home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 14:53:35 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23289
  1 Bruger, 433 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: hennry176
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Taktik-råd FM13
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 24 25 [26] 27 28 29 Udprint
Forfatter Emne: Taktik-råd FM13  (Læst 106437 gange)
Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd FM13
« Svar #375: 02 Aug 2013, 13:31 »

Jeg tror du forstår den forkert:)
Målmanden er den øverste:)?

Jojo, det ved jeg godt. Smiley

Synes bare den passer bedre til en 'Barca-spillestil' og er nærmere 4-3-3. Det kommer selvfølgelig an på rollerne til fløjene, men jeg vil alligevel mene, at de skal rykkes en tak tilbage for at være bedre defensiv.
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

manutdman
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Taktik-råd FM13
« Svar #376: 02 Aug 2013, 13:34 »

Jojo, det ved jeg godt. Smiley

Synes bare den passer bedre til en 'Barca-spillestil' og er nærmere 4-3-3. Det kommer selvfølgelig an på rollerne til fløjene, men jeg vil alligevel mene, at de skal rykkes en tak tilbage for at være bedre defensiv.
Nåh okay min ven:) troede bare det var en god en til kontra:)
Logged

manutdman
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Taktik-råd FM13
« Svar #377: 05 Aug 2013, 11:41 »

Hej gutter jeg overvejer og lave en taktik med meget boldbesiddelse og hvor modstanderen ikke får ret mange chancer. Jeg har kigget lidt på nettet som inspiration

Mine holdinstillinger er:
Flydende, offensiv
Afleveringsstil-kortere
Kreativfrihed-mere udfolende
Skærmeaf-pres mere
Tackling-mere forsigtig
Markering- zoneopdækning
Indlæg- standard
Bevægelsensfrihed-mere frihed

Ellers: højt pres, bredt, hurtigt,
Blandet afleveringer, spiller IKKE på offside, spiller IkKE med kontra.

Formationerne er jeg i tvivl om har 3 men vil gerne kun bruge 2
4-2-3-1, 4-3-3( 3CM 2 wings 1 angriber) ellers 4-3-3( 1 DM 2 CM 2 wings 1 angriber)

Mit hold er southampton og håber jeg kan indføre mit spil til dem.
Men har et par ting jeg ikk er 100 på

1) hvilken af de 3 formationer skal jeg tage eller skal jeg skifte mellem alle 3?

2) skal jeg spiller kontrollerne eller offensiv? Tænker hvis jeg spiller kontrollerne spiller jeg langsomt og hvis offensiv så hurtigt

3 det bedst hvis mine kantspillere er indvendige angribere ikk?

4) er det bedst og have minimum 1 boldspillende midterforsvar?

5) skal jeg spille med zoneopdækning eller mandsopdækning

Håber nogen af jer taktik mestre kan komme med gode input:)

Logged

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd FM13
« Svar #378: 05 Aug 2013, 12:48 »

Hej gutter jeg overvejer og lave en taktik med meget boldbesiddelse og hvor modstanderen ikke får ret mange chancer. Jeg har kigget lidt på nettet som inspiration

Mine holdinstillinger er:
Flydende, offensiv
Afleveringsstil-kortere
Kreativfrihed-mere udfolende
Skærmeaf-pres mere
Tackling-mere forsigtig
Markering- zoneopdækning
Indlæg- standard
Bevægelsensfrihed-mere frihed

Ellers: højt pres, bredt, hurtigt,
Blandet afleveringer, spiller IKKE på offside, spiller IkKE med kontra.

Formationerne er jeg i tvivl om har 3 men vil gerne kun bruge 2
4-2-3-1, 4-3-3( 3CM 2 wings 1 angriber) ellers 4-3-3( 1 DM 2 CM 2 wings 1 angriber)

Mit hold er southampton og håber jeg kan indføre mit spil til dem.
Men har et par ting jeg ikk er 100 på

1) hvilken af de 3 formationer skal jeg tage eller skal jeg skifte mellem alle 3?

2) skal jeg spiller kontrollerne eller offensiv? Tænker hvis jeg spiller kontrollerne spiller jeg langsomt og hvis offensiv så hurtigt

3 det bedst hvis mine kantspillere er indvendige angribere ikk?

4) er det bedst og have minimum 1 boldspillende midterforsvar?

5) skal jeg spille med zoneopdækning eller mandsopdækning

Håber nogen af jer taktik mestre kan komme med gode input:)


1) Min erfaring siger at 4-1-2-2-1 (1 DM, 2 CM, 2 kanter, 1 angriber) er den bedste formation at benytte når man vil holde i bolden.

2) Jeg ville spille kontrollerende.

3) Rollerne på lanterne er i princippet ligegyldig da de ofte tweakes. Men AP og så med driblinger sjældent, langskud sjældent, indlæg sjældent og korte afleveringer ville være ideelt. Dybe stigninger kan sættes til enten ofte eller i midten. Lad dem desuden trække ind i banen og sørg for dine backs er offensivt indstillet så de skaber bredden i banen.

4) Benyt to begrænsede forsvarsspillere og så sæt deres afleveringer til korte. Du kan eventuelt sætte deres kreative frihed lidt op, hvis du oplevet at de ikke kan skille sig af med bolden.

