home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23284
  0 Brugere, 638 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: reportajme
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Redskabsrummet
| | | |-+  Computer tråden
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 117 118 [119] 120 121 122 Udprint
Forfatter Emne: Computer tråden  (Læst 281786 gange)
Gungner
Gæst
 
Sv: Computer tråden
« Svar #1770: 05 Jun 2015, 17:02 »

Det er bare mærkeligt... Kan få et blue-screen crash en eller to gange om dagen, andre gange kan der gå flere uger mellem dem. Det samme når computeren fryser. Men vil kontakte reperations stedet på mandag og høre om de gider køre en udvidet scanning af hardwaren... Mulighederne er jo efterhånden mange... Bios, køler, grafikkort osv.
Logged

Schmidt
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Computer tråden
« Svar #1771: 16 Jun 2015, 19:07 »

Jeg har et problem med min skærm/opløsning. Det er som om at tingene på min skærm er helt skævvredet. Ude til højre er der en sort bar, hvilket gør at jeg ikke kan se lige så meget på venstre side. Skærmen "æder" nærmest en lille del af venstre side hvorimod der er lidt plads ude til højre. Jeg har prøvet at justere skrivebordets placering, men det hjælper ikke. Rykker jeg det til højre bliver højre side blot "ædt". Hvad gør jeg? Jeg har et vga stik sat i skærmen, og et vga stik sat i et dvi stik, som er sat i computeren.

PS. Jeg kan ikke bruge hdmi (der står hdmi på computeren, men der er et sat noget plastik for, man ikke kan tage af - hvorfor fanden kan jeg ikke det?
Logged

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Computer tråden
« Svar #1772: 16 Jun 2015, 22:53 »

Jeg har et problem med min skærm/opløsning. Det er som om at tingene på min skærm er helt skævvredet. Ude til højre er der en sort bar, hvilket gør at jeg ikke kan se lige så meget på venstre side. Skærmen "æder" nærmest en lille del af venstre side hvorimod der er lidt plads ude til højre. Jeg har prøvet at justere skrivebordets placering, men det hjælper ikke. Rykker jeg det til højre bliver højre side blot "ædt". Hvad gør jeg? Jeg har et vga stik sat i skærmen, og et vga stik sat i et dvi stik, som er sat i computeren.

PS. Jeg kan ikke bruge hdmi (der står hdmi på computeren, men der er et sat noget plastik for, man ikke kan tage af - hvorfor fanden kan jeg ikke det?

Prøv lige med nogle andre kabler - bare for at udelukke at det er her fejlen er - har oplevet noget lignende før og der var fejlen i kablet.

Tjek lige producentens hjemmeside for at at se om der ikke er et hdmi stik der er aktivt - har du købt din pc med forventning om et hdmi stik så har du og forretningen noget at tale om
« Seneste Redigering: 16 Jun 2015, 22:55 af DeBuur » Logged

YNWA

Schmidt
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Computer tråden
« Svar #1773: 17 Jun 2015, 15:33 »

Prøv lige med nogle andre kabler - bare for at udelukke at det er her fejlen er - har oplevet noget lignende før og der var fejlen i kablet.

Tjek lige producentens hjemmeside for at at se om der ikke er et hdmi stik der er aktivt - har du købt din pc med forventning om et hdmi stik så har du og forretningen noget at tale om

Jeg har prøvet at udskifte vga kablet uden held. Jeg prøver lige at tjekke om det er DVI-stikket den er gal med, når det er muligt Smiley
Logged

Schmidt
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Computer tråden
« Svar #1774: 19 Jun 2015, 21:24 »

Jeg har prøvet at udskifte vga kablet uden held. Jeg prøver lige at tjekke om det er DVI-stikket den er gal med, når det er muligt Smiley

Et dvi-hdmi kabel gjorde det Opstemt
Logged

STAAL
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Computer tråden
« Svar #1775: 19 Jun 2015, 23:17 »

Schmidt det er godt at høre, at du har fået løst dit problem.

Ellers kan du bruget dette link en anden gang:
https://da.wikipedia.org/wiki/Sk%C3%A6rmopl%C3%B8sninger
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Computer tråden
« Svar #1776: 22 Aug 2015, 13:42 »

Hej,

Jeg leder efter en ny skærm til min stationære computer, men er ikke ligefrem en elektronisk haj, så jeg er lidt blank på flere af de informationer man får kastet i hoved. Jeg ved at en responstid helst skal være på 1ms (Og så selvfølgelig så god en opløsning som overhoved mulig), men derfra siger de resterende detaljer mig ikke så meget. Så spørgsmålet er bare (Nu hvor jeg er på SU-budget) om denne skærm kan du? https://www.komplett.dk/product/774684/hardware/skrme/skrme/asus-24-led-vn247h

Dertil skal det siges at min computer har følgende specs:
IntelCore i5 4690 (3,50GHz)
8,1 GB Ram
GeForce GTX 770

Så jeg tænker at jeg hverken vil lave et overkill/underkill på skærmen - Altså købe en skærm der vil kunne "præstere" mere end min computer er i stand til Wink

Derudover; Hvis lykken skulle tilsmile mig, og jeg på magisk vis fik sparet sammen til et bedre grafikkort, vil de nye GTX 970, 960 osv. være værd at investere i kontra resten af computeren? Igen tænker jeg på ikke at have dele af computeren, hvor jeg ikke får valuta for pengene Wink
Logged

manutdman
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Computer tråden
« Svar #1777: 31 Aug 2015, 16:59 »

Hej

Jeg har en toshiba satellite c850d 11c bærbar. Som er ret ringe mildt sagt.

