home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  1 Bruger, 457 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2013
| | | | |-+  [7] La Maggica - Transferoversigt for AS Roma sæsonen 2012/2013
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: [7] La Maggica - Transferoversigt for AS Roma sæsonen 2012/2013  (Læst 3339 gange)
warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
[7] La Maggica - Transferoversigt for AS Roma sæsonen 2012/2013
« : 01 Apr 2013, 12:51 »


La Maggica


Velkommen velkommen… til mit bidrag i årets blogkonkurrence! Det er min første gang som ”aktiv” deltager (deltog egentlig sidste år, men blev forhindret af forskellige grunde), og jeg glæder mig til at få taget min ”mødom”!  Jeg har i en del år været med på sidelinjen, når der har været denne konkurrence, og det har alle år været en enorm inspiration for mig til at forsætte mine saves, sætte nye mål, eller bare prøve et helt nyt hold. Derfor håber jeg, at min blog kan gøre det samme for jer! Jeg har ingen forventninger om at vinde, jeg vil gerne inspirere jer til at prøve kræfter med det hold, der står mit hjerte allermest nært… Ingen ringere end italienske AS Roma!

Et hold, der fandt vej ind i mit fodbold hjerte i året 03/04. Dengang var jeg blot en bette knægt på knap 14 år, og havde ikke haft den vilde interesse i fodbold (jeg er håndboldspiller med stort H), og det betød jo når man gik i en klasse med fodbolddrenge, at man ikke helt kunne være med hos de andre… Hvad gør man så? Jamen man fandt sig et hold at holde med, enkelt ikke sandt? Men hvorfor blev det så Roma? Jo, svaret var ligetil, de var ganske enkelt det eneste hold jeg kendte til i italiensk fodbold, der ikke var kendt for deres defensive tilgang til spillet, kedelige 1-0 sejre… Og så var det bare sådan det blev, hvor var tingene dejlige enkle dengang. Og så er jeg typen der er sådan lidt… Når jeg gør noget så vil jeg gøre det helt, og derfor er jeg blevet hængende hos AS Roma lige siden, ja næste år kan jeg fejre 10-års jubilæum som Roma fan!

Men nok om mig, nu til spillet der skal bære denne blog i april 2013! Selve bloggen bliver meget enkel, et topbanner, og så eller solide gode updates med en del tekst, I vil både se spillerinterview, live kampe, turneringsopdaterin ger, transferrygter, og måske mere! Jeg satser på at komme hele vejen rundt i fodboldverdenen, og jeg håber da I vil tage turen med mig rundt!

Savet er relativt stort, med hele 26 spilbare ligaer, 2 lande der vil køre som ikke spilbare (Argentina og Brasilien) og intet mindre end 110.000 spillere. Jeg har valgt den store database og oploadet alle spillere fra Skandinavien, Nordamerika, Italien og Argentina. Jeg spiller med 13.3. Alt i spillet er fiktion, men jeg ser gerne en realistisk tilgang til spillet. Dvs. det er ikke særligt sandsynligt i vil se 30-årige Niklas fra Skagen varetaget jobbet som manager, ligesom jeg heller ikke har været inde og ændre på hverken potentiale eller økonomi for nogle af klubberne.

Tilbage er der bare at sige god vind til alle mine medbloggere, jeg glæder mig ustyrligt til at se hvad I har at byde på og så må vi se hvad måneden bringer os alle. Må den bedste blogger vinde.



Tak til Teodoro Obiang Nguema Mbasogo (Anfield Road) for orginalt topbanner og til Ready123 for at have arbejdet videre med det til det nuværende topbanner.
« Seneste Redigering: 10 Apr 2013, 10:09 af warmon » Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: La Maggica (1)
« Svar #1: 01 Apr 2013, 12:51 »

« Seneste Redigering: 10 Apr 2013, 10:09 af warmon » Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: La Maggica [1]
« Svar #2: 01 Apr 2013, 13:04 »


La Maggica - Ingen Aurelio Andreazzoli til træning?


Tilsyneladende var Aurelio Andreazzoli ikke til stede ved morgenens træning i dag i Rom ifølge Corriere dello Sport. En anonym kilde fortæller avisen at truppen modtog beskeden om at han ikke kom i dag, og heller ikke den kommende dag inden træningen gik igang. Træningen blev i stedet varetaget af Alberto De Rossi sammen med Bruno Conti, hhv. u20 træner og leder af ungdomsudviklingen. Truppen skulle eftersigende være bekymret for om hvorvidt Aurelio havde niveauet til at kunne lede klubben, og at man hellere så en mere rutineret manager varetage opgaven. Intet er dog bekræftet endnu. Corriere dello Sport har forsøgt at en kommentar fra bestyrelsesformand James Pallotta, men fik i stedet oplyst, der ville finde et pressemøde sted i eftermiddag på Stadio Olimpico, hvor man ville kommentere på dagens rygter?


