home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 238 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  The Rise of The Eritrean State
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 15 Udprint
Forfatter Emne: The Rise of The Eritrean State  (Læst 43579 gange)
MaKuMa
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: The Rise of The Eritrean State
« Svar #60: 26 Mar 2013, 21:29 »

Jeg takker for den fine respons. Det er en kombination at det, man har lyst til at fortsætte - og så, at man er så isoleret som Eritrea som det er tilfældet!

Spardle, det skal du ikke være ked af. Det er en ret kompleks engine, som skulle reagere nogenlunde troværdigt i forhold til makroøkonomiske forhold. Og det kan godt være noget svært at overskue, men læring gør mester. Det jeg er mest spændt på er om jeg kan få væltet nogle af de ubehagelige regimer omkring mig! Vel at mærke uden at være i krig med dem.

I øvrigt. Et bevis på, at verden hader mig: 7-8 lande fra Europa finansierer de terrorister, der indimellem sprænger bomber i Eritrea!
Logged

Mvh. MaKuMa

Formerly Known as Ian Smiley

impervious
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: The Rise of The Eritrean State
« Svar #61: 26 Mar 2013, 21:33 »

spændende læsning. håber du får skovlen under Saudi Arabien, så bloggen forhåbentlig fortsætter længe i nu  Opstemt
Logged

Brøndby IF!!!!

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The Rise of The Eritrean State
« Svar #62: 26 Mar 2013, 21:45 »

Kan også huske fra nogle af de første opdates, at du skrev du havde lavet nogle statsejede virksomheder, det har jeg ikke lige kunne finde nogle steder, så håber du vil hjælpe en spasser som mig Peace
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

MaKuMa
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: The Rise of The Eritrean State
« Svar #63: 26 Mar 2013, 21:52 »

Jep! Ovre i menu to fra venstre har du "industry", "farming" og "services", hvad der jo altså er industri, landbrug og servicefag. Under industri kan du derpå regulere ejerforholdene i en sektor (nationaliseret, staten som minoritetsaktionær og privatejet). Alle delene har fordele og ulemper - dels koster det kassen at nationalisere en sektor, der allerede eksisterer (du skal jo købe ejerne ud).

Det mest ideelle er at se på de sektorer, der ikke findes i landet (der er et X ved dem). Hvis du vil starte en statsejet sektor op, så starter du med at subsidiere (statsstøtte) sektoren. Når du gør det med et tilpas stort beløb, så dannes sektoren (den får så meget støtte, så det kan betale sig for private at starte op) - eksempelvis kommer "adjust level of nationalisation" til syne. Og der kan du så gratis gør den statsejet. Det bør anbefales at bruge "exonerate" yderligere. Det betyder, at staten holder hånden under sektoren.

Det fungerer godt i nogle lande og elendigt i andre. Men det er jo også en slags kommunisme!
« Seneste Redigering: 26 Mar 2013, 21:56 af MaKuMa » Logged

Mvh. MaKuMa

Formerly Known as Ian Smiley

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The Rise of The Eritrean State
« Svar #64: 26 Mar 2013, 22:00 »

Jep! Ovre i menu to fra venstre har du "industry", "farming" og "services", hvad der jo altså er industri, landbrug og servicefag. Under industri kan du derpå regulere ejerforholdene i en sektor (nationaliseret, staten som minoritetsaktionær og privatejet). Alle delene har fordele og ulemper - dels koster det kassen at nationalisere en sektor, der allerede eksisterer (du skal jo købe ejerne ud).

Det mest ideelle er at se på de sektorer, der ikke findes i landet (der er et X ved dem). Hvis du vil starte en statsejet sektor op, så starter du med at subsidiere (statsstøtte) sektoren. Når du gør det med et tilpas stort beløb, så dannes sektoren (den får så meget støtte, så det kan betale sig for private at starte op) - eksempelvis kommer "adjust level of nationalisation" til syne. Og der kan du så gratis gør den statsejet. Det bør anbefales at bruge "exonerate" yderligere. Det betyder, at staten holder hånden under sektoren.

Det fungerer godt i nogle lande og elendigt i andre. Men det er jo også en slags kommunisme!

Tal skal du have, havde faktisk været under fanen, men fattede hat af hvad fanden alt det hele betød, udover jeg kunne sørge for at vi ikke købte/solgte til nogle lande Peace
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

runelarsen
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: The Rise of The Eritrean State
« Svar #65: 27 Mar 2013, 00:05 »

Du sælger spillet vanvittigt godt. Er du gal det lyder underholdende  Grin jeg glæder mig til de smider det ud til mac!
Logged


CasperAkaCalle
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: The Rise of The Eritrean State
« Svar #66: 27 Mar 2013, 00:16 »

I spillet, kan man så også være DK?



Det kunne være jeg skulle prøve at få fat i spillet, og så prøve at se hvordan jeg er, som Danmarks statsminister?  Grin
Logged

SkjoldManden
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: The Rise of The Eritrean State
« Svar #67: 27 Mar 2013, 01:12 »

Efter at have læst herinde om spillet, har jeg besluttet mig for at købe det. Men har det problem at når jeg har klikket "check out" ved betaling, så åbner den Paypal som betalingsmetode, og jeg har ikke paypal, og vil heller ikke have det. Men kan åbenbart ikke komme til at betale med Mastercard som der ellers står man kan.

