home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
01 Jun 2025, 12:23 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23573
  1 Bruger, 482 Gæster Online.

Nyeste Bruger: robbertwilson12
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Eksamen
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Er du tilfreds med dine eksamener?
Ja, det gik over forventning.
- 7 (13%)
Ja, det gik som jeg havde regnet med.
- 18 (33,3%)
Det gik lidt dårligere end jeg havde regnet med.
- 6 (11,1%)
Det gik virkelig elendigt.
- 6 (11,1%)
Har ikke været til nogen eksamener.
- 17 (31,5%)
Antal Stemmer: 54

Sider: 1 ... 60 61 [62] 63 64 ... 222 Udprint
Forfatter Emne: Eksamen  (Læst 252803 gange)
Schleidt
Reserveholdsspiller

Sv: Eksamen
« Svar #915: 16 Maj 2008, 17:53 »

Vores geografilærer er rigtig dårlig, og vi har heller ikke fået noget som helst at vide. Men jeg øver på metrologi, befolkningstilvækst, hydrotermkort, klimabælter, infrastruktur, sten og mineraler, istider i Danmark mm.

GudenEricsson
Gæst

« Svar #916: 16 Maj 2008, 17:57 »

Vi får fritime hver gang vi har geografi, så nej - Vi får intet på den skole. ticked off

Sådan havde vi det også i tysk.. Jeg dør seriøst i tysk i gymnasiet Skuffet

Skal op i biologi, men kan forestille mig geografi prøven omhandler i- og ulande, industri, infrastruktur, istid, dansk landbrug osv Smiley

MaddYHansen
Juniorspiller
**

« Svar #917: 16 Maj 2008, 18:14 »

okay mange tak Opstemt

it's not a badge..It's a FAMILY CREST

kerzhakov
Førsteholdsspiller

« Svar #918: 18 Maj 2008, 11:07 »

der er jo ikke decideret pensum i biologi og geografi, da det er prøver fra ministeriet. Jeg skal op i biologi, så regner med at fokus kommer til at ligge på global opvarmning der er meget oppe i tiden. Derudover kommer der helt sikkert noget med mutationer, kromosomer og gener. Hvis man er uheldig kommer der nogle spørgsmål i næringsstoffer i skove. Fotosyntesen kommer helt sikkert. Og nok også et spørgmål om symbiose. Måske også et ennkelt om osmose. villeicht også proterin, fedt og kulhydrater.

her er prøven fra sidste år, så man kan se hvad det ca. går ud på: http://www.skolestyrelsen.dk/skolen/afsluttende%20proever/2%20fagene/rettevejledninger/~/media/migration%20folder/upload/styrelsen/afsluttendeproever/pdf/rettevejledninger/bio-3-maj07-facitliste.pdf.ashx

her er sidste års geografiprøve:
http://www.skolestyrelsen.dk/skolen/afsluttende%20proever/2%20fagene/rettevejledninger/~/media/migration%20folder/upload/styrelsen/afsluttendeproever/pdf/rettevejledninger/geo-3-maj07-facitliste.pdf.ashx

Geografi har omkring 4-5 spørgsmål der går ud på at aflæse forskellige atlassider. Nedbørskort, alm. kort, længde og breddegrader. Stærkt sandysnlig også et par spørgsmål med aflæsning af hydrotermfigurer og ratekort. Desuden har der i samtlige af de prøver, der før har været, været sprøgsmål angående vejret. Højtryk, lavtryk, fortætning osv. en sidste ting der har været i alle prøver er 1-2 spørgsmål om infrastruktur. Jeg har svært ved at forestille mig spørgsmål i landbrug og bysamfund. Måske et enkelt spørgsmål, der kræver at man kender til istidskappen i danmark.

Og så er der tit en opgave, hvor der er otte billeder og 10 navne på ting som skal sættes rigtig sammen. Nogle gange med sten, andre gange måleapparater el. lig.
« Seneste Redigering: 18 Maj 2008, 11:17 af kerzhakov » Logged

It's gonna be legendary

MLL
Manager

« Svar #919: 19 Maj 2008, 13:41 »

Jeg skal op i geografi og jeg frygter ikke prøven, da jeg synes sidste års prøve ser overkommelig ud. Smiley

Tilbage på FmF Opstemt

Dj-Kromann
Ynglingespiller

« Svar #920: 19 Maj 2008, 13:55 »

Hej.
Er der nogle gymnasie elever som har været oppe til AT-eksamen i dag? og hvordan er det gået?

Hvordan kan det være det er fødderne der lugter og næsen der løber, burde det ikke være omvendt?