Tak til Teodoro Obiang Nguema Mbasogo (Anfield Road) for orginalt topbanner og til Ready123 for at have arbejdet videre med det til det nuværende topbanner.
« Seneste Redigering: 03 Apr 2013, 13:22 af warmon » Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

150797
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: La Maggica - Ingen Aurelio Andreazzoli til træning? [2]
« Svar #3: 01 Apr 2013, 13:54 »

God start - følger med Smiley
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [3] La Maggica - Aurelio Andreazzoli sygemeldt på ubestemt tid!
« Svar #4: 03 Apr 2013, 13:17 »


La Maggica - Aurelio Andreazzoli sygemeldt på ubestemt tid!


Corriere dello Sport meddeler at Aurelio Andreazzoli er sygemeldt på ubestemt tid, og er ikke blevet fyret manager for AS Roma. James Pallotta (JP) havde følgende kommentar ved pressemødet:

Det er med sorg, at vi må meddele at Aurelio Andreazzoli er blevet ramt af alvorlig sygdom. Situationen er yderst uheldig for Aurelio, der altid har været en loyal assistent, og som har tilbragt mange år i denne klub. Vores tanker går til ham, og vi beder jer alle om at respektere familiens ønske om ikke at blive kontaktet af pressen i denne svære tid. Vi vil yde vores manager støtte, såvel moralsk som økonomisk for vi er en stor familie i denne klub.

Men klubben er nødt til at reagere på at der er personer i klubben der ikke kan holde tæt, ligesom vi er nødt til at tænke på klubben bedste. Spillerne og bestyrelsen havde fuld tillid til Aurelio, og det har vi stadig! Derfor er den midlertidige træner valgt i samråd med Aurelio, og vil videreføre det arbejde som Aurelio havde begyndt! Vi føler os desuden med dette valg sikre på at vi vil komme stærkt igennem denne svære periode!

Derfor er det med stor glæde at vi i denne svære tid har kunnet hente støtte hos en loyal klubman der altid har elsket denne klub, og før har trådt til når der har været behov for det. Jeg beder jer derfor tage godt imod…”



Tak til Teodoro Obiang Nguema Mbasogo (Anfield Road) for orginalt topbanner og til Ready123 for at have arbejdet videre med det til det nuværende topbanner.
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [4] La Maggica - Bruno Conti ny midlertidig manager i Roma
« Svar #5: 06 Apr 2013, 11:55 »


La Maggica - Bruno Conti ny midlertidig manager i Roma


Jamas Pallotta (JP): ”Bruno Conti (BC), som sideløbende med managerarbejdet vil forsætte sit arbejde som leder af ungdomsudviklingen. Han vil svare kort på jeres spørgsmål, og derefter vende tilbage til arbejdet.”

BC: ”De fleste kender mig heldigvis, så der er vel næppe behov for en dybere præsentation af hvem jeg er? Det tænkte jeg nok” siger BC med et smil på læben og et glimt i øjet.

Spørgsmål: ”Hvordan har du det med at være tilbage i managerrollen efter du har været både chefspejder og leder af ungdomsudviklingen?”

BC: ”Udgangspunktet er at dette kun skal være midlertidigt, vi må ikke glemme at vores manager er alvorligt syg og vi håber alle at han snart er tilbage hos os. Indtil da vil jeg varetage opgaven som var det en hver anden opgave fra klubben.”

Spørgsmål: ”Hvad var Aurelio’s planer for klubben? Havde han planer om at skifte ud i staben, og hvad med truppen? Der er allerede mange spillere lejet ud, og en del spillere der meldes på vej væk?”

BC: ”Aurelio tog sig virkelig tid til at forklare mig hvad han og klubben havde af fremtidsplaner, og så må jeg indtil Aurelio er tilbage forsøge at gøre det så godt som muligt. Pga. vi har haft en læk, vil vi gennemgå alt personale, og vurdere hvem der kan blive, og hvem der ikke kan. Ligeledes vil vi måske søge efter nyt personale. Vores trup ser stærk ud, men vi har som det ser ud nu også lidt for mange spillere, og derfor vil det være nødvendigt at få trimmet truppen lidt.”

Spørgsmål: ”Hvad er jeres forventninger i år?"

BC: ”Vi forventer at vi i den kommende sæson skal spille Champions League. For at kunne det skal vi ende i top-3, og det bliver en enorm udfordring for klubben. Vi spiller i en liga med hold som Juventus, Inter, Milan og Napoli. Juventus må uden tvivl være farvoritter til at vinde titlen, mens jeg forventer at 2-5 vil være mere uforudsigeligt, med de førnævnte hold og så os selv liggende der.”

