home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
18 Dec 2024, 11:47 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23470
  0 Brugere, 1248 Gæster Online.

Nyeste Bruger: MarekaDype6559
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Sava Kovac - Serbiske Drømme #Serbien – Taipei Kina (Optakt)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Sava Kovac - Serbiske Drømme #Serbien – Taipei Kina (Optakt)  (Læst 1097 gange)
Gilly
Førsteholdsspiller

Sava Kovac - Serbiske Drømme #Serbien – Taipei Kina (Optakt)
« : 22 Feb 2013, 17:33 »

Intro indsættes her.
Det var så al den intro I fik (Eller mangel på samme). Men bare rolig – den ligger ikke niveauet til den kommende blog (Eller det håber jeg ikke I synes). Jeg vil begive mig ud i bloggens verden, efter at have fulgt med på sidelinjen i flere blogs. Nu synes jeg tiden er kommet til det bliver min tur, forhåbentlig med samme succes som så mange andre.

Navnet er Sava Kovac – serbisk statsborger og nu ny landstræner for det serbiske fodboldlandshold. Hvor længe det varer må mine manglende evner i FM vise, men jeg giver det i hvert fald et skud. Skulle alt gå galt, må Sava indtage rollen som klubmanager, men bloggen stopper ej af den grund. Så der er ikke meget andet tilbage end at lade spillet og bloggen begynde. Forhåbentlig kan dette være min endelige start på et godt FM save, som jeg endnu ikke er kommet, og har savet i et par år (Vi skal faktisk tilbage til 2010, for jeg for alvor kom ordentlig i gang). Jeg håber stærkt på at denne blog kan give mit det sidste rygstød til at bevare modet og lysten.

Jeg ligger meget vægt på layoutet i bloggen, hvor også det skriftlige vil være vægtet højere end det grafiske (Mest af alt, fordi jeg sutter til det grafiske, så det tager jeg lidt som det kommer). De gange jeg har prøvet, har det ødelagt udseendet mere end det har gavnet, og det vil jeg nu ikke mene er billedernes mening.

Til slut skal det lige tilføjes at jeg ikke er typen der spiller en sæson på 2-3 dage. Så det er ikke dagligt jeg kan opdatere, og det bliver der ikke pillet ved. Jeg håber I vil nyde at læse med, og har I noget ris/ros så fyr endelig af, og jeg vil forsøge at forbedre mig, så godt som tid og evner tillader!
« Seneste Redigering: 27 Feb 2013, 08:55 af Gilly » Logged

Gilly
Førsteholdsspiller

Sv: Sava Kovac - Serbiske Drømme #Intro
« Svar #1: 24 Feb 2013, 13:48 »

20/07-12 Gruppeanalyse
VM Kvalifikations Gruppe A

Gruppe A er på papiret en af de letteste grupper, sammen med Gruppe E. Det er dog umuligt at spå, hvem der skal hive de to vigtige pladser hjem. Belgien, Kroatien og Serbien ligner favoritter, men Wales er bestemt en værdig udfordre. Skotland og Makedonien ser ikke helt stærke nok ud, men de to hold har en giftig hjemmebane, som kan give massere af point. Kroaterne virker på papiret som de stærkeste, men fodboldkampe afgøres over 90 minutter på en græsplæne, og meget kan ske. Eksperternes bud lyder:
1) Kroatien
2) Belgien
3) Serbien
4) Wales
5) Skotland
6) Makedonien

Belgien
Verdensrangliste: 54
Stjernespillere: Vincent Kompany, Eden Hazard og Marouane Fellaini
Anfører: Vincent Kompany
Om Holdet: Holdet har en masse fantastiske individualister i Romelu Lukaku (Chelsea – lejet ud til West Brom), Eden Hazard (Chelsea) og Marouane Fellaini (Everton). Ligeså besidder holdet også fremragende spillere på midtbanen og i forsvaret. Thibaut Courtois (Atl. Madrid) er heller ikke en dårlig målmand, og ser mand på position til position har Belgien måske det stærkeste hold i Gruppe A. Men holdet er ungt og uerfarent, og traditionen tro har Belgien svært ved at præstere. De enkelte stjerner har problemer med, at få det til at fungere sammen, og spørgsmålet er om traditionen hænger ved det relativt unge belgiske mandskab.

