home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 521 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2013
| | | | |-+  William Nørly
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: William Nørly  (Læst 4341 gange)
cNorly
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
William Nørly
« : 01 Apr 2013, 01:09 »



At følge min fars fodspor var aldrig et problem for mig. Nærmest en selvfølge. Dog har det at have en højtstående Oberst som sin far sat sine spor. Allerede som barn blev min hverdag dikteret af en stram tidsplan hvor lektier og huslige pligter var først prioriteret. Jeg fløj direkte ind på universitetet fra gymnasiet hvor gennemsnittet hurtigt sendte mig direkte i min fars fodspor på officersskolen. På officersskolen klarede jeg mig udmærket. Jeg havde fra barnsben lært at leve et disciplineret liv som gjorde, at jeg under de lange dage viste stort overskud, overblik og viljen til at hjælpe andre. Under uddannelsen fik jeg stor ros for min ledelsesstil og mit taktiske overblik. Faktisk så meget, at de valgte at afslutte min uddannelse 6 måneder før tid, for at udsende mig.

Det sidste jeg husker fra min udsendelse er turen i felthelikopteren på vej til felthospitalet i Camp Bastian hvor mine smerteskrig gav genlyd over det afghanske terræn. Da jeg vågner igen ligger jeg i en seng i på hovedhospitalet i den svenske hovedstad Stokholm, på ”Karolinska” med speciale i ben operationer. Jeg har mistet størstedelen af venstreben samt fra knæet og ned på højre. I dagene efter gennemgår jeg ti operationer. En lang og sej kamp med genoptræning med konstante fantomsmerter der, hvor fødderne engang var. Jeg er nu tvunget til at lære at bruge benproteser og håndtere kørestol.
Logged

"My father always used to say that when you die, if you've got five real friends, you've had a great life."

HansenLFC
Gæst
 
Sv: William Nørly
« Svar #1: 01 Apr 2013, 01:10 »

Jeg kom først, heh.

Logged

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: William Nørly
« Svar #2: 01 Apr 2013, 01:12 »

KLart en anderledes start til en blog, men jeg synes simpelthen der mangler noget kodning af bloggen.

Held og lykke skal du dog også have! Smiley
Logged

jskovc
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: William Nørly
« Svar #3: 01 Apr 2013, 01:23 »

Fedt med en mystisk intro i konkurrencen også, jeg vil klart følge med her til at starte med Smiley
Logged

"Du kan jo ikke stå og blaffe på landevejen uden en rygsæk og en studenterhue"
-Citat Jørgen Leth

cNorly
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: William Nørly
« Svar #4: 01 Apr 2013, 11:50 »




Jeg blev indlogeret på en fin stue på hospitalet, i takt med min genoptræning. Det eneste jeg havde til rådighed foruden læsestof og et tv, var de andre patienter. En af de andre patienter, Kent Hertzell, var stor fodboldfanatiker – præcis ligesom jeg var, inden jeg tiltrådte forsvaret. Vi udvekslede historier i flere timer. Han var meget betaget af mine bedrifter af så ung en alder. Direkte fra universitetet på officersskole, hvor jeg med topkarakter blev sendt ud i en kaptajn stilling. Ligeledes var hans historie interessant. Han var bestyrelsesformand for lokalklubben ”Hammarby Fotboll” eller ”Bajen” som han selv foretræk. Deres seneste sportslige resultater havde været yderst ringe og deres spilleres morale var mildest talt forfærdelig. Dog fandt jeg klubbens historie interessant. Klubben havde de seneste 11 år haft en nedtursperiode, hvor de i 2001 vandt den bedste svenske række, til i 2012 at ligge på en 11 plads i bunden ”Superettan”, den svenske første division. Fansene har dog aldrig svigtet. Hammarsby er berømt, eller berygtet for deres ivrige fans som hver gang tropper op på lægterne. En romantisk historie, måtte jeg indrømme. Som ugerne skred frem, blev jeg mere og mere forelsket i Hammarsby. Vi flugte med på tv’et hver gang de spillede, diskuterede taktik og alt hvad der hører med. I takt med at resultaterne ikke blev bedre, udviklede vores samtaler sig mere og mere til en jobsamle. Kent Hertzell virkede ekstremt interesseret i mine lederevner og metoder, men ville jeg kunne yde samme niveau som leder, i kørestol? Være fodboldmanager, i kørestol? Da vi nåede årsskiftet og afslutningen på Superettan, hvor Hammarsby Fotboll ingen oprykning havde sikret, blev jeg inviteret til Soderstation til en officiel jobsamtale.



