home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
10 Sep 2024, 22:18 Bubbles Challenges The real SAF Challenge
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
29 Jul 2024, 11:07 euthenasia Omklædning... Underlige ting
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23421
  1 Bruger, 687 Gæster Online.

Indlæg: 1132874 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: dlg99
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Musik tråden
0 Brugere og 27 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 85 86 [87] 88 89 ... 171 Udprint
Forfatter Emne: Musik tråden  (Læst 432608 gange)
Chamberlain15
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #1290: 23 Dec 2011, 17:18 »

For første gang i lang tid har jeg fundet en sang jeg kan høre 20 gange i træk, uden jeg bliver træt af den!

http://www.youtube.com/v/WTyI1UMMPm8

Fantastisk sang, som jeg hørte i introen af Frank Hvam Live 09.
Logged

Tidligere brugernavn: petur

Arsenal og Knattspyrnufélag Akureyrar <3

Har et stort had til især Tottenham.

Arsene Wenger: "I tried to watch the Tottenham match on television in my hotel yesterday, but I fell asleep."

AlexTheGreat
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Musik tråden
« Svar #1291: 25 Dec 2011, 16:50 »

Jeg kunne næsten ikke være mere uenig.. Jeg tror der er rigtig mange der kan relatere til det fx Katy Perry synger om.. Et eksempel kunne være "think we kissed but i forgot" hvis du ikke kan relatere til det, drikker du simpelthen for lidt i weekenderne.. Lige angående Katy Perry, så har jeg engang set en akustisk koncert med hende på MTV, og kvinden kan i den grad synge..

Det skal dog siges at jeg heller ikke er den store fan af noget af det der ligger på den playliste, men at sige at det hele er playback og autotune, det vil jeg ikke give dig ret i..
Derudover vil jeg mene at det vi klarer mainstream, er ved at gå i en ny retning, de sidste par år har været plaget af house, og folk som Medina, Britney, Pitbull, David Guetta med flere.. Det har folk som Bruno Mars, Adele, Jamie Woon heldigvis ændret på, så vi er på vej tilbage til guitar og klaver, hvilket jeg er meget tilfreds med Smiley

Til slut vil jeg godt reklamere for x-factor USA, det land er sprængfyldt med taltent. De sidste 10 går fra at være en 14 årig rapper der skriver og optræder med sine egne tekster, til en mand på 60, de synger nogle fremragende ballader.

Kan du relatere til Pitbull, Snoopy, Lil wayne, diverse dj's der synger om hvor mange stoffer de tager, hvor mange lækre damer de knepper, hvilke biler de kører rundt i osv osv..? Det er meningsforladt og indholdsfattigt. Lad forresten være med at sluge en "akustisk optræden på mtv" råt..Jeg kender jeg folk der har set livekoncerter med hende som siger at hun er virkelig dårlig til at synge (men god til at optræde what so ever), har selv set utallige klip hvor hun ingen toner rammer, så tvivler rimelig meget på at der ikke var playback eller andet indblandet i den optræden, hvis ikke der var det, så må det være en heldig dag..
Men giver dig ret i at udviklingen er ved at vende mod noget mere tro musik med rigtige instrumenter og mere fornuftige sangere, gudskelov for det. Det skal dog nævnes at de fleste af Bruno Mars's sange ikke er specielt mere meningsfulde eller indholdsrige end mange af de andre sangeres, men han kan dog synge og spille på guitar..
Logged

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Musik tråden
« Svar #1292: 25 Dec 2011, 17:11 »

Jeg har aldrig helt forstået hvorfor musik skal handle så meget om meningsfulde tekster man kan relatere til. Jeg kan selvfølgelig sagtens se at en sang der passer meget godt på en situation man er i kan ramme meget dybt, og gør at man spiller den på repeat, men sådan har man det forhåbentlig ikke hele tiden.

Musik er sindsygt vigtigt for mig, men for mig er det altså bare lyd. Hvis det lyder godt er jeg på. Der behøver ikke være en eller anden gut med langt hår, akustisk guitar og følsom stemme, der synger meningsfulde tekster før at jeg synes det kan være godt. Ærlig talt så synes jeg størstedelen af den slags er super træls at høre på, men jeg respekterer selvfølgelig at det går lige ind hos andre.