Kroatien
Verdensrangliste: 9
Stjernespillere: Luka Modric, Ivan Rakitic og Niko Kranjcar
Anfører: Darijo Srna
Om Holdet: Holdet besidder offensive kvaliteter som mange landshold kun kan misunde. Modric (Real Madrid), Niko Kranjcar (Dynamo Kiev) og Ivan Rakitiv (Sevilla) er tre yderst kompetente herre, som kan true ethvert forsvar. Derudover har Kroatien en fremragende masse af angrebsspillere, som alle endnu spiller på internationalt niveau. Et yderst frygtindgydende offensivt hold. Men ligeså stærke de er offensive, ligeså store problemer kan der være defensivt. Forsvaret synes ikke at være en Top 10 på Verdensranglisten værdigt, og vil med alt sandsynlighed være Kroatiens hæmsko i hele kvalifikationen. Målmandsposten er endnu svagere, og skal Kroatien videre fra Gruppe A, skal der virkelig være mål i skoene blandt de offensive kræfter.

Makedonien
Verdensrangliste: 106
Stjernespillere: Goran Pandev, Goran Popov og Igor Metreski
Anfører: Goran Pandev
Om Holdet: Napoli-stjernen Goran Pandev er holdets altoverskyggende stjerne, og han er om nogen manden der skal bære Makedonien igennem denne kvalifikation. Udover Pandev er det dog svært at se hvem der skal være en afgørende faktor, og derfor må det forventes at Makedonien skal kæmpe om ikke at ende sidst – en kamp der på forhånd virker tabt. 0 point virker mest sandsynligt for det sydøst europæiske hold.

Serbien
Verdensrangliste: 40
Stjernespillere: Milos Krasic, Branislav Ivanovic og Neven Subotic
Anfører: Branislav Ivanovic
Om Holdet: Den nye manager Sava Kovac kan pryde sig af at have et homogent hold, med både stærke offensive og defensive kræfter. Selvom holdet på papiret ikke er det stærkeste hold i gruppen, ligner det alligevel et hold som kan kæmpe med om førstepladsen i gruppen. Serbien er et godt allrounder hold, men mangler måske en stjerne der kan træde i karakter i svære situationer, og det kan blive handicappet for de serbiske drenge i deres kvalifikation.

Skotland
Verdensrangliste: 47
Stjernespillere: Charlie Adam, Steven Fletcher og Darren Fletcher
Anfører: Darren Fletcher
Om Holdet: Skotland minder på mange måder om det serbiske mandskab, dog ikke ligeså stærkt. Holdet har en solid midtbane i de to hårdarbejdende Charlie Adam (Stoke) og Darren Fletcher (Man U), men derfra begynder kvaliteterne også at mangle for at være kandidat til videre kvalifikation. Landets store talentmasse kan måske til et vist punkt blive deres redning, men det ligner ikke at Skotland er en udfordre til deltagelsen i Brasilien. Men Skotland må bestemt ikke undervurderes, og hvis man ikke er 100 % klar, er Skotland altid klar for en overraskelse.

Wales
Verdensrangliste: 41
Stjernespillere: Aaron Ramsey, Gareth Bale og David Vaughan
Anfører: Aaron Ramsey
Om Holdet: Wales er et ungt hold som ligesom Belgien også er på vej stormende fremad. Aaron Ramsey (Arsenal), Gareth Bale (Tottenham) og Joe Allan (Liverpool) er alle 23 år eller yngre. Start 11´eren må siges at være ganske udmærket, men holdet er meget sårbart overfor skader – især til nøgleprofilerne. Chris Coleman skal virkelig have presset nogle hidtil usete evner ud af sine spillere, hvis en plads i Brasilien skal komme på tale.