Logged

"My father always used to say that when you die, if you've got five real friends, you've had a great life."

styleez-o2
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: William Nørly
« Svar #5: 01 Apr 2013, 12:21 »

Spændende blog indtil videre. Er helt tosset med idéen om en manager i kørestol, samt mandens fortid som kaptajn!
Glæder mig til at se om du kan holde stilen og niveauet.
Logged

Liverpool FC!

"If Everton were playing at the bottom of the garden, I'd pull the curtains."
- Citat; Bill Shankly

cNorly
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: William Nørly
« Svar #6: 01 Apr 2013, 22:15 »



Jeg kiggede mig selv i spejlet og reflekterede lidt over situationens alvor, inden jeg let besværet trak i det fine puds. Jeg har før håndteret pressede situationer og vidste at jeg var i stand til at håndtere jobbet som fodboldmanager. Alligevel var jeg skeptisk overfor modtagelsen af bestyrelsen. Hvordan kunne en kørestolsbruger uden professionel fodbolderfaring agere leder for en fodboldklub? Ikke desto mindre var jeg fast besluttet på at overbevise dem om min taktiske kunnen. Jeg blev mødt af Kent som viste mig ind i bestyrelseslokalern e. Skepsissen var tydelig at spore hos de andre bestyrelsesmedlemme r, som dog alligevel bød mig pænt velkommen. Den akavede stemning stod som malet på væggene og var toneangivende for starten af min præsentation.

”Tak fordi jeg måtte komme, mit navn er William Nørly”.
 
I takt med at jeg begyndte at fortælle om mine bedrifter blev de mere og mere opmærksomme, hvilket selvfølgelig motiverede mig endnu mere. Jeg overbeviste dem hurtigt om mine kompetencer som leder, så nu var det kun et spørgsmål om hvorvidt jeg kunne overbevise dem om mine fodboldtaktiske evner. Da jeg kom til taktikdelen, var de lutter øre:






Jeg var godt forberedt. Jeg havde studeret holdet nøje og var derfor i stand til at forklare hvordan taktikken passer til holdet, hvilke nøglespillere der ville indgå, hvilke mangler holdet havde og hvilke transfers der skulle laves, for at sikre den oprykning, holdet så desperat søgte. Bestyrelsen krævede at holdet skulle spille angrebsfodbold, det vidste jeg på forhånd. Jeg argumenterede for en 4-4-2 som standard, hvor balance var nøgleordet og hvor kanterne blev iscenesat mere som kantspillere end som brede midtbanespillere - som holdet plejede at køre med. I de sværere kampe ville vi ved fordel kunne trække en angriber ned på 10’er pladsen for at blive mere konkurrencedygtige på midten af banen, hvor slaget skal vindes. I kampe mod væsentligt svagere modstandere, ville kanterne blive trukket længere frem på banen for hurtigere at kunne blive sat i scene ved boldtab eller lign.

....

Min præsentation må havet imponeret, for bestyrelsesmedlemme rnes før så afvisende attitude var nu byttet ud med tvivl. De tænkte så det gav genlyd i lokalet. Da jeg atter kom ud i den friske luft, havde jeg en god fornemmelse.










« Seneste Redigering: 02 Apr 2013, 01:01 af cNorly » Logged

"My father always used to say that when you die, if you've got five real friends, you've had a great life."

cNorly
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: William Nørly
« Svar #7: 02 Apr 2013, 00:50 »



HAMMARTIME



Trænerskifte en realitet

CHOK i det Stokholmske efter Hammarby har fyret den amerikanske manager Gregg Berhalter til fordel for en højst utraditionel tronarver.

