home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 18:56:50 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
01 Jun 2025, 12:23 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23573
  0 Brugere, 651 Gæster Online.

Nyeste Bruger: robbertwilson12
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Eksamen
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Er du tilfreds med dine eksamener?
Ja, det gik over forventning.
- 7 (13%)
Ja, det gik som jeg havde regnet med.
- 18 (33,3%)
Det gik lidt dårligere end jeg havde regnet med.
- 6 (11,1%)
Det gik virkelig elendigt.
- 6 (11,1%)
Har ikke været til nogen eksamener.
- 17 (31,5%)
Antal Stemmer: 54

Sider: 1 ... 175 176 [177] 178 179 ... 222 Udprint
Forfatter Emne: Eksamen  (Læst 252416 gange)
-LFC-
Manager

Sv: Eksamen
« Svar #2640: 13 Jun 2010, 20:11 »

Hvor lang tid er det nu man har i forberedelsen til historie eksamen? (9.kl.)
Jeg mener det er 40 min, som i dansk. Wink

Danielsen
Manager

« Svar #2641: 13 Jun 2010, 20:16 »

Hvad mener du med at fortolke? Smiley
Du har vel valgt en tekst at arbejde ud fra?? - Og i 9. klasse ved man vel hvordan man kan fortolke en tekst??? ?

''Life goes up and down, but everything will be okay if you turn right''

Tolle
Lilleputspiller
*

« Svar #2642: 13 Jun 2010, 20:19 »

Hvad mener du med at fortolke? Smiley

Danskeksamen består groft sagt af tre dele:
1. Analyse: Personkarakteristik ker, miljø, sprog osv.
2. Fortolkning: Især tema og budskab er vigtigt her
3. Perspektivering: Sammenligning med andre tekster.

Hvis du gerne vil op på de bedste karakterer er det vigtigt, at man kan alle tre dele og især perspektiveringen er noget, der trækker op, da det er det sværeste. Ellers er det vigtigt, at du kan fortælle, hvad forfatteren vil med den her tekst, og hvis det kan underbygges af, hvordan personerne eller miljøet er, trækker det meget op.

dida
Gæst

« Svar #2643: 14 Jun 2010, 08:53 »

så står det på fysik eksamen om et par timer, og det er selvfølgelig lige mens danmark og holland spiller Smiley
nogen råd?

Yoggidk
Gæst

« Svar #2644: 14 Jun 2010, 09:04 »

Jeg skal til 1.g-eksamen i morgen i fysik, og har trukket emnet varmefylde, er der nogle der har noget fakta mm. Opstemt?

GHERTESTEAS
Gæst

« Svar #2645: 14 Jun 2010, 10:02 »

Så har jeg været oppe til mundtlig matematik. Jeg fornemmede at det gik ganske fint, og jeg regnede med et sikkert 7-tal... og så får jeg kraftedme 12 Rullende Øjne Grin Så kan man godt mærke det er 10. klasse crazy

Ben92
Gæst

« Svar #2646: 14 Jun 2010, 10:13 »

Så har jeg været oppe til mundtlig matematik. Jeg fornemmede at det gik ganske fint, og jeg regnede med et sikkert 7-tal... og så får jeg kraftedme 12 Rullende Øjne Grin Så kan man godt mærke det er 10. klasse crazy
Haha. Tillykke! Thumbs Up

AFC
Manager

« Svar #2647: 14 Jun 2010, 12:47 »

Så har jeg været oppe til dansk eksamen. Det gik såmænd fint nok. Fik 7, men regnede nu med 10 min. Jeg trak et eventyr, men jeg kunne ikke fortælle hvad forskellen på folkeventyr og kunsteventyr var, så det trak desværre gevaldigt ned.

Smiley

Yoggidk
Gæst

« Svar #2648: 14 Jun 2010, 18:04 »

Jeg skal til 1.g-eksamen i morgen i fysik, og har trukket emnet varmefylde, er der nogle der har noget fakta mm. Opstemt?
Er der ingen der kan hjælpe Opstemt?

Jau-Kax
Reserveholdsspiller

« Svar #2649: 14 Jun 2010, 18:09 »

Er der ingen der kan hjælpe Opstemt?

http://da.wikipedia.org/wiki/Varmefylde

Men den har du nok allerede tjekket Smiley

Jau-Kax
Reserveholdsspiller

« Svar #2650: 14 Jun 2010, 18:12 »

Jeg smutter til afslutningen på tyskeksamen B-niveau i morgen (STX) (24 timers eksamen). Jeg har trukket teksten, analyseret, perspektiveret osv. Men:

Jeg tænkte på, om det mon ville være klogest at starte med den tekst jeg har forberedt allerede nu, eller om jeg istedet skulle starte med den, jeg trækker i morgen og har en halv time til at forberede? Selv tænker jeg, at hvis jeg starter med min egen og snakker et godt stykke tid - og lidt til - vil censor ikke have tid til så mange spørgsmål inden det bliver nødvendigt at gå videre til den danske tekst jeg har trukket lige inden?

Er der nogen, der har erfaringer med, hvad der umiddelbart er klogest?

Tak på forhånd Smiley

JosepGuardiola
Gæst

« Svar #2651: 14 Jun 2010, 18:17 »

Jeg smutter til afslutningen på tyskeksamen B-niveau i morgen (STX) (24 timers eksamen). Jeg har trukket teksten, analyseret, perspektiveret osv. Men:

Jeg tænkte på, om det mon ville være klogest at starte med den tekst jeg har forberedt allerede nu, eller om jeg istedet skulle starte med den, jeg trækker i morgen og har en halv time til at forberede? Selv tænker jeg, at hvis jeg starter med min egen og snakker et godt stykke tid - og lidt til - vil censor ikke have tid til så mange spørgsmål inden det bliver nødvendigt at gå videre til den danske tekst jeg har trukket lige inden?

Er der nogen, der har erfaringer med, hvad der umiddelbart er klogest?

Tak på forhånd Smiley

Jeg tror, det kommer meget naturligt, når du sidder der. Da jeg var oppe, skulle jeg først ind og forberede den tyske tekst, så det giver imo mest mening at starte med den, bare lige for at få en grundlæggende karakter på plads. Min tysklærer tog det også i den rækkefølge. Smiley

Jau-Kax
Reserveholdsspiller

« Svar #2652: 14 Jun 2010, 18:21 »

Jeg tror, det kommer meget naturligt, når du sidder der. Da jeg var oppe, skulle jeg først ind og forberede den tyske tekst, så det giver imo mest mening at starte med den, bare lige for at få en grundlæggende karakter på plads. Min tysklærer tog det også i den rækkefølge. Smiley

Jeps, sådan er det vidst for alle Wink ... Jeg tænker bare, at det ville blive godt at få talt det tvungne tyske ud først og så kunne skifte til dansk bagefter - istedet for at gøre det omvendt. Men kan godt ske, det er klogest modsat Wink

I øvrigt tak for det hurtige svar  Thumbs Up

Yoggidk
Gæst

« Svar #2653: 14 Jun 2010, 18:21 »

http://da.wikipedia.org/wiki/Varmefylde

Men den har du nok allerede tjekket Smiley

Jeg kan ikke få 12 minutter til at gå med det Opstemt

Swizz CataR
Manager

« Svar #2654: 14 Jun 2010, 18:40 »

Nogen der evt. kan give mig et super lynkursus i differentialligning er på A niveau ved HTX 3. år? Evt. mens jeg sover, så jeg kan udnytte min vågne tid til noget bedre? Tunge

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Sider: 1 ... 175 176 [177] 178 179 ... 222 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010