home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
06 Nov 2024, 11:45 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
Antal Registrerede Brugere: 23449
  0 Brugere, 775 Gæster Online.

Nyeste Bruger: NealaNeala
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Redskabsrummet
| | | |-+  Computer tråden
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 27 28 [29] 30 31 ... 122 Udprint
Forfatter Emne: Computer tråden  (Læst 303043 gange)
N17
Manager

Sv: Computer tråden
« Svar #420: 30 Jun 2011, 18:06 »

Hej gutter

Jeg er i den situation, at jeg skal ud og have en ny computer. Jeg skal starte i 1.g efter ferien, og udover skolearbejde, så skal den kun bruges til FM og til at surfe på nettet. Altså ingen grafisk krævende spil, eller noget i den dur.
Der skal være lang batteritid, helst tynd og det er ligemeget hvilket mærke det er. Skærmen skal være 15-16", men må godt være lidt mindre, hvis det endelig skal være.

Jeg kunne godt tænke mig en Mac, men da jeg har fået at vide, det er no-go pga. de fleste programmer jeg kommer til, at bruge på gymnasiet, ikke fungerer optimalt ved Mac. Så det må gerne være noget der minder om en Mac i designet.
Prisen er lidt underordnet, har penge så det tager jeg til den tid.

På forhånd tak

Hvis du gerne vil have Mac, så køb Mac og lig windows ind, så du har både OS og WIN på computeren Smiley

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

LukasPodolski
Landsholdsspiller

« Svar #421: 30 Jun 2011, 19:17 »

Hej allesammen. :-)

Jeg håber godt nok at der findes nogle computer'nørder' herinde, for jeg er på grænsen til at være rigtig træt af min computer. Jeg har indtil flere problemer med computeren, og jeg vil lige remse nogle af dem op. Jeg har engang imellem problemer med at åbne Itunes, vil undrer mig meget. En af de største problemer jeg har, er at den er så langsom, og dårlig til at 'multitaske', hvilket er mig ubegribeligt. Den kan ikke have en samtale over skype, med webcam tændt, og høre en sang på youtube samtidig. Jeg kan heller ikke rigtig være på msn, høre itunes musik, og samtidig være på FmF, Facebook eller lignende. Forleden skulle jeg se noget over sputnik, og det gik op i hat og briller. Internettet kan udelukkes som et problem, da jeg lånte min søsters, og det virkede upåklageligt derpå. Jeg havde også problemer da jeg spillede Modern Warfare på den.   

Jeg skylder vidst at nævne, at min computer er en Acer. Jeg har godt hørt at det er mange der er trætte af Acer(inklusiv mig selv), men den burde alligevel kunne klare det.

Modellen er en Acer LT ASPIRE 5536 G. 

Jeg fik disse oplysningerne da jeg købte computeren.

Er der mon nogle der kan hjælpe mig, så jeg kan få den til at køre godt? Jeg mindes at den kørte meget bedre da jeg fik den, så derfor irriterer det mig endnu mere! HJÆÆÆLP MIG! Smiley

Til at starte med så formater computeren og få smidt Windows 7 på den, den vil det den til at køre meget bedre, har jeg gjord på min som også er født med Vista. Søger for at have en godt virus program som ikke tager for mange kraft fra din CPU. Dette er kun lige hvad jeg kan hjælpe med lige nu

Frederikbjerg
Landsholdsspiller

« Svar #422: 30 Jun 2011, 19:37 »

Til at starte med så formater computeren og få smidt Windows 7 på den, den vil det den til at køre meget bedre, har jeg gjord på min som også er født med Vista. Søger for at have en godt virus program som ikke tager for mange kraft fra din CPU. Dette er kun lige hvad jeg kan hjælpe med lige nu

Jeg vidste at der var noget jeg glemte. Jeg har Windows 7 på computeren, så det kan ikke være en af årsagerne. Mit virusprogram er TDCs sikkerhedspakke, og jeg vil mene at det ikke tager så meget kraft fra cpu'en.

If you can't join them, beat them.

HRz
Gæst

« Svar #423: 30 Jun 2011, 19:40 »

TDC Sikkerhedspakke er noget lort, min fætter har det og det blokerede youtube Wink

Prøv at brug: http://download.cnet.com/Microsoft-Security-Essentials/3000-2239_4-10969260.html

Tror jeg forstod forkert, men prøv at scan med Den som jeg linkede til. Det kan jo være virus lort.

