home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 434 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2013
| | | | |-+  l4l Akademisk Boldklub
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: l4l Akademisk Boldklub  (Læst 8352 gange)
Dida
Gæst
 
l4l Akademisk Boldklub
« : 01 Apr 2013, 10:23 »



I N D H O L D S F O R T E G N E L S E


Sæson 2012/2013
1. Update - Link
2. Update - Link
3. Update - Link
4. Update - Link

T R U P P E N


Målmænd:
01 Jens Waltorp
24 David Jensen
Forsvar:
05  Thomas Sørensen
04  Thomas Juel-Nielsen
23 Oliver Lund
17 Mads Brandis
39 Kristian Geertsen
03 Emil Farver
02 Casper Grønn
Midtbane:
19 Bassel Jradi
14 Rasmus Mathiesen
12 Rasmus Louie Larsen
08 Lukas Lerager
26 Kristian Uth
25 Klaus Lykke
06 Ayo Simon Okosun 
Angriber:
07 Nick Christensen
11 Morten Smidt
11 Kevin Bechmann Timm

S T A T I S T I K K E R
« Seneste Redigering: 02 Apr 2013, 20:30 af Præludium » Logged

Dida
Gæst
 
Sv: Akademisk Boldklub
« Svar #1: 01 Apr 2013, 10:23 »



>> AB smider Kurland på porten
22 l 06 l 2012
Akademisk Boldklub har med øjeblikkelig virkning ophævet samarbejdet med klubbens cheftræner, Kasper Kurland. Kurland blev ansat tilbage i sommeren 2010 hvilket vil sige, at Kurland nåede at få to sæsoner som cheftræner for Uglerne. Kurland blev ansat under den forudsætning, at han skulle rykke klubben op i Superligaen. To år efter må bestyrelsen i AB erkende, at Kurland ikke var den rette mand.

- Vi har i bestyrelsen evalueret Kurlands præstationer og har som følge besluttet at ophæve samarbejdet med cheftræner Kasper Kurland per dags dato. Kurland har vist sig ikke at være den rette mand for os, og derfor har vi været nødsaget til at fyre Kurland. Det har naturligvis været en svær beslutning, da Kurland altid har været en del af AB, men vi kan ikke længere stå inde for de resultatet vi leverer på banen, forklarer bestyrelsesformand i AB A/S Ronny Saul på klubbens hjemmeside. 

I den netop afsluttede sæson formåede Kasper Kurland og hans trup lige nøjagtigt at blive i landets næstbedste fodboldrække. Det er formentligt det faktum, der har fået bestyrelsen i AB til at fyre Kasper Kurland. Allerede i en alder af fem år, blev Kasper Kurland medlem af Akademisk Boldklub, og spillede som aktiv på U/19 holdet. Talentet rakte dog ikke til mere, og Kurland begyndte derfor på en træner uddannelse og blev senere assistentmanager i AB.

- Det er naturligvis utroligt frustrerende at skulle forlade Akademisk Boldklub. Jeg har været i klubben ligeså længe jeg kan huske, og det bliver derfor svært at skulle sige farvel til alle omkring klubben. Jeg forstår dog godt bestyrelsens beslutning. Mine resultater har bestemt ikke levet op til de ambitioner som klubben har, hvilket jeg kun kan bebrejde mig selv for. Det har været to lærerige år, hvor jeg har hentet en masse erfaring, forklarer en bedrøvet Kasper Kurland.

Akademisk Blodklub skal nu på jagt efter en ny cheftræner og mulighederne er mange. Den helt store favorit er i øjeblikket Henrik Lehm, som har en fortid i blandt andet Næsby og FC Hjørring. Af mere prominente navne kan også nævnes Brian Laudrup og Stig Tøfting, som efter sigende skulle være taget i betragtning til jobbet.

Logged

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Akademisk Boldklub
« Svar #2: 01 Apr 2013, 11:49 »

Det lyder jo godt, og så skriver du også om AB, som uden tvivl er den klub der har bragt mig mest succes gennem årene. Dog synes jeg at det er lidt ærgeligt at du altid kører samme layout og samme stil. Man ved næsten hvad man får når man har går herind og det synes jeg personligt er super-ærgeligt for du har uden tvivl evnerne til at være med.
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

LasseSJ
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Akademisk Boldklub
« Svar #3: 01 Apr 2013, 12:47 »

Fremragende start, og jeg er kæmpe fan af dit banner! Jeg har ikke set dine andre blogs, så jeg kan ikke sige om layoutet er det samme som det plejer. Jeg kan bare sige, at jeg synes det holder Smiley
Logged

Olympique Lyonnais, AFC Ajax, AGF
Rouge et bleu sont nos couleurs, Lyonnais est notre coeur!

