home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Mar 2026, 19:42 Kenitho Challenges The real Sir Alex Ferg...
19 Mar 2026, 08:02 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
17 Mar 2026, 20:33 RasmusA12 Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2026 ...
17 Mar 2026, 13:15 ydersog Blogs #68 Youth to Gold
12 Mar 2026, 07:57 Broen13 Blogs [29] Mit AS Roma-event...
10 Mar 2026, 08:17 Broen13 Klubsøgnin... Newell’s Old Boys
09 Mar 2026, 11:45 g00n Blogs The Youth Of The Nation 3
Antal Registrerede Brugere: 23356
  0 Brugere, 838 Gæster Online.

Nyeste Bruger: ParisWhali
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Skole
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad syntes du om lektier
Det er sjovt
- 27 (18,6%)
Altså det er ikk det bedste
- 31 (21,4%)
Nedern
- 7 (4,8%)
Kedeligt
- 19 (13,1%)
Top Dårligt burde udryddes
- 61 (42,1%)
Antal Stemmer: 145

Sider: 1 ... 214 215 [216] 217 218 ... 565 Udprint
Forfatter Emne: Skole  (Læst 652633 gange)
makkerskilap
Landsholdsspiller

Sv: Skole
« Svar #3225: 06 Nov 2008, 11:43 »

Suk.. Jeg har reklame og markedsføring, og skal lave udkast til et nyt produkt indenfor sundt slik. Skal lave logo, slogan, emballage, udkast til annonce/reklame, medieplan og indrykningspris, pressemeddelelse og forslag til hvilke medier det skal ud i.

any ideas?  Huh Huh

Stadig ingen der kan/gider hjælpe?

It's all, part of the plan.

-Johnson-
Førsteholdsspiller

« Svar #3226: 06 Nov 2008, 12:46 »

Stadig ingen der kan/gider hjælpe?

Det kunne være, at du skulle specificere dit spørgsmål yderligere. Som du har stillet det op nu, er det jo tæt på umuligt at hjælpe dig, medmindre man skal kaste sig ud i kæmpeindlæg. Det gider folk næppe.

Et kort indspark: Når fokus er på sundt slik bør din målgruppe være forældre med dårlig samvittighed og frygt for fedmeepidemi. I forhold til det visuelle bør du nok kæde slikket sammen med "sunde" aktiviteter, som eksempelvis sport. Eventuelt kunne sponsorater af idrætsbegivenheder være et led af markedsføringsplane n.
« Seneste Redigering: 06 Nov 2008, 12:47 af -Johnson- » Logged

makkerskilap
Landsholdsspiller

« Svar #3227: 06 Nov 2008, 13:21 »

Det kunne være, at du skulle specificere dit spørgsmål yderligere. Som du har stillet det op nu, er det jo tæt på umuligt at hjælpe dig, medmindre man skal kaste sig ud i kæmpeindlæg. Det gider folk næppe.

Et kort indspark: Når fokus er på sundt slik bør din målgruppe være forældre med dårlig samvittighed og frygt for fedmeepidemi. I forhold til det visuelle bør du nok kæde slikket sammen med "sunde" aktiviteter, som eksempelvis sport. Eventuelt kunne sponsorater af idrætsbegivenheder være et led af markedsføringsplane n.

Jeg ved bare ikke hvordan jeg skal specificere/uddybe det yderligere.. 
Mener ikke jeg skal lave en markedsføringsplan, det har min lærer i hvert fald udeladt så, men skal lave en reklame/annonce med produktet samt en medieplan (så vidt han har fortalt, er dét en plan over hvilke medier jeg kunne forestille mig produktet skulle markedsføres i, men er det det samme som en markedsføringsplan? Rullende Øjne)
bare lige for at være sikker.

og så en pressemeddelelse Huh..
Jeg kunne ikke finde på noget med sundt slik, andet end en form for bar med sunde, tørrede frugter i.

Men tak fordi du gider/gad hjælpe Smiley

-Johnson-
Førsteholdsspiller

« Svar #3228: 06 Nov 2008, 13:49 »

så vidt han har fortalt, er dét en plan over hvilke medier jeg kunne forestille mig produktet skulle markedsføres i, men er det det samme som en markedsføringsplan?

Det er længe siden jeg gik på handelsskolen, så det skal jeg ikke kunne sige, men umiddelbart nej. Medieplan er nok mere snævert afgrænset, og markedføringsplan favner lidt mere end bare medierne. I forhold til medier skal du tænke på, at du reelt arbejder med to målgrupper. Dels er der børn, som skal have en interesse for produktet, men samtidig skal du også have budskabet om sundhed ud til forældrene. Så du skal reelt slås på to fronter. Overfor børn og unge, skal produktet slå igennem som "moderigtigt" og/eller velsmagende og overfor forældrene er det sundheden du skal fokusere på. Derfor skal din markedsføring ligge i medier som de to målgrupper har fat i. Enten hver for sig eller sammen.

Hvis du er i tvivl om definitionerne (medieplan osv.), så bør de være helt tydeligt beskrevet i bøgerne. Tag udgangspunkt i det.