Serbiske Forventninger
Der hersker ingen tvivl om at vores mål er Brasilien 2012. Hvorvidt det bliver via en førsteplads, eller play-off kampe er underordnet, men Brasilien skal vi til. Holdet er stærkt nok til at tage udfordringen op i gruppen, og med en lille portion held, er en førsteplads heller ikke langt væk. Hvis vi kan holde os fri af alt for mange skader, og få spillet til at glide planmæssigt tror vi bestemt på vi kan nå vores mål. Et andet indirekte mål, som skal gøre vi lykkes med kvalifikationen er at vi stiler efter mindst 21 point. Seks mod Makedonien, ni mod Wales og Skotland, og mindst seks mod Belgien og Kroatien. 21 point var sidste år i de fleste tilfælde nok til en andenplads, og derfor skal vi have 21 point – og så tager vi situationen derfra.
« Seneste Redigering: 24 Feb 2013, 20:42 af Gilly » Logged

Gilly
Førsteholdsspiller

Sv: Sava Kovac - Serbiske Drømme #Gruppeanalyse
« Svar #2: 27 Feb 2013, 08:55 »

12/08-12 Venskabskamp Optakt
Serbien – Taipei Kina (Optakt)
Serbiens Trup:

Målmænd:
Zeljko Brkic (Udinese)
Bojan Savanov (Macciba Haifa)
Vladimir Stojkovic (Partizan)

Forsvar:
Milan Bisevac (Olympique Lyon)
Branislav Ivanovic (Chelsea)
Alexandar Kolorov (Manchester City)
Alexandar Lukovic (Zenit Skt. Petersborg)
Matija Nastasic (Manchester City)
Pavle Ninkov (Toulouse FC)
Nemanja Pejcinovic (FC Porto)
Neven Subotic (Borussia Dortmund)

Midtbane:
Milos Krasic (Fenerbahce)
Zdravko Kuzmanovic (Stuttgart)
Darko Lazovic (West Brom)
Nenad Milijas (Røde Stjerne)
Milos Ninkovic (Dynamo-2 Kiev)
Ivan Radovanovic (Atalanta og ACF Fiorentina)
Miralem Sulejmani (Ajax)
Dusan Tadic (FC Twente)
Zoran Tosic (CSKA Moskva)

Angreb:
Dejan Lekic (Gençlerbirliği S.K.)
Marko Pantelic (Olympiakos)
Nikola Zigic (Birmingham)

Forventet Opstilling (4-2-3-1 (Bred)):

Målmandsposten er svær at spå om, da både Zeljko Brkic og Vladimir Stojkovic er to stærke målmand, på nogenlunde samme niveau. Stojkovic har dog 30 flere landskampe på CV´et, og når det svære valg skal stå, må vi formode at Sava Kovac vælger rutinen til, ligesom Stojkovic allerede på nuværende tidspunkt har spillet fem kampe af betydning, modsat Brkic´s ene venskabskamp!

Venstreback pladsen er formegentlig besat af den unge Alexandar Kolorov på trods af den manglende kamptræning i Manchester City. Konkurrenterne i Alexandar Lukovic og Nemanja Pejcinovic spiller heller ikke i deres respektive klubber, og derfor ligger valget af Kolorov lige til højrebenet

Branislav Ivanovic er selvskrevet i midterforsvaret. Pladsen ved siden af ham er umiddelbart svært at spå, da flere navne banker på døren til den eftertragtet landsholdsplads. Et af de varmeste navn lige nu er dog 23-årige Neven Subotic, som dog ikke har fået megen spilletid  under Jürgen Klopp, mens konkurrenten i Lyon, Milan Bisevac, blev kampens spiller i Lyon´s første Ligue 1 kamp i år, og har fået massere af spilletid i Lyon´s opstartsfase. Noget tyder på den 28-årige Bisevac skal husere som stopper sammen med Ivanovic. Derudover kan Nemanja Pejcinovic, Alexandar Lukovic og den blot 19-årige Matija Nastasic også spille den centrale midtstopper, men uden spilletid i deres respektive klubber, virker pladsen fjern.

På den anden backplads, højreback, forventer vi at Pavle Ninkov rimelig smertefrit spiller 90 minutters fodbold på Stadion FK Crvena Zvezda. Den tro styrkes af, at han var holdets bedste, da Toulouse FC, tabte deres Ligue 1 åbningskamp mod Montpieller. De to andre i truppen der kan spille højrebacken er, de forventet midtstoppere, Ivanovic og Bisevac, og derfor ligner Pavle det sikre valg.

