home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23456
  0 Brugere, 1184 Gæster Online.

Nyeste Bruger: godrejkokapet
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Skole
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad syntes du om lektier
Det er sjovt
- 27 (18,6%)
Altså det er ikk det bedste
- 31 (21,4%)
Nedern
- 7 (4,8%)
Kedeligt
- 19 (13,1%)
Top Dårligt burde udryddes
- 61 (42,1%)
Antal Stemmer: 145

Sider: 1 ... 484 485 [486] 487 488 ... 565 Udprint
Forfatter Emne: Skole  (Læst 532014 gange)
Muffe?
Ynglingespiller

Sv: Skole
« Svar #7275: 22 Nov 2012, 17:25 »

Spørger lige igen i dag.  Rullende Øjne Rullende Øjne

Den toblerone vi havde i går, skal vi nu finde ud af hvordan man finder overfladearealet og hvad siderne skal være for at overfladeareal bliver mindst muligt. Forholdene er nu ligemeget, men rumfanget af tobleronen skal være 1200 ccm.

Jeg kan godt fornemme at det bliver en andengradsligning, som man så kan tegne og finde toppunktet, som vil være der hvor mest pap bliver brugt, men kan ikke sætte ligningen op til en andengradsligning. Jeg ved også, at overfladearealet findes ved (trekantens areal*2)+(sidelængde*dybde*3).

Håber der er hjælp at hente igen til en forvirret dreng! :-)

Nummer to er bare den første taber.

TheDuck
Reserveholdsspiller

« Svar #7276: 22 Nov 2012, 17:45 »

Spørger lige igen i dag.  Rullende Øjne Rullende Øjne

Den toblerone vi havde i går, skal vi nu finde ud af hvordan man finder overfladearealet og hvad siderne skal være for at overfladeareal bliver mindst muligt. Forholdene er nu ligemeget, men rumfanget af tobleronen skal være 1200 ccm.

Jeg kan godt fornemme at det bliver en andengradsligning, som man så kan tegne og finde toppunktet, som vil være der hvor mest pap bliver brugt, men kan ikke sætte ligningen op til en andengradsligning. Jeg ved også, at overfladearealet findes ved (trekantens areal*2)+(sidelængde*dybde*3).

Håber der er hjælp at hente igen til en forvirret dreng! :-)

Du starter med at sætte denne ligning op:

X * (3/4)^(1/2) * X + 3 * X * d = 1200

Hvor d = din dybte

Her kan du isolere d som funktion af x:

d = (1200 - (3/4)^(1/2) * X^(2)) / 3X

Det sætter du ind på d's plads og får en ligning med én ubekendt.

Så gik den ikke længere, FM 2016 er hermed købt som opvarmning til FM 2017.

Muffe?
Ynglingespiller

« Svar #7277: 22 Nov 2012, 18:26 »

Okay, jeg får det til en 3.gradsligning, hvor løsningerne bliver
-37,22
1,0
37,23

Er det korrekt? :-)

TheDuck
Reserveholdsspiller

« Svar #7278: 22 Nov 2012, 18:36 »

Okay, jeg får det til en 3.gradsligning, hvor løsningerne bliver
-37,22
1,0
37,23

Er det korrekt? :-)

Jeg har ikke regnet efter, men prøv at sætte dine løsninger ind i ligningen for overfladearealet, og se om det giver mening. Hvis X kan gøres lidt større eller mindre og du dermed får et mindre rumfang, ja så er løsningen forkert.

Muffe?
Ynglingespiller

« Svar #7279: 22 Nov 2012, 19:09 »

Okay, nu er jeg lige blevet i tvivl. Jeg får det til at passe, men tænker lige... Er det jeg har regnet ud ikke hvornår overfladearealet er 1200? Eller er det mig der er galt på den.
Hvis jeg tager fejl, hvordan forklarer jeg så, at det er arealet jeg har regnet ud, når jeg har sat det = rumfanget? :-)

Er ret forvirret lige nu  Forlegen

TheDuck
Reserveholdsspiller

« Svar #7280: 22 Nov 2012, 19:34 »

Okay, nu er jeg lige blevet i tvivl. Jeg får det til at passe, men tænker lige... Er det jeg har regnet ud ikke hvornår overfladearealet er 1200? Eller er det mig der er galt på den.
Hvis jeg tager fejl, hvordan forklarer jeg så, at det er arealet jeg har regnet ud, når jeg har sat det = rumfanget? :-)

Er ret forvirret lige nu  Forlegen

I den første ligning sætter du rumfanget til en fast størrelse - 1200 ccm. Den holder du fast hele vejen igennem, og derfor har du ikke haft den som variabel. Når du tester til sidst, så tjekker du sådan set bare at alle "regler" overholdes, bl.a. at rumfanget jo er 1200 ccm Smiley

Muffe?
Ynglingespiller

« Svar #7281: 22 Nov 2012, 19:40 »

I den første ligning sætter du rumfanget til en fast størrelse - 1200 ccm. Den holder du fast hele vejen igennem, og derfor har du ikke haft den som variabel. Når du tester til sidst, så tjekker du sådan set bare at alle "regler" overholdes, bl.a. at rumfanget jo er 1200 ccm Smiley

