home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Jun 2025, 11:31 NAsMaR Blogs Minimalistic 2020
11 Jun 2025, 19:37 Broen13 Blogs Indsæt Titel
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23583
  0 Brugere, 721 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Bwqkibor
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Kategori: Mødelokalet
| | |-+  FmF Uden Filter
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: FmF Uden Filter  (Læst 44854 gange)
Pjævs
Ynglingespiller

Sv: FmF Uden Filter
« Svar #30: 25 Feb 2013, 17:24 »

Det første er jo netop debatindlægget, det andet skal jeg ikke kunne svarr på og er i øvrigt en helt anden diskussion Smiley
Er det nu også det?
Emnet på din debat er magt, og magt er hvad jeg kommenterer med, dog har jeg perspektiveret en lille smule til forummoderator istedet for en FM-karriere, hvilket der skal til, i en debat. Det er muligt at det er magt, der får FM-spillere til at spille FM. Men jeg vil da mene at det er den samme grund, til at søge en stilling som FM-moderator, uden at spille FM.

Det er meget muligt at du synes det Smiley

Og dette vil jeg ikke mene, er et svar der hører hjemme i en debat, men dog et svar som altid ville kunne bruges Smiley

Vinokourov
Manager

« Svar #31: 25 Feb 2013, 17:32 »

Det er meget muligt at du synes det Smiley
Meget konstruktivt svar her. Tænk, at emneforfatteren holder så lavt et niveau i et debat-topic som dette.

Den stolte vinder af Tour-konkurrencen

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #32: 25 Feb 2013, 17:59 »

Hvorvidt forummoderatorer har søgt ind i crew for at få magt skal jeg ikke gøre mig klog på, men det har intet med debatoplægget som omhandler FM og ikke forummoderatorer at gøre. Det er I vist også klar over, så lad os lige holde os indenfor emnet Smiley

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Vinokourov
Manager

« Svar #33: 25 Feb 2013, 18:04 »

Hvorvidt forummoderatorer har søgt ind i crew for at få magt skal jeg ikke gøre mig klog på, men det har intet med debatoplægget som omhandler FM og ikke forummoderatorer at gøre. Det er I vist også klar over, så lad os lige holde os indenfor emnet Smiley
Igen forholder du dig på ingen måde til Pjævs' indlæg.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #34: 25 Feb 2013, 18:10 »

Hvad har det med dig at gøre? Lad nu være med at forsøge på at lave ballade bare fordi du kan. Hvis Pjævs vil have svar på noget som er debatten irrelevant kan han skrive en PB.

Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Vinokourov
Manager

« Svar #35: 25 Feb 2013, 18:26 »

Hvad har det med dig at gøre? Lad nu være med at forsøge på at lave ballade bare fordi du kan. Hvis Pjævs vil have svar på noget som er debatten irrelevant kan han skrive en PB.
Ja, det er selvfølgelig mig, der vil lave ballade - det er klart... Jamen så må jeg lige prøve at skære pappet ud i pap. Lad mig lige henvise til Pjævs' indlæg:

Emnet på din debat er magt, og magt er hvad jeg kommenterer med, dog har jeg perspektiveret en lille smule til forummoderator istedet for en FM-karriere, hvilket der skal til, i en debat. Det er muligt at det er magt, der får FM-spillere til at spille FM. Men jeg vil da mene at det er den samme grund, til at søge en stilling som FM-moderator, uden at spille FM.

Som du kan se, Hawkins, så kan debatten om forummoderatorer sagtens forsvares. Du finder vel aldrig en debat uden perspektivering? Eller hvad? I så fald er der godt nok ikke meget ved en debat, hvis man ikke må nuancere, sammenligne, perspektivere og så videre. Hvis man ikke må disse ting i dette topic, så må du lige ændre titlen på emnet fra "FmF uden filter" til "FmF med filter".

Ariana Grande
Manager

« Svar #36: 25 Feb 2013, 18:28 »

Ja, det er selvfølgelig mig, der vil lave ballade - det er klart... Jamen så må jeg lige prøve at skære pappet ud i pap. Lad mig lige henvise til Pjævs' indlæg:

Som du kan se, Hawkins, så kan debatten om forummoderatorer sagtens forsvares. Du finder vel aldrig en debat uden perspektivering? Eller hvad? I så fald er der godt nok ikke meget ved en debat, hvis man ikke må nuancere, sammenligne, perspektivere og så videre. Hvis man ikke må disse ting i dette topic, så må du lige ændre titlen på emnet fra "FmF uden filter" til "FmF med filter".

