home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 09:59:54 Bubbles Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2026 ...
20 Mar 2026, 19:42 Kenitho Challenges The real Sir Alex Ferg...
19 Mar 2026, 08:02 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
17 Mar 2026, 13:15 ydersog Blogs #68 Youth to Gold
12 Mar 2026, 07:57 Broen13 Blogs [29] Mit AS Roma-event...
10 Mar 2026, 08:17 Broen13 Klubsøgnin... Newell’s Old Boys
09 Mar 2026, 11:45 g00n Blogs The Youth Of The Nation 3
Antal Registrerede Brugere: 23367
  0 Brugere, 676 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Stevecef
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Skole
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad syntes du om lektier
Det er sjovt
- 27 (18,6%)
Altså det er ikk det bedste
- 31 (21,4%)
Nedern
- 7 (4,8%)
Kedeligt
- 19 (13,1%)
Top Dårligt burde udryddes
- 61 (42,1%)
Antal Stemmer: 145

Sider: 1 ... 298 299 [300] 301 302 ... 565 Udprint
Forfatter Emne: Skole  (Læst 655804 gange)
Erzael
Manager

Sv: Skole
« Svar #4485: 15 Apr 2009, 14:37 »

Haha, hvor pudsigt. Havde den til terminsprøve i februar, og fik 12 Wink

Nemeth
Landsholdsspiller

« Svar #4486: 15 Apr 2009, 15:24 »

Nogle der kan hjælpe mig lidt   Wink

Jeg vil gerne vide hvorfor Keplers 2. lov passer. Hvordan kan planeten sænke i fart, når den passer det smale af de 2 arealer Huh

Loven:
Indenfor to vilkårlige, men lige lange tidsrum, vil linjen mellem Solen og en planet altid passere et konstant areal

Link:
http://www.walter-fendt.de/ph11e/keplerlaw2.htm

Ps. Det er mest linket jeg har stillet spørgsmålet udfra Peace

KasperSchmidt
Gæst

« Svar #4487: 15 Apr 2009, 15:42 »

Hvor meget % er 24, 75 af 60,3? Peace
Gerne mellemregninger med..

Roxer
Landsholdsspiller

« Svar #4488: 15 Apr 2009, 15:45 »

Nu er der eefterhanden ikke lang tid til eksamen for nogle af os. Nogle der tidligere har været til eksamen der kan give nogle gode råd. Især til de mundtlige prøver?.. Smiley

KasperSchmidt
Gæst

« Svar #4489: 15 Apr 2009, 15:46 »

KarelPoborský
Landsholdsspiller

« Svar #4490: 15 Apr 2009, 15:46 »

Gerne mellemregninger med..

Kig nu tidligere i tråden crazy
Du spurgte jo faktisk om det igår.. og fik svar..
At det så ikke direkte står der er noget andet  crazy ups.
Men altså 24,75/60.3*100 og du ved hvor mange procent 24,75 er af 60,3

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

KasperSchmidt
Gæst

« Svar #4491: 15 Apr 2009, 15:51 »

Tak.....

KF
Landsholdsspiller

« Svar #4492: 15 Apr 2009, 16:27 »

Nu er der eefterhanden ikke lang tid til eksamen for nogle af os. Nogle der tidligere har været til eksamen der kan give nogle gode råd. Især til de mundtlige prøver?.. Smiley

Det bedste raad er vel bare at slappe af og snakke langsomt. Tag dig tid til at komme frem til dine pointer. Jeg havde tidligere det problem, at jeg var ekstremt nervoes, og derfor snakkede ekstremt hurtigt. Foerst og fremmest missede jeg halvdelen af mine pointer og dernaest, saa gav jeg laerer og censor alt, alt for lang tid til at stille spoergsmaal.

Naaeeh, slap af og snak langsomt. Har du ekstremt svaert ved at slappe af og tale langsomt, saa tag evt. en flaske vand med ind til eksamen eller spoerg laereren efter et glas vand. Du behoever saadan set ikke drikke det, men nip gerne til det engang imellem.

Et trick som af og til er genialt er, at du har et eller flere emner i din praesentation, som du kun beroerer let, og dermed faar laereren til at spoerge ind til dette, hvorefter du har forberedt det vilde show, som du fyrer af.

