home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:40:33 oxoberyt Blogs wiki software 2024
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
Antal Registrerede Brugere: 23458
  3 Brugere, 1202 Gæster Online.

Nyeste Bruger: oxoberyt
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Skole
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad syntes du om lektier
Det er sjovt
- 27 (18,6%)
Altså det er ikk det bedste
- 31 (21,4%)
Nedern
- 7 (4,8%)
Kedeligt
- 19 (13,1%)
Top Dårligt burde udryddes
- 61 (42,1%)
Antal Stemmer: 145

Sider: 1 ... 467 468 [469] 470 471 ... 565 Udprint
Forfatter Emne: Skole  (Læst 532529 gange)
knudsen_0
Landsholdsspiller

Sv: Skole
« Svar #7020: 24 Jun 2012, 14:07 »

Så skal jeg op i AT i morgen. Er der nogle, der kan fortælle mig, hvad man egentlig skal sige deroppe? Jeg skal vel ikke forklare synopsen, da de allerede har læst den?

Desuden vil lidt hjælp til den naturvidenskablige metode i idræt være kærkomment. Er det bare at opstille hypoteser og sådan noget?

Nu er det ved at være længe siden, men da jeg havde AT var der umiddelbart tale om to naturvidenskabelige hypoteser. Den kvantitative metode og den kvalitative metode. Nu går naturvidenskaben jo meget ud på forsøg, men jeg vil nok påstå at idrættens naturvidenskabelige metoder går ud på at teste ting kvantitativt uden en egentlig hypotese, men nærmere for at se vigtigheden i forskellige styrker på kroppen. Forstår du? (:

Vuelve la ilusión

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #7021: 24 Jun 2012, 14:18 »

Nu er det ved at være længe siden, men da jeg havde AT var der umiddelbart tale om to naturvidenskabelige hypoteser. Den kvantitative metode og den kvalitative metode. Nu går naturvidenskaben jo meget ud på forsøg, men jeg vil nok påstå at idrættens naturvidenskabelige metoder går ud på at teste ting kvantitativt uden en egentlig hypotese, men nærmere for at se vigtigheden i forskellige styrker på kroppen. Forstår du? (:
Ja, nogenlunde. :-)

Jeg har lige et spørgsmål vedrørende det samfundsfaglige, når du nu lige nævnte kvalitativ og kvantitativ metode. Det findes jo også i samfundsfag, men hvilken en af metoderne har jeg egentlig benyttet, når jeg nu skal ind og snakke om teorier vedrørende sociologen Thomas Ziehe?

Jeg vil da umiddelbart selv sige den kvalitative, men det ville være skønt at få bekræftet.

knudsen_0
Landsholdsspiller

« Svar #7022: 24 Jun 2012, 14:35 »

Ja, nogenlunde. :-)

Jeg har lige et spørgsmål vedrørende det samfundsfaglige, når du nu lige nævnte kvalitativ og kvantitativ metode. Det findes jo også i samfundsfag, men hvilken en af metoderne har jeg egentlig benyttet, når jeg nu skal ind og snakke om teorier vedrørende sociologen Thomas Ziehe?

Jeg vil da umiddelbart selv sige den kvalitative, men det ville være skønt at få bekræftet.

Jeg fik 02 i samfundsfag på C-niveau, så jeg har ingen anelse (:

Vuelve la ilusión

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #7023: 24 Jun 2012, 14:47 »

Ja okay. Jeg vil umiddelbart sige, at det er kvalitativ metode med underkategorien "hermeneutiske metode", men det ville være rart med en bekræftelse fra en.

alek9000
Manager

« Svar #7024: 24 Jun 2012, 16:22 »

Det er kvalitativ metode, men du kan gå ind og supplere den kvalitative metode med nogle statistikker (kvantitativ metode), der understøtter det, som Ziehe siger. Så får du kvalitativ og kvantitativ metode til at arbejde sammen. Det kan lærerne godt lide.

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #7025: 24 Jun 2012, 16:29 »

Det er kvalitativ metode, men du kan gå ind og supplere den kvalitative metode med nogle statistikker (kvantitativ metode), der understøtter det, som Ziehe siger. Så får du kvalitativ og kvantitativ metode til at arbejde sammen. Det kan lærerne godt lide.
Kaldes det samarbejde egentlig ikke komparativ metode? Og findes der overhovedet nogle statistikker for Ziehe og hans teorier?

