home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
06 Nov 2024, 11:45 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
Antal Registrerede Brugere: 23450
  0 Brugere, 696 Gæster Online.

Nyeste Bruger: NealaNeala
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Redskabsrummet
| | | |-+  Computer tråden
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 40 41 [42] 43 44 ... 122 Udprint
Forfatter Emne: Computer tråden  (Læst 302837 gange)
Grün
Landsholdsspiller

Sv: Computer tråden
« Svar #615: 30 Apr 2012, 13:14 »

Det kan diskuteres, jeg har baer et råd, lad være med at købe HP!

ScottLind
Reserveholdsspiller

« Svar #616: 30 Apr 2012, 13:23 »

Ligemeget hvor meget man hader Apple, så kan man ikke komme uden om at de laver fantastiske produkter.

AaB, Atlético de Madrid, Manchester United
- Rød hele vejen igennem!

Slikkel
Landsholdsspiller

« Svar #617: 30 Apr 2012, 13:25 »

Det jo smag og behag ... Jeg har HP og den kører fint nok Smiley . Fordi du måske har haft en dårlig oplevelse med dem så betyder det jo ikke at det gælder alle .

Vi skal alle være her.

Søgaard
Gæst

« Svar #618: 30 Apr 2012, 13:31 »

1. Office-pakken findes også til Mac.
2. Man kan også installere Windows på en Mac, hvis spillet man vil spille ikke et udviklet til Mac.

Det man betaler for er kvalitet.
Du betaler for et æble og et design. Kvaliteten af indmaden er ikke bedre end en tilsvarende PC.

Til dit andet punkt, så forsvinder grunden til at købe en MAC vel, hvis man alligevel bruger halvdelen af tiden i Windows? Nu kommer jeg på sigt til at bruge programmer, som kører bedre på MAC, så skal der investeres i sådan et bæst. Jeg er dog blevet mere positivt stemt overfor Apple det seneste års tid, da udviklingen fra andre mærker i forhold til Apple er blevet bedre. Sådan at Apple ikke kun kan arbejde sammen med Apple, men også andre mærker, hvilket førhen var et problem.

HP havde store problemer førhen med deres bærbare, hvor fejlprocenten og generelt kvaliteten på deres komponenter var af alt for lav kvalitet. Lidt samme problemstilling havde Acer førhen, hvor de heller ikke ligefrem var kendt for at have en lav fejlprocent på deres maskiner. Begge producenter har dog forbedret sig markant indenfor de seneste par år, selvom der stadigvæk er et stykke vej til f.eks. Asus fejlprocent.

ScottLind
Reserveholdsspiller

« Svar #619: 30 Apr 2012, 13:47 »

Du betaler for et æble og et design. Kvaliteten af indmaden er ikke bedre end en tilsvarende PC.

Til dit andet punkt, så forsvinder grunden til at købe en MAC vel, hvis man alligevel bruger halvdelen af tiden i Windows? Nu kommer jeg på sigt til at bruge programmer, som kører bedre på MAC, så skal der investeres i sådan et bæst. Jeg er dog blevet mere positivt stemt overfor Apple det seneste års tid, da udviklingen fra andre mærker i forhold til Apple er blevet bedre. Sådan at Apple ikke kun kan arbejde sammen med Apple, men også andre mærker, hvilket førhen var et problem.

Nu er det også langt de fleste programmer og spil, der bliver udviklet til Mac nu om dage, så behovet er ikke så stort længere. Og som du selv siger, er det også programmer der kører bedre på Mac Wink

Men grunden til at jeg elsker Apple, er måden de gør tingene på. Det hele spiller bare fra starten af. De laver selv deres computere (dog ikke komponenterne Wink) og styresystemet er deres. Derfor kan de (synes jeg), få det til at spille bedre sammen. 

blomvikings
Manager

« Svar #620: 30 Apr 2012, 13:50 »

Jeg er stadigvæk meget i tvivl om hvad jeg gør, for i svarede lidt som jeg havde forventet/frygtet Smiley Mange er både for Apple, mens også mange synes det er alt for dyrt ift. hvad du får..

Så jeg overvejer det stadigvæk meget Smiley

Men tak for svarene da!

ScottLind
Reserveholdsspiller

« Svar #621: 30 Apr 2012, 13:53 »

Jeg er stadigvæk meget i tvivl om hvad jeg gør, for i svarede lidt som jeg havde forventet/frygtet Smiley Mange er både for Apple, mens også mange synes det er alt for dyrt ift. hvad du får..

Men tak for svarene da!

