home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  1 Bruger, 268 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Flytte til Bornholm?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Flytte til Bornholm?  (Læst 1515 gange)
BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Flytte til Bornholm?
« : 12 Maj 2013, 23:46 »

Det lyder sikkert tosset, men jeg overvejer det nu engang ret kraftigt...

Jeg har boet i Nyborg det meste af mit liv, men har det sidste knap 1½ år, boet i Odense... Jeg flyttede hertil fordi jeg dengang vil tilknyttet læreruddannelsen i Bolbro, men jeg må godt nok indrømme jeg ikke var tilfreds derude, på 2½ år (gik 2. år om), har jeg været igennem 7 (!!!) forskellige dansklærere, og føler stadigvæk at jeg intet har fået ud af de timer..?

Jeg har dog ikke opgivet idéen om at ville være lærer, tværtimod, jeg har kigget på det rundt omkring, og syntes virkelig godt om den måde uddannelsen ser ud til at fungere på Bornholm, man har undervisning på tværs af årgange, det er et lille sted med "kun små 100-120 studerende", timerne ligger efter middag - hvilket er kanon hvis man vil være vikar og tjene lidt penge og erfaring på sidelinjen.

Alt i alt tiltaler alt omkring uddannelsen derovre mig utroligt meget...

Jeg ville jo helst bo i Rønne, som jeg ser som værende på størrelse med Nyborg, modsat Odense som er "for stor" til mig, kan godt lide at man kan genkende folk på gaden, eksempelvis, Nyborg har en 16-18k indbyggere mens Rønne har ca. 13-14k (ifølge hurtige wiki søgninger hvert fald.)

Dertil kommer at jeg syntes jeg har det lidt træls med den måde jeg lever på for tiden, der bliver trukket for meget på forældre til kørsel og diverse ting, og har også lyst til at bo alene igen, er ikke så tilfreds med roommate delen, måske nok mest fordi det drejer sig om en toværelses lejlighed, så jeg mange dage føler jeg aldrig rigtigt er stået op, fordi jeg sidder 1 meter fra sengen, ved computeren.

Så kommer vi så til det mere menneskelige, jeg er jo vandt til at bo inden for gå afstand af Odense centrum, venner og så tæt på politigården, at hvis jeg blev forsøgt myrdet ville de kunne nå at stoppe det , og give mig et håndklæde - før morderen får trukket sit våben funny (bor bag politigården.).
Jeg bor 15 minutters kørsel fra mine forældre og søskende og har som nævnt nok trukket lidt meget på den del, når det kommer til indkøb/tøjvask osv.

Kan man, som 25 årig bare trække teltpælene op, og rykke til Bornholm, uden kvaler? Kan godt se der er det der brok fra familien over at jeg vil så langt væk, argumentet hedder at de jo ikke bare like kan kigge forbi, fair nok det er også rigtigt - til gengæld, kan de så heller ikke kigge forbi, fordi jeg lige sidder og keder mig, eller syntes det jeg havde planlagt til aftensmad var for kedeligt.

Vennerne? Jo, det er selvfølgelig noget der slår lidt hårdt, for hvis nu det ikke er ligetil at få nye venner, så kan det hurtigt blive dødt på Bornholm, men på den anden side, så vil det vel også være med til at skelne vennerne fra de bekendte? Jeg tænker at vennerne vil man jo stadig kunne holde kontakten til og mødes med, i ferier og den slags, da det knap koster 300 kroner at flyve til Bornholm via Billund for en studerende, kan de fleste vel overkomme dette.

Og så kommer der så det med at jeg føler trang til at starte på en frisk, et nyt sted hvor folk ikke kender mig, ikke at jeg har gjort noget kriminelt eller den slags, men bare sådan i al almindelighed.