Jeg synes også størstedelen af mainstream-scenen er lort, og har været det længe, men ærligt talt, så er det bare fordi jeg ikke synes det lyder godt, at det er lidt for forudsigeligt og ofte er meget cheesy. Jeg er dog enig i at det godt kan være lidt af et turnoff når teksterne er decideret platte. Så jeg holder mig bare fra at høre radio osv. Jeg forstår heller ikke helt den store fascination for sang, og for at man hele tiden skal gå op i hvem der synger mest rent osv. I det hele taget er sang ikke særlig spændende at høre på. Jeg vil hellere høre noget hvor musikken er i fokus, for instrumenterne har så meget mere at byde på, især fordi vi har fået avancerede computerprogrammer.
Logged

ogasogas
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #1293: 25 Dec 2011, 18:23 »

Jeg har aldrig helt forstået hvorfor musik skal handle så meget om meningsfulde tekster man kan relatere til. Jeg kan selvfølgelig sagtens se at en sang der passer meget godt på en situation man er i kan ramme meget dybt, og gør at man spiller den på repeat, men sådan har man det forhåbentlig ikke hele tiden.

Musik er sindsygt vigtigt for mig, men for mig er det altså bare lyd. Hvis det lyder godt er jeg på. Der behøver ikke være en eller anden gut med langt hår, akustisk guitar og følsom stemme, der synger meningsfulde tekster før at jeg synes det kan være godt. Ærlig talt så synes jeg størstedelen af den slags er super træls at høre på, men jeg respekterer selvfølgelig at det går lige ind hos andre.

Jeg synes også størstedelen af mainstream-scenen er lort, og har været det længe, men ærligt talt, så er det bare fordi jeg ikke synes det lyder godt, at det er lidt for forudsigeligt og ofte er meget cheesy. Jeg er dog enig i at det godt kan være lidt af et turnoff når teksterne er decideret platte. Så jeg holder mig bare fra at høre radio osv. Jeg forstår heller ikke helt den store fascination for sang, og for at man hele tiden skal gå op i hvem der synger mest rent osv. I det hele taget er sang ikke særlig spændende at høre på. Jeg vil hellere høre noget hvor musikken er i fokus, for instrumenterne har så meget mere at byde på, især fordi vi har fået avancerede computerprogrammer.

Jeg er rimelig enig i din betragtning omkring at det er lyden og ikke teksten som betyder noget i en sang selvom teksten kan være et lille plus vil det for mig altid være lyden som kommer først. Hvad det angår det du siger omkring sang er jeg delvist enig men ikke helt da jeg mener at begge ting skal være gode i et nummer før nummeret er godt. Jeg vil aldrig rigtig godt kunne lide et nummer hvor der mangler enten sang eller instrumenter.
Logged

Manchester United just arrogant, not better

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #1294: 26 Dec 2011, 00:34 »

Lidt nyt fra mig.

Fandt forleden dette fremragende remix af Wolf Like Me (en af mine alle tiders favoritsang af TVOTR) og The Intro Song af The XX

<a href="http://www.youtube.com/v/BNKXBaIKIUE?version=3&amp;amp;hl=da_DK" target="_blank">http://www.youtube.com/v/BNKXBaIKIUE?version=3&amp;amp;hl=da_DK</a>

Derudover har jeg dyrket Brooklynn-bandet Real Estates plade 'Days'. Ret god udgivelse. Et par ligegyldige udfyldningsnumre, flere udmærkede numre og flere super fine sange - Out Of Tune og Green Aisles er især højdepunkterne.

<a href="http://www.youtube.com/v/2VXWXBQ-vS4?version=3&amp;amp;hl=da_DK" target="_blank">http://www.youtube.com/v/2VXWXBQ-vS4?version=3&amp;amp;hl=da_DK</a>

Og så komme Miike Snow også ud med noget i starten af 2012. En lille smagsprøve kom i denne måned med Devil's Work, som jeg er blevet ret vild med.

<a href="http://www.youtube.com/v/4hFxG7EwzFk?version=3&amp;amp;hl=da_DK" target="_blank">http://www.youtube.com/v/4hFxG7EwzFk?version=3&amp;amp;hl=da_DK</a>
« Seneste Redigering: 26 Dec 2011, 00:46 af Njaourinho » Logged

Chakana
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #1295: 28 Dec 2011, 10:22 »

Har generelt været utrolig dårlig til at høre plader igennem 3-4 gange, som jeg mener er nødvendigt for, at kunne danne sig en ordentlig mening om en plade - og det er selvom at jeg synes pladen har været god ved første gennemlyt, ja så har jeg bare ikke taget mig sammen til at gøre det flere gange. Dog er der enkelte plader hvor det har været tilfældet og derfor har jeg lavet en lille personlig Top 8 over årets bedste udenlandske plader (dels fordi jeg har hørt dem en del gange):

1. Gil Scott-Heron and Jamie xx - We're New Here
2. TV on the Radio - Nine Types of Light
3. Real Estate - Days
4. Arctic Monkeys - Suck It and See
5. Beirut - The Rip Tide
6. The Weeknd - House of Balloons
7. Washed Out - Within and Without
8. SBTRKT - SBTRKT

