home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:24:34 Broen13 Omklædning... Real Oviedo
I dag kl. 10:43:24 Broen13 Blogs #9 Youth to Gold
I dag kl. 08:17:53 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
I går kl. 21:26:02 g00n Blogs Minimalistic 2020
I går kl. 21:10:00 Bubbles Blogs #2- Migthy Hammers
I går kl. 20:21:10 Jonaspetersen93 Blogs Et nyt kapitel på 10’eren
I går kl. 17:41:43 Broen13 Blogs [13] Mit AS Roma-event...
Antal Registrerede Brugere: 23176
  2 Brugere, 539 Gæster Online.

Indlæg: 1133368 over 31407 Emner
Nyeste Bruger: jonesgude
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Skole
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad syntes du om lektier
Det er sjovt
- 27 (18,6%)
Altså det er ikk det bedste
- 31 (21,4%)
Nedern
- 7 (4,8%)
Kedeligt
- 19 (13,1%)
Top Dårligt burde udryddes
- 61 (42,1%)
Antal Stemmer: 145

Sider: 1 ... 326 327 [328] 329 330 ... 565 Udprint
Forfatter Emne: Skole  (Læst 612531 gange)
marcusdyhr
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #4905: 11 Jun 2009, 16:05 »

det kan det heller ikke ericsson
Logged

Peace Sølvet gik til de hvide og blå fra fyn i 08/09 Peace
Græder Sølvet gik til de hvide og blå fra fyn i 09/10 Græder
!!! Håber guldet kommer til OB i 10/11 !!!

Missen93
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #4906: 11 Jun 2009, 16:08 »

Det var faktisk et helt udemærket forslag det der Smiley

Det kommer med i min konklusion!
Logged

ZiDaNe5
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #4907: 11 Jun 2009, 23:00 »

Nogle der kan forklare mig, hvad ordet kulturmæssig helt præsict betyder? Det er vel ikke noget som præger kulturen?

Tak på forhånd.
Logged

El Kun
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #4908: 11 Jun 2009, 23:09 »

i hvilken sammenhæng?
Logged

ZiDaNe5
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #4909: 11 Jun 2009, 23:23 »

skal det være i en sammenhæng? Åltså kan det ikke bare være generalt?
Logged

mgk-99
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #4910: 11 Jun 2009, 23:38 »

skal det være i en sammenhæng? Åltså kan det ikke bare være generalt?

Det kommer an på i hvilken sammenhæng det står.

ex.
Hvad betyder det kulturmæssigt at de bor i huler i bjergene. Så har det noget at gøre med hvordan deres kultur er påvirket af deres levested.
Logged

LOVE UNITED - HATE GLAZER

ZiDaNe5
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #4911: 12 Jun 2009, 00:04 »

Det er fordi vi skal finde fag begreber i samfundsfag, og jeg spurgte min lærer om kulturmæssig var et fag begreb, han sagde ja.

Sammenhænget har og gøre med én selv og éns baggrund.
Logged

C. Ronaldo
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Skole
« Svar #4912: 14 Jun 2009, 15:04 »

Hej.

Jeg er ved at analysere teksten "Den fede mand" af Karen Blixen. Jeg bruger berettermodellen. Men der er en af punkterne jeg ikke helt forstår. Det er uddybning. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal lede efter i teksten. Nogen der kan hjælpe?
Logged

C. Ronaldo
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Skole
« Svar #4913: 14 Jun 2009, 21:38 »

Hvordan perspektivere man fra en tekst til en anden? Er rimelig lost. Hjælp tak?!
Jeg skal perspektivere fra teksten "Den fede mand" til teksterne "De blå øjne" og nogle kapitler fra Babettes Gæstebud. Nogen der kan give eksempler på hvordan man gør? Enten med de tekster jeg har eller nogle andre.
Logged

Juller
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #4914: 14 Jun 2009, 21:41 »

Hvordan perspektivere man fra en tekst til en anden? Er rimelig lost. Hjælp tak?!
Jeg skal perspektivere fra teksten "Den fede mand" til teksterne "De blå øjne" og nogle kapitler fra Babettes Gæstebud. Nogen der kan give eksempler på hvordan man gør? Enten med de tekster jeg har eller nogle andre.

Du kan f.eks. kigge på nogle af begivenheder i de forskellige tekster og perspektivere dem!
Logged

C. Ronaldo
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Skole
« Svar #4915: 14 Jun 2009, 22:06 »

Du kan f.eks. kigge på nogle af begivenheder i de forskellige tekster og perspektivere dem!
Kan du forklare lidt bedre?
Logged

rolighed99
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #4916: 14 Jun 2009, 22:15 »

Hvordan perspektivere man fra en tekst til en anden? Er rimelig lost. Hjælp tak?!
Jeg skal perspektivere fra teksten "Den fede mand" til teksterne "De blå øjne" og nogle kapitler fra Babettes Gæstebud. Nogen der kan give eksempler på hvordan man gør? Enten med de tekster jeg har eller nogle andre.

Kig efter ligheder mellem teksterne.
Samme problemstillinger, samme person karakteristika, samtids tekster osv.
Logged




makkerskilap
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #4917: 15 Jun 2009, 09:02 »

Jeg skal lave et oplæg til eksamen torsdag i næste uge, i international handel, om et produkt hvor jeg skal beskrive forskellige ting omkring markedsføring af produktet i italien m.m.. nogen ideér til et produkt? jeg er selv helt lost..
Logged

It's all, part of the plan.

Slikkel
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Skole
« Svar #4918: 15 Jun 2009, 09:13 »

Jeg skal lave et oplæg til eksamen torsdag i næste uge, i international handel, om et produkt hvor jeg skal beskrive forskellige ting omkring markedsføring af produktet i italien m.m.. nogen ideér til et produkt? jeg er selv helt lost..
Pasta eller Pizza Opstemt
Logged

Vi skal alle være her.

makkerskilap
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #4919: 15 Jun 2009, 09:25 »

det skal jo være et produkt fra danmark, som man markedsfører i italien, altså eksport.. kan man stadig bruge pasta eller pizza? har nemlig overvejet de to også, men jeg er sku helt lost.
Logged

It's all, part of the plan.

Sider: 1 ... 326 327 [328] 329 330 ... 565 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010