home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23454
  0 Brugere, 1206 Gæster Online.

Nyeste Bruger: concordemayfai...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Taktik-råd FM13
0 Brugere og 10 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 29 Udprint
Forfatter Emne: Taktik-råd FM13  (Læst 113210 gange)
Mangerel
Gæst

Sv: Taktik-råd FM13
« Svar #330: 26 Jun 2013, 17:18 »

det er faktisk pænt nederen, rykker nok ikke op, og oprykning er nok den eneste måde at få lidt penge i kassen Skuffet

Medmindre jeg sælger profiler self. men de ka' sutte min højre før de bliver solgt, ka' de! Wink

(det fuldstændig ligegyldigt! Rykker bare op alligevel.)
« Seneste Redigering: 26 Jun 2013, 17:20 af Mangerel » Logged

manutdman
Førsteholdsspiller

« Svar #331: 26 Jun 2013, 17:20 »

Spiller (og har næsten altid gjort det) med en 4-5-1 med en def. midt 2 centrale, 2 fløje og en angriber.
Har altid spillet med en def. midt, ingen ved hvorfor, men det funger sgu Opstemt - nu er jeg så begyndt for første gang i mange fm'er at spille på kontraer. Det fungerede virkelig godt, indtil halvdelen af min start XI blev skadet, og klubben røg ud i bundløs gæld, så jeg var nød til at sælge endnu flere spillere, fra min i forvejen smalle trup....... xD
Nåh okay har også prøvet 4-5-1 den samme som dig men scoret bare ikk nok men ved heller ikk man skulle spille den som kontra eller meget boldbesiddelse men du spiller den med kontra ikk?.
Og er dine wings kantspiller eller indvendig angribere og hvilket hold er du jeg Real sociedad

manutdman
Førsteholdsspiller

« Svar #332: 26 Jun 2013, 17:22 »

det er faktisk pænt nederen, rykker nok ikke op, og oprykning er nok den eneste måde at få lidt penge i kassen Skuffet

Medmindre jeg sælger profiler self. men de ka' sutte min højre før de bliver solgt, ka' de! Wink

(det fuldstændig ligegyldigt! Rykker bare op alligevel.)
Haha nedern tror du, du bliver fyret?

Mangerel
Gæst

« Svar #333: 26 Jun 2013, 21:37 »

Jo, spiller bredt, med en lav deffensiv linje - i et højt tempo - på kontraer. Mine kanter er 'indvendig angriber' og forreste mand er 'fremskudt angriber' vidst nok. Spiller desuden med indstillingen 'stift' for at undgå børnefejl og for at stå mere kompakt.. Smiley
Det har virket rigtig godt, jeg var inden skaderne på 1. pladsen, havde scoret flest mål og delt 1. i færrest lukket ind. Nu ser det dog lidt anderledes ud :p . Men nah tror jeg holder ud, synes der skal ok meget til at blive fyret og jeg ligger trods alt stadig på en fornuftig 3. plads.

DIYAR2660
Førsteholdsspiller

« Svar #334: 29 Jun 2013, 15:39 »

Hvis man spiller med en 4-2-4, hvad ville i så gøre mht. afleveringer, stil, tacklinger, markering etc...??

Tak til RCD For Et Skønt Signatur

chackpercom
Førsteholdsspiller

« Svar #335: 09 Jul 2013, 22:12 »

Hej alle sammen - Jeg ville lige høre om der er nogle herinde der har haft success med en 4-1-2-1-2 altså en smal diamant med en def midt, 2 centrale midt og en offensiv midt.

Er ved at prøve taktikken af og vil gerne bruge denne taktik men kan ikke helt få den til at virke.
Jeg scorer simpelthen for lidt mål og lukker for mange ind.

Rollerne er fordelt således:

Målmand: Def
FH: Wingback auto
FC: def
FC: def
FV: Wingback auto
DM: Ankermand def
CM: Fremskudt playmaker support
CM: Central midtbanespiller auto
OMC: Offensiv midtbanespiller Angreb
ANG: Skarpretter Angreb
ANG: Komplet angrebsspiller Support

Spiller Flydende Offensiv, med mere udfoldende kreativ frihed og med højt pres. Markering er sat til zone, mens resten er på standard

Nogle der kan hjælpe mig ??

manutdman
Førsteholdsspiller

« Svar #336: 11 Jul 2013, 21:06 »

Er der nogle af jer der har erfaring med denne taktik den ser spænende ud overvejer bruge den med southampton
http://www.fm-base.co.uk/forum/football-manager-2013-tactics-training/116711-fm13-possession-tactic-barcelona-tiki-taka-domination-extreme-4-3-2-1-passion4fm.html
« Seneste Redigering: 11 Jul 2013, 21:08 af manutdman » Logged

Boerre
Landsholdsspiller

« Svar #337: 15 Jul 2013, 00:41 »

Hvordan holder i en føring? Er træt af at smide point efter point fordi modstanderen i de sidste minutter bliver til Barcelona, når de har spillet som en flok mongoler resten af kampen..