Spørgsmål: ”Vil vi se Roma købe spillere i dette vindue?”

BC: ”Ikke umiddelbart, som jeg nævnte tidligere er vi nødt til at trimme truppen, hvilket jo så ikke stemmer så godt overens med at købe spillere. Men dermed ikke sagt at jeg vil udelukke det 100%. Vi vil altid søge en stærkere trup der kan præstere op til vores forventninger. Jeg vil ikke svare på flere spørgsmål i dag. Hvis I har flere spørgsmål eller har behov for uddybende svar, er jeg behjælpelig efter aftale. ”



Tak til Teodoro Obiang Nguema Mbasogo (Anfield Road) for orginalt topbanner og til Ready123 for at have arbejdet videre med det til det nuværende topbanner.
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

magn0984
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: [4] La Maggica - Bruno Conti ny midlertidig manager i Roma
« Svar #6: 06 Apr 2013, 15:40 »

Rigtig fed blog og kan godt lide du har valgt Roma  Thumbs Up
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [5] La Maggica - Hvem er Bruno Conti?
« Svar #7: 10 Apr 2013, 08:13 »


La Maggica - Hvem er Bruno Conti?


Bruno Conti blev født d. 13 marts 1955 i Nettuno, som er en provinsby syd for Rom. I sin aktive karriere var han kun på kontrakt i AS Roma, om end han var lånt ud af to omgange til Genoa i sæsonerne 75/76 og 78/79. Begge gange på udlån spillede han over 30 kampe og høstede værdifuld erfaringen taget hans unge alder i betragtning. Den unge mand skulle i løbet af sin karriere nå at spille over 300 kampe med 37 mål til følge, ganske imponerende for en kantspiller. Hertil nåede han også at spille 47 landskampe, hvor han lavede 5 mål. Hans største bedrift må uden tvivl være VM-sejren i 1982, hvor han spillede en central rolle i at Italien slog Vesttyskland i finalen med 3-1. Han vandt desuden også Scudetto i 1983 og 4 gange kunne han sammen med holdet lade sig hylde som pokalvinder. Den største nedtur må findes i 1984, da han spillede finale mod Liverpool og tabte det, der svarer til vore dages Champions League. Selvom Conti lagde op til målet til 1-1, brændte han sit spark i straffesparkskonkur rencen. Det betød at Roma måtte forlade kampen som tabere, mens Liverpool kunne lade sig hylde med deres 4 sejr i denne turnering. Han har tidligere stået i spidsen for AS Roma i 2005, da man valgte at afslutte samarbejde med Luigi Delneri. Desuden har Bruno Conti også 2 sønner der ligeledes spiller fodbold, Danielle Conti og Andrea Conti, hhv. for Cagliari og AC Bellinzona. Bruno Conti er en stor personlighed i italiensk fodbold og meget anerkendt, så det bliver rigtig spændende hvordan han vil gribe situationen an.


Tak til Teodoro Obiang Nguema Mbasogo (Anfield Road) for orginalt topbanner og til Ready123 for at have arbejdet videre med det til det nuværende topbanner.
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [6] La Maggica - AS Roma omstrukturerer
« Svar #8: 10 Apr 2013, 09:20 »


La Maggica - AS Roma omstrukturerer


AS Roma har netop offentligt at man har valgt at stoppe sit samarbejde med en del af sine samarbejde klubber, da man ganske enkelt ikke følte de penge der gik ud i samarbejdsklubberne, var nogen man ville få igen i den nærmeste fremtid.
Afbrudt samarbejdet med følgende klubber:
Virtus Lanciano
Pisa
Campobasso
Voluntas Spoleto
Avellino
Sambenedettese
Ternana


Desuden har man valgt at ophæve kontrakterne med hele 11 fra staben, samt besluttet at Alberto De Rossi skal fungere som u-20 manager i stedet for. Med så mange der har forladt klubben, er det blevet besluttet at hente flere prominente navne. Om det virkelig er den plan som Aurelio havde lagt, kunne godt være yderst tvivlsomt, da han i så fald havde planlagt at ansætte adskillige trænere med betydeligt højere renomméer end ham selv. Blandt den nye stab er bl.a.

Bruno Demichelis (Ass. Manager)

Massimo Bonini (Defensiv træner)

Sergio Zanetti (Offensiv træner), hentet i Inter

BC: ”Det var hele tiden Aurelios plan at skifte ud i staben, og vi har derfor handlet udfra den plan som Aurelio havde lagt. Det var ikke alle der fremgik af hans planer, vi har haft mulighed for at tilknytte til klubben, men klubben og jeg føler at vi med dem som der er blevet tilknyttet er blevet væsenligt styrket på et område der er vigtigt på både den korte og den lange bane.

