home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
10 Sep 2024, 22:18 Bubbles Challenges The real SAF Challenge
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
29 Jul 2024, 11:07 euthenasia Omklædning... Underlige ting
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23420
  0 Brugere, 478 Gæster Online.

Indlæg: 1132874 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: carinasantoro033
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Musik tråden
0 Brugere og 20 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 33 34 [35] 36 37 ... 171 Udprint
Forfatter Emne: Musik tråden  (Læst 431371 gange)
Chakana
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #510: 17 Jul 2010, 22:24 »

Alt hvad Swedish House Mafia rør ved bliver til guld, IMO. Hvis folk ikke kender dem, anbefaler jeg dem virkelig, hvis man kan lide house musik osv. Smiley
Deres nok mest populære sang er One, som er et fantastisk nummer Opstemt

Det er næsten blevet rutine for DJs at lave house, som ikke som sådan er 100% house. Men nærmere en form for house-pop, så som David Guetta, for nu at tage det bedste eksempel. Den danske duo Kenton Slash Demon, laver efter min mening rigtig house musik. Det er noget af det fedeste house der findes som jeg ser det. Specielt deres nummer 'Sun' er et mesterværk! 'Sun' ligger på deres første EP, som er en del af en EP-trilogi som de kalder for 'The Schwarzchild Solution'.

EDIT: Trilogien hedder 'The Schwarzchild Solution' og ikke 'Schwarzchild Trilogy'.
« Seneste Redigering: 17 Jul 2010, 22:38 af NicolasFelipe » Logged


Arsenal Football Club


MichaelHarlev
Gæst
 
Sv: Musik tråden
« Svar #511: 17 Jul 2010, 22:27 »

Logged

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #512: 18 Jul 2010, 01:25 »

Jeg vil råde alle til at se denne video, som er blevet kåret af Soundvenue som halvårets bedste video og det er da i sandhed den fedeste video jeg nogensinde har set. Det har taget dem 1½ måneds arbejde med mange video-takes. Men så lykkedes det dem endelig at lave videoen og det er alt arbejdet værd. Fantastisk!

Star Guitar er uden tvivl den bedste musikvideo til dato. Alt i videoen passer til rytmen i sangen. Så når der kommer et beat, så kommer der et træ osv.

http://www.youtube.com/v/CBgf2ZxIDZk&feature=PlayList&p=47C6DD36BD8B13E3&playnext_from=PL&index=0&playnext=1 - det har taget et stykke tid at sætte sådan en fætter samen, det  er der ingen tvivl om.
Logged

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Musik tråden
« Svar #513: 18 Jul 2010, 01:42 »

Star Guitar er uden tvivl den bedste musikvideo til dato. Alt i videoen passer til rytmen i sangen. Så når der kommer et beat, så kommer der et træ osv.

http://www.youtube.com/v/CBgf2ZxIDZk&feature=PlayList&p=47C6DD36BD8B13E3&playnext_from=PL&index=0&playnext=1 - det har taget et stykke tid at sætte sådan en fætter samen, det  er der ingen tvivl om.

Elsker den video, det er virkelig klasse. Mange synes den er kedelig, men jeg drømme mig væk i den.

For slet ikke at tale om nummeret, der bare er endnu et mesterværk fra The Chemical Brothers. De har sgu styr på deres kemikalier! Wink
Logged

Chakana
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #514: 18 Jul 2010, 01:44 »

Det er også en super fed video uden tvivl og selvfølgelig har den taget lang tid at lave, men mon ikke at den kan laves på en uges tid med en virkelig dygtig computer-dude bag skærmen? Jeg tror i hvert fald ikke den har taget længere tid end OK Go's video. Fandt ud af at de har prøvet at få det til at virko 60 gange OK Go, hvilket er ret så imponerende. Men dermed ikke sagt at Star Guitar videoen ikke er møgfed, for det er den!
Logged


Arsenal Football Club


MichaelHarlev
Gæst
 
Sv: Musik tråden
« Svar #515: 18 Jul 2010, 01:47 »

Den som NF linker til, er da langt mere kompliceret at lave. Ingen tvivl der. Skide fed video, btw.
Logged