Du vil ikke fortryde et køb af en Mac. Den vil også kunne holde i rigtig lang tid Smiley

blomvikings
Manager

« Svar #622: 30 Apr 2012, 14:01 »

Du vil ikke fortryde et køb af en Mac. Den vil også kunne holde i rigtig lang tid Smiley

Okay, vil du sige vurdere at det kan betale sig at købe den dyre 15" eller skal man tage den billige 15" ? Smiley

Søgaard
Gæst

« Svar #623: 30 Apr 2012, 14:01 »

Men tak for svarene da!
Hvis du har pengene til at smide 16500 efter en computer og du synes en MAC er det ypperste. Så gør det endelig! Du får helt sikkert en super computer og rigtig god kvalitet, finish og generelt et design, som mange af konkurrenter desværre ikke helt kan være med ved.

Når det er sagt, så vil du kunne finde mærker, hvor designet måske er knap så strømlinet, men derimod sparer du lidt penge og får egentlig de nogenlunde samme specs, som du ville gøre ved den MAC. Men design og finishen er formentlig ikke helt samme som ved Apple.

NAsMaR
Førsteholdsspiller

« Svar #624: 30 Apr 2012, 14:05 »

Når det er sagt, så vil du kunne finde mærker, hvor designet måske er knap så strømlinet, men derimod sparer du lidt penge og får egentlig de nogenlunde samme specs, som du ville gøre ved den MAC. Men design og finishen er formentlig ikke helt samme som ved Apple.

Jeg vil nu bestemt mene at man får en del bedre hardware for pengene. Hvis det mest er til gaming du skal ud og købe - så er jeg ikke sikker på Apple er det rigtige valg. Efter min personlige mening, så skal man have en stationær til bl.a. det formål, det er selvfølgelig ikke alle der har de muligheder Smiley

ScottLind
Reserveholdsspiller

« Svar #625: 30 Apr 2012, 14:06 »

Okay, vil du sige vurdere at det kan betale sig at købe den dyre 15" eller skal man tage den billige 15" ? Smiley

Vil sige at de 2000 kr ekstra kunne istedet bruges på en SSD harddisk. Synes ikke det er det vilde bump man får for de penge Smiley

blomvikings
Manager

« Svar #626: 30 Apr 2012, 14:08 »

Hvis du har pengene til at smide 16500 efter en computer og du synes en MAC er det ypperste. Så gør det endelig! Du får helt sikkert en super computer og rigtig god kvalitet, finish og generelt et design, som mange af konkurrenter desværre ikke helt kan være med ved.

Hvor meget vil du vurdere man ca. vil kunne spare for at få den samme indmad (nogenlunde) ?

Vil sige at de 2000 kr ekstra kunne istedet bruges på en SSD harddisk. Synes ikke det er det vilde bump man får for de penge Smiley

SSD harddisk er? Smiley

blomvikings
Manager

« Svar #627: 30 Apr 2012, 14:10 »

Jeg vil nu bestemt mene at man får en del bedre hardware for pengene. Hvis det mest er til gaming du skal ud og købe - så er jeg ikke sikker på Apple er det rigtige valg. Efter min personlige mening, så skal man have en stationær til bl.a. det formål, det er selvfølgelig ikke alle der har de muligheder Smiley

Stationær er desværre ikke en mulighed, pladsen er der simpelthen ikke pt.
Sidst jeg havde stationær var da jeg boede hjemme for ca. 2½ år siden Smiley Så jeg må op med lidt flere penge, for at få en bærbar der kan det jeg vil have den skal kunne :/

Søgaard
Gæst

« Svar #628: 30 Apr 2012, 14:11 »

Det er vel egentlig også det jeg skriver Wink

En Macbook Pro til 16500 vil i en PC koste et par tusinde mindre. Så ja man vil klart kunne få en kraftigere maskine, men selve designet af computeren er sjældent pænere end Apples, som jo i min øjne har nogle af de pæneste computere på markedet, hvor Samsungs 9-serie nok er den eneste som jeg synes er pænere.

Hvor meget vil du vurdere man ca. vil kunne spare for at få den samme indmad (nogenlunde) ?

Du vil nok kunne spare et par tusinde alt efter mærke og kvaliteten på den pågældende maskine. Det er dog svært at give et præcis tal, men 1000-2000 vil man formentlig godt kunne spare. De ville selvfølgelig også kunne bruges på en kraftigere maskine.

ScottLind
Reserveholdsspiller

« Svar #629: 30 Apr 2012, 14:15 »

SSD harddisk er? Smiley

En Solid State Harddisk. Den kører bare hurtigere end 'normale' harddiske pga. flash-hukommelse. Så finder den de ting computere skal bruge, og derfor bliver den en hurtigere Smiley Det er dog meget forskelligt hvor mærkbart det er, men fra den der sidder deri, til en SSD, så vil du kunne mærke forskellen.

Sider: 1 ... 40 41 [42] 43 44 ... 122 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010