PGReimer
Førsteholdsspiller

« Svar #921: 19 Maj 2008, 14:03 »

Skal op i Samfundsfag på C-niveau  Græder

MLL
Manager

« Svar #922: 19 Maj 2008, 14:41 »

Jeg skal også op i samfundsfag, dog kun FSA.

Tilbage på FmF Opstemt

Schleidt
Reserveholdsspiller

« Svar #923: 19 Maj 2008, 20:01 »

Hej drenge,

Er der nogen der ved, om tidligere FSA Geografi eksamner er tilgængelige online, og i såfald hvor? (: Man kan jo ligeså godt øve Smiley

Philli
Landsholdsspiller

« Svar #924: 19 Maj 2008, 20:09 »

Hej drenge,

Er der nogen der ved, om tidligere FSA Geografi eksamner er tilgængelige online, og i såfald hvor? (: Man kan jo ligeså godt øve Smiley
der er jo ikke decideret pensum i biologi og geografi, da det er prøver fra ministeriet. Jeg skal op i biologi, så regner med at fokus kommer til at ligge på global opvarmning der er meget oppe i tiden. Derudover kommer der helt sikkert noget med mutationer, kromosomer og gener. Hvis man er uheldig kommer der nogle spørgsmål i næringsstoffer i skove. Fotosyntesen kommer helt sikkert. Og nok også et spørgmål om symbiose. Måske også et ennkelt om osmose. villeicht også proterin, fedt og kulhydrater.

her er prøven fra sidste år, så man kan se hvad det ca. går ud på: http://www.skolestyrelsen.dk/skolen/afsluttende%20proever/2%20fagene/rettevejledninger/~/media/migration%20folder/upload/styrelsen/afsluttendeproever/pdf/rettevejledninger/bio-3-maj07-facitliste.pdf.ashx

her er sidste års geografiprøve:
http://www.skolestyrelsen.dk/skolen/afsluttende%20proever/2%20fagene/rettevejledninger/~/media/migration%20folder/upload/styrelsen/afsluttendeproever/pdf/rettevejledninger/geo-3-maj07-facitliste.pdf.ashx

Geografi har omkring 4-5 spørgsmål der går ud på at aflæse forskellige atlassider. Nedbørskort, alm. kort, længde og breddegrader. Stærkt sandysnlig også et par spørgsmål med aflæsning af hydrotermfigurer og ratekort. Desuden har der i samtlige af de prøver, der før har været, været sprøgsmål angående vejret. Højtryk, lavtryk, fortætning osv. en sidste ting der har været i alle prøver er 1-2 spørgsmål om infrastruktur. Jeg har svært ved at forestille mig spørgsmål i landbrug og bysamfund. Måske et enkelt spørgsmål, der kræver at man kender til istidskappen i danmark.

Og så er der tit en opgave, hvor der er otte billeder og 10 navne på ting som skal sættes rigtig sammen. Nogle gange med sten, andre gange måleapparater el. lig.
Han har postet det.

Schleidt
Reserveholdsspiller

« Svar #925: 19 Maj 2008, 20:35 »

Nej, det er kun facit fra sidste års geografieksamen. Jeg søger selve spørgsmålene, med billag, så jeg kan løse opgaverne Smiley Gerne eksamensopgaver fra flere år.

kerzhakov
Førsteholdsspiller

« Svar #926: 19 Maj 2008, 20:41 »

Nej, det er kun facit fra sidste års geografieksamen. Jeg søger selve spørgsmålene, med billag, så jeg kan løse opgaverne Smiley Gerne eksamensopgaver fra flere år.

Der har kun været denne eksamen slags i 2 år, så je vil højest tro at du kan finde 2-3 andre prøver. jeg har prøvet at søge, men kan ikke finde andet end facitlister.

It's gonna be legendary

Schleidt
Reserveholdsspiller

« Svar #927: 19 Maj 2008, 20:46 »

http://www.biologforbundet.dk/aktuelt/Geografiproeve.pdf

http://evaluering.uvm.dk/templates/velkomst_layout.jsf - Tryk derefter på EKSEMPELPRØVER

Nu har jeg fundet to, hvis der er andre, som vil øve Smiley

GudenEricsson
Gæst

« Svar #928: 19 Maj 2008, 22:32 »

Jeg fik 7 i dag i biologi folkeskolens afgangsprøver Thumbs Up

Er jeg rimlig godt tilfreds med.

Juller
Landsholdsspiller

« Svar #929: 19 Maj 2008, 22:34 »

Jeg fik 7 i dag i biologi folkeskolens afgangsprøver Thumbs Up

Er jeg rimlig godt tilfreds med.

Kan jeg godt forstå. Jeg fatter virkelig nada af alle de naturfag.

Sider: 1 ... 60 61 [62] 63 64 ... 222 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010