home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
06 Nov 2024, 11:45 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
Antal Registrerede Brugere: 23450
  0 Brugere, 746 Gæster Online.

Nyeste Bruger: NealaNeala
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Redskabsrummet
| | | |-+  Computer tråden
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 42 43 [44] 45 46 ... 122 Udprint
Forfatter Emne: Computer tråden  (Læst 302815 gange)
blomvikings
Manager

Sv: Computer tråden
« Svar #645: 02 Maj 2012, 22:02 »

http://store.apple.com/dk/browse/home/shop_mac/family/macbook_pro

Jeg har besluttet mig for at købe en MacBook Pro 15", nu er spørgsmålet så bare om jeg skal vælge den billige eller dyre.

Hvad mener i? Begrund det gerne Smiley

Søgaard
Gæst

« Svar #646: 02 Maj 2012, 22:08 »

http://store.apple.com/dk/browse/home/shop_mac/family/macbook_pro

Jeg har besluttet mig for at købe en MacBook Pro 15", nu er spørgsmålet så bare om jeg skal vælge den billige eller dyre.

Hvad mener i? Begrund det gerne Smiley
Til dit behov, som var FM og Diablo 3 (?), som det mest krævende, så ville jeg spare de penge og vælge billigste udgave af dem. Du får lidt mere power og plads i den store, men i forhold til dit forbrug, så er det nok begrænset hvor meget du reelt har behov for det. Så ville jeg hellere lægge de knap 3000 til side til noget andet.

blomvikings
Manager

« Svar #647: 02 Maj 2012, 22:14 »

Til dit behov, som var FM og Diablo 3 (?), som det mest krævende, så ville jeg spare de penge og vælge billigste udgave af dem. Du får lidt mere power og plads i den store, men i forhold til dit forbrug, så er det nok begrænset hvor meget du reelt har behov for det. Så ville jeg hellere lægge de knap 3000 til side til noget andet.

Ville der derimod være nogen ide i at lægge de små 3000 kr i forbedringer til den billige af dem? Og i så fald hvilke?

Njaourinho
Landsholdsspiller

« Svar #648: 02 Maj 2012, 22:16 »

Bliver jo nødt til spørge: SKAL det være en mac?

blomvikings
Manager

« Svar #649: 02 Maj 2012, 22:23 »

Bliver jo nødt til spørge: SKAL det være en mac?

Ja det har jeg besluttet mig for Smiley Det er du ikke meget for kan jeg høre Smiley ?

Njaourinho
Landsholdsspiller

« Svar #650: 02 Maj 2012, 22:27 »

Joh, det har jeg såmænd ikke så meget imod.Det er jo dit valg. Det er jo røvlækre computere. Det er bare, at jeg har set flere computere med langt bedre indhold til samme pris. Men det er jo forholdene, man skal tage med, når man køber mac.

Caviezel
Førsteholdsspiller

« Svar #651: 03 Maj 2012, 03:29 »

Ville der derimod være nogen ide i at lægge de små 3000 kr i forbedringer til den billige af dem? Og i så fald hvilke?

Kommer an på stor harddisk du har brug for. Men der SKAL i hvert fald en hurtigere harddisk i, synes jeg.
Hvis du kan nøjes med 128GB og så bruge en ekstern harddisk, ville jeg vælge at smide en SSD i.
Men hvis 128GB ikke er nok, ville jeg helt klart vælge den harddisk på 750GB med 7200 rpm.

Det er skidt af Apple at smide så langsomme harddiske i som standard i så dyrt et produkt.

Og så ville jeg nok også opgradere skærmen til "MacBook Pro 15-inch Hi-Res Glossy Widescreen Display".
-Er dog på ingen måde nødvendigt.
« Seneste Redigering: 03 Maj 2012, 03:34 af Caviezel » Logged

♥ Manchester United ♥

#7 George Best #7 Bryan Robson #7 Eric Cantona #7 David Beckham #7 Cristiano Ronaldo #7

bobby112
Ynglingespiller

« Svar #652: 03 Maj 2012, 06:52 »

Joh, det har jeg såmænd ikke så meget imod.Det er jo dit valg. Det er jo røvlækre computere. Det er bare, at jeg har set flere computere med langt bedre indhold til samme pris. Men det er jo forholdene, man skal tage med, når man køber mac.
Ja, nogle har meget bedre indhold til færre penge, men mac er så meget bedre scripted. hvis man sammenligner en mac og pc med samme hardware, er mac næsten altid hurtigst. Mac bruger en typisk amerikansk tilgang. De har taget de programmer, folk bruger mest og fjernet resten. Det gør dem hurtigere. Pc derimod er mere kinesiske med, at der skal være plads til alle. Apple bruger et trick med, at deres computere er MEGET dyre, i forhold til det man får. Til gengæld koster det kun 250 at købe nyt styresystem, hvorimod det koster hele 3000 på en pc...
Jeg vil helt klart vælge mac, hvis jeg var dig.
« Seneste Redigering: 03 Maj 2012, 06:53 af bobby112 » Logged

Bobby er blot mit dæknavn

blomvikings
Manager

« Svar #653: 03 Maj 2012, 08:47 »

Tak for svarene Smiley Men ja, jeg overvejer nemlig også at køre med 128GB solid state, og så købe en ekstern til at have alt det der fylder liggende, så som musik, film osv. Smiley

Men jeg hørte nogen snakke om at der kommer helt nye Macbook Pro's indenfor meget kort tid, er det noget i har hørt noget om?