Du har sgu alligevel en ret solid pointe her.

plutonium
Manager

« Svar #37: 25 Feb 2013, 18:33 »

Såååå.... debatten vi tager skal altså til at handle om Irak-krigen? Hvis debatten bare skal handle om magt, Vino, så kan vi jo lige så godt tage USAs indblanding i Mellemøsten Tunge

Lad nu være med det der. Du ved udmærket godt, at debattens emne var hvad det er der får folk til at spille FM. Det er derfor ikke for meget at forlange, at debatten bliver holdt til det emne.

Selvom perspektivering er fint, så kan vi ikke bare begynde at snakke om pærer, når debatten handler om æblesorter, bare fordi de alle sammen er frugter Tunge

Bare for at sætte det lidt på spidsen.

Debattens præmis handler ikke om magt som helhed, men om hvad det er der driver en gamer til at spille et spil - i dette tilfælde FM. En mere passende perspektivering ville være at snakke om hvad der generelt får gamere til at spille spil, eller hvorvidt en styrkelse/svækkelse af mulighederne for at udøve sin magt i FM ville give mere tilfredse forbrugere for SI.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #38: 25 Feb 2013, 18:37 »

Pointen med tråden var at der kom et debatoplæg som man kan forholde sig til. Det var så meningen at det skulle skabe en fornuftig og velargumenteret debat omkring emnet der blev lagt op til. Men det undrer mig egentlig ikke at der i stedet skal drages tvivl om forummoderatornes motivationer for at være med i crewet. Det er muligt at jeg lægger for meget i spørgsmålet, men jeg er vant til at der bliver provokeret så snart der er den mindste mulighed til det, og det er en sørgelig tendens når vi fra crewets side netop forsøger at hæve niveauet på forummet. Men det kommer så heller ikke som nogen overraskelse at en genkendelig gruppe brugere benytter muligheden til at stikke til crewet.

Er det grunden til at man spiller FM, eller grunden til at være moderator på en side, for et spil man ikke spiller?

Dette oprindelige indlæg så jeg ikke som et fornuftigt forsøg på at perspektivere eller argumentere på emnet.

Fremragende indlæg, pluto.

HansenLFC
Gæst

« Svar #39: 25 Feb 2013, 18:56 »

Men det kommer så heller ikke som nogen overraskelse at en genkendelig gruppe brugere benytter muligheden til at stikke til crewet.

Vil du påstå at Pjævs ofte stikker til crewet? Jeg mindes aldrig det er sket før, at andre så kan så pointen i det han skriver, er vel fair nok. Nogen snakker om pizza og Pjævs vil debattere det som er hovedemålet i selve din tekst, nemlig magt. Enten er der vel filter ellers er der ikke.

Ariana Grande
Manager

« Svar #40: 25 Feb 2013, 18:59 »

Pointen med tråden var at der kom et debatoplæg som man kan forholde sig til. Det var så meningen at det skulle skabe en fornuftig og velargumenteret debat omkring emnet der blev lagt op til. Men det undrer mig egentlig ikke at der i stedet skal drages tvivl om forummoderatornes motivationer for at være med i crewet. Det er muligt at jeg lægger for meget i spørgsmålet, men jeg er vant til at der bliver provokeret så snart der er den mindste mulighed til det, og det er en sørgelig tendens når vi fra crewets side netop forsøger at hæve niveauet på forummet. Men det kommer så heller ikke som nogen overraskelse at en genkendelig gruppe brugere benytter muligheden til at stikke til crewet.

Dette oprindelige indlæg så jeg ikke som et fornuftigt forsøg på at perspektivere eller argumentere på emnet.

Fremragende indlæg, pluto.

Utroligt du ikke også lige trækker "Crewet er der frivilligt"-kortet. Nu hvor du er i gang med at føle dig forurettet.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #41: 25 Feb 2013, 19:12 »

Vil du påstå at Pjævs ofte stikker til crewet? Jeg mindes aldrig det er sket før, at andre så kan så pointen i det han skriver, er vel fair nok. Nogen snakker om pizza og Pjævs vil debattere det som er hovedemålet i selve din tekst, nemlig magt. Enten er der vel filter ellers er der ikke.

Nu brugte KF jo så pizza-eksemplet som en analogi til det som jeg spurgte til i stedet for blot at gribe efter et højest irrelevant emne i den tynde luft, deri er forskellen, som pluto få fint pointerede. Om du så kan konkludere at der 'er filter' fordi at du ikke får lov til at diskutere alt mellem himmel og jord men i stedet holde dig til emnet, må stå for egen regning. Jeg mener heller ikke at det ville være ret relevant i Fodbold Uden Filter at begynde at diskutere Schmeichels evne til at få United på programmet på hver gang der var CL fodbold hvis diskussionen drejede sig om noget helt andet, men det handler vel også om hvor seriøse debattørerne er.

