home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 385 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Redskabsrummet
| | | |-+  Computer tråden
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 110 111 [112] 113 114 ... 122 Udprint
Forfatter Emne: Computer tråden  (Læst 282160 gange)
Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Computer tråden
« Svar #1665: 22 Jan 2015, 18:59 »

Fn-knappen gør at du kan bruge F9 ... Eller hent lightshot, som gør at du bare kan trykke på "prtSc", og så markere det der skal uploades.
Logged

TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Computer tråden
« Svar #1666: 22 Jan 2015, 19:07 »

Fn-knappen gør at du kan bruge F9 ... Eller hent lightshot, som gør at du bare kan trykke på "prtSc", og så markere det der skal uploades.

Tak Fresse.. fandt lige ud af det også... Smiley
Logged


Matigol
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Computer tråden
« Svar #1667: 01 Feb 2015, 07:52 »

Hej Alle,

Jeg føler lidt at min 3 år gamle mac er stået lidt af. Den er begyndt at blive langsom, og skal "tænke" helt vildt når jeg åbner noget. Jeg har virkelig været glad for den, da det eneste jeg har brugt den til er lektier; altså word, excel osv. Søge på internettet. Og selvfølgelig spillet FM engang i mellem. Jeg synes den har været perfekt til dette, og noget af det jeg også har været utrolig glad for er at den har kunne holde strøm i 4-5 timer. Hvis prisen havde været lidt mindre på dem - havde jeg købt en magen til uden at tøve.

Men jeg håber I kan hjælpe mig med at muligvis finde en god computer, som jeg kun skal bruge til det samme, til en lidt billigere pris. Jeg tænkte under 5.000kr. Jeg har ingen forstand på hvad en god processer osv er. Men jeg vil gerne have at den hvert fald kan køre FM uden at skulle blive fuldstændig overrumplet, og så selvfølgelig at den kan holde i strøm i minimum 5 timer, hvis man bare skriver notater i skolen osv.

Jeg håber I kan hjælpe mig med at finde min nye computer. :-)
Logged

ArsenalFM
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Computer tråden
« Svar #1668: 01 Feb 2015, 10:55 »

Hej Alle,

Jeg føler lidt at min 3 år gamle mac er stået lidt af. Den er begyndt at blive langsom, og skal "tænke" helt vildt når jeg åbner noget. Jeg har virkelig været glad for den, da det eneste jeg har brugt den til er lektier; altså word, excel osv. Søge på internettet. Og selvfølgelig spillet FM engang i mellem. Jeg synes den har været perfekt til dette, og noget af det jeg også har været utrolig glad for er at den har kunne holde strøm i 4-5 timer. Hvis prisen havde været lidt mindre på dem - havde jeg købt en magen til uden at tøve.

Men jeg håber I kan hjælpe mig med at muligvis finde en god computer, som jeg kun skal bruge til det samme, til en lidt billigere pris. Jeg tænkte under 5.000kr. Jeg har ingen forstand på hvad en god processer osv er. Men jeg vil gerne have at den hvert fald kan køre FM uden at skulle blive fuldstændig overrumplet, og så selvfølgelig at den kan holde i strøm i minimum 5 timer, hvis man bare skriver notater i skolen osv.

Jeg håber I kan hjælpe mig med at finde min nye computer. :-)

Hvor mange RAM har din Macbook? Du kunne overveje at opgradere dine RAM og eventuelt din harddisk til en SSD. Du kan blot udskifte CD-drevet hvis du f.eks. ikke bruger det og så sætte SSD harddisken der, så du samtidigt beholder din gamle harddisk.
Logged

Matigol
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Computer tråden
« Svar #1669: 01 Feb 2015, 22:49 »

Hvor mange RAM har din Macbook? Du kunne overveje at opgradere dine RAM og eventuelt din harddisk til en SSD. Du kan blot udskifte CD-drevet hvis du f.eks. ikke bruger det og så sætte SSD harddisken der, så du samtidigt beholder din gamle harddisk.


Jeg forstod ikke vildt meget af det der  Forlegen

Men jeg kunne også godt tænke mig at prøve at skifte til Windows igen. Har du nogle forslag til computere på markedet? :-)
Logged

Matigol
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Computer tråden
« Svar #1670: 01 Feb 2015, 22:59 »

Ville denne computer kunne køre FM 15?

