home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
11 Sep 2025, 13:54 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
10 Sep 2025, 20:45 g00n Blogs Minimalistic 2020
20 Jul 2025, 23:41 Balslev Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
15 Jul 2025, 21:03 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23606
  0 Brugere, 769 Gæster Online.

Indlæg: 1133148 over 31388 Emner
Nyeste Bruger: Brendansow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Skole
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad syntes du om lektier
Det er sjovt
- 27 (18,6%)
Altså det er ikk det bedste
- 31 (21,4%)
Nedern
- 7 (4,8%)
Kedeligt
- 19 (13,1%)
Top Dårligt burde udryddes
- 61 (42,1%)
Antal Stemmer: 145

Sider: 1 ... 49 50 [51] 52 53 ... 565 Udprint
Forfatter Emne: Skole  (Læst 594691 gange)
Gosser
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #750: 12 Apr 2007, 16:02 »

Der skal jo gerne være to resultater for hver 2. grads ligning Smiley En for x^2 og en for x Wink
Logged


Gosser
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #751: 12 Apr 2007, 16:03 »

Kan godt bruge noget hjælp til denne:
 
Opgave 2

x^2 - 2x - 8 = 0

x^2 - 2x - 3 = x + 1

Forklar i hvert tilfælde hvad resultaterne udtrykker rent grafisk.
Logged


gehyden_bab
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #752: 12 Apr 2007, 16:08 »

Kan godt bruge noget hjælp til denne:
 
Opgave 2

x^2 - 2x - 8 = 0

x^2 - 2x - 3 = x + 1

Forklar i hvert tilfælde hvad resultaterne udtrykker rent grafisk.

Nu er det godt nok snart et år siden jeg afsluttede matematik B-niveau, men jeg skulle dog alligevel mene, at den første ligning resulterer i en hel vandret linie - dermed udtrykket. Anden ligning udtrykker en stigning (men jeg ved ikke om det er tilstrækkelig forklaring).

Håber det kunne hjælpe.

mvh,
mathias
« Seneste Redigering: 12 Apr 2007, 16:12 af gehyden_bab » Logged


Gosser
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #753: 12 Apr 2007, 16:13 »

Det er jo en parabel, så den kan vel ikke være vandret?
Logged


Lindskov6ooo
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #754: 12 Apr 2007, 16:14 »

Det er jo en parabel, så den kan vel ikke være vandret?

Hvad klasse og hva skole går du på Gosser?
Logged

//Lindskov6ooo

Gosser
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #755: 12 Apr 2007, 16:16 »

Hvad klasse og hva skole går du på Gosser?

1. Klasse, IBC Kolding Opstemt
Logged


KF
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Skole
« Svar #756: 12 Apr 2007, 16:18 »

Kan godt bruge noget hjælp til denne:
 
Opgave 2

x^2 - 2x - 8 = 0

x^2 - 2x - 3 = x + 1

Forklar i hvert tilfælde hvad resultaterne udtrykker rent grafisk.

Hmm, hmm. Nu er det måske bare mig, men at løse en andengradsligning er det ikke lig med at finde nulpunkter? I så fald er der da to løsningerne til fx den første ligning - og ja, 4 er rigtig nok en af dem.

Resultaterne (som så er = nulpunkterne) udtrykker derfor hvor parablen skærer x-aksen.
Logged

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

gehyden_bab
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #757: 12 Apr 2007, 16:21 »

Hmm, hmm. Nu er det måske bare mig, men at løse en andengradsligning er det ikke lig med at finde nulpunkter? I så fald er der da to løsningerne til fx den første ligning - og ja, 4 er rigtig nok en af dem.

Resultaterne (som så er = nulpunkterne) udtrykker derfor hvor parablen skærer x-aksen.

