home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 395 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  De Nye Storklubber
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: De Nye Storklubber  (Læst 4134 gange)
LucasLeiva
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: De Nye Storklubber
« Svar #15: 01 Jun 2013, 11:29 »

Jeg synes sgu det er åndssvagt at det lykkes. At Falcao skifter til Monaco er simpelthen så uambitiøst af ham! Ibra kan jeg bedre forstå - næsten. For han har vundet en masse ligatitler, har været godt rundt omkring, så hvorfor ikke prøve PSG? Selvom jeg nu synes at han skulle have valgt England. Det samme med Thiago Silva - vil han ikke vinde CL? Det kan være svært at sætte sig ind i alle de pengefreaks til sydamerikanere, men de stammer jo nu engang fra fattige familier, så de har måske deres grunde - som vi så ikke forstår, da de har rig mulighed for at tjene massevis af penge.

Desuden kan jeg ikke forstå hvorfor du synes det er fedt. Valencia havde været et tophold i dag med Silva, Villa og Mata, hvis de bare kunne have holdt på dem. Atletico har også haft en god generation med Aguero, Torres og Falcao. Den spanske TV-aftale gjorde det selvfølgelig svært, men alle de klubber som ikke bliver ringet op af en arabisk milliærder, men som kæmper for at blive et tophold ved at skabe spillere, i stedet for at købe dem, bliver jo gang på gang røvrendt når deres gode spillere blive hapset af upcoming-klubber med ny ejer.

Jeg synes sgu nu engang at det er flottere at se et hold udvikle sig til et tophold, LIGESOM alle de traditionsrige klubber du nævner. Napoli og Dortmund har ikke nogen rigmænd, men de har kæmpet sig frem, og det synes jeg er federe end fx PSG som jo nærmest er købt. En dag skal et af holdene nok kunne etablere sig i toppen.
Som blev købt for 35 mio pund, hvis jeg ikke husker helt forkert Wink
Logged

Kolo Abib Touré

SkovGaards
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: De Nye Storklubber
« Svar #16: 01 Jun 2013, 12:12 »

Ibra kan jeg bedre forstå - næsten. For han har vundet en masse ligatitler, har været godt rundt omkring, så hvorfor ikke prøve PSG? Selvom jeg nu synes at han skulle have valgt England. Det samme med Thiago Silva - vil han ikke vinde CL? Det kan være svært at sætte sig ind i alle de pengefreaks til sydamerikanere, men de stammer jo nu engang fra fattige familier, så de har måske deres grunde - som vi så ikke forstår, da de har rig mulighed for at tjene massevis af penge.

Føler mig nødsaget til at pointere at Thiago på det tidspunkt han skifter ikke har andet alternativ. Han har lige forlænget med Milan - står i en klubrolle hvor han ville blive anfører indenfor en årrække, og er klar til at blive. Men Milan vælger at gøre alvor af at ligge strategien om, og derfor ender det med at PSG er de eneste der smider et tilstrækkeligt tilbud. Sandheden er jo at både City og Barcelona havde budt i transfervinduerne før, men Berlusconi havde smidt alle pengene retur med et pænt NEJ. Med andre ord skiftede Thiago på en måde af den klubkærlighed han altid har vist. Milan havde brug for det. I øvrigt var hans løn i Milan ikke meget fra den løn han får i PSG, så han er altså skiftet til et projekt og ikke til penge. Zlatan.. Fuldstændig enig, forstår satme godt han bare skal prøve det, nu hvor han har prøvet alt andet!



Derudover er jeg generelt selv tilhænger af at fodbold bliver spicet lidt op af de rige fyre. Jeg holder selv med Milan hvor vi delvist har haft det på samme måde med Berlusconi. Støttet ikke de klubber der får disse rigmænd, men lige meget hvad så trækker de altså fodbolden op på et højere plan fordi de skærper konkurrenterne til at optimere sig. I stedet for alle bruge samme mængde penge og er lige ensartede, så skal vi netop bruge nogen til at skeje ud. Også for at gøre fodbolden attraktiv for andre end lige os inkarnerede tilhængere.
Logged


rolighed99
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: De Nye Storklubber
« Svar #17: 01 Jun 2013, 12:22 »