Jeg har ikke umiddelbart kommentarer til transfer, vi har åbent meldt ud at vi skal have trimmet vores trup, og det arbejder vi i pt.”




Tak til Teodoro Obiang Nguema Mbasogo (Anfield Road) for orginalt topbanner og til Ready123 for at have arbejdet videre med det til det nuværende topbanner.
« Seneste Redigering: 10 Apr 2013, 10:08 af warmon » Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [7] La Maggica - Transferoversigt for AS Roma sæsonen 2012/2013
« Svar #9: 10 Apr 2013, 10:07 »


La Maggica - Transferoversigt for AS Roma sæsonen 2012/2013


Selvom Bruno Conti kun har været ansat som manager i kort tid har han allerede sat sit præg på klubben. Intet mindre end 29 ungdomsspillere har fået revet deres kontrakter i stykker efter ordre fra Conti. Selv havde han følgende at sige:

”Som leder af ungdomsudviklingen er det forsat min opgave at sikre mig at klubben får gavn af de penge, som de putter i vores unge talenter. Derfor har jeg været nødsaget til at ophæve kontrakterne med nogle af de unge spillere. Det blev simpelthen vurderet at de ikke havde talentet til at kunne begå sig på lang sigt for klubben, hvilket selvfølgelig er beklageligt for dem, men forhåbentligt kan de finde en anden klub at spille for.”

Tidligere på sæsonen udtalte Bruno Conti følgende:

”Jeg har ikke umiddelbart kommentarer til transfer, vi har åbent meldt ud at vi skal have trimmet vores trup, og det arbejder vi i pt.”

Bruno har umiddelbart forsøgt, idet man har skilt sig af med både Bogdan Lobont og Júlio Sérgio til hhv. Udinese og og Ascoli, samt lejet ud Dodô til Olympiakos. Sidst har man ophævet lejeaftale med Iván Piris.


Transfer ud:
Bogdan Lobont --> Udinese (5,75 mio.)
Júlio Sérgio --> Ascoli (Fri)
Iván Piris --> Club Deportivo Maldonado (leje aftale opsagt)
Dodô --> Olympiakos (leje)

BC: ”At have 3 målmænd hvoraf den ene er på vej ind i sine bedste år og de 2 andre efter alt at dømme har toppet, valgte vi ganske enkelt at få solgt dem. Det var den bedste løsning for dem, så de kunne få spillet i de sidste år af deres karriere, mens vi kunne få en smule luft i vores budget. Dodô har været ramt af en grim skade, og vi var enige om at han med skiftet til Olympiakos var sikker på mere spilletid end her, og så må han vente til næste sæson med at vise sig frem.

Ang. Iván Piris, sad vi med en følelse af efter træningerne at han ikke var tilpas hos os. En samtale bekræftede desværre denne formodning, og i fællesskab blev klub, spiller og træner enige om, at ophæve lejeaftalen, således at Iván kunne komme hjem.”


Noget tyder på klubben med afgang af disse spillere mente man havde fået trimmet truppen så meget at der var plads til at hente forstærkninger ind. I hvert fald er der stødt 3 spillere til på Stadio Olimpico. Der er tale om italienske Gennaro Tutino (16), belgiske Zakaria Bakkali (16) og Giuseppe Bellusci (22).


Transfer ind:
Napoli --> Gennaro Tutino (6,25 mio.)
PSV --> Zakaria Bakkali (5,5 mio.)
Catania --> Giuseppe Bellusci (38 mio.)

BC: ”Efter salg og ophør af lejeaftaler, følte trænerteamet behov for at styrke bredden i truppen igen. Valget faldt på Bellusci da han er ung, italiener og en solid forsvarsspiller der er klar til at tage skridtet op på næste niveau. Ang. Tutino og Bakkali har jeg selv gennem en længere periode holdt øje med dem, og de er hentet til klubben som et led i vores satsning på at udvikle talenter. Jeg tror på at begge spillere om en årrække vil være at finde på klubbens 1. hold, og i år vil de få lov til at snuse til 1. holdet sammen med adskillige andre unge spillere.”

Det anslås Roma har brugt i omegnen af 50 mio. kroner på at hente de 3 spillere. Klubben har desuden mange spillere lejet ud og det bliver derfor spændende i næste sæson at se, hvad klubbens strategi på næste sommers transfer markedet bliver, når disse spillere kommer retur til Rom.



Tak til Teodoro Obiang Nguema Mbasogo (Anfield Road) for orginalt topbanner og til Ready123 for at have arbejdet videre med det til det nuværende topbanner.
« Seneste Redigering: 10 Apr 2013, 10:35 af warmon » Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010