home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
11 Jun 2025, 19:37 Broen13 Blogs Indsæt Titel
09 Jun 2025, 20:39 g00n Blogs Minimalistic 2020
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23575
  0 Brugere, 702 Gæster Online.

Nyeste Bruger: datarecovee
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Eksamen
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Er du tilfreds med dine eksamener?
Ja, det gik over forventning.
- 7 (13%)
Ja, det gik som jeg havde regnet med.
- 18 (33,3%)
Det gik lidt dårligere end jeg havde regnet med.
- 6 (11,1%)
Det gik virkelig elendigt.
- 6 (11,1%)
Har ikke været til nogen eksamener.
- 17 (31,5%)
Antal Stemmer: 54

Sider: 1 ... 142 143 [144] 145 146 ... 222 Udprint
Forfatter Emne: Eksamen  (Læst 253755 gange)
AFC
Manager

Sv: Eksamen
« Svar #2145: 03 Jun 2009, 13:32 »

Lyder som I næsten vrager sammen i et nervevrag, ligesom jeg går og er pisse nervøs for mine fremlæggelser de næste gange i 9. klasse. Der må jeg ikke læse op fra papir.
Men prøver at følge jeres råd.

Laziofan
Reserveholdsspiller

« Svar #2146: 03 Jun 2009, 13:35 »

Dansk er vel rimelig nemt? Man skal vel bare analysere et billede, en novelle eller noget andet?

LOOOOOOOOOOL, da jeg læste dette svar var jeg flad af grin!  crazy

Hvordan kan dansk og let indgå i samme sætning? Alle de tekster jeg har læst på gymnasiet har jeg ikke fattet en brik af! Digte osv. jeg fatter ikke engang hvad der står, og så det med analyse osv. say what!!!

Dansk er uden sammenligning det sværeste fag jeg nogensinde har haft, overhovedet ikke let!

GHERTESTEAS
Gæst

« Svar #2147: 03 Jun 2009, 13:37 »

Et godt råd er bare at læse op på det. Så kan du skrive få stikord ned, og hvis du har læst godt nok, strømmer der rigtig meget rundt i hovedet på dig bare du ser ét af dine stikord. Til engelsk eksamen skal vi have vores disposition med, og læser man godt nok op der, behøver man slet ikke andet end sin disposition med stikord. Som regel kommer det hele bare til en når man først er igang.

Jeg var også meget nervøs for eksamenerne da jeg gik i 8., og i starten af 9., men efter man kommer tættere og tættere på, finder man ud af, at det slet ikke er det helvede man har fået gjort det til. Det ændrer dog ikke på at jeg er nervøs når jeg skal op, men jeg er også nervøs af natur.

Thumbs Up

Fulham FC
Førsteholdsspiller

« Svar #2148: 03 Jun 2009, 13:39 »

Fik 2 i AT. Det er ekstremt ringe, men i og med at jeg overhovedet ikke havde forberedt mig kan man vel ikke forvente så meget mere...

(Jeg er en stor idiot, i know!!!)

Jeg synes det er mega god stil, jeg forberedte mig kun i 2 timer inden min AT eksamen her i 3. g. og vi har haft flere måneder til at forberede os i. Det er den eksamen af alle der tæller mest skal det lige siges. Peace

Missen93
Førsteholdsspiller

« Svar #2149: 03 Jun 2009, 13:42 »

Hvordan kan det være GOD stil ikke at forberede sig til, som du siger, den eksamen der tæller mest?

Laziofan
Reserveholdsspiller

« Svar #2150: 03 Jun 2009, 13:43 »

Jeg synes det er mega god stil, jeg forberedte mig kun i 2 timer inden min AT eksamen her i 3. g. og vi har haft flere måneder til at forberede os i. Det er den eksamen af alle der tæller mest skal det lige siges. Peace

Præcis den har en syg vægt! Smiley

Da jeg kom ind var jeg godt klar over det ikke var gået specielt godt, da jeg simpelthen klonkede rundt i det der metode lort. De sagde dog: Din historie del, og især fysikdelen var fremragende og du viste at du havde rigtig god forståelse for emnet..... MEEEEEEEEEEEEEEEN: DET HER ER ALTSÅ AT!!!!!!!