Frederikbjerg
Landsholdsspiller

« Svar #424: 30 Jun 2011, 19:50 »

TDC Sikkerhedspakke er noget lort, min fætter har det og det blokerede youtube Wink

Prøv at brug: http://download.cnet.com/Microsoft-Security-Essentials/3000-2239_4-10969260.html

Tror jeg forstod forkert, men prøv at scan med Den som jeg linkede til. Det kan jo være virus lort.

Er der andre der kan bekræfte det? :-)

- Er det et gratis program, som også fungerer optimalt? Jeg har ret sikker på, at jeg ingen virus har, men jeg kan jo blive overrasket.

Fresse94
Landsholdsspiller

« Svar #425: 02 Jul 2011, 23:41 »

Hej allesammen. :-)

Jeg håber godt nok at der findes nogle computer'nørder' herinde, for jeg er på grænsen til at være rigtig træt af min computer. Jeg har indtil flere problemer med computeren, og jeg vil lige remse nogle af dem op. Jeg har engang imellem problemer med at åbne Itunes, vil undrer mig meget. En af de største problemer jeg har, er at den er så langsom, og dårlig til at 'multitaske', hvilket er mig ubegribeligt. Den kan ikke have en samtale over skype, med webcam tændt, og høre en sang på youtube samtidig. Jeg kan heller ikke rigtig være på msn, høre itunes musik, og samtidig være på FmF, Facebook eller lignende. Forleden skulle jeg se noget over sputnik, og det gik op i hat og briller. Internettet kan udelukkes som et problem, da jeg lånte min søsters, og det virkede upåklageligt derpå. Jeg havde også problemer da jeg spillede Modern Warfare på den.   

Jeg skylder vidst at nævne, at min computer er en Acer. Jeg har godt hørt at det er mange der er trætte af Acer(inklusiv mig selv), men den burde alligevel kunne klare det.

Modellen er en Acer LT ASPIRE 5536 G. 

Jeg fik disse oplysningerne da jeg købte computeren.

Er der mon nogle der kan hjælpe mig, så jeg kan få den til at køre godt? Jeg mindes at den kørte meget bedre da jeg fik den, så derfor irriterer det mig endnu mere! HJÆÆÆLP MIG! Smiley

Formaterer den Bjerg, smid Windows 7 på igen, lad være med at installere så mange programmer du ikke bruger alligevel, og så se installerer Microsoft Security Essentials, fra deres hjemmeside. 
MSE er et af de letteste AV-programmer der er, og trækker langt fra lige så meget som TDC's og blokerer heller ikke noget. Og så virker TDC's heller ikke optimalt..  Wink
ELLER
Afinstallerer alle de programmer du ikke bruger, kør "diskoprydning" og derefter hent Auslogics Disk Defrag, og kør sådan en omgang, og derefter kør en til diskoprydning.. Og afinstallerer TDC og hent MSE...
ELLER den bedste mulighed, smid den gamle bærbar ud/sælg den, og køb en ny. Smiley

Frederikbjerg
Landsholdsspiller

« Svar #426: 03 Jul 2011, 22:38 »

Formaterer den Bjerg, smid Windows 7 på igen, lad være med at installere så mange programmer du ikke bruger alligevel, og så se installerer Microsoft Security Essentials, fra deres hjemmeside. 
MSE er et af de letteste AV-programmer der er, og trækker langt fra lige så meget som TDC's og blokerer heller ikke noget. Og så virker TDC's heller ikke optimalt..  Wink
ELLER
Afinstallerer alle de programmer du ikke bruger, kør "diskoprydning" og derefter hent Auslogics Disk Defrag, og kør sådan en omgang, og derefter kør en til diskoprydning.. Og afinstallerer TDC og hent MSE...
ELLER den bedste mulighed, smid den gamle bærbar ud/sælg den, og køb en ny. Smiley

Det gør du lige når vi starter i skole igen, Flemming. Jeg fattede ikke en meter af det du skrev! :-)

Altid FCK
Manager

« Svar #427: 04 Jul 2011, 22:44 »

Hej gutter

Jeg skal have en ny computer. Jeg var i dag nede i den lokale computerbutik, for at finde computeren der dækker mine behov. Jeg fik anbefalet disse to, og dem havde jeg også valgt ud, før jeg snakkede med personalet. Jeg er lidt i tvivl, så hvis nogen kunne give lidt rådgivning ville det være super lækkert.

http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=6483865

15,6" skærm, hvilket er super lækkert
8 GB ram
Batteritid på omkring 4 timer

http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=6345926

Billigere end den anden
13,3" skærm - der er jeg i tvivl om det er for småt
Batteritid på op til 9 timer

Jeg skal bruge den til skolen, når jeg starter i 1.g efter sommerferien. Derudover skal den bare bruges til at surfe rundt på nettet, samt FM selvfølgelig.

