home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23456
  0 Brugere, 1164 Gæster Online.

Nyeste Bruger: godrejkokapet
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Skole
0 Brugere og 14 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad syntes du om lektier
Det er sjovt
- 27 (18,6%)
Altså det er ikk det bedste
- 31 (21,4%)
Nedern
- 7 (4,8%)
Kedeligt
- 19 (13,1%)
Top Dårligt burde udryddes
- 61 (42,1%)
Antal Stemmer: 145

Sider: 1 ... 490 491 [492] 493 494 ... 565 Udprint
Forfatter Emne: Skole  (Læst 531890 gange)
SC30
Landsholdsspiller

Sv: Skole
« Svar #7365: 04 Dec 2012, 23:00 »

Er egentligt heller ikke vanvittigt stresset endnu, men det skal sgu nok komme snart. Jeg begynder at læse noget imorgen. Måske jeg også skulle få købt Ud Med Sproget af Helle Faber, vidst skulle være en meget god bog om retorik, som kun kan anbefales af en af mine klassekammerater. Btw., tak for SRP-linket, det er virkeligt nice. Kunne dog være fedt, hvis der var nogen der vidste, som den blev solgt i bogform??

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #7366: 04 Dec 2012, 23:03 »

Er egentligt heller ikke vanvittigt stresset endnu, men det skal sgu nok komme snart. Jeg begynder at læse noget imorgen. Måske jeg også skulle få købt Ud Med Sproget af Helle Faber, vidst skulle være en meget god bog om retorik, som kun kan anbefales af en af mine klassekammerater. Btw., tak for SRP-linket, det er virkeligt nice. Kunne dog være fedt, hvis der var nogen der vidste, som den blev solgt i bogform??
Hvis du skal på udkig efter bøger, på bibloteket eller noget, vil jeg godt med.

SC30
Landsholdsspiller

« Svar #7367: 04 Dec 2012, 23:04 »

Hvis du skal på udkig efter bøger, på bibloteket eller noget, vil jeg godt med.

Haha, seriøst skal vi ikke mødes? Så kan vi snakke om vores dårligdom sammen...

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #7368: 04 Dec 2012, 23:05 »

Jo, jeg mener det sgu.

Søgaard
Gæst

« Svar #7369: 04 Dec 2012, 23:12 »

Alternativt til SRP-bogen, så kan I passende kigge efter "Den gode opgave" af Lotte Rienecker og Peter Stray Jørgensen. Den er henvendt til videregående uddannelser, men der vil helt sikkert være en masse, som kan overføres til SRP og opbygningen i opgaven. Den gennemgår ret slavisk de mange elementer man skal igennem i undersøgelses og skriveprocessen. Bogen koster, så vidt jeg husker, omkring 250 kroner og er en, som jeg selv har brugt rigtig meget i min skriveproces på universitetet og som ofte vil kunne fungere som en god tjekliste, hvis man vil være sikker på, at alt er husket.

Derudover er det næsten med garanti en, som I kommer til at skulle købe, hvis I kommer på AAU (Riis og Jakob E), så pengene vil ikke være spildt efter de her to uger med SRP.

Legenden
Manager

« Svar #7370: 04 Dec 2012, 23:17 »

http://www.soc.aau.dk/fileadmin/user_upload/kbm/MBU/Litteratur/Den-gode-opgave.pdf

Er det den her, Søgaard?

Edit: Det er vidst kun noget af den. Peace

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

Søgaard
Gæst

« Svar #7371: 04 Dec 2012, 23:20 »

http://www.soc.aau.dk/fileadmin/user_upload/kbm/MBU/Litteratur/Den-gode-opgave.pdf

Er det den her, Søgaard?

Edit: Det er vidst kun noget af den. Peace
Ja, det er den. Jeg gider ikke lige at tjekke op på om hele bogen er der Tunge

SC30
Landsholdsspiller

« Svar #7372: 04 Dec 2012, 23:20 »

Hovedbiblioteket klokken 3?

SC30
Landsholdsspiller

« Svar #7373: 04 Dec 2012, 23:23 »

Hovedbiblioteket klokken 3?