Til sidst, så tænker jeg også det er godt for økonomien, ikke mindst kan jeg ikke leve af just-eat mad konstant, da der pt. kun er et sted der leverer i Rønne, mens der er 50-150? i Odense, for slet ikke at tale om priserne - både på mad derfra, men også husleje, tænker at det må være billigere derovre med en lille lejlighed.

Så ja, jeg er ret hooked på idéen, og kunne virkelig godt tænke mig at høre fra jer om nogen af jer stammer fra Bornholm, bor der, har boet der, eller måske endda er en i blandt jer som har læst på Bornholm?
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Flytte til Bornholm?
« Svar #1: 12 Maj 2013, 23:58 »

25 år og du får stadig hjælp til tøjvask? :0
Logged

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Flytte til Bornholm?
« Svar #2: 13 Maj 2013, 00:04 »

Ville ikke kalde det hjælp... nærmere at jeg smider en taske af derude, får et måltid mad, tager en taske med rent tøj med retur :p..

Som jeg siger, det virker som om det er på tide at ligge noget afstand - og i det her tilfælde nogle broer og en færge imellem mig og familien.
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Gungner
Gæst
 
Sv: Flytte til Bornholm?
« Svar #3: 13 Maj 2013, 00:20 »

Åh, jeg kan sagtens følge dig. Jeg bor pt. i Aarhus, hvor jeg har boet hele mit liv (med undtagelse af 8 år i Kolding), og jeg vil virkelig også gerne væk, da byen er for stor for mig. Jeg leder med lys og lygte efter en anden by at flytte til, og er slet ikke imod at rykke til en ø eller anden lille by.

Jeg vil mene at selvfølgelig kan du "bare" trække teltpælene op og flytte. Jeg er selv lidt ældre end dig, og overvejer det som sagt selv.
Det er klart at den første tid vil blive svær, men sådan er livet jo Smiley
Logged

Skovlyst
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Flytte til Bornholm?
« Svar #4: 13 Maj 2013, 09:04 »

Men hvorfor lige Bornholm? Jeg er med på at du vil noget drastisk, men SÅ drastisk?

Men hvis der kører en uddanelse derovre så synes jeg bare at du skal svinge køllen og slå til. (ro på)

Venner bør du så pleje så vidt muligt. Hvis dine forældre bor på Fyn eller du har nogle kammerater, så er det vel ikke umuligt at du kan sove weekenden over, eller blot en dag. I hverdagene er det ikke lige til, men så flytter du det forkerte sted hen. Men mon ikke du får nogle nye/ekstra venner derovre.

Jeg synes du skal undersøge lejlighedspriserne og så videre før du fører tanken videre Smiley
Logged

Citat af: Spardle
Lad os lige få facts på plads, dengang man kun gjorde det bagfra, var røven det store seksuelle symbol.
Men efter man begyndte at dyrke sex forfra, begyndte brysterne også at få en seksuel betydning, så det er nu brysterne der er en form for den nye røv.

Smukke ord

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Flytte til Bornholm?
« Svar #5: 13 Maj 2013, 10:01 »

Jamen det med hvorfor lige Bornholm ligger i størrelsen på stedet samt at de har en lidt anderledes måde at uddanne folk på - man går i klasser på tværs af årgange.

Det med at overnatte på fyn er ikke noget problem, lysten til det er nok den store hindring der :p

Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Flytte til Bornholm?
« Svar #6: 13 Maj 2013, 11:57 »

Jeg ville bare tage springet. Det værste der kan ske er jo bare, at du flytter hjem igen. Tag mulighederne, når de er der. Carpe Diem, du ved.
Logged


BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Flytte til Bornholm?
« Svar #7: 14 Maj 2013, 16:58 »

Så er der hvert fald søgt... så nu må vi se hvad de siger til der derovre, det bliver jo lidt henover hovedet på min roomie, med kort varsel hvis jeg skulle være så heldig at komme ind, men hva' han er heldigvis selv færdig med sin uddannelse til sommer, så mon ikke det går..
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010