home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 414 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Skole
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad syntes du om lektier
Det er sjovt
- 27 (18,6%)
Altså det er ikk det bedste
- 31 (21,4%)
Nedern
- 7 (4,8%)
Kedeligt
- 19 (13,1%)
Top Dårligt burde udryddes
- 61 (42,1%)
Antal Stemmer: 145

Sider: 1 ... 558 559 [560] 561 562 ... 565 Udprint
Forfatter Emne: Skole  (Læst 492113 gange)
Tuxtla
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8385: 09 Dec 2014, 14:33 »

Jeg er lige nu igang med SRP i Engelsk og Musik, og er igang med at analysere et musikstykke, hvor jeg er i store problemer. Så jeg håber der er nogen herinde der kan hjælpe.

Jeg er igang med noget funktionsanalyse af et musikstykke og det er sådan at den går i Dm. Men så er det at der kommer en Em og et Hm. Hvad for nogle funktioner har disse to akkorder, hvis sangen går i Dm?
"Akkordmønsteret" er således: Em-Gm-Dm-Em-Bm-Em-Bm-Em

Ved ikke om det er det rigtige fora at spørge, men håber der er nogle musikteorieksperter der kan hjælpe.
Logged

-KNM-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8386: 09 Dec 2014, 16:04 »

Hvilket nummer er det? Em er lånt fra d dorisk, mens Bm ikke har noget at gøre i Dm, men kommer fra D dur.

Det ligner umiddelbart ikke, at du kan bruge akkordernes funktioner til så meget, da du kun har molakkorder. Det bliver derved mest af alt bare en tonika og en helvedes bunke subdominanter.

Edit: Med mindre melodien eller andre dele dikterer andet, så går de akkorder du har skrevet i Em, ikke i Dm.
« Seneste Redigering: 09 Dec 2014, 16:29 af -KNM- » Logged

Tuxtla
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8387: 10 Dec 2014, 11:43 »

Hvilket nummer er det? Em er lånt fra d dorisk, mens Bm ikke har noget at gøre i Dm, men kommer fra D dur.

Det ligner umiddelbart ikke, at du kan bruge akkordernes funktioner til så meget, da du kun har molakkorder. Det bliver derved mest af alt bare en tonika og en helvedes bunke subdominanter.

Edit: Med mindre melodien eller andre dele dikterer andet, så går de akkorder du har skrevet i Em, ikke i Dm.




Det er det her lille stykke fra Revelation of the Ringwraiths, jeg vil analysere. Jeg skal analysere hele sangen, men meget overfladisk, da jeg så går i dybden med to stykker fra sangen, som er dette og et andet. Jeg har bare læst hvilke akkorder det er, men det er sikke ud til at det jeg kan bruge funktionerne.
Logged

-KNM-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8388: 10 Dec 2014, 15:47 »

Ok. Jeg skal afsted lige om lidt, så funktionerne må vente. Men anden akkord er G#m, ikke Gm. Og så er de sidste akkorder måske ikke Em, men G6 og G6/9. Kommer lidt an på hvad der kommer før og efter. Jeg prøver at finde en node på nettet af det senere. Så tjekker hvad der sker.
Logged

Tuxtla
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8389: 10 Dec 2014, 16:20 »

Ok. Jeg skal afsted lige om lidt, så funktionerne må vente. Men anden akkord er G#m, ikke Gm. Og så er de sidste akkorder måske ikke Em, men G6 og G6/9. Kommer lidt an på hvad der kommer før og efter. Jeg prøver at finde en node på nettet af det senere. Så tjekker hvad der sker.


Mente også G#m. Men det lyder super fedt at du lige vil kigge på det. Jeg kan sende dig noden hvis det er?
Logged

-KNM-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8390: 10 Dec 2014, 16:32 »

Må du meget gerne.
Logged

Ringling96
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8391: 10 Dec 2014, 18:30 »

Hvor mange herinde er igang med SRP? Opstemt
Logged

Læs min blog: Los Blancos: Tiempo para el éxito

-KNM-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8392: 14 Dec 2014, 13:55 »

Tuxtla: Jeg kan ikke helt få noden til at passe med https://www.youtube.com/v/ayb9v_Ycqq4
Måske jeg bare ikke kan tælle til 37 takter? Hvis du kan, gider du så skrive hvor noden starter?