Dida
Gæst
 
Sv: Akademisk Boldklub
« Svar #4: 01 Apr 2013, 14:27 »

Det lyder jo godt, og så skriver du også om AB, som uden tvivl er den klub der har bragt mig mest succes gennem årene. Dog synes jeg at det er lidt ærgeligt at du altid kører samme layout og samme stil. Man ved næsten hvad man får når man har går herind og det synes jeg personligt er super-ærgeligt for du har uden tvivl evnerne til at være med.
Først og fremmest tak for rosen. Jeg ved godt at mine blogs ligner utroligt meget hinanden. Jeg synes dog det er svært at forny sig, men jeg vil dog prøve. Nu er de første mange updates dog skrevet, så det bliver nok ikke der jeg kommer til at forny mig ret meget. Smiley
Fremragende start, og jeg er kæmpe fan af dit banner! Jeg har ikke set dine andre blogs, så jeg kan ikke sige om layoutet er det samme som det plejer. Jeg kan bare sige, at jeg synes det holder Smiley
Tusind tak for de fine ord Smiley
Logged

Dida
Gæst
 
Sv: l1l Akademisk Boldklub
« Svar #5: 01 Apr 2013, 16:14 »

Har opdateret mit første indlæg med ss af min trup. Der vil desuden bliver lagt en masse statistikker og indholdsfortegnelse Smiley
Logged

Dida
Gæst
 
Sv: l1l Akademisk Boldklub
« Svar #6: 01 Apr 2013, 19:49 »



>> Chok i Gladsaxe
24 l 06 l 2012
Alle havde forventet at afløseren til Kasper Kurland ville være et integreret navn på den danske manager scene. I stedet har Akademikerne fået et totalt uskrevet blad.

Efter fyringen af Kasper Kurland har Akademisk Boldklubs fans ventet i spænding på afsløringen af deres nye leder. De fleste må dog være slemt skuffet, efter dagens præsentations af Henrik Jørgensen, som fra dags dato skal lede
F A K T A
Navn: Henrik Jørgensen
Alder: 41 (03l06l1971)
Job: Cheftræner
Nationalitet: Danmark
Tidligere klubber: ingen
Løn: 2.500 P/u
Omdømme: Regionalt
AB mod usete højder.

Henrik Jørgensen har aldrig tidligere stået i spidsen for et professionelt fodboldhold, så det bliver formentligt en stor omvæltning for den uprøvede manager. Jørgensen er dog ikke helt grøn, og har tidligere stået i spidsen for en række Serie 2 hold og et enkelt Jyllandsseriehold. Nu har Jørgensen dog taget et kæmpe spring op af karrierestigen og skal nu stå i spidsen for et 1. Divisionshold.

- Det var meget svært at tro sine egne øjne, da Akademisk Boldklub valgte at tilbyde mig en kontrakt, og jeg tror endnu ikke helt det er gået op for mig. Jeg har længe håbet på at få mit store gennembrud, og nu har jeg så endelig fået chancen for at bevise mit værd. Jeg forventer ikke 100% tillid fra fansene i starten, men forhåbentligt kan jeg hurtigt lave om på det, og bevise at jeg har været værd at satse på, fortæller den nye cheftræner.

- De fleste tænker sikkert, hvorfor vælger en ambitiøs klub som AB at ansætte en ukendt manager? Svaret er ganske simpelt. Vi følte det var på tide med en smule forandring i AB, en der kunne komme og kigge på klubben med nye briller, og hvem er bedre til det, end en helt ny manager. Han har en masse at bevise og derfor en masse der skal prøves af. Henrik Jørgensen har desuden gjort det godt i hans forhenværende klubber, og det er på tide han får chancen, lyder det i pressemeddelelsen.
 

Logged

Dida
Gæst
 
Sv: l2l Akademisk Boldklub
« Svar #7: 01 Apr 2013, 22:22 »



>> Vision "Hjerne og hjerte"
27 l 06 l 2012
Akademisk Boldklubs vision "Hjerne og hjerte" har som målsætning på længere sigt at sikre oprykning til Superligaen med den yngste trup nogensinde. Motoren i Visionen er at skabe hele mennesker ud af de unge sportsfolk. Med lige stor vægt på fodboldkunnen og boglige eller håndværksmæssige egenskaber.

Den nye vision handler primært om at skulle søge tilbage til klubbens værdimæssige rødder. Livet på og uden for banen skal gå op i en højere enhed. Der skal både satses på det fodboldmæssige, såvel som på det skolemæssige.

- I fremtiden skal der satses 100% på unge danske talenter. Det gælder både spillere fra vores egne rækker, men også vores indkøb skal bestå af unge talenter, som skal være med til at sikre fremtiden for Akademiske Boldklub. Vi har her i klubben en stolt tradition for at opfostre unge talenter, og den vil vi forsøge at videre udvikle. Det er en langtrukken proces, og derfor er oprykning heller ikke noget vi vil fokusere på foreløbigt. I denne sæson er målet blot en placering midt i tabellen, hvilket burde være ganske realistisk.

Med ny manager og ny vision, virke Akademisk Boldklub mere opsatte end nogensinde før, på at skabe flotte resultater og for en gang skyld leve op til egne forventninger. Det er en lang proces at genrejse AB, men nu er de første skridt taget, og så gælder det bare op at klø på.