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #516: 18 Jul 2010, 02:22 »

Der kommer sjældent noget godt ud af spank musik, men dette er dog lige efter min smag http://www.youtube.com/v/oa-lpvoDHv4 Polock - Nice To Meet You
« Seneste Redigering: 18 Jul 2010, 02:25 af Njaourinho » Logged

Chakana
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #517: 20 Jul 2010, 22:46 »

Så fik jeg lige fem nye plader på min fødselsdag, og det er jo bare kanon. Jeg vil høre dem igennem så meget som muligt, nu hvor der er ferie. Man skal jo bruge ferien fornuftigt og det mener jeg klart at man gør ved at høre musik!

Efterklang - Magic Chairs
Oasis - (What's The Story) Morning Glory?
Radiohead - OK Computer
Trentemøller - Into The Great Wide Yonder
Troels - Abrahamsen WHT

Jeg kommer muligvis med et par "anmeldelser" af pladerne, når jeg lige har dannet mig et overblik over de forskellige.
Logged


Arsenal Football Club


KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #518: 21 Jul 2010, 00:53 »

Rigtigt spændende skiver du har fået dig, Efterklang står meget højt på min musikalske "to do"-liste, da de skulle være eminente, men jeg endnu ikke rigtigt har fået lyttet til dem. Resten af pladerne er bare fede generelt.

Jeg har også været ude for at købe lidt ind til samlingen for nyligt, og det blev et til et par ikke helt nye skiver. Først og fremmest Moi Caprice's "All we fear is love - A Singles Collection". Moi Caprice er et ikke voldsomt kendt dansk band, der spiller indie rock/pop, jeg synes personligt de er rigtigt fede, især fordi de har nogen til tider kryptiske tekster, gerne med referencer til klassisk litteratur og lignende, samt en god portion selvironi. Deres mest kendte (og muligvis bedste) numre er nok To the lighthouse, My girl you blush, Wish you were her og The town and the city. Topfedt band.

Placebo kender de fleste her nok, et britisk band der laver alternativ rock. Jeg synes det er et skidefedt band, men har egentlig et lidt ambivalent forhold til deres sange. Halvdelen af deres numre har gode tekster, den anden halvdel elendige tekster, samtidig lyder halvdelen af deres numre fedt, mens den anden halvdel er lidt småkedelige, så en del af deres numre lyder superfedt, men har til gengæld tåkrummende tekster (ja Infra-red, det er dig jeg tænker på), eller har gode poetiske tekster, men er til gengæld kedelige. Mit personlige favoritnummer fra dem er faktisk et cover af en gammel Kate Bush sang, Running up that hill (Sangen findes i øvrigt i en om muligt endnu federe version, et mashup med originalen og Pet shop boys nummeret love comes quickly, lige her.) Derudover synes jeg det er svært at nævne favoritter fra dem, da der nærmere er 20 Placebonumre jeg synes er fede end 5 jeg synes er fantastiske, men skal et par vælges ud må det være Space Monkey, Post Blue, deres måske mest poppede nummer Every you every me og selvfølgelig Song to say goodbye
Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

Chakana
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #519: 21 Jul 2010, 01:32 »

Jeg blev godt nok også positivt overrasket over Efterklangs 'Magic Chairs' plade. Den er fortryllende. Intet mindre. Du skal se at få anskaffet dig den hurtigst muligt, det vil du 110% ikke fortryde! :-)

Fik også hørt Troels Abrahamsens 'WHT' og Trentemøllers 'Into The Great Wide Yonder' igennem. Det er virkelig klasse musik. Og at alle tre ovennævte kunstnere er danske, gør det bare endnu federe. Mere af den slags musik og mindre mainstream pis-pop. Tak.
Logged


Arsenal Football Club


Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #520: 21 Jul 2010, 03:07 »

Krook, også Spleen United og The William Blakes version af Running Up The Hill er et lyt værd. Ikke noget videre fortryllende, men synes det var lidt spændende. Optaget under - det iøvrigt - fantastiske DR Backstage. og hvor har Bjarke Niemann dog en fed stemme.