5 managers på 5 år har måtte lade managerlivet hos den traditionsrige klub, Hammarsby Fotboll, eftersom den daværende træner Gregg Berhalter modtog fyresedlen tidligt i morges. Klubbens manglende oprykning var dråben der fik bæreret til at flyde over for klubbens bestyrelse, som stadig desperat søger adgangsbilletten til den bedste svenske række. Den manager som sætter sig i Berhalters brandvarme sæde, er danske William Nørly. Meget utraditionelt satser bestyrelsen på den uerfarne danske veteran, som de sidste 6 måneder har været indlagt på hospitalet grundet sin krigsskade. Spændende bliver det at se, hvordan en kørestolsbruger uden træner erfaring kan styre en professionel fodboldkub. Med en anslået værdi på 26 mio. danske kroner og en medieprognose som siger 2, kan man i det Stokholmske fanmiljø absolut ikke være tilfreds med en nuværende træner i kørestol uden professionel fodbolderfaring. Bestyrelsens stræben efter professionel mandskabspleje og taktiskoverlegenhed har tydeligvis gjort dem blinde. Selv sagde manageren til pressemødet på Soderstadion:


”Offentlig ledelse er ikke for svage sjæle. Det er et sejt og udfordrende job, der stiller høje krav… Jeg beder alle om at bedømme mig på resultaterne og intet andet. ”



Transfersrygter
Det er ingen hemmelighed at Hammarby absolut har den stærkeste økonomi i Superettan, men hvordan den danske manager har tænkt sig at agere med de mange penge, bliver spændende at følge. Klubben er kendt for at have mange unge talenter på holdkortet, men om danskeren tør at satse på de unge, eller han foretrækker at købe sig til point vil være i fokus, nu hvor transfervinduet er åbnet.
« Seneste Redigering: 02 Apr 2013, 00:57 af cNorly » Logged

"My father always used to say that when you die, if you've got five real friends, you've had a great life."

Dida
Gæst
 
Sv: William Nørly
« Svar #8: 02 Apr 2013, 00:55 »

Fedt klubvalg Smiley
Hvis du vil have et lille tip til dine billeder, så skal du lave mellemrum imellem g og ] så det kommer til at se sådan her ud Smiley
Kode:
[img ][/img]
Logged

cNorly
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: William Nørly
« Svar #9: 02 Apr 2013, 01:03 »

Fedt klubvalg Smiley
Hvis du vil have et lille tip til dine billeder, så skal du lave mellemrum imellem g og ] så det kommer til at se sådan her ud Smiley
Kode:
[img ][/img]

Tak for tippet. Du har ret i, at det ser bedre ud. I hvert fald til denne updatering  Wink
Logged

"My father always used to say that when you die, if you've got five real friends, you've had a great life."

cNorly
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: William Nørly
« Svar #10: 02 Apr 2013, 22:29 »



HAMMARTIME



Overblik over transfervinduet

Hammarby Fotboll og deres utraditionelle danske manager har været aktive i sæsonens første transfervindue, hvor den omtalte danske manager har hentet 3 spillere som tilsammen udgør en sum på hele 2,15 mio. Her er overblikket over de nytilkomne spillere:


Nicolaj Thomsen:               
1,1 mio. kr,-

- 19 år
- CM
- Tid. Klub: Aab, Danmark
- Aflevering:13
- Førsteberøring: 13
- Teknik: 13


Nicolaj Thomsen ses som noget af et kup for den svenske klub, som også måtte betale sig til spilleren. Nicolaj agerer på den centrale midtbane og kommer til at slås om pladsen som den fremskudte playmaker med vores andet store svenske talent, Nahir Besara. Der er store forventninger til det blot 19 årige danske talent.


Anthony Moris:
200.000 kr,-
- 22 år
- MM
- Tid. Klub: Standard Liège, Belgien
- Reflekser: 14
- Førsteberøring: 14
- Målrettethed: 14


Et belgisk stortalent på målmandsposten kommer til at kæmpe om startspladsen i målet med Hopf. Moris kommer fra en meget professionelklub og blev hentet meget billigt. Anthony Moris har et stort potentiale og det forventes at Moris efter et stykke tid bider sig sikkert fast som første målmand i målet.



Baldur Sigurösson:
850.000 kr,-

- 27 år
- CM
- Tid. Klub: KR, Island
- Heading: 16
- Arbejdsstyrke: 15
- Styrke: 15


Den 27 årige islændinge er tiltænkt en plads direkte i startselveren. Hans fysiske kunnen er eftertragtet i den svenske klub hvor der i den grad har været brug for en defensiv midtbane til at agere skraldemand. Klubbens forhåbning er at Baldur kan gå ind og indtage den rolle i flere sæsoner. Hans kontrakt udløber i udgangen af 2016.