Føler mig nødsaget til at pointere at Thiago på det tidspunkt han skifter ikke har andet alternativ. Han har lige forlænget med Milan - står i en klubrolle hvor han ville blive anfører indenfor en årrække, og er klar til at blive. Men Milan vælger at gøre alvor af at ligge strategien om, og derfor ender det med at PSG er de eneste der smider et tilstrækkeligt tilbud. Sandheden er jo at både City og Barcelona havde budt i transfervinduerne før, men Berlusconi havde smidt alle pengene retur med et pænt NEJ. Med andre ord skiftede Thiago på en måde af den klubkærlighed han altid har vist. Milan havde brug for det. I øvrigt var hans løn i Milan ikke meget fra den løn han får i PSG, så han er altså skiftet til et projekt og ikke til penge. Zlatan.. Fuldstændig enig, forstår satme godt han bare skal prøve det, nu hvor han har prøvet alt andet!

ej den må du sgu længere ud på landet med, Thiago Silva har på ingen måder haft en loyalitetsfølelse overfor Milan, han havde kun spillet tre sæsoner i klubben, og brasserne er sgu ikke ligefrem kendte for at være loyale klubmænd. Som du selv nævner, så havde Berlusca og Milan brug for penge, og derfor sætter han de største stjerner til salg, hvor så kun PSG byder ind. Samtidig har begge formentlig fået af vide, at klubben ønskede dem solgt. Igen den der med klubkærlighed, må du sgu længere ud på landet med.

...og vil nyde at se den franske liga overstråle Serie A....

ouch, for en mavepumper.. Ikke overraskende er jeg lodret uenig der, jeg håber virkelig snart der kommer en genrejsning af verdens smukkeste liga.. men det skal ikke være på baggrund af arabisk eller russisk sort guld, eller Indonesiske rigmænd for den sags skyld ...
Logged




DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: De Nye Storklubber
« Svar #18: 01 Jun 2013, 13:27 »


ouch, for en mavepumper.. Ikke overraskende er jeg lodret uenig der, jeg håber virkelig snart der kommer en genrejsning af verdens smukkeste liga.. men det skal ikke være på baggrund af arabisk eller russisk sort guld, eller Indonesiske rigmænd for den sags skyld ...

Serie A og klubberne er selv skyld i de problemer der er i Serie A - korruption og deres meget specielle regel me at delvis eje spillere gør ikke noget godt for italiensk fodbold.

Den økonomiske krise i et kaotisk Italien gør at klubberne lider og jeg tror der går mange år inden vi ser Serie A genrejst ..... jeg må så også indrømme at Serie A aldrig har sagt mig vildt meget. men pt er såvel Bundesligaen og den Franske liga IMO mere interessant
Logged

YNWA

rolighed99
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: De Nye Storklubber
« Svar #19: 01 Jun 2013, 13:52 »

Serie A og klubberne er selv skyld i de problemer der er i Serie A - korruption og deres meget specielle regel me at delvis eje spillere gør ikke noget godt for italiensk fodbold.

Den økonomiske krise i et kaotisk Italien gør at klubberne lider og jeg tror der går mange år inden vi ser Serie A genrejst ..... jeg må så også indrømme at Serie A aldrig har sagt mig vildt meget. men pt er såvel Bundesligaen og den Franske liga IMO mere interessant

Desværre er jeg helt og aldeles enig med første delen. Klubbernes ledelse og FIGC er selv skyld i Serie A's nedgang. Under den famøse Calciopoli skandale skulle de have lavet en total udrensning i stedet for blot at kappe toppen af isbjerget, for samtidig med at skandalen satte Italiensk bold tilbage, sørgede den manglende komplette udrensning også for at der ikke kom nogen progression, og dermed at serie a kun går en vej, nedad.

men men men, som en føniks, vil serie a igen rejse sig, når alt det gamle dør hen.
Logged




Ibraa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: De Nye Storklubber
« Svar #20: 01 Jun 2013, 15:56 »

Som blev købt for 35 mio pund, hvis jeg ikke husker helt forkert Wink
Det er heller ikke så meget det, at de selv har "lavet" dem - men mere det at spilleren af blevet spottet af Atletico først, hvorefter han så er blomstreret op. Lidt ligesom historien om Ronaldinho, CRonaldo, Romario osv osv osv.