Har nærmest ikke hørt noget nyt dansk musik i år, og derfor er der absolut ingen tvivl om, at de to bedste danske plader for mit vedkomne er:

1. When Saints Go Machine - Konkylie
2. Malk De Koijn - Toback to the Fromtime

Overvejer lidt at kigge på en Top et-eller-andet over årets bedste numre.
Logged


Arsenal Football Club


Tuxtla
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #1296: 05 Jan 2012, 20:39 »

Jeg er herforleden blevet ret vild med musik ligesom Punching In A Dream - The Naked and Famous, Empire Of the Sun - Walking On A dream og musik der ligner det. Saa jeg taenkte om, der er nogen der har nogle lidt lignende artister eller sange, de lige kan anbefale? Smiley
Logged

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #1297: 05 Jan 2012, 23:55 »

Jeg er herforleden blevet ret vild med musik ligesom Punching In A Dream - The Naked and Famous, Empire Of the Sun - Walking On A dream og musik der ligner det. Saa jeg taenkte om, der er nogen der har nogle lidt lignende artister eller sange, de lige kan anbefale? Smiley

Cut Copy, Miike Snow, Passion Pit, Animal Collective, Forster The People, MGMT og Friendly Fires er umiddelbart det, der lige falder mig ind.
Logged

DonMambo
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #1298: 06 Jan 2012, 00:48 »

Må erkende at jeg har svært ved at høre noget animal collective i de 2..

Men ellers er det jo bare at smutte ind på Last.FM og bruge deres "radio" tjeneste Smiley   

http://www.last.fm/music/The+Naked+And+Famous/+similar

http://www.last.fm/music/Empire+of+the+Sun/+similar
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #1299: 06 Jan 2012, 10:34 »

Jeg har aldrig helt forstået hvorfor musik skal handle så meget om meningsfulde tekster man kan relatere til. Jeg kan selvfølgelig sagtens se at en sang der passer meget godt på en situation man er i kan ramme meget dybt, og gør at man spiller den på repeat, men sådan har man det forhåbentlig ikke hele tiden.

Musik er sindsygt vigtigt for mig, men for mig er det altså bare lyd. Hvis det lyder godt er jeg på. Der behøver ikke være en eller anden gut med langt hår, akustisk guitar og følsom stemme, der synger meningsfulde tekster før at jeg synes det kan være godt. Ærlig talt så synes jeg størstedelen af den slags er super træls at høre på, men jeg respekterer selvfølgelig at det går lige ind hos andre.

Jeg synes også størstedelen af mainstream-scenen er lort, og har været det længe, men ærligt talt, så er det bare fordi jeg ikke synes det lyder godt, at det er lidt for forudsigeligt og ofte er meget cheesy. Jeg er dog enig i at det godt kan være lidt af et turnoff når teksterne er decideret platte. Så jeg holder mig bare fra at høre radio osv. Jeg forstår heller ikke helt den store fascination for sang, og for at man hele tiden skal gå op i hvem der synger mest rent osv. I det hele taget er sang ikke særlig spændende at høre på. Jeg vil hellere høre noget hvor musikken er i fokus, for instrumenterne har så meget mere at byde på, især fordi vi har fået avancerede computerprogrammer.

For at starte med slutningen, så lægger jeg selv meget vægt på stemmen, når jeg sidder og lytter på musik. For mig kan en sang sagtens starte kanon ud, og inkludere et fedt guitar riff, nogle sprøde bas krøller samt et par svedige detaljer på trommerne. Men når sangeren så kommer ind i rampelyset, så kan det fantastiske lys, der lige er blevet tændt grundet musikken, blive pustet ud på et øjeblik. En dårlig sanger kan virkelig ødelægge et ellers godt nummer.

Dette ser man eksempelvis typisk i cover numre, hvor en eller anden indbildsk, talentløs gøgler prøver at løfte et godt pop nummer endnu højere op end den oprindelig kunstner har formået. Dog taber disse youtube fænomener det hele på gulvet, da de vitterlig ikke kan synge godt. Så stemmen er meget vigtig efter min mening. Sang kan være meget spændende at høre på, og den kan stå for mange musikalske orgasmer  Wink

Om man lytter til sangens tekster er selvfølgelig individuelt. Godt nok slynger Medina det ene simpelt skrevet hit ud efter det andet, men mange dygtige kunstnere brugere altså lang tid på at skrive en kanon sangtekst. For mig kan det være utrolig spændende at sidde og læse med i teksten når jeg foreksempel hører et nyt nummer, da jeg godt kan lide at gå ned i sangtekster. For mig giver det et helt andet opsyn på sangen, når man rent faktisk sætter sig ned og læser hvad de synger om.