5) Zoneopdækning da spillerne på den vis ikke trækkes væk fra deres position i samme grad som ved mandsopdækning. Med zoneopdækning vil dine spillere ikke fokusere på en mand, og de kan derfor bedre presse modstanderen.
Logged

welbz is dat guy

manutdman
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Taktik-råd FM13
« Svar #379: 05 Aug 2013, 13:15 »

Hvis du skulle vælge en af de andre formationer hvilken ville du vælge?Smiley og skal jeg spille hurtig eller langsom
Logged

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd FM13
« Svar #380: 05 Aug 2013, 13:21 »

Hvis du skulle vælge en af de andre formationer hvilken ville du vælge?Smiley og skal jeg spille hurtig eller langsom
Både langsomt og hurtigt kan være glimrende valg. 4-3-3.
Logged

welbz is dat guy

manutdman
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Taktik-råd FM13
« Svar #381: 05 Aug 2013, 13:25 »

Okay tusind tak:)
Logged

bianconeri
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd FM13
« Svar #382: 06 Aug 2013, 18:09 »

Mit nuværende spil er med Southampton og normaltvis er jeg en slacker og downloader en taktik og vupti - succes. I dette save har jeg dog valgt at spille med egen taktik, og resultaterne har også været acceptable i forhold til det er med egen taktik.
Ligaen: 12, 10, 3, 4.
2x FA cup finaler - 1 win.
Samt 1 CL semifinale hvor jeg røg ud til Barcelona.

http://peecee.dk/upload/view/418015/full

Det her er taktikken, jeg har tidligere haft spillet med 2 angriberre men min midtbane er klart stærkest i bredden, hvorfor jeg har skubbet 1 angriber ud til fordel for en ekstra midtbane mand. Jeg spiller lidt højere end standard, da jeg gerne vil have et højt presspil og mine forsvarsspillere burde ha hurtigheden til at stå lidt højere på banen. Af individuelle indstillinger er langskud blevet minimeret og pt overvejer jeg om de 2 centrale forsvarsspillere skal mandsopdække fremfor zone.

Er der nogle som kan se nogle tydelige fejl, eller noget som kan gøre taktikken kunne blive bedre?


---
Update:
Har lige vundet Premier League med 2 kampe igen, så helt dum kan taktikken ikke være. Men stadig, hvis nogle har nogle gode forslag eller noget er i mere end velkommen til at byde ind med inputs! Smiley

 
« Seneste Redigering: 06 Aug 2013, 23:34 af bianconeri » Logged

Vincere Non È Importante È L'Unica Cosa che Conta
fino alla fine ★ ★ ★

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Taktik-råd FM13
« Svar #383: 07 Aug 2013, 14:16 »

Hej freaks Smiley

jeg er godt frustreret over mit hold lukker mål ind HVER kamp, selvom jeg spiller pisse godt, så får de et eller andet random mål og kan ikke helt finde ud af det selv, syntes sgu jeg har prøvet det meste.




håber nogle kan hjælpe.
Logged

H A L A   M A D R I D!

Esmark11
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd FM13
« Svar #384: 07 Aug 2013, 14:27 »

Hej freaks Smiley

jeg er godt frustreret over mit hold lukker mål ind HVER kamp, selvom jeg spiller pisse godt, så får de et eller andet random mål og kan ikke helt finde ud af det selv, syntes sgu jeg har prøvet det meste.




håber nogle kan hjælpe.

Det kan have noget at sige, at du er så offensiv! Hvis du spiller mod stærkere hold som er favorit er det klart, at du vil få det svært. Vil anbefale dig at spille standard eller kontrol mod hold, som du ikke er favorit mod! Et forsvar med normal mentalitet burde kunne lukke til mod sværere modstandere

Sørg i øvrigt for altid at lukke 3-4 spillere ned fra modstanderens hold, hvis de har mere end 15 i indlæg eller aflevering

« Seneste Redigering: 07 Aug 2013, 14:33 af Esmark11 » Logged

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Taktik-råd FM13
« Svar #385: 07 Aug 2013, 14:38 »



glemte helt at sige, jeg har 2 taktikker, den jeg viser her er til de kampe jeg er favorit.
den anden jeg har er til når jeg møder hold som SLB & FCP og har vundet over dem begge.
Holdet spiller rigtig godt, det eneste problem er bare at jeg lukker for mange mål ind også selv om jeg spiller kontrolleret. jeg syntes mit forsvar er hullet som en si.
Logged

H A L A   M A D R I D!

Esmark11
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd FM13
« Svar #386: 07 Aug 2013, 15:08 »

glemte helt at sige, jeg har 2 taktikker, den jeg viser her er til de kampe jeg er favorit.
den anden jeg har er til når jeg møder hold som SLB & FCP og har vundet over dem begge.
Holdet spiller rigtig godt, det eneste problem er bare at jeg lukker for mange mål ind også selv om jeg spiller kontrolleret. jeg syntes mit forsvar er hullet som en si.  Når du spiller offensivt så ha det centrale forsvar på 10 og 12 hakker i mentalitet - og backs på 14... Begge centerforsvarer på defensiv og backs på offensiv forpligtigelse... Det er den offensive udgave af Mourinhos nike defence
Logged

DIYAR2660
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd FM13
« Svar #387: 09 Aug 2013, 18:03 »

Hvis nu man spiller med en 4-2-4, er der så nogen der ved hvad spillernes roller og instruktioner og evt.. Skal være?
Logged


Tak til RCD For Et Skønt Signatur

LucasLeiva
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd FM13
« Svar #388: 09 Aug 2013, 18:07 »

Hvis nu man spiller med en 4-2-4, er der så nogen der ved hvad spillernes roller og instruktioner og evt.. Skal være?
Hvilke spillere har du? Det er jo stor forskel hvis du har 4 Andy Carroll eller 4 Messi.
Logged

Kolo Abib Touré

DIYAR2660
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd FM13
« Svar #389: 09 Aug 2013, 19:26 »

Har for det meste tekniske spillere..
Logged


Tak til RCD For Et Skønt Signatur

Sider: 1 ... 24 25 [26] 27 28 29 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010