Lad os så lige holde os til emnet. Hvis man har lyst til at begynde at spekulere i crewmedlemmers motivationer for at være med, må man gøre det et sted hvor det hører hjemme.
« Seneste Redigering: 25 Feb 2013, 19:14 af Hawkins » Logged

Boxx
Landsholdsspiller

« Svar #42: 25 Feb 2013, 19:24 »

jeg må indrømme, at jeg ikke helt forstår pointen i denne her diskussion. Om det er mig der er naiv (en real mulighed), eller jer der bare plaprer løs om alt muligt , er for mig uvis og i en eller anden grad også ligegyldig.

Dette her er vel et debat indlæg, og i et debat indlæg er der nogle der bliver stødt af andre folks holdninger, det er en del af at have en debat kørende. Hvis folk ikke kan tåle, at der nogle gange bliver kastet spydige ord og meninger ud, burde de så indegå i denne debat? Grundlaget for at komme med spydige kommentarer, meninger eller andre ting der støder folk, er vel også at finde en grænse for hvor langt man kan gå? Dyr (som mennesker er) markerer deres territorium, og andre forsøger at overtage dette. Konfrontationer er uundgåelighed.

Alle mennesker er magtbegærlige, fact of life. Vi ønsker alle en hvis kontrol over situationer, og det er vel et eller andet sted magt ? om det er magt der for nogle til at søge ind som forummoderator, eller om det er lysten til at gøre det hyggeligt for andre er underordnet, det kan man ikke lave om på, og så længe de behandler folk ordentlig og kan argumentere for deres sag, heller ikke noget vi skal kommentere på. Ej er det noget de skal klantres for.

Magt findes jo i mange ting, hvis ikke alt, så perspektivering er uundgåelig i diskussioner om dette emne. Jeg selv er magtbegærlig, og det er det ønske om kontrol der bliver opfyldt (til dels) af FM, så der har i mit incitament for at spille spillet. Denne diskussion går ikke længere ud på spillet FM, men mere om at hakke løs på hinanden, gøre nar af kommentarerne, holdninger osv. og denne barnlige opførsel hører ikke hjemme i en debat mellem (forhåbentligt) mentalt voksne mennesker.

For at vende tilbage til emnet, og for at afslutte min mening, så er det magten der driver mig i FM. Den følelse du har kontrol over et fodboldhold, er fantastisk, og den magt du har overfor spillerne er også fantastisk Smiley  

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

JosepGuardiola
Gæst

« Svar #43: 25 Feb 2013, 19:30 »

Når du selv smider magtkortet ind i debatten, er det så ikke reelt at perspektivere det til FM-scenen? Sidder man som crew på FM-siderne af de samme årsager, som man - åbenbart - spiller FM?

Jeg mener heller ikke at det ville være ret relevant i Fodbold Uden Filter at begynde at diskutere Schmeichels evne til at få United på programmet på hver gang der var CL fodbold hvis diskussionen drejede sig om noget helt andet, men det handler vel også om hvor seriøse debattørerne er.

Muligvis - men det program hedder også FODBOLD uden Filter. Det her hedder jo direkte FmF (og ikke bare FM), og derfor inddrager titlen alene jo FmFreaks. Hvorfor er det så irrelevant? Hvorfor er denne tråd det forkerte sted?
« Seneste Redigering: 25 Feb 2013, 19:32 af JG7 » Logged

Spardle
Landsholdsspiller

« Svar #44: 25 Feb 2013, 19:33 »

Magt findes jo i mange ting, hvis ikke alt, så perspektivering er uundgåelig i diskussioner om dette emne. Jeg selv er magtbegærlig, og det er det ønske om kontrol der bliver opfyldt (til dels) af FM, så der har i mit incitament for at spille spillet. Denne diskussion går ikke længere ud på spillet FM, men mere om at hakke løs på hinanden, gøre nar af kommentarerne, holdninger osv. og denne barnlige opførsel hører ikke hjemme i en debat mellem (forhåbentligt) mentalt voksne mennesker.

Netop i en debat, skal man ikke hakke ned på andre folks kommentarer/holdninger, men prøve at argumentere for sine holdninger, og måske flytte andre til at dele samme holdning. For kan man ikke argumentere for sin holdning, skal man måske overveje om man rent faktisk mener dette Peace

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 11 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010