home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:12:15 TindraTindra Blogs Chat GPT Gratis: En oö...
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 258 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  The Rise of The Eritrean State
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 15 Udprint
Forfatter Emne: The Rise of The Eritrean State  (Læst 43449 gange)
Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: The Rise of The Eritrean State
« Svar #15: 20 Mar 2013, 12:46 »

Kender I et sted, hvor man kan finde nogle gode guides til spillet? Som I selv siger, er det jo en kende kompliceret. Peace
Har endnu ikke selv fundet en! Du må endelig sige til hvis du finder én, for har også selv store probs! Det er et problem at man ikke ved hvilke funktioner man har til rådighed og hvad de forskellige ting egentligt betyder. Men trial and error er vejen frem åbenbart.
Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: The Rise of The Eritrean State
« Svar #16: 20 Mar 2013, 12:54 »

Fandt nogle guides her:
http://rulers-of-nations-forum.com/viewforum.php?f=16
GÅr ud fra at grundtankerne bag tingene i den forrige version ikke er ændret dramatisk.
Logged

MaKuMa
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: The Rise of The Eritrean State
« Svar #17: 20 Mar 2013, 13:10 »

Et år er nu gået. Vi er i februar 2014.

Jeg har været Eritreas præsident siden 1. januar 2013. Jeg arvede en sønderkudt økonomi, der gav et underskud på 15% af BNP årligt. I sandhed en udfordring i et land, hvor der knapt er noget offentligt forbrug at skære ned på. Intet sundsvæsen af betydning, intet uddannelsessystem - intet noget som helst! En simpel befolkning, hvor langt størstedelen lever af landbrug - og samtidig en økonomi, der hvert kvartal tvinger mig til at refinansiere min enorme gæld, der fra starten var på 126% af BNP overfor udlandet.

Min politiske holdning er, at jeg er ekstremt venstreorienteret og totalitær. Men lad os nu være ærlige. I et land hvor folk sulter - og det gjorde folk i Eritrea i 2013 - betyder den politiske overbevisning ikke så meget. Det handler om to ting. At få hungersnøden til at stoppe (den kostede 80.000 mennesker livet i 2013, men er nu under kontrol), og undgå at blive væltet af enten folk, parti eller militær.

Jeg indså hurtigt, at Eritrea er at spørgsmål om mikromanagement. Eritreas samlede udgiftsniveau for hele staten er på 3 mia. dollars, svarende til godt 17 mia. kroner. Fra starten af var der godt 500 mio. dollars i underskud på årsbasis. Jeg kiggede på landets skattestruktur og blev klar over, at det var med boligskatten, økonomien skulle reddes. Således 11-doblede jeg ejendomsskatten til 200 dollars per ejendom. Det sendte en masse mennesker fra hus og hjem, men hvad vigtigere var, at det reddede min økonomi i første omgang.

Herefter blev jeg klar over, at det er med industri og ikke landbrug, at min fremtid ligger. Industrisektoren udgjorde i 2013 sølle 3% af arbejdsstyrken i Eritrea, hvilket er alt, alt for lavt. Jeg opstartede et statsejet stålværk og ansatte 40.000 mennesker ubeset (med en arbejdsløshedsproce nt på 39% og en mindsteløn på 0,4 dollar i timen, så er der nok at tage af). Mit stålværk, akkompagnet med byggesektoren, stod for en vækst i industrien i 2013, hvor jeg fik forhandlet aftaler hjem med både USA, Tyskland, Holland, Sydkorea og Japan.

Jeg havde nu fået penge mellem hænderne. Som egenhændig diktator i et af verdens fattigste lande skal man altid overveje, hvad man bruger pengene til. Skal jeg bruge dem på, hvad der gavner befolkningen? - eller mig selv? - bedst? Jeg valgte en kombination. Jeg indså snart, at den høje arbejdsløshed var et problem. Jeg fyrede derpå 100 mio. dollars af på at indføre en arbejdsformidling i landet, således det er nemmere for folk at finde de ledige jobs. Derpå brugte jeg 110 mio. dollars på at styrke politiet, den offentlige sikkerhed, efterretningstjenes ten og slutteligt min egen egen sikkerhed. Nuvel. Som totalitær diktator kan man godt blive upopulær - det har jeg dog ikke været i 2013, hvor indoktrinering i skolerne og statsmediernes ukritiske tilgang sikrer, at jeg har en approval rate på 100% Tag den Barack Obama!

Eritrea er et tilbagestående land og jeg havde nu et årligt overskud på 250 mio. dollars i mit årsbudget. Jeg besluttede at sætte 80 mio. af til uddannelsessystemet, hvor jeg anså bekæmpningen af analfabetisme og tilbagestående elever for den vigtigste opgave. Og de 80 mio. er de bedste, jeg overhovedet har brugt i spillet. De har nemlig sikret, at min arbejdsløshed lige så stille falder henover tid, mens min befolkning, med små skridt, opkvalificerer sig. Arbejdsløsheden lå 1. januar på 35,2%

Det lille afrikanske lande har seks millioner indbyggere, men ingen ordentlig veje eller anden infrastruktur. Jeg har derfor igangsat bebyggelsen af 300 km. motorvej i landet, ligesom jeg har igangsat bygningen af en mellemstor lufthavn. Nu skal landet føres ajour. Ydermere har jeg bygget 6 små vindmølleparker, der sikrer mit land mere energi, som skal til for at holde den statsejede stålindustri kørende.

