home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Dec 2024, 22:25 Wester Jr. Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23477
  0 Brugere, 490 Gæster Online.

Nyeste Bruger: rune.saksager
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Taktik-råd FM13
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 29 Udprint
Forfatter Emne: Taktik-råd FM13  (Læst 114101 gange)
Spardle
Landsholdsspiller

Sv: Taktik-råd FM13
« Svar #60: 18 Nov 2012, 19:53 »

Jeg har lige en ting, som jeg finder meget mærkelig i FM13 (er det overraskende? Rullende Øjne )

Nå, men det minder måske meget om noget, der er blevet skrevet før herinde, men alligevel.

Hvis I har læst min blog, vil I kunne se, at jeg prøver at spille meget direkte fodbold. Det, der er underligt, er at jeg i næsten hver kamp har utroligt meget boldbesiddelse(senest 71% mod West Ham), hvilket ikke er optimalt, da jeg også gerne vil satse på kontraangreb.
Ikke desto mindre kommer langt de fleste højdepunkter til mine chancer ved direkte spil og kontraangreb, så jeg forstår det virkeligt ikke. Det eneste, jeg ser, der kunne være muligheden er at jeg generobrer mange bolde, da jeg kører med et højt pres. Men alligevel.... crazy

Nogen, der sidder med en god forklaring?  Smiley

Ganske simpelt, du har bare 70% af boldbessidelsen, og hvis du mister mange bolde, må det være fordi du hurtigt får dem igen Wink

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

dalle112
Førsteholdsspiller

« Svar #61: 18 Nov 2012, 20:13 »

Hej..

Jeg har virkeligt brug for nogle taktik-råd.. det er første gang i den tid jeg har spillet fm, hvor jeg ikke har været i stand til at lave en taktik som fungere.. ikke engang 4-4-2 med targetmand og skarpretter kan jeg få til at fungere..

Sidste år kunne en 4-4-2 balanceret og kontrolleret, med offensive kanter, offensiv skarpretter og target, fremskudt playmaker support, centralmidt defensiv, almindeligt forsvar, og målmand, fungere tilfredsstillende hos alle hold, men i år taber jeg hver anden kamp, fordi min modstander forsvarer med 10 mand og kører kontra med en hurtig angriber..

Når jeg forsøger at kontrollere, vinder mine modstandere på kontra, og når jeg forsøger at gå direkte mod mål, eller forsøger at spille på indlæg så ser jeg aldrig mine angribere med en eneste afslutning.. og fløjenes indlæg rammer ikke angriberen.. forstår simpelthen ikke, hvordan man kan lave en taktik der fungere?

rynke
Reserveholdsspiller

« Svar #62: 18 Nov 2012, 20:47 »

Hej..

Jeg har virkeligt brug for nogle taktik-råd.. det er første gang i den tid jeg har spillet fm, hvor jeg ikke har været i stand til at lave en taktik som fungere.. ikke engang 4-4-2 med targetmand og skarpretter kan jeg få til at fungere..

Sidste år kunne en 4-4-2 balanceret og kontrolleret, med offensive kanter, offensiv skarpretter og target, fremskudt playmaker support, centralmidt defensiv, almindeligt forsvar, og målmand, fungere tilfredsstillende hos alle hold, men i år taber jeg hver anden kamp, fordi min modstander forsvarer med 10 mand og kører kontra med en hurtig angriber..

Når jeg forsøger at kontrollere, vinder mine modstandere på kontra, og når jeg forsøger at gå direkte mod mål, eller forsøger at spille på indlæg så ser jeg aldrig mine angribere med en eneste afslutning.. og fløjenes indlæg rammer ikke angriberen.. forstår simpelthen ikke, hvordan man kan lave en taktik der fungere?

Må jeg foreslå Guldbrands PDF med hans taktiske teorier.. det sku gerne hjælpe dig på vej, hvis du har fået lavet en bare nogenlunde ordentlig taktik Smiley

Det bedste manager der har været, er cm 0102 Smiley

dalle112
Førsteholdsspiller

« Svar #63: 18 Nov 2012, 21:18 »

Må jeg foreslå Guldbrands PDF med hans taktiske teorier.. det sku gerne hjælpe dig på vej, hvis du har fået lavet en bare nogenlunde ordentlig taktik Smiley

Tak for rådet, men hvor er downloader jeg denne PDF Wink?

rynke
Reserveholdsspiller

« Svar #64: 18 Nov 2012, 22:04 »

Det bedste manager der har været, er cm 0102 Smiley

bøvle
Manager

« Svar #65: 19 Nov 2012, 00:03 »

Nogen af jer andre, der kan finde ud af at have det meste af boldbesiddelsen i det fleste kampe??