Ud er gået:
Trods den positive omtale om indkøbene, blev den danske manager kritiseret for at lade 3 førsteholdsspillere skifte til rivaler og ligamodstandere. De nævnte spillere er den amerikanske landsholdsmidtbane Nikolas Ledgerwood, som noget uforventet skiftede til allsvenskan klubben Kalmar for 750.000 kr,- Den svenske angrebsspiller Mattias Adelstam skiftede til ærkerivalerne AIK for 260.000 kr,- samt den rutinerede højre forsvarspiller Billy Berntsson skiftede til nedrykkede Örebro SK for 160.000 kr,-.



« Seneste Redigering: 02 Apr 2013, 22:31 af cNorly » Logged

"My father always used to say that when you die, if you've got five real friends, you've had a great life."

cNorly
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: William Nørly
« Svar #11: 03 Apr 2013, 19:24 »



HAMMARTIME



April måned, imponerende indsats!

Angelholm U 3-1
Landskrona H 3-1
Degerfors U 0-1
Örgryte U 2-1
Brage H 3-0


ALLERDE PÅ TOPLISTE
Forventningerne til den nye danske manager er blandede hos de svenske fodboldfans og medier. Alligevel giver Skybets odds 6,00 for at den stokholmske storklub tager pokalen hjem i år. Dette giver vanligt et pres på den unge manager som i april måned stod overfor 3 svære udekampe. Man må sige, at han i det stokholmske kan være tilfreds med månedens resultater og den debuterende manager. I hans debuterende måned som manager formodede han at spille sig ind som månedens anden bedste manager, lige i hælene på Örebro SK med samme vindingsratio.


Aprils måneds resultater

Ängelholm 1-3 Hammarby Fotboll
Søndag 31/3 2013
Superettan
Änglasvallen, Ängelholm
Antal tilskuere: 1,109

Den danske manager fik en mindeværdig debut da det svenske talent Besara bragte Bajen foran 0-1. Dernæst kom debuterende Nicolaj Thomsen på tavlen hvor han sikkert puttede bolden i nettet fra elvemeterpletten. Lidt spænding kom der sidst i kampen, da Ängelholm reducerede til 1-2 men farligt blev det aldrig for Bajen hvor Castro demonstrerede magtforskellen med et mål i de døende minutter.


Hammarby Fotboll 3-1 Landskrona 
Søndag 7/4 2013
Superettan
Soderstadion, Stockholm
Antal tilskuere: 7,444


Skrækkelig første halvleg, hvor det svenske talent Alexander Nilsson bringer Landskrona foran 0-1. I pausen bliver de rettet op på det. Der bliver skiftet til 4-4-2 som giver pote med det samme. Besara scorer for anden kamp i træk første Bajen mål, hvorefter Lallet og Castro følger op. Anden halvleg er domineret af hjemmeholdet som også formår at hive de 3 points hjem til Stokholm, til stor glæde for de fremmødte tilskuere.


Degerfors 1-0 Hammarby Fotboll
Søndag 14/4 2013
Superettan
Stora Villa, Degerfors
Antal tilskuere: 2,438


Sæsonens- og danske William Nørlys’ første nederlag i Superettan. Nederlaget kommer efter et djævlens godt mål, som allerede bare efter tredje spillerunde kan blive kåret som årets mål. Et bittert nederlag hvor holdets kreatør Sebastian Castro-Tello udgik med en skade som holder ham ude i 3 uger.


Örgryte 1-2 Hammarby Fotboll
Søndag 21/4 2013
Superettan
Soderstadion, Stockholm
Antal tilskuere: 1,597


En kamp der kunne havde gået begge veje, hvis det ikke var for Lallet. Den venstre wing scorede 2 mål og sikrede dermed 3 point til hjemmeholdet. Kampen indeholdte desuden debut til den islandske midtbanespiller Baldur.


Hammarby Fotboll 3-0 Brage
Søndag 28/4 2013
Superettan
Soderstadion, Stockholm
Antal tilskuere: 7,052


Anden hjemmebanesejr i træk for bajen, som kom efter en flot præstation. Målene kom fra angrebskollegaerne Erik Sundin og Sinan Ayranci. Bajen stillede i dag med den danske centralforsvarsspil ler Thomas Christensen ude på højreback, hvor han den seneste tid er blevet omskolet til. Hans sluttede kampen med en stat på 7,7 som må siges at være godkendt.

LIGATABEL
                 
Örebro SK         13p
Hammarby         12p
Assyriska         12p

Logged

"My father always used to say that when you die, if you've got five real friends, you've had a great life."

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010