Ja, lad mig da citere mig selv

Søgaard: Så den faktisk godt i Bog & Idé og overvejer den faktisk. Som du siger, er det jo også en investering, for jeg kommer nok hovedsageligt til at bruge SRP-bogen, da den måske er lidt mere specifikt henrettet til det, som jeg skal lave!
« Seneste Redigering: 04 Dec 2012, 23:33 af Riis » Logged

Jharn
Landsholdsspiller

« Svar #7374: 06 Dec 2012, 10:57 »

Jeg skriver i øjeblikket SSO om hooliganisme, men jeg har simpelthen svært ved at finde noget engelsk materiale om det engelske hooliganregister?? Any help?

SC30
Landsholdsspiller

« Svar #7375: 06 Dec 2012, 15:01 »

I dag har jeg fået min problemformulering. Den ser sådan her ud:

Der ønskes en kort historisk redegørelse for Cubas historie med særligt fokus på den cubanske revolution I 1959.
På baggrund af en analyse af udvalgte historiske kilder ønskes en diskussion af på hvilket ideologisk fundament, at den cubanske revolution baserede sig på. Udviklingstræk og forandringer i idelogien fra 1959 – 2012 analyseres og forklares. I denne forbindelse skal en analyse af vedlagte kilder inddrages. I analysen skal retoriske og stilistiske elementer inddrages.
Endelig vurderes det om Cuba kan betragtes som et kommunistisk samfund

Er fortrøstningsfuld. Har en masse bøger og nogle fornuftige kilder, så det er bare at komme i gang med det nu. Det sker dog ikke lige foreløbigt, haha. I øvrigt på biblioteket med evigt rutinerede Jacob E i dag. Hold kæft en tur.

Legenden
Manager

« Svar #7376: 06 Dec 2012, 15:29 »

Jacob E Grin

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

ptrN
Manager

« Svar #7377: 06 Dec 2012, 15:54 »

Jeg skriver i øjeblikket SSO om hooliganisme, men jeg har simpelthen svært ved at finde noget engelsk materiale om det engelske hooliganregister?? Any help?
VK burde være er omvandrende leksikon ;-)

welbz is dat guy

Søgaard
Gæst

« Svar #7378: 07 Dec 2012, 13:30 »

Hvis folk føler de har trukket nitten med deres SRP lige nu, så er jeg meget villig til at bytte med min eksamen i klassisk sociologisk teori de kommende 10 dage! Selvom den er ganske nem at overskue, så ville jeg hellere tage en SRP mere Wink

1) Der ønskes en kort redegørelse for forholdet mellem individ og samfund (herunder for metodologisk individualisme og metodologisk kollektivisme) hos henholdsvis Max Weber og Emile Durkheim. Her kan bl.a. tages afsæt i deres forståelser af rationalitet, kollektiv bevidsthed, handling, anomi osv.
2) Sammenlign Weber og Durkheims sociologiske perspektiv med hensyn til henholdsvis styrker og svagheder i deres syn på forholdet mellem individ og samfund, eksempelvis med afsæt i deres konkrete analyser af selvmord, religion og bureaukrati
3) Vurder og diskuter relevansen og anvendeligheden af Webers og Durkheims perspektiv på forholdet mellem individ og samfund i relation til aktuelle problemstillinger i det danske samfund. Har deres perspektiv noget at sige os i dag og evt. hvad?

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #7379: 08 Dec 2012, 13:23 »

I dag har jeg fået min problemformulering. Den ser sådan her ud:

Der ønskes en kort historisk redegørelse for Cubas historie med særligt fokus på den cubanske revolution I 1959.
På baggrund af en analyse af udvalgte historiske kilder ønskes en diskussion af på hvilket ideologisk fundament, at den cubanske revolution baserede sig på. Udviklingstræk og forandringer i idelogien fra 1959 – 2012 analyseres og forklares. I denne forbindelse skal en analyse af vedlagte kilder inddrages. I analysen skal retoriske og stilistiske elementer inddrages.
Endelig vurderes det om Cuba kan betragtes som et kommunistisk samfund

Er fortrøstningsfuld. Har en masse bøger og nogle fornuftige kilder, så det er bare at komme i gang med det nu. Det sker dog ikke lige foreløbigt, haha. I øvrigt på biblioteket med evigt rutinerede Jacob E i dag. Hold kæft en tur.

Genialt at bruge "Jacob E" og "rutinerede" i samme sætning!

Jeg er stadig ikke kommet rigtigt i gang. Det regner jeg selvfølgelig heller ikke med, at I andre er.

Sider: 1 ... 490 491 [492] 493 494 ... 565 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010