TimE
Førsteholdsspiller

« Svar #338: 16 Jul 2013, 20:19 »

Hvordan holder i en føring? Er træt af at smide point efter point fordi modstanderen i de sidste minutter bliver til Barcelona, når de har spillet som en flok mongoler resten af kampen..
Jeg bruger en blanding af disse 4 i slutningen af en kamp, hvor jeg er bange for at smide point:
Hold boldbesiddelse,
Spil i fødderne
Fald dybere ned
Spil mere sikkert

FC Bayern München
Triplemeister 2012/2013!

HrJensen
Ynglingespiller

« Svar #339: 19 Jul 2013, 08:13 »

Hej alle.

Jeg skal starte op med Milan og jeg ville høre om der var nogen der kunne har en taktik de har haft succes med, som jeg kan bruge til at læne mig op af. Ville gerne kunne kigge på indstillingerne både på hold-plan og spillerinstruktione rne lige så.

Generelt har jeg desværre rigtig svært ved taktik-elementerne i denne sæsons spil. Det har ikke været et problem førhen - men føler simpelthen ikke det giver mening på samme måde som sædvanlig.

Så mit håb er at der er én herinde der vil sætte tid af til evt. at gennemgå de vigtigste elementer og fortælle hvilke ting man skal være særlig opmærksom på for at få succes i år. For det er endnu ikke lykkedes mig desværre!
Ærgeligt der ikke er en FM-13 bibel som man har set det tidligere..

Håber der er én der vil bruge den tid der skal til på at hjælpe! :-)

hoffbeck
Reserveholdsspiller

« Svar #340: 19 Jul 2013, 19:41 »

Nogen der har svaret i mod alt for passive backs, som lader indlægget komme ind hver gang, som ryder tilbaagerste stolpen, hvor min anden back står og sover. har prøvet ALT efterhånden synes jeg.... alle forslag er velkommen

Boerre
Landsholdsspiller

« Svar #341: 19 Jul 2013, 19:45 »

Nogen der har svaret i mod alt for passive backs, som lader indlægget komme ind hver gang, som ryder tilbaagerste stolpen, hvor min anden back står og sover. har prøvet ALT efterhånden synes jeg.... alle forslag er velkommen
Sæt skærm af højere op og evt. prøv med tæt markering. Ville være mine bud på en løsning.

hoffbeck
Reserveholdsspiller

« Svar #342: 19 Jul 2013, 19:57 »

prøver det ! takker

manutdman
Førsteholdsspiller

« Svar #343: 20 Jul 2013, 14:23 »

Nogen der har erfaring med at spille uden kantspiller og så spiller man enten 2 Cm og 3 CoM og en angriber eller fx 3 cm 1 COm og 2 angriber:)? Kan man det?  og er det kontra taktiker eller boldbesiddelse? Jeg er southampton første sæson:)

22
Landsholdsspiller

« Svar #344: 23 Jul 2013, 21:19 »

Nogen der har erfaring med at spille uden kantspiller og så spiller man enten 2 Cm og 3 CoM og en angriber eller fx 3 cm 1 COm og 2 angriber:)? Kan man det?  og er det kontra taktiker eller boldbesiddelse? Jeg er southampton første sæson:)

Har ingen erfaring med det - da jeg synes det ser dumt og asymetrisk ud.  crazy
Men mindes at have set en del taktikker, der var ret 'populære', på fmbase etc. - så hvis du har spillerne, og taktikken er god skal det nok fungere.

Er der forresten nogen der har en 'basis' opskrift på et sikkert forsvar? Spiller 4-5-1 (i Aston Villa) på kontraer, og hurtigt presspil, men mit forsvar er bare retarderet, hvad end jeg gør? Skuffet
.. Synes tanken om zoneopdækning virker tiltalende, men har aldrig haft den store succes med det. Er det noget man burde overveje?
« Seneste Redigering: 23 Jul 2013, 21:21 af 22 » Logged

Sider: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 29 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010