home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
06 Nov 2024, 11:45 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
04 Nov 2024, 21:45 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
Antal Registrerede Brugere: 23448
  0 Brugere, 743 Gæster Online.

Nyeste Bruger: centuryregaliablr
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Redskabsrummet
| | | |-+  Computer tråden
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 103 104 [105] 106 107 ... 122 Udprint
Forfatter Emne: Computer tråden  (Læst 301533 gange)
DeBuur
Manager

Sv: Computer tråden
« Svar #1560: 29 Apr 2014, 18:20 »

Det er en bærbar jeg sidder med Smiley
Hvad så med bare at få udskiftet køleren, og ikke processoren?
Er det en mulighed?

På de fleste ville det være en mulighed, men du opnår ikke den store gevinst ved det og du vil hurtigt opdage at din AMD mobile cpu bliver varm igen idet det er en relativ svag cpu som kører på max det meste af tiden.

Jeg har desvære set kølere som ikke er skruet fast men nittet eller limet fast.

Du skal ihvertfald sikre dig at have fået en fast pris på hvad det koster at udskifte hvis du ikke selv forsøger.

YNWA

Gungner
Gæst

« Svar #1561: 29 Apr 2014, 18:30 »

Jeg skal i hvert fald ikke selv forsøge. Det er sikkert Smiley
Men må nok bare overleve at computeren bliver sindsyg varm, og at jeg kun kan spille én FM kamp ad gangen før den over opheder.

Frederikbjerg
Landsholdsspiller

« Svar #1562: 11 Maj 2014, 10:14 »

Min computer lacker en del når jeg spiller Counter-Strike Source. Den kan godt trække 5 sekunder, så stopper den lige op i 3 sekunder, og så kan den køre 5 sekunder igen. Er der noget jeg kan gøre, for at optimere min computer? Jeg har slettet flere overflødige ting på computeren, så jeg mener den burde kunne trække det. Et computer-geni der kan være behjælpelig?

If you can't join them, beat them.

Swizz CataR
Manager

« Svar #1563: 11 Maj 2014, 13:11 »

Har du tjekket om dine specifikationer er gode nok? Smiley Prøv eventuelt at gå ind på canyourunit.com og test din computer i forhold til CSS.
Umiddelbart lyder det for mig (og jeg er dog ikke geni), som om at din processer ikke er stærk nok Smiley

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Frederikbjerg
Landsholdsspiller

« Svar #1564: 11 Maj 2014, 13:22 »

Det overrasker mig bare meget. Min computer er købt mange år efter jeg købte CSS. Jeg er ikke så meget inde i specifikationerne på computere, men jeg vil dog ikke kunne forstå hvis processoren ikke er stærk nok. Jeg forsøger mig med den side - tak! Smiley

DeBuur
Manager

« Svar #1565: 11 Maj 2014, 13:53 »

Min computer lacker en del når jeg spiller Counter-Strike Source. Den kan godt trække 5 sekunder, så stopper den lige op i 3 sekunder, og så kan den køre 5 sekunder igen. Er der noget jeg kan gøre, for at optimere min computer? Jeg har slettet flere overflødige ting på computeren, så jeg mener den burde kunne trække det. Et computer-geni der kan være behjælpelig?

Hvilken computer har du og hvilken windows version kører du med ?

Hvilken temperatur kommer din computer op på under brug ?

Counter Strike plejer ikke at kræve så meget af ens hardware - så umiddelbart lyder det som om noget andet tager af din cpu kraft du kan med fordel tjekke om der er mange unødige opstartsprogrammer der ligger og suger kraft  i baggrunden.

YNWA

Frederikbjerg
Landsholdsspiller

« Svar #1566: 11 Maj 2014, 16:44 »

Jeg har en HP computer, og bruger windows 7.

Den når ikke at blive varm, før jeg bliver for frustreret over det, og derefter lukker spillet ned.

SC30
Landsholdsspiller

« Svar #1567: 11 Maj 2014, 17:01 »

Hej, jeg skal efterhånden ud at kigge på en bærbar til studiestart efter sommer. Jeg har tænkt mig, at jeg ville have en mac, men er endnu ikke helt sikker. Det kunne være fedt, hvis der var en, som evt. kunne give mig fordele/ulemper ved et køb af en mac og et bud på en pris på en computer, som hovedsageligt bare skal bruges til studiet.

DeBuur
Manager

« Svar #1568: 11 Maj 2014, 18:14 »

Hej, jeg skal efterhånden ud at kigge på en bærbar til studiestart efter sommer. Jeg har tænkt mig, at jeg ville have en mac, men er endnu ikke helt sikker. Det kunne være fedt, hvis der var en, som evt. kunne give mig fordele/ulemper ved et køb af en mac og et bud på en pris på en computer, som hovedsageligt bare skal bruges til studiet.