Fulham FC
Førsteholdsspiller

« Svar #2151: 03 Jun 2009, 13:47 »

Det er det når man så scorer et 12 tal. Men synes generelt det der med at forberede sig er noget meget individuelt. Nogen får rigtig meget ud af at forberede sig rigtig rigtig grundigt og bruge meget tid på det. Hvor andre måske ikke behøves lige så grundig forberedelse. Men ja det er sikkert godt for mange at være godt inde i emnet inden de skal til eksamen. Det afhænger jo nok i bund og grund af hvor god man er til at gå til eksamen.

Og JA AT er virkelig noget mærkeligt noget.! og langt ude den tæller så meget.

Asklepios
Landsholdsspiller

« Svar #2152: 03 Jun 2009, 13:47 »

Jeg hev en 10'er hjem i mundtlig dansk. Er meget tilfreds!!!
Citat

Twitter
Asklepios # nbrandborg

FmFreaks # Twitter-liste

GHERTESTEAS
Gæst

« Svar #2153: 03 Jun 2009, 13:47 »

Hvordan kan det være GOD stil ikke at forberede sig til, som du siger, den eksamen der tæller mest?

Fordi man så er en badass-motherfucker! Cool

Fulham FC
Førsteholdsspiller

« Svar #2154: 03 Jun 2009, 13:50 »

Eller bare utrolig doven......

Missen93
Førsteholdsspiller

« Svar #2155: 03 Jun 2009, 13:55 »

Fordi man så er en badass-motherfucker! Cool
Nårh ja, det kan jeg godt se. Man får meget streetrespect..

AFC
Manager

« Svar #2156: 03 Jun 2009, 13:58 »

Apropos det du siger med, at et godt råd er at bare læse det op, så er det det samme råd jeg får gang på gang, og det er vel også det eneste der hjælper?
Nu skal jeg f.eks selv fremlægge i engelsk om et selvvalgt emne omkring Jamaica og der valgte jeg Bob Marley, for det er jo trods alt ham man kan finde mest om i Jamaica. Men nervøsiteten er der sgu.
Vores lærer siger det skal vare 5 minutter og du skal hav dispositionen til at hjælpe dig med. Men det hjælper jo ikke på min nervøsitet.

Det jeg er mest bange for, er at når jeg skal sidde foran hende og om jeg så kommer til at stamme/hakke i det osv. Og så den anden ting er, om det hele varer 5 minutter. Jeg ved jeg godt kan snakke stille og roligt osv, men jeg har prøvet og prøvet ved andre fremlæggelser, men jeg har åbenbart et normalt tempo for mig, så det skal jeg vel ikke lave om på?

Jeg har skrevet dette indtil videre helt selv:

''Bob Marley was born in 1945 the 6. February in Jamaica and moved to Kingston in 1957. His real name is Robert Nesta Marley and he was a reggae singer, and he is maybe the most famous reggae-singer ever. He also played on guitars and wrote his own songs. His most famous song might be ''I Shot he Sheriff'' and with his songs, he tried to broad the Rastafarian culture. He was married with Rita Anderson Marley and with her he got 4 of his 9 children. Two of the children, David ''Ziggy'' Marley and Stephen Marley followed ther dad's footsteps.

He formed a vocal group called The Wailers in 1964 and even in the early days, there were something special about The Wailers. They had an energy that few groups never could rival. While other local groups sang about fast cars and expensive nightclubs, The Wailers sang about bad housing, hard work and poor wages. In 1963, one of the leading companies in Kingston gave them a recording contract. A year later theri popularity had spread from Trench Town to the whole of Kingston and it's surrounding villages. Their first hit was called ''Simmer Down'' and in 1971, The Wailers finallt signed up with a major recording company. Despite this, Bob Marley always remained very loyal to his own country. When he agreed to play free concerts in Kingston to support the Jamaican electrons, the world was schocked when some gunmen shot up his home two days before the concert. Luckily he was not killed at the shooting.