Swizz CataR
Manager

« Svar #654: 03 Maj 2012, 09:07 »

Ja, nogle har meget bedre indhold til færre penge, men mac er så meget bedre scripted. hvis man sammenligner en mac og pc med samme hardware, er mac næsten altid hurtigst. Mac bruger en typisk amerikansk tilgang. De har taget de programmer, folk bruger mest og fjernet resten. Det gør dem hurtigere. Pc derimod er mere kinesiske med, at der skal være plads til alle. Apple bruger et trick med, at deres computere er MEGET dyre, i forhold til det man får. Til gengæld koster det kun 250 at købe nyt styresystem, hvorimod det koster hele 3000 på en pc...
Jeg vil helt klart vælge mac, hvis jeg var dig.

Det er jeg nu ikke enig i. Grunden til at MAC er hurtigere, er jo ikke at der er fyldt mindre programmer på, det skyldes stort set ene og alene, at selve styresystemet er langt mindre. Så vidt jeg har forstået, så er de nyere Windows blot kodet ovenpå de gamle i en vid udstrækning, hvorfor styresystemet er langt tungere for computeren - og derfor er MAC med samme specs ofte hurtigere.

Man bør dog sammenligne ud fra pris, og ikke specs. De fleste jeg kender, der har MAC, har en Windows partition installeret på den, og når den kører på denne, er batteriet ligeså ringe som på almindelige PC'er, og pludselig er deres specs ikke særlig gode - igen pga. styresystemet.

Om man er til MAC eller ej, det afhænger af hvad man er til. De er lækre, det er helt sikkert, og de holder generelt set godt. Dog har de problemer på nogle områder, ligesom alle andre. Personligt ville jeg altid fravælge en MAC, da jeg synes de efterhånden har tabt den fordel jeg for alvor så i dem tidligere, nemlig batterilevetiden. En billig Asus til 5000 har jo mindst lige så lang batteritid som en MAC til 15000.

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Caviezel
Førsteholdsspiller

« Svar #655: 03 Maj 2012, 11:27 »

Tak for svarene Smiley Men ja, jeg overvejer nemlig også at køre med 128GB solid state, og så købe en ekstern til at have alt det der fylder liggende, så som musik, film osv. Smiley

Men jeg hørte nogen snakke om at der kommer helt nye Macbook Pro's indenfor meget kort tid, er det noget i har hørt noget om?

Ja, rygterne køre på at der skulle komme nye MacBook Pro'er med Intels nye Ivy Bridge processor her engang i maj.

Og muligvis med Retina-skærm som på iPad 3.
« Seneste Redigering: 03 Maj 2012, 11:30 af Caviezel » Logged

♥ Manchester United ♥

#7 George Best #7 Bryan Robson #7 Eric Cantona #7 David Beckham #7 Cristiano Ronaldo #7

Kris2625
Ynglingespiller

« Svar #656: 05 Maj 2012, 14:06 »

http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=8703832 deal or no deal? Helst et hurtigt svar, for jeg har nok tænkt mig at købe den idag... Smiley

Den skal bruges til skolearbejde og football manager hovedsagligt, så jeg ser den som ret ideel til lige nøjagtig det - har jeg ret, eller? Smiley

ScottLind
Reserveholdsspiller

« Svar #657: 05 Maj 2012, 14:30 »

http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=8703832 deal or no deal? Helst et hurtigt svar, for jeg har nok tænkt mig at købe den idag... Smiley

Den skal bruges til skolearbejde og football manager hovedsagligt, så jeg ser den som ret ideel til lige nøjagtig det - har jeg ret, eller? Smiley

Den ser egentlig meget god ud, men det grafikkort, Intel HD 3000 er bare så ringe! Tror godt man kan finde en med omtrent samme specs med bedre grafikkort til de penge:)

AaB, Atlético de Madrid, Manchester United
- Rød hele vejen igennem!

blomvikings
Manager

« Svar #658: 05 Maj 2012, 23:11 »

Så fik jeg bestilt og betalt for en MacBook Pro 15" (den billige af dem) med 2 opgraderinger. Jeg valgte at skifte harddisken ud med en SSD 128GB, samt opgradere skærmen Smiley Ca. 16.000 kr kom jeg af med.

Caviezel
Førsteholdsspiller

« Svar #659: 06 Maj 2012, 00:22 »

Så fik jeg bestilt og betalt for en MacBook Pro 15" (den billige af dem) med 2 opgraderinger. Jeg valgte at skifte harddisken ud med en SSD 128GB, samt opgradere skærmen Smiley Ca. 16.000 kr kom jeg af med.

Nice! En lækker maskine du får dig  Thumbs Up

♥ Manchester United ♥

Sider: 1 ... 42 43 [44] 45 46 ... 122 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010