Og med hensyn til ham der sagde at "hvem ville ikke vælge flest penge?"..
Personligt ville jeg selv fokusere på spilletid og titler. Og hvis min agent havde været i kontakt med Barccelona, så ville jeg sgu nok ikke forlænge min kontrakt så meget, at de store klubber skulle ende med at betale kæmpe overpris, for at få mig - så det kun er rigmandsklubberne der får mig. Og selvom man har levet på fattigdommens rand i 20 år, så er den løn pro-spillere får stadig eminent!
Jeg kan forstå at hvis man nu spiller i en midt'er klub, og der kom fx Chelsea og City, som kan tilbyde lige gode betingelser, CL, spilletid osv.. Og man ikke har noget forhold til nogen af dem.. så vil man gå efter pengene. Men at skifte til Monaco eller PSG som Falcao og Thiago, synes jeg bare er dumt. De bliver glemt, selvom PSG spiller CL, og er en lille outsider. Men bare se Hulk, Eto'o og hvem fanden der ellers er endt i Rusland. Vi ser aldrig deres talent mere fordi de foretrækker penge. Det er desværre ærgerligt at de allerede er titel-mætte efter så kort tid. Havde Porto lagt i Spanien var de helt sikkert endt som et tophold!
Logged

Am I the only one around here who gives a shit about the world?

Brøndby_4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: De Nye Storklubber
« Svar #21: 01 Jun 2013, 17:03 »

Jeg synes sgu det er åndssvagt at det lykkes. At Falcao skifter til Monaco er simpelthen så uambitiøst af ham! Ibra kan jeg bedre forstå - næsten. For han har vundet en masse ligatitler, har været godt rundt omkring, så hvorfor ikke prøve PSG? Selvom jeg nu synes at han skulle have valgt England. Det samme med Thiago Silva - vil han ikke vinde CL? Det kan være svært at sætte sig ind i alle de pengefreaks til sydamerikanere, men de stammer jo nu engang fra fattige familier, så de har måske deres grunde - som vi så ikke forstår, da de har rig mulighed for at tjene massevis af penge.

Desuden kan jeg ikke forstå hvorfor du synes det er fedt. Valencia havde været et tophold i dag med Silva, Villa og Mata, hvis de bare kunne have holdt på dem. Atletico har også haft en god generation med Aguero, Torres og Falcao. Den spanske TV-aftale gjorde det selvfølgelig svært, men alle de klubber som ikke bliver ringet op af en arabisk milliærder, men som kæmper for at blive et tophold ved at skabe spillere, i stedet for at købe dem, bliver jo gang på gang røvrendt når deres gode spillere blive hapset af upcoming-klubber med ny ejer.

Jeg synes sgu nu engang at det er flottere at se et hold udvikle sig til et tophold, LIGESOM alle de traditionsrige klubber du nævner. Napoli og Dortmund har ikke nogen rigmænd, men de har kæmpet sig frem, og det synes jeg er federe end fx PSG som jo nærmest er købt. En dag skal et af holdene nok kunne etablere sig i toppen.

Falcao var da allerede en verdensstjerne, der førte Porto til Europa League-titlen, inden Atlético hentede ham... Så de gjorde da nøjagtig det samme!
Logged

Aldrig alene!

Camus
Gæst
 
Sv: De Nye Storklubber
« Svar #22: 01 Jun 2013, 17:08 »

Falcao var da allerede en verdensstjerne, der førte Porto til Europa League-titlen, inden Atlético hentede ham... Så de gjorde da nøjagtig det samme!
Der er noget der som ikke rigtig spiller.. Peace
Logged

Brøndby_4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: De Nye Storklubber
« Svar #23: 01 Jun 2013, 17:20 »

Der er noget der som ikke rigtig spiller.. Peace

Ja, der er selvfølgelig forskellige meninger om verdensstjerne Wink
Logged

Aldrig alene!

Sider: 1 [2] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010