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

Roxer
Landsholdsspiller

« Svar #4493: 15 Apr 2009, 16:50 »

Det bedste raad er vel bare at slappe af og snakke langsomt. Tag dig tid til at komme frem til dine pointer. Jeg havde tidligere det problem, at jeg var ekstremt nervoes, og derfor snakkede ekstremt hurtigt. Foerst og fremmest missede jeg halvdelen af mine pointer og dernaest, saa gav jeg laerer og censor alt, alt for lang tid til at stille spoergsmaal.

Naaeeh, slap af og snak langsomt. Har du ekstremt svaert ved at slappe af og tale langsomt, saa tag evt. en flaske vand med ind til eksamen eller spoerg laereren efter et glas vand. Du behoever saadan set ikke drikke det, men nip gerne til det engang imellem.

Et trick som af og til er genialt er, at du har et eller flere emner i din praesentation, som du kun beroerer let, og dermed faar laereren til at spoerge ind til dette, hvorefter du har forberedt det vilde show, som du fyrer af.
Har også selv forestillinger om at jeg er mega nervøs, men da jeg ikke har prøvet det før ved jeg det jo ikke? Normalt plejer jeg at kunne snakke i lang tid uden stop og med fornuftig hastighed, er bare bange for problemet med at være nervøs.

AFC
Manager

« Svar #4494: 15 Apr 2009, 16:53 »

Så er vi to Roxer. Går ud fra du går i 8. og skal i 9 efter sommerferien, right?

Jeg er også skide nervøs for hvad der vil komme til at ske. Det med at man skal sidde foran nogle lærere og fortæller i mindst. 25-30 minutter er jo helt korrupt og jeg er ikke sikker på jeg vil kunne klare det.

enged
Gæst

« Svar #4495: 15 Apr 2009, 18:01 »

AFC, først og fremmest tror jeg at Roxer går i 9. nu Wink
Men i hvilket fag skal du dog snakke i 25-30 minutter i selv? Shockeret Fordi det er godt nok meget i forhold til da jeg gik i folkeren...

EDIT:
Omkring det at være nervøs, så er det med at drikke lidt vand undervejs en rigtig god idé. Da jeg var til engelsk eksamen var jeg rigtig nervøs fordi det var der, der var mest 'pres' på mig, både fra min egen side, men også fra andre. Da jeg kom ind rystede jeg nærmest, og jeg havde meget svært ved at snakke i et moderat tempo og tydeligt, heldigvis spurgte min lærer så om jeg ikke ville have lidt vand. Derefter blev jeg mere rolig og fik sagt de ting jeg ville, og jeg fik også det 11 tal som jeg havde stilet efter Thumbs Up
« Seneste Redigering: 15 Apr 2009, 18:04 af enged » Logged

Roxer
Landsholdsspiller

« Svar #4496: 15 Apr 2009, 18:04 »

Jeg går nemlig i 9.
- AFC du har jo et helt år endnu

Marchena
Landsholdsspiller

« Svar #4497: 15 Apr 2009, 18:22 »

Til eksamener gælder det som KF siger om at tage det med ro og snakke stille og roligt.

Et andet godt råd er at bruge de ca. 5 sidste minutter på at forberede din start. Jeg siger altid inde i mig selv hvad jeg vil starte med at sige. Så kommer man sikkert fra start og bliver derfor ikke slået ud de første 5 min - derefter opbygger man så selvtillid og "kæft det kør" følelsen.

Brug forberedelsestiden fornuftigt og ligemeget hvad du trækker så se for guds skyld ud, som om du det du trak var godt!

“My father was a quitter, my grandfather was a quitter, I was raised to give up. It’s one of the few things I do well. I’m disturbed, I’m depressed, I’m inadequate, I’ve got it all!"
- George Costanza

http://threelittlefantas.blogspot.com/

naitsirhc
Førsteholdsspiller

« Svar #4498: 15 Apr 2009, 18:29 »

..en anden god ting er at få lidt sukker inden du går ind, hvis du lige spiser en marsbar eller drikker en cola etc.. Hvilket får dig til at tænke klarer etc. (fik vi i hvert fald at vide), men har i ikk sådan noget vejledning på jeres skole ? havde vi på vores i hvert fald

mfsjovhat
Landsholdsspiller

« Svar #4499: 16 Apr 2009, 02:25 »

nogen her, som kan forklare mig hvad et 1. gradspolynomium og et 3. gradspolynoium er... gerne med eksempler tak

Thaurat al Shabab

Sider: 1 ... 298 299 [300] 301 302 ... 565 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010