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

« Svar #428: 04 Jul 2011, 23:29 »

Well hvis det er en studiebærbar der er nem at slæbe rundt på du søger så er 15.6 jo en ret stor en. Derudover trækker batteri tiden også ned på den.

13.3 er seføli småt i forhold til 15.6 men er en super størrelse som studie bærbar, men når du samtidig også vil spille fm på den mjaeh.

The Red
Landsholdsspiller

« Svar #429: 04 Jul 2011, 23:32 »

Jeg vil klart anbefale dig den med en 13.3" skærm. Jeg har selv en i samme serie som den ASUS du linker til, og den har en fortrinlig størrelse som studerende. Skal selv til at i 3.g, og har indtil nu ingen irritationsmomenter haft over den, tværtimod. Den er næsten lydløs, så den høres heller ikke i timerne og skærmen har en fin størrelse. Jeg havde selv en 17.3" før, og det tog da også lige nogle dage at vende sig til skærmen, men siden har det slet ikke været et problem. Og sidst, men ikke mindst, min erfaring er, at den trækker FM helt uden problemer Smiley

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

DeBuur
Manager

« Svar #430: 04 Jul 2011, 23:37 »

Hej gutter

Jeg skal have en ny computer. Jeg var i dag nede i den lokale computerbutik, for at finde computeren der dækker mine behov. Jeg fik anbefalet disse to, og dem havde jeg også valgt ud, før jeg snakkede med personalet. Jeg er lidt i tvivl, så hvis nogen kunne give lidt rådgivning ville det være super lækkert.

http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=6483865

15,6" skærm, hvilket er super lækkert
8 GB ram
Batteritid på omkring 4 timer

http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=6345926

Billigere end den anden
13,3" skærm - der er jeg i tvivl om det er for småt
Batteritid på op til 9 timer

Jeg skal bruge den til skolen, når jeg starter i 1.g efter sommerferien. Derudover skal den bare bruges til at surfe rundt på nettet, samt FM selvfølgelig.

Jeg har svært ved at tro på de 4 timers batteri tid på den store 15,6 tommers.... min erfaringer er at det nok nærmere er 2,5 eller 3 timer.

Jeg ville gå efter en den lille som jeg har haft i hånden i 2 dage...den var sgu lækker og skulle jeg have en med hver dag i skole så blev det ikke en 15,6 tommers...

YNWA

Altid FCK
Manager

« Svar #431: 06 Jul 2011, 16:45 »

Tak for hjælpen drenge, jeg har stort set låst mig fast på den lille nu så. Så må jeg lige ned i butikken en af de nærmeste dage Smiley

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

HansenLFC
Gæst

« Svar #432: 11 Jul 2011, 18:47 »

Godaften folkens.

Jeg står med et skræm problem.

Jeg har i en månede nu bøvlet med en skræm som bare står at blikker. 10 sek sort og 1 sek viser den billedet.

Da det skete første gang, kunne jeg intet gøre. Efter en masse tænd og sluk. Tændte den så ikke i nogen dage og så virkede den efter nogen dage.

Der gik  vel et par uger, hvor den stort set virkede hele tiden. Nu har den seneste uge så begyndt igen. De sidste 3 dage har jeg dog ladet være med at slukke den, men i aftes blev det for meget lys da jeg skulle sove. Så slukkede skræmen. Men den begyndte så bare at blikke den jeg tændte skræmen igen.

Jeg har så en del gange idag, slukket og startet den. Hvad gør man lige?

Lige nu står den bare tændt og blikker :s ..

Nogen som ved hvad der kan gøres?

bettepjevs
Førsteholdsspiller

« Svar #433: 11 Jul 2011, 19:04 »

Tror det er på tide at købe en ny, eller sende den til reperation hvis det er muligt.

Muffe?
Ynglingespiller

« Svar #434: 16 Jul 2011, 21:24 »

Hej drenge.

Har fået et problem, og ved ikke hvordan det er sket. (Er ikke den største computer-haj ;-))

Alle mine programmer bliver åbnet med det samme program. Fx bliver steam åbnet med itunes, og det funger jo ikke. Har prøvet at ændre det med steam, men så bliver alle åbnet med steam istedet. Nogle der har en løsning? :-)

Nummer to er bare den første taber.

Sider: 1 ... 27 28 [29] 30 31 ... 122 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010