Sys tit jeg ligger omkring de 40 % selvom jeg føler jeg har styr på kampen..

Sterling
Juniorspiller
**

« Svar #66: 19 Nov 2012, 00:07 »

Nogen af jer andre, der kan finde ud af at have det meste af boldbesiddelsen i det fleste kampe??

Sys tit jeg ligger omkring de 40 % selvom jeg føler jeg har styr på kampen..
Hvilket hold er du? Smiley

bøvle
Manager

« Svar #67: 19 Nov 2012, 00:35 »

Lige pt er jeg inter, tidligere var jeg reading, inden jeg hoppede til italien.

Det er lige meget om jeg har succes eller ej, også hvis jeg vinder kampene med 3 eller 4-0 så har jeg mindst boldbesiddelse og på en god dag, ligeså mange skud som min modstander Wink

Ars47
Lilleputspiller
*

« Svar #68: 21 Nov 2012, 01:03 »

Lige pt er jeg inter, tidligere var jeg reading, inden jeg hoppede til italien.

Det er lige meget om jeg har succes eller ej, også hvis jeg vinder kampene med 3 eller 4-0 så har jeg mindst boldbesiddelse og på en god dag, ligeså mange skud som min modstander Wink

Du kan bruge de her SHOUTS (hold boldbesiddelse ,spil i fødderne,spil gennem forsvar,få bolden ind i boksen,spil op fra forsvar)
Så skulle du gerne få meget mere boldbesiddelse det har i hvert fald virket godt for mig
Håber du kan bruge det

Czichy
Lilleputspiller
*

« Svar #69: 03 Dec 2012, 01:16 »

Har akut brug for hjælp til mit  FCK hold, kan simpelthen ikke få min 4-4-2 til at virke, skaber ingenting og lukker alt for mange mål ind. Håber folk kan hjælpe

Bordeaux
Ynglingespiller

« Svar #70: 05 Dec 2012, 20:34 »

Har prøvet en masse frem og tilbage.
Og det som pt. har virket bedst, er slet ikke at lave en taktik.
Og så bare bruge "udråb" efter hvordan jeg føler jeg kan påvirke kampen :S

Sutharam
Reserveholdsspiller

« Svar #71: 07 Dec 2012, 13:33 »

Hej jeg er Arsenal og bestyrelsen vil have at jeg spiller boldbesiddende og angrebsivrig fodbold, det boldbesiddende fungerer fint, men betyrelsen mener ikke at jeg spiller angrebsivrig og er utilfreds der, resultatmæssigt går det meget godt.

Jeg spiller flydende og kontrolllerende, Korte passninger, frihed i bevægelse.

Skal jeg have mentaliteten på offensiv eller?

kristianrosenkilde
Ynglingespiller

« Svar #72: 10 Dec 2012, 20:40 »

Jeg har sindssyg dårlig erfaring med europæiske kampe... `Min taktik med arsenal kører helt fint i ligaen men lige så snart det blir europæisk så får jeg altid røvfuld af dårlige hold. Rygfer altid ud af gruppespillet i cl... SÅ mit spørgsmål er om det fordi man skal køre med en anden taktik i cl eller hvordan.. Syntes bare det mærkeligt jeg kan smadre liverpool og chelsea og med samme taktik i cl taber jeg for eksempel 4-0 til fck på min hjemmebane og taber næsten alle gruppekampe!!!

dalle112
Førsteholdsspiller

« Svar #73: 10 Dec 2012, 20:45 »

Jeg har sindssyg dårlig erfaring med europæiske kampe... `Min taktik med arsenal kører helt fint i ligaen men lige så snart det blir europæisk så får jeg altid røvfuld af dårlige hold. Rygfer altid ud af gruppespillet i cl... SÅ mit spørgsmål er om det fordi man skal køre med en anden taktik i cl eller hvordan.. Syntes bare det mærkeligt jeg kan smadre liverpool og chelsea og med samme taktik i cl taber jeg for eksempel 4-0 til fck på min hjemmebane og taber næsten alle gruppekampe!!!

gætter på at du har spillet forholdsvis offensivt (mindst kontroller) mod Chelsea og Arsenal? Hvis dette er tilfældet og at du har brugt samme offensive taktik mod fck, så er det grunden til at du har tabt Smiley

Mit råd er at du næste gang du skal mod et "lille" hold vælger at få defensivt og meget flydende. Det lyder dumt, men burde virke  Thumbs Up

kristianrosenkilde
Ynglingespiller

« Svar #74: 10 Dec 2012, 21:00 »

Ja jeg spiller krontroleret og flydende... Men så vil jeg da prøve og gøre mig mere defensiv i europæisk... Det bare fuckt op når jeg næsten vinder alle kampe ligaen.. Men såen er det jo åbenbart Smiley

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 29 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010