Over the next few years Bob Marley extended his touring to Asia and Africa and he recorded more new songs in Jamaica. He visited Ethiopia in 1980 and played live for Zimbabwe's Independence Day celebrations. Ths was a high point in his life. He died from skin-cancer a year later on Cedars of Lebanon hospital in Miami. Bob Marley made millions from his music, but he gave a lot of his money and love away. He was only 36 when he died and his final words to his son ''Ziggy'' was:
''Money cant buy life''. After all, Bob Marley will always be in Jamaica's heart.

Hvad synes I om det jeg har skrevet? Tror I det fylder 5 minutter?

korzika
Gæst

« Svar #2157: 03 Jun 2009, 14:04 »

Læs det op, og tag tid. En anden ting du kan gøre, er at fortælle dine klassekammerater de gerne må stille dig spørgsmål.

Ostehaps
Reserveholdsspiller

« Svar #2158: 03 Jun 2009, 14:08 »

Apropos det du siger med, at et godt råd er at bare læse det op, så er det det samme råd jeg får gang på gang, og det er vel også det eneste der hjælper?
Nu skal jeg f.eks selv fremlægge i engelsk om et selvvalgt emne omkring Jamaica og der valgte jeg Bob Marley, for det er jo trods alt ham man kan finde mest om i Jamaica. Men nervøsiteten er der sgu.
Vores lærer siger det skal vare 5 minutter og du skal hav dispositionen til at hjælpe dig med. Men det hjælper jo ikke på min nervøsitet.

Det jeg er mest bange for, er at når jeg skal sidde foran hende og om jeg så kommer til at stamme/hakke i det osv. Og så den anden ting er, om det hele varer 5 minutter. Jeg ved jeg godt kan snakke stille og roligt osv, men jeg har prøvet og prøvet ved andre fremlæggelser, men jeg har åbenbart et normalt tempo for mig, så det skal jeg vel ikke lave om på?

Jeg har skrevet dette indtil videre helt selv:

''Bob Marley was born in 1945 the 6. February in Jamaica and moved to Kingston in 1957. His real name is Robert Nesta Marley and he was a reggae singer, and he is maybe the most famous reggae-singer ever. He also played on guitars and wrote his own songs. His most famous song might be ''I Shot he Sheriff'' and with his songs, he tried to broad the Rastafarian culture. He was married with Rita Anderson Marley and with her he got 4 of his 9 children. Two of the children, David ''Ziggy'' Marley and Stephen Marley followed ther dad's footsteps.

He formed a vocal group called The Wailers in 1964 and even in the early days, there were something special about The Wailers. They had an energy that few groups never could rival. While other local groups sang about fast cars and expensive nightclubs, The Wailers sang about bad housing, hard work and poor wages. In 1963, one of the leading companies in Kingston gave them a recording contract. A year later theri popularity had spread from Trench Town to the whole of Kingston and it's surrounding villages. Their first hit was called ''Simmer Down'' and in 1971, The Wailers finallt signed up with a major recording company. Despite this, Bob Marley always remained very loyal to his own country. When he agreed to play free concerts in Kingston to support the Jamaican electrons, the world was schocked when some gunmen shot up his home two days before the concert. Luckily he was not killed at the shooting.

Over the next few years Bob Marley extended his touring to Asia and Africa and he recorded more new songs in Jamaica. He visited Ethiopia in 1980 and played live for Zimbabwe's Independence Day celebrations. Ths was a high point in his life. He died from skin-cancer a year later on Cedars of Lebanon hospital in Miami. Bob Marley made millions from his music, but he gave a lot of his money and love away. He was only 36 when he died and his final words to his son ''Ziggy'' was:
''Money cant buy life''. After all, Bob Marley will always be in Jamaica's heart.

Hvad synes I om det jeg har skrevet? Tror I det fylder 5 minutter?

Når du læser op så er 1½ side ca. 5 min.  Smiley

Ben92
Gæst

« Svar #2159: 03 Jun 2009, 14:08 »

Skal op til mundtlig Matmatik i morgen, og ville være dejligt hvis nogen kunne forklare hvordan det forgik, og evt. komme med nogle råd..

Sider: 1 ... 142 143 [144] 145 146 ... 222 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010