Alt dette er finanseret via en hævelse af momsen fra 7% til 9,5%. Jovist går det udover de svage, men fremskridtet er vigtigere!

I øvrigt: Er man til mere diktaturgejl, så står jeg bag Dictator News-portalen på Facebook. Den kan findes her: https://www.facebook.com/pages/Dictator-News/562851607073204  
« Seneste Redigering: 20 Mar 2013, 13:16 af MaKuMa » Logged

Mvh. MaKuMa

Formerly Known as Ian Smiley

ReaLFCK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: The Rise of The Eritrean State
« Svar #18: 20 Mar 2013, 13:58 »

Syntes at dette spil lyder voldsomt spændende!!

- Hvor har i købt spillet, og hvad var prisen?  Smiley
Logged

MaKuMa
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: The Rise of The Eritrean State
« Svar #19: 20 Mar 2013, 14:45 »

http://www.masters-of-the-world.com/news.php

Jeg spiller i øvrigt ikke i dag, da jeg har et speciale, der kræver lidt opmærksomhed. Men jeg tager et års tid mere i morgen!

Og så skal Saviola også snart ud af startblokken Opstemt
Logged

Mvh. MaKuMa

Formerly Known as Ian Smiley

ReaLFCK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: The Rise of The Eritrean State
« Svar #20: 20 Mar 2013, 14:50 »

Mange tak. Er der nogen der ved hvad der kræver af ens computer? Har lige pt ikke verdens bedste nemlig, derfor kunne det være meget fedt lige at høre om det kan lade sig gøre, at spille spillet på en ikke så god computer?  Peace
Logged

Deity
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: The Rise of The Eritrean State
« Svar #21: 20 Mar 2013, 14:53 »

Mange tak. Er der nogen der ved hvad der kræver af ens computer? Har lige pt ikke verdens bedste nemlig, derfor kunne det være meget fedt lige at høre om det kan lade sig gøre, at spille spillet på en ikke så god computer?  Peace

Min er heller ikke top notch, og den kører spillet fint. Men du kan jo lige tage et kig på de officielle minimum requirements:

 Windows 8 / 7 / VISTA / XP
 2 GHz Processor
 4 Gb RAM
 2 Gb Hard Drive Space
 DirectX 9.0 compatible sound card
 256MB DirectX 9.0-compatible video card
Logged

"Hysterisk nationalisme, det er når man glædes over 22 granvoksne mænd der render rundt efter en oppustet komave. Hvis det er holdningen, så skift kanal lige nu!"
- Morten Stig Christensen, 26-06-1992

MaKuMa
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: The Rise of The Eritrean State
« Svar #22: 20 Mar 2013, 14:54 »

Det er ikke mit indtryk, at spillet stiller de helt store krav. Men det skal siges, at spillet har en række børnesygdomme, og kan man bære over med dem, så er det utrolig fedt (hvis man som jeg, der oven i købet læser emnet, er nørd).
Logged

Mvh. MaKuMa

Formerly Known as Ian Smiley

ReaLFCK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: The Rise of The Eritrean State
« Svar #23: 20 Mar 2013, 14:59 »

Citat
Min er heller ikke top notch, og den kører spillet fint. Men du kan jo lige tage et kig på de officielle minimum requirements:

 Windows 8 / 7 / VISTA / XP
 2 GHz Processor
 4 Gb RAM
 2 Gb Hard Drive Space
 DirectX 9.0 compatible sound card
 256MB DirectX 9.0-compatible video card

Ahh, ja okay - Mange tak til jer begge to. Kan se at min computer med lidt god vilje lige akkurat lever op til kravene, så tror faktisk at jeg tager chancen og prøver at downloade det her idag.  Thumbs Up
Logged

MaKuMa
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: The Rise of The Eritrean State
« Svar #24: 20 Mar 2013, 15:09 »

Cool! Det er et spil, som hvis man lærer at beherske det, giver en en masse lærdom om økonomiske og samfundsmæssige sammenhænge.

Den udenrigspolitiske del af spillet er desværre knap så realistisk, så den må man tage på wikipedia under "international relations" Smiley
Logged

Mvh. MaKuMa

Formerly Known as Ian Smiley

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The Rise of The Eritrean State
« Svar #25: 24 Mar 2013, 10:39 »

Er der sket noget nyt, om at få Eritrea til at blive verdensmagten?
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: The Rise of The Eritrean State
« Svar #26: 24 Mar 2013, 13:09 »

Desværre ikke fra min side af, da jeg har haft meget travlt de sidste par dage!
Logged

OnkelMorfar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The Rise of The Eritrean State
« Svar #27: 24 Mar 2013, 13:20 »

Sidder med eksamen, så det er hvad der bliver fokuseret på, selvom det er virkelig svært ikke at lave overspringshandling er!
Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The Rise of The Eritrean State
« Svar #28: 25 Mar 2013, 12:10 »

Så drenge, nu fik jeg taget mig sammen til, at købe spillet og er ved at hente det ned nu. Glæder mig helt vildt til at komme igang, og se om jeg kan klare at hæve en lille diktatur stat, til et anerkendt land. Kunne godt finde på at begynde med Nord Korea Smiley
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: The Rise of The Eritrean State
« Svar #29: 25 Mar 2013, 12:18 »

Tror alligevel at Nordkorea er den største udfordring i spillet. :-) Men held og lykke!
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 ... 15 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010