I forhold til emballage og logo, så kan en maskot (i form af et eller andet aktivt dyr) være en mulighed. Det kan også appellere lidt til børn. Det ses ihvertfald ofte i forbindelse med produkter til børn.

Og prøv at google noget omkring farvers betydning. Så kan du score lidt billige point på at forklare, hvorfor du har valgt netop de farver. Grøn er oplagt. Hvid (som udtryk for renhed) er muligvis også.

makkerskilap
Landsholdsspiller

« Svar #3229: 06 Nov 2008, 14:22 »

Det er længe siden jeg gik på handelsskolen, så det skal jeg ikke kunne sige, men umiddelbart nej. Medieplan er nok mere snævert afgrænset, og markedføringsplan favner lidt mere end bare medierne. I forhold til medier skal du tænke på, at du reelt arbejder med to målgrupper. Dels er der børn, som skal have en interesse for produktet, men samtidig skal du også have budskabet om sundhed ud til forældrene. Så du skal reelt slås på to fronter. Overfor børn og unge, skal produktet slå igennem som "moderigtigt" og/eller velsmagende og overfor forældrene er det sundheden du skal fokusere på. Derfor skal din markedsføring ligge i medier som de to målgrupper har fat i. Enten hver for sig eller sammen.

Hvis du er i tvivl om definitionerne (medieplan osv.), så bør de være helt tydeligt beskrevet i bøgerne. Tag udgangspunkt i det.

I forhold til emballage og logo, så kan en maskot (i form af et eller andet aktivt dyr) være en mulighed. Det kan også appellere lidt til børn. Det ses ihvertfald ofte i forbindelse med produkter til børn.

Og prøv at google noget omkring farvers betydning. Så kan du score lidt billige point på at forklare, hvorfor du har valgt netop de farver. Grøn er oplagt. Hvid (som udtryk for renhed) er muligvis også.

Mange tak, det her vil jeg helt sikkert bruge imorgen, muligvis også ændre den reklame jeg fik lavet.
Rigtig fedt du gider at "sparke mig igang", var sku gået lidt i stå Smiley

Fynbo
Odds-hjælper
*

« Svar #3230: 06 Nov 2008, 15:35 »

Jeg er i gang med at skrive et projekt og er gået lidt i stå , håber i kan hjælpe lidt ...

•   Hvordan er udviklingen og i hvilken retning bevæger den sig inden for salg af dagligvarer i DK?
•   Hvordan er konkurrencesituatio nen på dagligvaremarkedet i DK?

AMRDK
Gæst

« Svar #3231: 06 Nov 2008, 15:39 »

Du kan jo undersøge om det evt. har påvirket salget at priser på korn, smør, mel osv. har steget med mange pct. den seneste tid...

Og på hvilken måde den påvirker enhver dansker...
Fedt hvis du kunne perspektivere vinklen til anden...

Yoggidk
Gæst

« Svar #3232: 06 Nov 2008, 20:01 »

Er der ikke en sød sjæl derude der vil hjælpe mig Opstemt

4a - (5a + 3a) =
2(2a + 3) - 5a =
2 timer = xxx sek.

Cesc
Gæst

« Svar #3233: 06 Nov 2008, 20:10 »

4a - (5a + 3a) =
2(2a + 3) - 5a =
2 timer = xxx sek.

4a - (5a + 3a) = 4a - 8a = ... (så burde du kunne finde svaret!)
Den i midten kan jeg ikke lige huske.. :-(
60 * 60 * 2 = 7200 sek.

Yoggidk
Gæst

« Svar #3234: 06 Nov 2008, 20:12 »

Kan du sagtens sige Opstemt

Yoggidk
Gæst

« Svar #3235: 06 Nov 2008, 20:12 »

-4a, eller hvad Opstemt ?

Gosser
Manager

« Svar #3236: 06 Nov 2008, 20:12 »

2(2a + 3) - 5a = 4a + 6 - 5a = -1a + 6

Tror jeg nok Opstemt

bachpoulsen
Førsteholdsspiller

« Svar #3237: 06 Nov 2008, 20:12 »

4a - (5a + 3a) =
2(2a + 3) - 5a =
2 timer = xxx sek.

4a - (5a + 3a) = 4a - 5a - 3a = -4a
2(2a + 3) - 5a = 4a + 6 - 5a = -1a +6
2 timer = xxx sek. = 2 * 60 * 60 = 7200 sek

håber det var nok Wink

"Og der har vi ham med hans karateristiske hårpagt. Sat med en ribbensteg."

Philli
Landsholdsspiller

« Svar #3238: 06 Nov 2008, 20:13 »

Den i midten kan jeg ikke lige huske.. :-(
60 * 60 * 2 = 7200 sek.
4a + 6 - 5a = -1a + 6

Yoggidk
Gæst

« Svar #3239: 06 Nov 2008, 20:14 »

TAK allesammen Wink

Sider: 1 ... 214 215 [216] 217 218 ... 565 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010