Problemet er at det er det ikke, det er ikke engang i nærheden af et rumfang på 1200 ccm. Men de løsninger jeg får ved at sætte min tredjegradsligning ind, det er x-værdien, ikke? fordi hvis det er dybden er har jeg da i hvert fald lavet en fejl. Må jeg vel også have gjort et andet sted, hvis det er rigtigt? :-)

TheDuck
Reserveholdsspiller

« Svar #7282: 22 Nov 2012, 20:39 »

Problemet er at det er det ikke, det er ikke engang i nærheden af et rumfang på 1200 ccm. Men de løsninger jeg får ved at sætte min tredjegradsligning ind, det er x-værdien, ikke? fordi hvis det er dybden er har jeg da i hvert fald lavet en fejl. Må jeg vel også have gjort et andet sted, hvis det er rigtigt? :-)

Det er min fejl, jeg tog den forkerte ligning til at starte med, sorry...

Du starter selvfølgelig med at tage ligningen for rumfanget (og ikke overfladen), hvor du tager arealet af endetrekanten gange d  skal være lig 1200 ccm. Der kan du isolere d som en funktion af X, hvor rumfanget altid vil være 1200 ccm.

Funktionen for d(X) sætter du så ind i ligningen for overfladen...

Fresse94
Landsholdsspiller

« Svar #7283: 22 Nov 2012, 21:03 »

Vektor regning.

En der kan sige mig, hvordan at de her skal regnes ud?
« Seneste Redigering: 22 Nov 2012, 21:09 af fresse94 » Logged

Chicharito
Landsholdsspiller

« Svar #7284: 22 Nov 2012, 22:04 »

Vektor regning.

En der kan sige mig, hvordan at de her skal regnes ud?

Hvis du med |a| mener længden af vektoren a, så er det ikke så svært. Så er |a| = sqrt(x2+32). Så burde du selv kunne klare resten Wink

Enzo
Manager

« Svar #7285: 23 Nov 2012, 17:57 »

Om et par uger begynder projektugen på min skole, og derfor er jeg allerede gang med forberedelserne,
Mit emne er Apartheid i 2012, og det går ud på at jeg skal finde en form for adskillelse lige der var mellem de sorte og de hvide i Sydafrika som vi kender fra ældre tid - Dette skal bare foregå nu, og det behøver ikke have noget med race at gøre. Det kan også være kultur, religion eller noget helt tredje.
Da vi også skal "Ud af huset" for at få noget viden, så ville det være dejligt hvis nogle af jer kender et sted nær København og omegn hvor men kan komme til at interviewe eller snakke med en der har forstand på sådan noget som Apartheid.

Ellers vil jeg være åbne over for alle bud der er, på kilder eller andet hjælp Smiley

Suarez er en af meget få mænd i denne verden som gerne må tage mig hårdt bagfra. Vil gerne føde hans børn også <3

FTR
Førsteholdsspiller

« Svar #7286: 23 Nov 2012, 18:15 »

Israel/Palæstina konflikten er meget aktuel. Jeg er sikker på du sagtens, ville kunne finde personer i københavn du kunne interviewe.

Præsidenten
Landsholdsspiller

« Svar #7287: 23 Nov 2012, 18:33 »

Ellers kan du også sagtens se på indvandrere i Danmark. Er vi ved at udvikle os til et multikulturelt samfund eller formår vi ikke at integrerer indvandrerne godt nok?

Du kan også se mere overordnet på hvordan forholdet er mellem kristendommen og islam i dag og hvordan det har forandret sig gennem historien op til nu.

Men hvis du vil have noget meget aktuelt lige nu så vil jeg mene at FTRs forslag er rigtig godt Smiley

FC Barcelona

Enzo
Manager

« Svar #7288: 23 Nov 2012, 22:32 »

Ellers kan du også sagtens se på indvandrere i Danmark. Er vi ved at udvikle os til et multikulturelt samfund eller formår vi ikke at integrerer indvandrerne godt nok?

Du kan også se mere overordnet på hvordan forholdet er mellem kristendommen og islam i dag og hvordan det har forandret sig gennem historien op til nu.

Men hvis du vil have noget meget aktuelt lige nu så vil jeg mene at FTRs forslag er rigtig godt Smiley

Jeg synes ikke rigtig man kan kalde dit første forslag for Apartheid, desværre - Men jeg har tænkt mig at kigge i mod Isreal/Pælestina konflikten..

Tak begge to Wink

Suarez er en af meget få mænd i denne verden som gerne må tage mig hårdt bagfra. Vil gerne føde hans børn også <3

AFC
Manager

« Svar #7289: 24 Nov 2012, 00:19 »

Hej

Skriver i øjeblikket DIO (Det Internationale Område) på HHX, og er i fuld gang med min synopsis, men er nået til mit punkt, hvor jeg skal vurdere. Jeg skal vurdere flg.

Vurder, hvad en amerikanisering vil betyde for forbrugsmønsteret i Kina.

Er der nogen der har gode fifs til, hvordan jeg kan undersøge/vurdere sådan noget? Det ville være en stor hjælp.

Sider: 1 ... 484 485 [486] 487 488 ... 565 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010