Hvis en sangtekst opleves som en hel historie når man læser den, så er den IMO virkelig godt skrevet. Hvis jeg sidder og får lysbilleder inde i hovedet, og selv skaber et billede af hvordan historien er opbygget, så bliver den virkelig interessant.

Men igen, det fantastiske ved musik er jo, at det virkelig er en individuel smagssag  Smiley
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #1300: 06 Jan 2012, 10:58 »

Og så vil jeg da gerne lige dele et stykke fedt musik med jer Wink

http://www.youtube.com/v/9TJLNXu1vuA&feature=related
« Seneste Redigering: 06 Jan 2012, 11:00 af Erzael » Logged


Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #1301: 07 Jan 2012, 02:19 »

Jeg har ikke nogen fast stil, men lige for tiden hører jeg disse sange/bands mest:

FOSTER THE PEOPLE - CALL IT WHAT YOU WANT
Foster The People med fantastiske Mark Foster i spidsen er klart et af mine foretrukne bands, og for tiden har denne sang, som mange af jer sikkert kender fra FIFA, helt klart indtaget toppen af min playliste. Jeg ved ikke hvorfor, der er bare et eller andet over den. Et eller andet genialt. Dette er i øvrigt ikke den eneste fremragende sang de har på visitkortet, en del kan nævnes fra deres album "Torches", der er aldeles fantastisk.

HOCUS POCUS - EQUILIBRE
Her i Danmark har vi en kedelig tendens til at hade fransk musik, men det franske Nantes-baserede band Hocus Pocus har i den grad formået at fange mig. Deres musik er en god kombination af jazz, soul og hip-hop, og deres musik er ret catchy. Udover denne sang "Equilibre" kan sange som "Putain De Mélodie", "Beautiful Losers" og ikke mindst "Hip Hop" helt klart også anbefales for folk der skulle være interesserede i denne stil. Den er speciel og atypisk for os danskere, men det er klart noget af det bedre ikke-engelske jeg har hørt.

FLØDEKLINIKKEN - PIGER MED PISTOLER
Jeg er ikke så meget til dansk musik, men en af de få grupper der har min opmærksomhed er Flødeklinikken. De har for ikke så længe siden udgivet en ny single "Jeg Vil Se Dig Græde" og selvom den har sat sig, så er denne min absolutte favorit fra deres side. Sarah Østergaards stemme er ret speciel, men jeg kan godt lide den, jeg ved faktisk ikke hvorfor. Et nummer som "Blå Vogn" kan jeg personligt også rigtig godt lide. Mere fløde tak!

THE KILLERS - MR. BRIGHTSIDE
Og så slutter jeg da lige af med en klassiker af karat. En af de bedste sange nogensinde, og den bliver simpelthen aldrig for gammel. The Killers er fantastiske, og specielt albummet "Hot Fuss" er efterhånden blevet afspillet ret mange gange. Selvom det er ved at være længe siden.
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #1302: 08 Jan 2012, 00:17 »

Jeg har ikke nogen fast stil, men lige for tiden hører jeg disse sange/bands mest:

FOSTER THE PEOPLE - CALL IT WHAT YOU WANT
Foster The People med fantastiske Mark Foster i spidsen er klart et af mine foretrukne bands, og for tiden har denne sang, som mange af jer sikkert kender fra FIFA, helt klart indtaget toppen af min playliste. Jeg ved ikke hvorfor, der er bare et eller andet over den. Et eller andet genialt. Dette er i øvrigt ikke den eneste fremragende sang de har på visitkortet, en del kan nævnes fra deres album "Torches", der er aldeles fantastisk.
Det nummer her er simpelthen for vildt, hold kæft det er klasse. Et mesterværk uden lige. Jeg er fan.
Logged

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #1303: 08 Jan 2012, 01:05 »

Warrant er nu albummets bedste efter min smag. Men jeg er nu også knaldtosset med stortrommer.

<a href="http://www.youtube.com/v/-nt4Lujk9NE?version=3&amp;amp;hl=da_DK" target="_blank">http://www.youtube.com/v/-nt4Lujk9NE?version=3&amp;amp;hl=da_DK</a>
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #1304: 08 Jan 2012, 01:13 »

Bestemt også et af de numre jeg har hørt meget, efter at Newton Heath fortalte mig om deres album her i går. Da jeg selv har spillet trommer i en del år, kan jeg da bestemt også godt lide lyden af en god stortromme. :-)
Logged

Sider: 1 ... 85 86 [87] 88 89 ... 171 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010