http://www.youtube.com/v/nkSIVtefQm0
« Seneste Redigering: 21 Jul 2010, 21:33 af Njaourinho » Logged

Chakana
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #521: 23 Jul 2010, 06:02 »

The Chemical Brothers - Further

Måske er det ikke alle der kender The Chemical Brothers, men uanset hvad så kender de fleste sange som 'Hey Boy Hey Girl' og 'Galvanize'. Den britiske duo har i juni udgivet en ny plade med titlen 'Further'. På den plade har de lagt en helt ny stil, som jeg selv er rigtig vild med. Jeg var ikke helt vild med deres gamle stil, hvis man ser bort fra at de har lavet nogle virkelig store hits. Deres nye stil er mere psykedelisk og mere "laid back". Der er kun ni sange på pladen, men alligevel løber pladen op i en længde på knap en time. Den koster kun 48 kr. i iTunes Store, så det kan varmt anbefales at købe pladen - specielt til den billige pris. Som jeg ser det, er 'Escape Velocity' pladens største nummer. Den er også med til at trække pladens varighed op på en time, efter som den sang alene varer knap 12 minutter.
Logged


Arsenal Football Club


Cactus
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Musik tråden
« Svar #522: 23 Jul 2010, 23:14 »

Higher and Higher- Jackie Wilson

Den sang kan man kun komme i godt humør af Thumbs Up
Logged

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Musik tråden
« Svar #523: 23 Jul 2010, 23:28 »

The Chemical Brothers - Further

Måske er det ikke alle der kender The Chemical Brothers, men uanset hvad så kender de fleste sange som 'Hey Boy Hey Girl' og 'Galvanize'. Den britiske duo har i juni udgivet en ny plade med titlen 'Further'. På den plade har de lagt en helt ny stil, som jeg selv er rigtig vild med. Jeg var ikke helt vild med deres gamle stil, hvis man ser bort fra at de har lavet nogle virkelig store hits. Deres nye stil er mere psykedelisk og mere "laid back". Der er kun ni sange på pladen, men alligevel løber pladen op i en længde på knap en time. Den koster kun 48 kr. i iTunes Store, så det kan varmt anbefales at købe pladen - specielt til den billige pris. Som jeg ser det, er 'Escape Velocity' pladens største nummer. Den er også med til at trække pladens varighed op på en time, efter som den sang alene varer knap 12 minutter.

Jeg er jo en hund efter break- og bigbeats, som Chemical Bros jo var med til at gøre stort(sammen med Fatboy Slim og The Prodigy bl.a.), så jeg er mest til deres gamle sange, men jeg regner helt klart også med at jeg skal have deres nye. Det er jo altid "sjovt" når kunstnere går i deres nye baner, og jeg har læst mig frem til at de på Further er begyndt at lave mere filmisk og atmosfærisk musik, som jeg i den grad er anderledes fra hårde bigbeats. Men det er jo også fedt, er jo generelt til meget elektronisk musik Thumbs Up
Logged

Chakana
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #524: 27 Jul 2010, 02:13 »

Broken Bells - Broken Bells

Hvis man er til indie rock, så er dette album noget man bare skal have. Jeg modtog pladen med posten efter en uges ventetid, og har allerede hørt det igennem to gange. Broken Bells er en duo, som indeholder The Shins' James Mercer og Danger Mouse fra bl.a. Gnarls Barkley, som blev dannet i 2009. I 2010 udkom så den selvbetitlede plade. Pladen starter med det bedste nummer 'The High Road'. Når en plade ligger så godt ud, kan der være fare for at blive skuffet. Men det skal jeg da love for at jeg ikke blev. 'Sailing To Nowhere' er efter 'The High Road', min personlige favorit på pladen. Den har fået gode anmeldelser mange steder fra. GAFFA har dog valgt at give den tre stjerner, hvilket jeg ikke forstår. Det gør en stor del af GAFFAs brugere tilsyneladende heller ikke hvis man læser kommentarerne. Super plade, som jeg helt klart kan anbefale hvis man kan lide indie rock i den mere rolige afdeling.

4/5
Logged


Arsenal Football Club


Sider: 1 ... 33 34 [35] 36 37 ... 171 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010