Rauling
Lilleputspiller
*

« Svar #7026: 24 Jun 2012, 16:31 »

Desuden har Thomas Ziehe selv benyttet statistikker til at udforme sine teorier, så på den måde har der været en kvantitativ metode helt fra start. Men det kvalitative er naturligvis det væsentligste, når man snakker sociologer.

Nu ved jeg ikke, om du har noget om det eller har fået det afklaret (?), men det er også vigtigt at komme ind på induktiv/deduktiv/hypotetisk deduktiv (oftest forbeholdt naturvidenskabelige fag). Det handler om den måde du arbejder på - hvordan du går til emnet - hvad der er styrende.

EDIT:
Desuden er det utroligt vigtigt, at du viser, at du kan reflektere og at du HAR reflekteret over din synopsis siden du afleverede den. Stil dig selv følgende spørgsmål:
- Hvilke fag kunne jeg ellers have brugt - tænk her på, hvis du endda måtte have TO fag fra SAMME fakultet? Hvad ville deres muligheder/begrænsninger være?
- Hvad er muligheder/begrænsninger ved de fag du så har brugt?
- Hvilke metoder kunne jeg have brugt? Hvad ville deres muligheder/begrænsninger være?
- Hvilke teorier kunne jeg have brugt? Hvad ville deres muligheder/begrænsninger være?

Endvidere skal du HUSKE, at du i starten skal argumentere hurtigt for, hvorfor du mener den valgte katastrofe er en katastrofe - det er et KRAV (!!!)
Kom også ind på videnskabsetik og Robert King Mertons normsæt "CUDOS" (du er højst sandsynligt en del af det kommunistiske normsæt, hvor man deler resultater)
Det er også rigtig godt at kritisere sig selv, hvis det er nødvendigt. Stil igen spørgsmål til dig selv:
- Har mine metoder høj/lav validitet/reliabilitet? http://www.emu.dk/gym/fag/ps/inspiration/kursus/feltarbejde/reliabilitet%20og%20validitet_x.pdf
- Er mine kilder troværdige?

Husk også at perspektivere til noget andet. Jeg havde om Haiti, men perspektiverede  til katastrofen i Japan.

Desuden er det ENORMT vigtigt at du har dokumentation med! Evt. en tabel eller nogle billeder. Jeg havde selv to billeder med, som viste en kontrast, som var væsentlig i den dokumentar, jeg analyserede.
« Seneste Redigering: 24 Jun 2012, 16:42 af Rauling » Logged

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #7027: 24 Jun 2012, 18:23 »

Tak for det brugbare svar. Jeg prøver så godt, jeg kan, og så må vi se i morgen hvor langt, det rækker.

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #7028: 25 Jun 2012, 11:45 »

Stensikker 02. Jeg gider ikke mere. Rend mig.

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #7029: 28 Jun 2012, 13:49 »

Jeg føler mig snydt igen, hvad gør jeg?

Januzaj
Landsholdsspiller

« Svar #7030: 28 Jun 2012, 14:07 »

Jeg føler mig snydt igen, hvad gør jeg?

Altså at du fik en for lav karakter?

Manchester United

Anfield Road
Manager

« Svar #7031: 29 Jun 2012, 14:55 »

Frihed!!! så er der søreme sommerferie = FM all night.   Grin

6 ugers ferie er skønt!  Opstemt

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Bendtner_23
Landsholdsspiller

« Svar #7032: 15 Aug 2012, 18:44 »

Hej alle! Er lige startet på gymnasiet og kunne godt bruge et godt råd om en taske. Jeg vil gerne have en taske til mine bøger, men der skal også være plads til min computer. Det er en dejlig stor MSI computer, så det ville være lækkert med en god taske.

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead

Solskjaer
Ynglingespiller

« Svar #7033: 15 Aug 2012, 18:47 »

Hej alle! Er lige startet på gymnasiet og kunne godt bruge et godt råd om en taske. Jeg vil gerne have en taske til mine bøger, men der skal også være plads til min computer. Det er en dejlig stor MSI computer, så det ville være lækkert med en god taske.
Jeg har selv en Häglofs taske, der har plads til en 17 tommers stor computer, som jeg har været rigtig glad for. Der er et rum til computeren + oplader, og et rum med plads til skolebøger osv. Rigtig god taske, der, som jeg husker, også koster derefter. Men den går ikke i stykker.

Henry T
Ynglingespiller

« Svar #7034: 15 Aug 2012, 20:24 »

Ellers er en god gammel klassisk Eastpack at anbefale, dog af de større modeller Wink

Sider: 1 ... 467 468 [469] 470 471 ... 565 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010