På den centrale midtbane forventes det at Stuttgart´s Zdravko Kuzmanovic, som i weekenden viste storform ved at bringe Stuttgart foran 3-0 og senere blive kampens bedste, skal tage den ene plads, nu hvor det oplagte valg - Gojko Kacar - sidder ude med en skade. Valget står formegentlig mellem den stærkt sparkende Nenad Milijas, som har spillet fuld tid i Røde Stjernes hidtil 3 kampe, og Fiorentinas Ivan Radovanovic, som dog er uønsket i den italienske klub. Meget kunne derfor tyde på at Nenad Milijas fik pladsen ved siden af Kuzmanovic.

Den "venstre wing-kamp" skal udkæmpes mellem Twente´s Dusan Tadic og CSKA´s Zoran Tosic. Dusan Tadic ligner på papiret det mest oplagte valg med 7 kampe af betydning, som har kastet ét mål, og fem oplæg af sig. Konkurrenten Tosic har derimod haft det væsentlig sværere i den russiske liga, hvor det endnu ikke er blevet til fuld spilletid, og kampe der er værd at skrive hjem om. Udover de to kan West Brom´s Darko Lazovic, Ajax´s Miralem Sulejmani og Dynamo Kiev´s Milos Ninkovic også spille på venstrekanten, men regnes et  niveau eller to under de to førstnævnte. 

10´eren bliver en kamp mellem West Brom´s Darko Lazovic, Ajax´s Miralem Sulejmani og Dynamo Kiev´s Milos Ninkovic, som alle må forventes at have bedre chance for spilletid i midten, i stedet for kanterne. Det 23-årige Ajax-talent ligner manden der starter inde, men med kun en kamp i Ajax´s opstartsfase, kan serberen ikke være i topform. Den endnu yngre konkurrent Darko Lazovic har dog måtte se til fra bænken, mens Ninkovic har spillet et par træningskampe på Dynamo Kiev´s 2. hold, og derfor heller ikke ligner en mand der kan true Sulejmani.

I højresiden kommer Fenerbahce-stjernes Milos Krasic uden nogen tvivl til at spille fra start. Den teknisk stærke kant har været med i alle tre kampe, og spillet ganske fortrinligt, selvom det kun er blevet til en enkel assist. De andre bejlere til hans plads kommer formegentlig ikke i spil, men både Sulejmani, Tosic og Lazovic kan spille hans plads.

Tre spillere af samme statur kæmper om startpladsen som spydspidsfor det serbiske mandskab. Marko Pantelic har, som den mindst spillende, fået sammenlagt en halvleg i Olympiakos opstartsfase, endda uden at score. Gençlerbirliği S.K. angriberen Dejan Lekic har været brandvarm foran mål, og score tre mål i tre kampe, mens Birmingham-angriberen Nikola Zigic scorede til 2-2 mod West Brom, men ellers har han skudt med løst krudt. Derfor ligner Lekic manden i front, når Serbien på onsdag byder Taipei Kina velkommen.

Spået Resultat: 3 - 0
Sava Kovac skal lære sin drenge at kende, og de skal lære ham. Sejren kommer nok aldrig i fare, men størrelsen bliver begrænset. Den første kamp er altid svær, så at møde nr. 170 i verden, er en fin start af få for den nye serbiske træner.

Egentlig ville jeg gerne have haft en kamp til, så det var muligt at se lidt flere an. På sin vis er det fint at starte ud med en lettere modstandere, selvom vi ikke må undervurdere dem på nogen måde. Det bliver lige på og hårdt når vi om en lille måned møder Belgien, og derfor kunne en kamp mod et stærkere mandskab have været at foretrække. Men nu møder vi Taipei Kina, og så må vi forholde os til det. Vi er favoritter og skal vinde - gerne med et par mål. I kan forvente at vi kommer i stærkeste opstilling, og tager kampen som galt det liv eller død. Det er en fin kamp at lære spillerne at kende, og jeg tror på det bedste!

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010