Og hvordan ville I sige at den er til studiebrug ellers?

http://www.proshop.dk/Baerbar/Acer-Extensa-2509-C0YR-2452857.html
Logged

Esmark11
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Computer tråden
« Svar #1671: 22 Feb 2015, 23:57 »

Hej - Er der nogen der har forstand på comuputerprocessore r? Og kan fortælle mig, hvilken processor der er bedst i disse tider? Kan se Intel har lanceret en M-processor! Hvordan er M-processoren i forhold til en I-7 fra Intel?
Logged

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Computer tråden
« Svar #1672: 23 Feb 2015, 18:01 »

Hej - Er der nogen der har forstand på comuputerprocessore r? Og kan fortælle mig, hvilken processor der er bedst i disse tider? Kan se Intel har lanceret en M-processor! Hvordan er M-processoren i forhold til en I-7 fra Intel?

Intel er har været førende i flere år mens AMD har haft visse kvaler med deres FX serie - men de seneste modeller fra AMD i FX serien har dog fået bedre anbefalinger og de kan ofte overclockes vildt.. men kræver voldsom meget mere strøm end Intels cpu.

Intel har igennem flere år brugt specielle m modeller af deres cpu såvel I3-I5 og I7 disse modeller er typisk reduceret noget i ydeevne for at sparre på strømmen og bedre passe til bærbare, derudover findes der særlig u modeller af de mobile cpu enheder hvor clock frekvensen er yderligere sænket for at spare strøm når der bare surfes på nettet eller skrives i word - tilgengæld kan de yde noget mere i den såkaldte turbo mode og her sluger de så strøm og producerer varme og sidder de så i en af de meget tynde bærbare så kan køling blive et problem og ens cpu køler lyder nærmere som en støvsuger der kører på fuld skrue Thumbs Up

http://www.guru3d.com/articles-pages/core-i7-4790k-processor-review,1.html her kan du læse om de fleste cpu
 her kan du sammenligne diverse cpus ydeevne http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html

http://www.anandtech.com/bench/CPU/39

Logged

YNWA

Gungner
Gæst
 
Sv: Computer tråden
« Svar #1673: 19 Mar 2015, 01:41 »

Så fik man lige endnu en computer scare... Skærmen "gik pludselig ud". Dvs den lignede lige pludselig et obskurt maleri, hvor jeg kun kunne se en masse farver. Muse cursoren reagerede ikke, og jeg blev lidt skræmt. Det virkede heller ikke at slukke og så tænde skærmen eller at tilslutte en anden skærm (den så nemlig ligesådan ud)... I ren frustration / vrede, slukkede jeg computeren og prøvede så at tænde den igen. Så var alt tilbage til normalt... Nogle der ved hvad problemet kunne være? Kan det være fordi jeg ikke bruger den anbefalede skærmopløsning? (Ikke at det nogensinde har givet mig problemer før).
Logged

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Computer tråden
« Svar #1674: 19 Mar 2015, 02:15 »

Tyder på dit grafikkort. Løs forbindelse måske. Måske grafikkortet er ved at gå!
Logged

H A L A   M A D R I D!

Gungner
Gæst
 
Sv: Computer tråden
« Svar #1675: 19 Mar 2015, 02:23 »

Hmmm... lyder som en mulighed. Måske jeg skulle få det tjekket, og se om det sidder som det skal, og om det lugter brændt eller noget...
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Computer tråden
« Svar #1676: 20 Mar 2015, 05:50 »

Det er ikke sket siden, det med farverne, men nu er skærmen begyndt at gå i sort i et par sekunder mens den laver en lille "bip-lyd". Efter et par sekunder vises skærmbilledet igen. Den gør det et par gange eller tre om dagen, og det er jo en smule irriterende... Nogen der ved hvad problemet kan være? Stadig grafikkortet måske? (Jeg ved det ikke er skærmen der er problemet, for andre skærme gør det samme).
Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Computer tråden
« Svar #1677: 20 Mar 2015, 12:16 »

Hvordan er dit strømkabel til din skærm ?
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Gungner
Gæst
 
Sv: Computer tråden
« Svar #1678: 23 Mar 2015, 22:32 »

Det fungerer da... og sidder fast i både skærmen og stikkontakten. Så tror ikke det er det der er problemet.
Logged

forza
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Computer tråden
« Svar #1679: 24 Mar 2015, 13:45 »

hejsa
ville denne her kunne køre fm15 I noget der minder om god kvalitet?på forhånd tak
https://www.refurb.dk/p/hp-elitebook-8540p/27523
Logged

Sider: 1 ... 110 111 [112] 113 114 ... 122 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010