælpelig med at skabe en forståelse for de begreber, som du finder frem til Smiley

130 sider i en sociologibog kan da kun være spændende Smiley Hvilken bog har du fået kigget i?

Bogen hedder slet og ret "Sociologi" og er skrevet af Poul Brejnrod. Ved dog ikke om du har læst den, da den vist bare dækker det sociologiske kernestof i samfundsfag på A-niveau på STX.

Hvis der er nogle teorier, jeg bliver i tvivl om betydningen af, så kan det godt være jeg lige sender en PB. Wink

Søgaard
Gæst

« Svar #7386: 09 Dec 2012, 18:44 »

Bogen hedder slet og ret "Sociologi" og er skrevet af Poul Brejnrod. Ved dog ikke om du har læst den, da den vist bare dækker det sociologiske kernestof i samfundsfag på A-niveau på STX.

Hvis der er nogle teorier, jeg bliver i tvivl om betydningen af, så kan det godt være jeg lige sender en PB. Wink
Jeg havde også bogen, da jeg gik på gymnasiet, men det var aldrig rigtig en bog, som vi bruge i undervisningen, da den er meget generel og sjældent går i dybden med de forskellige teorier og begreber. Den skulle dog være ganske udmærket til at skabe et overblik over sociologien Smiley

Det er du mere end velkommen til, hvis du går i stå eller blot vil sikre dig du har forstået det korrekt Smiley

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #7387: 10 Dec 2012, 13:00 »

Lige et idiot-spørgsmål.

Tæller indledningen med i de 15-20 sider?

God arbejdslyst til alle SRP-skrivere og Søgaard!

Januzaj
Landsholdsspiller

« Svar #7388: 10 Dec 2012, 13:39 »

Lige et idiot-spørgsmål.

Det tror jeg ikke at den gør. Men den skal jo heller ikke være mere end en halv side..

Manchester United

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #7389: 10 Dec 2012, 13:41 »

Det tror jeg ikke at den gør. Men den skal jo heller ikke være mere end en halv side..
Min SRP-bog siger ca. en side, men det ved jeg sgu ikke. Skriver den til jeg synes, den er færdig.

brrrb
Juniorspiller
**

« Svar #7390: 10 Dec 2012, 20:29 »

Lige et idiot-spørgsmål.

det gjorde den i hvert fald for tre år siden, og det ville undre mig meget hvis de har ændret det, da det jo er en del af opgaven Smiley

Korzika
Gæst

« Svar #7391: 11 Dec 2012, 11:31 »

Nogle der ved om man kan skubbe sine fodnoter længere ned på siden?

Jeg kommer til at få lidt pladsmangel, og synets de fodnoter kommer til at fylder meget af min plads og dermed formindsker min plads at skrive på.

ulle94
Landsholdsspiller

« Svar #7392: 11 Dec 2012, 11:41 »

Lige et idiot-spørgsmål.

Citerer fra mit formaliapapir:
.. Indholdsfortegnelse (tæller ikke med i det samlede antal sider)

Daniel Nordentoft
Manager

« Svar #7393: 11 Dec 2012, 11:45 »

Citerer fra mit formaliapapir:
.. Indholdsfortegnelse (tæller ikke med i det samlede antal sider)
Men nu spurgte Jakob jo om indledningen og ikke indholdsfortegnelse n. Peace

Wicked Sick!
Førsteholdsspiller

« Svar #7394: 11 Dec 2012, 12:26 »

Lige et idiot-spørgsmål.

Ja, den gør. Det står også i SRP bogen som du skriver, at du har. Smiley

Sider: 1 ... 491 492 [493] 494 495 ... 565 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010