Jeg vil ikke tale dig fra at købe en mac... men det er reelt et dyrt og til dels unødig valg du kan finde mange gode pc som du kan klare dig med - nu ved jeg ikke hvilket studie du skal igang med men handler det om et studie som ingeniør så gå efter en pc med masser af regnekrat og måske en super skærm alt efter dine krav til grafik - jeg ville personligt vælge en af Lenovos proff modeller selv om de nærmer sig prisen på en Mac.

denne model er sgu en lækker sag.. omend den er i den dyre ende  Wink http://www.proshop.dk/Baerbar/Lenovo-ThinkPad-T440p-20AN-2434901.html

YNWA

SC30
Landsholdsspiller

« Svar #1569: 11 Maj 2014, 18:42 »

Jeg vil ikke tale dig fra at købe en mac... men det er reelt et dyrt og til dels unødig valg du kan finde mange gode pc som du kan klare dig med - nu ved jeg ikke hvilket studie du skal igang med men handler det om et studie som ingeniør så gå efter en pc med masser af regnekrat og måske en super skærm alt efter dine krav til grafik - jeg ville personligt vælge en af Lenovos proff modeller selv om de nærmer sig prisen på en Mac.

denne model er sgu en lækker sag.. omend den er i den dyre ende  Wink http://www.proshop.dk/Baerbar/Lenovo-ThinkPad-T440p-20AN-2434901.html

Jeg skal igang med at læse historie. Grunden til at jeg tror, at jeg ville have en mac er hovedsageligt fordi, at jeg synes den er utrolig fed visuel og jeg også ved, at det er en rigtigt fornuftig computer mhv. til skolearbejde. Jeg har hørt fra mange, at man betaler ekstra for brandet, men det er jeg som sådan villig til, fordi jeg efterhånden har set så mange og hørt så mange være utroligt glade for deres mac. Det må jeg også prøve.

Jeg ville bare lige lægge det ud her, men tak for din respons. Jeg må sige, at jeg næsten har besluttet mig, men ville bare lige gøre mig selv sikker i, at det er den vej, som jeg vil gå..

DeBuur
Manager

« Svar #1570: 11 Maj 2014, 18:53 »

Jeg skal igang med at læse historie. Grunden til at jeg tror, at jeg ville have en mac er hovedsageligt fordi, at jeg synes den er utrolig fed visuel og jeg også ved, at det er en rigtigt fornuftig computer mhv. til skolearbejde. Jeg har hørt fra mange, at man betaler ekstra for brandet, men det er jeg som sådan villig til, fordi jeg efterhånden har set så mange og hørt så mange være utroligt glade for deres mac. Det må jeg også prøve.

Jeg ville bare lige lægge det ud her, men tak for din respons. Jeg må sige, at jeg næsten har besluttet mig, men ville bare lige gøre mig selv sikker i, at det er den vej, som jeg vil gå..

Held og lykke med studie og køb - tjek lige ud om du ikke kan få rabat via dit studie mener der er op til 15 % rabat at hente rundt omkring  Wink

YNWA

SC30
Landsholdsspiller

« Svar #1571: 12 Maj 2014, 12:02 »

Held og lykke med studie og køb - tjek lige ud om du ikke kan få rabat via dit studie mener der er op til 15 % rabat at hente rundt omkring  Wink

Hmm, Eplehuset havde vidst 6% rabat, men for at man kan få den rabat, skal man nok først være startet - jeg vil gerne have min her i løbet af sommeren, så det bliver nok et problem.

Jeg har fundet denne her satan: http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/MACBPMD101DKA/macbook-pro-13-3-md101-intel-i5
Jeg er helt klart mest til Pro i forhold til Air, da jeg synes Air er en kvindemodel, lol. Jeg er vild med designet, men har også kigget lidt på Retina-modellen, som så er lidt dyrere. Er der nogen, som har noget viden omkring det?

DeBuur
Manager

« Svar #1572: 16 Maj 2014, 22:33 »

Hmm, Eplehuset havde vidst 6% rabat, men for at man kan få den rabat, skal man nok først være startet - jeg vil gerne have min her i løbet af sommeren, så det bliver nok et problem.

Jeg har fundet denne her satan: http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/MACBPMD101DKA/macbook-pro-13-3-md101-intel-i5
Jeg er helt klart mest til Pro i forhold til Air, da jeg synes Air er en kvindemodel, lol. Jeg er vild med designet, men har også kigget lidt på Retina-modellen, som så er lidt dyrere. Er der nogen, som har noget viden omkring det?

Held og lykke - jeg kommer aldrig til at forstå det der med design og bærebare.. det er som med traktorer.. de er grimme men indimellem nødvendige.. sådan er det også med en bærbar  Peace

YNWA

fernando
Lilleputspiller
*

« Svar #1573: 17 Maj 2014, 09:52 »

Hej jeg har en Macbook Pro 13' medio 2012, 2.9 Ghz, intel core 7.
Jeg har nogle spændinger på batteriet, men kan dog ikke finde ud af hvor meget. Der står tilstand: Udskift snart.

Er bange for at min computer lige pludselige står helt af, så hvor meget koster det at få skiftet batteri hos en Apple butik, som Eplehuset eller Humac? Og hvor lang tid? Og sidst men ikke mindst, hvad tager de for det?

Mange tak på forhånd. Smiley

Gungner
Gæst

« Svar #1574: 18 Maj 2014, 09:14 »

Jeg får en gang imellem (nogle gange dagligt, andre gange én gang om måneden eller hver anden måned) en meddelse der siger: "A problem with the cooling system has been detected. Please turn off the computer and return it for service". Problemet er, at denne meddelse som oftest dukker op selvom computeren fx. lige er tændt, eller slet ikke er varm.

Er der nogen der ved hvad der kan gøres? Skal jeg kontakte en reparatør for en sikkerheds skyld?

EDIT:
Efter at have søgt på Google om problemet dukkede dette op:
http://botcrawl.com/warning-a-problem-with-the-cooling-system-has-been-detected/

Kan man stole på hvad de siger? Det virker ganske legit...
« Seneste Redigering: 18 Maj 2014, 09:29 af Gungner » Logged

Sider: 1 ... 103 104 [105] 106 107 ... 122 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010