Nogen som ved hvad jeg gøre?
Logged

impervious
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: The Rise of The Eritrean State
« Svar #68: 27 Mar 2013, 01:20 »

I spillet, kan man så også være DK?



Det kunne være jeg skulle prøve at få fat i spillet, og så prøve at se hvordan jeg er, som Danmarks statsminister?  Grin

Så vidt jeg har kunne læse mig frem til, kan du være alle lande
Logged

Brøndby IF!!!!

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The Rise of The Eritrean State
« Svar #69: 27 Mar 2013, 09:38 »

I spillet, kan man så også være DK?

Det kunne være jeg skulle prøve at få fat i spillet, og så prøve at se hvordan jeg er, som Danmarks statsminister?  Grin
Du kan være alle lidt større lande, der er små lande med få hundrede tusinde indbyggere med, men mener ikke man kan være Vatikanet, Tibet ol.

Efter at have læst herinde om spillet, har jeg besluttet mig for at købe det. Men har det problem at når jeg har klikket "check out" ved betaling, så åbner den Paypal som betalingsmetode, og jeg har ikke paypal, og vil heller ikke have det. Men kan åbenbart ikke komme til at betale med Mastercard som der ellers står man kan.

Nogen som ved hvad jeg gøre?

Du skal bare bruge den der timeld paypal betalingsmetode, også er det valgfrit om du bagefter gider tilmelde dig paypal, efter sådan jeg har forstået det Wink  Ellers kan du jo bare melde dig udad paypal med det samme Peace
« Seneste Redigering: 27 Mar 2013, 09:50 af Spardle » Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

LucasLeiva
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The Rise of The Eritrean State
« Svar #70: 27 Mar 2013, 12:03 »

Forventer at købe spillet i dag Smiley. Glæder mig meget!
Logged

Kolo Abib Touré

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The Rise of The Eritrean State
« Svar #71: 27 Mar 2013, 13:15 »

Det lyder voldsomt fedt! Har dog et par spørgsmål: når man overtager et land kan man så selv vælge om man vil være højreorienteret eller venstreorienteret? F.eks. Når du nu har valgt eritrea har du så selv valgt at du ville være venstreorienteret og kunne du i princippet have valgt at være højreorienteret i stedet? Et andet spørgsmål: koster spillet kun 50 pund eller skal man også have købt den der udviklingspakke til 40 pund så det i alt bliver omkring 90 pund man skal af med? Smiley
Logged

FC Barcelona

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The Rise of The Eritrean State
« Svar #72: 27 Mar 2013, 14:52 »

Det lyder voldsomt fedt! Har dog et par spørgsmål: når man overtager et land kan man så selv vælge om man vil være højreorienteret eller venstreorienteret? F.eks. Når du nu har valgt eritrea har du så selv valgt at du ville være venstreorienteret og kunne du i princippet have valgt at være højreorienteret i stedet? Et andet spørgsmål: koster spillet kun 50 pund eller skal man også have købt den der udviklingspakke til 40 pund så det i alt bliver omkring 90 pund man skal af med? Smiley

Hvornår fanden er det nu pund spillet handles i?

Men den starter med en regering, hvor man kommer til at stå i spidsen for, og den er så enten højre, central eller venstre orienteret. Men du kan jo ændre skatter, om staten ejer virksomheder eller ej, flere eller færre penge til fx. uddannelse osv. Peace
I de demokratiske lande skal der selvflgelig stemmes om alt der skal gennemføres, mens i diktatur rigerne, bliver det bare gennemført ugen efter eller sådan noget Wink
« Seneste Redigering: 27 Mar 2013, 14:54 af Spardle » Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The Rise of The Eritrean State
« Svar #73: 27 Mar 2013, 14:55 »

Hehe ja ved ikke lige hvor jeg fik pund fra  Peace

Men vil det sige at hvis jeg f.eks. overtager en stærkt venstreorienteret regering så kan jeg gennem skatter osv. ændre det så folk senere opfatter min regering som højreorienteret?
Logged

FC Barcelona

MaKuMa
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: The Rise of The Eritrean State
« Svar #74: 27 Mar 2013, 15:36 »

Det lyder voldsomt fedt! Har dog et par spørgsmål: når man overtager et land kan man så selv vælge om man vil være højreorienteret eller venstreorienteret? F.eks. Når du nu har valgt eritrea har du så selv valgt at du ville være venstreorienteret og kunne du i princippet have valgt at være højreorienteret i stedet?

Der er en feature, hvor man kan spille opposition. I diktaturlande bevirker det, at du skal være ekstra opmærksom på at please militæret (som ofte er af samme overbevisning som det tidligere diktatur). Men de kan ofte bestikkes.

I de helt slemme diktaturstater, deriblandt Eritrea, hvor der slet ikke er nogen opposition kan du spille som en, der er "Center". Har dog aldrig prøvet det.

I demokratier kan du vælge hvilket som helst parti du ønsker. Jeg skal dog være ærlig: Spillet virker lidt mere kunstigt, når man spiller som en opposition.
Logged

Mvh. MaKuMa

Formerly Known as Ian Smiley

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 15 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010