Logged

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: l3l Akademisk Boldklub
« Svar #8: 01 Apr 2013, 22:30 »

Det ser jo som altid fint ud fra din side, Dida. Men jeg er dog enig med AR i, at det minder lidt for meget om det du plejer at skrive. Altså, det fungerer jo og er godt, men alligevel kunne det være fedt nok med noget fornyelse engang imellem...

Når det så er sagt, tror jeg da, at jeg vil læse med. Smiley
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Dida
Gæst
 
Sv: l3l Akademisk Boldklub
« Svar #9: 01 Apr 2013, 23:27 »

Mange tak skal du have Risom Smiley Men som jeg også sagde til AR, så ved jeg godt det er ved at blive lidt trivielt, og jeg vil forsøge at forny det i fremtiden. Har dog allerede skrevet en del updates, så det bliver ikke lige imellem de første par updates. Men godt du følger og tak for de rosende ord Smiley
Logged

Dida
Gæst
 
Sv: l3l Akademisk Boldklub
« Svar #10: 02 Apr 2013, 20:30 »



>> Barut udlejet til AB
20 l 07 l 2012
Den syttenårige angriber Samed Barut blev i dag udlejet til Akademisk Blodklub for resten af sæson. Samed Barut spiller til dagligt hos de forsvarende mestre fra FC Nordsjælland, men det næste år skal han nu tilbringe i AB. Barut er en meget talentfuld angriber, som er spået en lys fremtid. Han skulle eftersigende have potentiale til at blive en
rigtig god angriber i Superligaen, så forhåbentligt kan han være med til at gøre en forskel for Jørgensens drenge i 1. Division.

- Jeg er glad for at kunne skifte til AB på en etårige lejekontrakt. Jeg håber på at kunne få massere af spilletid for førsteholdet, og forhåbentligt udvikle mig til en bedre angriber. Jeg synes det er et interessant projekt man har påbegyndt i Gladsaxe og jeg ser meget frem til at blive en del af det, forklarer Samed Barut.

Samed Barut har været tre sæsoner i FC Nordsjælland, men har endnu ikke fået sit gennembrud. Det er heller ikke blevet til nogle kampe for førsteholdet endnu. Det er formentligt også derfor Barut vælger at lade sig udleje, så han kan få noget mere spilletid. Ifølge lejekontrakten skal AB betale 50% af Baruts løn, hvilket vil sige 700 kroner.

Emiliano Marcondes fra FC Nordsjælland skulle ifølge pålidelige kilder også have været rigtig tæt på et lejeskifte til AB, men valgte i sidste øjeblik at afvise kontrakten med den ambitiøse 1. divisionsklub. Marcondes havde ellers været en rigtig god handel for AB, da han er et af Danmarks helt store talenter.   

- Jeg har længe været en beundre af Barut. Jeg har været til flere ungdomskampe med FC Nordsjælland, hvor han helt sikkert har imponeret mig. Han er en teknisk stærk spiller, som har nogle gode afslutninger, og så er han tilmed god i hovedspillet. Barut er helt sikkert en forstærkelse af vores hold, og han bliver uden tvivl en afgørende faktor denne sæson, forklarer cheftræner Henrik Jørgensen.



Logged

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: l4l Akademisk Boldklub
« Svar #11: 03 Apr 2013, 11:45 »

Fedt du har lejet Samed, som jeg selv spillede bold med tilbage i dagene, da det stadig hed lilleput-fodbold.

Selve bloggen ser også rigtig fin ud. Jeg er vild med den simple opsætning, og så er det dejlig nemt at læse.  Thumbs Up
Logged

FCK

Svartovich
Gæst
 
Sv: l4l Akademisk Boldklub
« Svar #12: 03 Apr 2013, 13:39 »

Godt niveau som altid, nemt at læse og lækkert at se på. Må dog give de andre ret i at det er for meget det samme som de andre blogs du har lavet. Manageren Henrik Jørgensen er brugt før, layoutet er brugt før, synsvinklen er brugt før, ville blive super glad hvis du i løbet at opdateringerne overraskede, da du helt klart har evnerne til at skrive noget rigtig godt, såvel som nyskabende. Smiley
Logged

Dida
Gæst
 
Sv: l4l Akademisk Boldklub
« Svar #13: 04 Apr 2013, 17:02 »

Fedt du har lejet Samed, som jeg selv spillede bold med tilbage i dagene, da det stadig hed lilleput-fodbold.

Selve bloggen ser også rigtig fin ud. Jeg er vild med den simple opsætning, og så er det dejlig nemt at læse.  Thumbs Up
Mange tak skal du have, og fedt du kender Barut Smiley
Godt niveau som altid, nemt at læse og lækkert at se på. Må dog give de andre ret i at det er for meget det samme som de andre blogs du har lavet. Manageren Henrik Jørgensen er brugt før, layoutet er brugt før, synsvinklen er brugt før, ville blive super glad hvis du i løbet at opdateringerne overraskede, da du helt klart har evnerne til at skrive noget rigtig godt, såvel som nyskabende. Smiley
Tak for rosen, og jeg beklager blogger er blevet lidt for triviel Smiley
Logged

FMHelper
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: l4l Akademisk Boldklub
« Svar #14: 10 Apr 2013, 07:54 »

Gået død? Smiley
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010