Haha, mit bud var da ufatteligt langt fra. Utroligt, hvor meget man glemmer, efter blot et enkelt år. Godt jeg ikke tager omeksamen i matematik, må jeg sige! :-)

mvh,
mathias
Logged


Lindskov6ooo
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #758: 12 Apr 2007, 16:25 »

Okay
Logged

//Lindskov6ooo

7kfum
Gæst
 
Sv: Skole
« Svar #759: 15 Apr 2007, 20:10 »

Så er der klimatologi på programmet.. Skuffet

Men der er spørgsmål jeg ikke kan svare på, og håber på lidt hjælp. Smiley

Hvilke vinde indgår i det primære vindsystem?

Hvad betyder ITK? Hvilke vinde indgår?
Logged

ZaZZal
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #760: 16 Apr 2007, 15:51 »

Så er der klimatologi på programmet.. Skuffet

Men der er spørgsmål jeg ikke kan svare på, og håber på lidt hjælp. Smiley

Hvilke vinde indgår i det primære vindsystem?

Hvad betyder ITK? Hvilke vinde indgår?

Citat
ITK-zonen, er det der hvor solen lyser mest, eller har man en ITK-zone af andre grunde?
- Den intertropiske konvergenszone er det område, hvor passaterne 'støder sammen'. Deraf navnet 'konvergerer'. ITK-zonen bliver også nogen gange kaldt 'Det Ækvatoriale Lavtryksbælte'. Der er her generelt opstigning af luft, hvor forklarer hvorfor den 'flytter sig' med årstiderne. I vores sommer står solen i zenit ved den nordlige vendekreds, ligger ITK lidt nord for ækvator, og i vores vinter, hvor solen står i zenit ved den sydlige vendekreds, ligger ITK lidt syd for ækvator. ITK følger således jordens zenitbane med en til to måneders forsinkelse.
ITK er et stort lavtryk, og derfor kan du godt sige at det er der' hvor solen varmer mest. Altså, der hvor solen står i zenit. Og da det er et lavtryk vil passaterne blæse her mod ITK og konvergere her.

Citat fra : http://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=109259
Logged

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #761: 19 Apr 2007, 21:57 »

Nogen, som kan/vil hjælpe lidt med noget matematik. Det er en opgave i min blækregning.:

på en del af strækningen blæser det så meget, at teltest oversejl kan trække dem.

Hastigheden kan komme op på 21 km/t.

Det kan udtrykkes ved ligningen: y=21*x (x er antal timer/ y er antal tilbagelagte km.

- Hvor mange km. tilbagelagde de på 1,5 time.?

21*1,5 = 31,5.

- Tegn på svararket den rette linie, der er bestemt ved ligningen y=21*x

Her så den opgave jeg skal have hjælp til:

De kunne køre i alt 40 km på denne måde.

- Hvor lang tid varede turen med oversejlet?
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

Dawkins
Gæst
 
Sv: Skole
« Svar #762: 19 Apr 2007, 22:25 »

Du ved, at hastigheden er 21 km/t, og at du når op på 40 km. Det giver dig ligningen:

21 * x = 40

, hvor du så skal isolere x for at finde svaret. Det gør du simpelt ved at dividere med 21 på begge sider af lighedstegnet (21/21 * x = 40/21), så du får et facit, der hedder:

x = 1,9047619
Logged

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #763: 20 Apr 2007, 06:56 »

Du ved, at hastigheden er 21 km/t, og at du når op på 40 km. Det giver dig ligningen:

21 * x = 40

, hvor du så skal isolere x for at finde svaret. Det gør du simpelt ved at dividere med 21 på begge sider af lighedstegnet (21/21 * x = 40/21), så du får et facit, der hedder:

x = 1,9047619
Mange Tak. Det var ikke så svært nej, men kunne bare ikke komme på hvordan jeg skulle gøre det. Men kan godt se det nu.
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

SLEORT
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #764: 25 Apr 2007, 20:05 »

Frede løb 42,2 km på 4 timer, 35 minutter og 46 sekunder. Hvor mange kilometer i timen er det?

Der er sikkert en mega enkel måde at regen det ud på, kan bare ikke komme på den...

Hilfe bitte!
Logged


Sider: 1 ... 49 50 [51] 52 53 ... 565 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010