Passagen virker til at være en modalation fra Em til Bm som er den parallelle toneart til varianttonearten (tjek lige at de to ord er rigtige. På engelsk: Relative key of the parallel. Parallel er så vidt jeg husker ikke det samme på engelsk og dansk). Den modulerer så lidt rundt og ender i Dm i takt 126.

Forsøg på lidt funktionsharmonisk analyse:

Em: |I  #IIIDM|VII(6/4) I(6/4) |V    I|V    I|             
Bm:              |III(6/4) IV(6/4)|I   IV|I   IV|I(6/4)   IV| I
Logged

Tuxtla
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8393: 15 Dec 2014, 16:03 »

Tuxtla: Jeg kan ikke helt få noden til at passe med https://www.youtube.com/v/ayb9v_Ycqq4
Måske jeg bare ikke kan tælle til 37 takter? Hvis du kan, gider du så skrive hvor noden starter?


Passagen virker til at være en modalation fra Em til Bm som er den parallelle toneart til varianttonearten (tjek lige at de to ord er rigtige. På engelsk: Relative key of the parallel. Parallel er så vidt jeg husker ikke det samme på engelsk og dansk). Den modulerer så lidt rundt og ender i Dm i takt 126.

Forsøg på lidt funktionsharmonisk analyse:

Em: |I  #IIIDM|VII(6/4) I(6/4) |V    I|V    I|             
Bm:              |III(6/4) IV(6/4)|I   IV|I   IV|I(6/4)   IV| I

Noden, den er også fra en anden sang, hvor "The Revelation of the Ringwraith" kommer ind fra 2:18 i https://www.youtube.com/v/GNx8tz4qVeI og slutter omkring 5:38.
Logged

LosGuardiola
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Skole
« Svar #8394: 06 Jan 2015, 18:40 »

Er der nogen der ved om man skal op i Dansk A mundtligt på HHX? Smiley
Logged

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8395: 06 Jan 2015, 19:14 »

Er der nogen der ved om man skal op i Dansk A mundtligt på HHX? Smiley
Ikke så vidt jeg ved. Da vi skulle op havde vi 4 skriftlige + 1 mundtlig(som bliver trukket(men tror det er 2 mundtlige nu))
Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8396: 06 Jan 2015, 19:53 »

Det er minimum 2 mundtlige nu, så vidt jeg lige husker det.

De fleste uddannelsesinstitut ioner vil så holde sig til de 2, da de mundtlige eksamener koster mere end de skriftlige. Men det er nok netop derfor, at man på HHX kan komme til at se at, nogle steder har flere end minimumskravet af mundtlige, da de har nogle private sponsorer oveni hatten, og generelt har lidt nemmere at køre rundt end gymmerne.
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

LosGuardiola
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Skole
« Svar #8397: 06 Jan 2015, 20:44 »

2 mundtlige i 3g eller? Smiley
« Seneste Redigering: 06 Jan 2015, 20:50 af LosGuardiola » Logged

Boennelykke
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8398: 07 Jan 2015, 14:34 »

Hvor mange af jer har haft Engelsk A, og hvordan har niveauet været? Smiley
Logged

Korzika
Gæst
 
Sv: Skole
« Svar #8399: 07 Jan 2015, 15:16 »

Hvor mange af jer har haft Engelsk A, og hvordan har niveauet været? Smiley
Jeg har haft det på STX, og jeg syntes, at Engelsk A var et fag, som man sagtens kan være med på, hvis man føler, at man er forholdsvis god til engelsk. Det materiale som min undervisning tog grundlag i, var i hvert fald på et niveau, der ikke var overvældende. Har man vanskeligheder ved engelsk, tror jeg stadigvæk, at det er muligt at have engelsk på A-niveau - det kræver dog nok lidt ekstra flid i forhold til lektier og afleveringer.

Hvis du tænker på det faglige niveau, skal du ikke bekymre dig. I gymnasieklasser er der altid nogle, der slet ikke burde være i gymnasiet til at starte med, så med bare lidt intellekt, skal du nok kunne følge med, da der i gymnasiet ofte bliver taget hensyn til laveste fællesnavner, desværre. Sådan var det i hvert fald i min gymnasietid, men det gør naturligvis også, at hvis man har overskud, kan tillade sig at slacke og ikke skære for meget ned på manager, og andre sjove aktiviteter. Wink
Logged

Sider: 1 ... 558 559 [560] 561 562 ... 565 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010