Jeg skal køber en ny bærbar til spille football manager, problemet er jeg kan maks lægge 2.500 ud til bærbaren.

Pga jeg skal også købe ps4 og FIFA 16.

Jeg spiller ikke med mange ligaer eller +50.000 spillere så måske kan jeg godt finde en til maks 2.500 som er bedre end min bærbar.

Har kigget på disse tre

http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/HP13C080NO/hp-stream-13-c080no-13-3-barbar-pc-bla

http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/LE80E502H7MT/lenovo-g50-80-15-6-barbar-pc-sort


Lenovo flex 2-15D e1-6010/4

Som sagt eneste krav er at det en bærbar og at den er bedre end min gamle.

Jeg skal ikke bruge den til andet end fm
Logged

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Computer tråden
« Svar #1778: 23 Okt 2015, 16:15 »

Hvis man ønsker sig et nyt gaming headset, hvilket kan så anbefales?

Budget - 7-800kr.
Logged

H A L A   M A D R I D!

NikGKbh
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Computer tråden
« Svar #1779: 24 Okt 2015, 23:39 »

Hej
Kan det passe min computer skal Hakke i 3d.kampe (ikke helt vild, men nok til at pisse mig af)? Nvidia Geforce Experience siger den skal kunne trække spillet med max. Link på computer herunder. Det skal siges den kun er 2 mdr gammel,

http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/MSIGP602QE850/msi-gp60-2qe-850ne-leopard-15-6-gaming-laptop 

Påforhånd tak for svar Smiley
« Seneste Redigering: 24 Okt 2015, 23:42 af NikGKbh » Logged

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Computer tråden
« Svar #1780: 25 Okt 2015, 00:38 »

Opdater dine driver, burde kunne gøre det.
Logged

NikGKbh
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Computer tråden
« Svar #1781: 25 Okt 2015, 11:48 »

Opdater dine driver, burde kunne gøre det.

Det har jeg gjort, op til flere gange.  Smiley Kan der være et andet problem ? Er sgu lidt på bar bund, med det her computer halløj.
Logged

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Computer tråden
« Svar #1782: 25 Okt 2015, 16:05 »

Prøv en geninstallering måske så.

Og tjek evt. hvad Nvidia Geforce Experience derudover siger til dine indstillinger. Kan ske at du har for meget sat til i 3d når kampene spilles, f.eks. med alt det der egentlig ikke er vigtigt, og så kun beholde det mest basale.
Logged

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Computer tråden
« Svar #1783: 25 Okt 2015, 17:23 »

Hej
Kan det passe min computer skal Hakke i 3d.kampe (ikke helt vild, men nok til at pisse mig af)? Nvidia Geforce Experience siger den skal kunne trække spillet med max. Link på computer herunder. Det skal siges den kun er 2 mdr gammel,

http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/MSIGP602QE850/msi-gp60-2qe-850ne-leopard-15-6-gaming-laptop 

Påforhånd tak for svar Smiley

Dit gfx kort skal skal kunne afvikle grafikken flydende, problemet er sandsynligvis at din pc prøver at spare strøm og det kan betyde at der ikke kommer power nok på det dedikerede gfx kort og istedet benytter det den indbyggede men dårligere men meget mere strøm besparende intel hd xxxx gfx kort.

Prøv følgende:

slet din nuværende nvidia driver - hent det sidste nye og installer det endnu engang.

når du har gjort det så gå ind og tving din bærbar til at anvende dit nvidia gfx kort - hvis du ikke er helt tryg ved det så kontakt hotline hos den forhandler du har købt din pc hos og få dem til at guide dig igennem.

Gå herefter ind i kontrolindstillinge r og leg lidt med strømstyring således du får max power på når du gamer FM du kan med fordel oprette en strømstyrings profil du kalder FM.

teoretisk set kan der selvfølgelig være noget galt med din pc - så husk at få reklameret for fejlen inden de 6 måneder - her er det nemlig forhandleren der skal bevise at der ikke er noget galt hvorimod efter 6 måneder så har du bevisbyrden.
Logged

YNWA

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Computer tråden
« Svar #1784: 25 Okt 2015, 18:14 »

Dit gfx kort skal skal kunne afvikle grafikken flydende, problemet er sandsynligvis at din pc prøver at spare strøm og det kan betyde at der ikke kommer power nok på det dedikerede gfx kort og istedet benytter det den indbyggede men dårligere men meget mere strøm besparende intel hd xxxx gfx kort.

Prøv følgende:

slet din nuværende nvidia driver - hent det sidste nye og installer det endnu engang.

når du har gjort det så gå ind og tving din bærbar til at anvende dit nvidia gfx kort - hvis du ikke er helt tryg ved det så kontakt hotline hos den forhandler du har købt din pc hos og få dem til at guide dig igennem.

Gå herefter ind i kontrolindstillinge r og leg lidt med strømstyring således du får max power på når du gamer FM du kan med fordel oprette en strømstyrings profil du kalder FM.


teoretisk set kan der selvfølgelig være noget galt med din pc - så husk at få reklameret for fejlen inden de 6 måneder - her er det nemlig forhandleren der skal bevise at der ikke er noget galt hvorimod efter 6 måneder så har du bevisbyrden.

Har du en specifik guide til dette`?
Logged

Sider: 1 ... 117 118 [119] 120 121 122 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010