Jeg er også sikker på, vi har forskellig smag. Men for at mindes Duke Ellington: There are only two kinds of music: good music and the other kind.
Det er for at kunne høre musikken på dens egne præmisser, at jeg gerne vil høre, hvilke kvaliteter jeg skal lytte efter.
Det nytter IMO ikke noget, at jeg lytter til det, som er det en anden stilart.
Jeg synes ikke, halftimen fungerer i Lovato sangen. Lyder digitalt og svinger/groover ikke (modsat den første halftime i fifth harmony). Synes også hendes frasering er kedelig. Men som sagt, lyder det ok, bare ikke specielt interessant.
Jeg er stadig interesseret i, at høre hvad du godt kan lide eller dele af sangene, som du synes er fede.
Edit: og hvorfor sangerne har skrevet de pågældende sange.
Shit du er krævende
Alle de smarte ord du fyrer af i første del af dit indlæg, tænker jeg slet ikke over.
Jeg tænker ikke over andet end at jeg i mit hoved nyder musikken. Ment på den måde at jeg nærmest kan sidde og synge med på fuld styrke og virkelig nyde lyden og den måde det fanger mig på.
Hvad angår sangerens tanker omkring teksterne tænker jeg specielt på Demi Lovato.
For eksempel ved jeg at sangen "Nightingale" på hendes nye album handler om
Trenton Cole Bailey Stout.Trenton tog sit eget liv ved at hænge sig selv hjemme i familiens dagligstue som 13 eller 14 årig. Familien fandt ham hængende fra loftet.
For Demi Lovato var Trenton hendes bedste ven og for hende var det et kæmpe slag at miste ham dengang.
Trenton tog sit eget liv på grund af mobning. Noget som Demi Lovato også har været udsat for.
Jeg kunne fortælle dig om mange flere af hendes sange og hvad hendes ide er med dem, men det tror jeg ikke du er interesseret i. Men det er ting som det der, der for mig gør musik ekstra ordinært. Specielt hende. Hun fortæller meget om hvorfor og hvad hendes tanker er med sange. Og tankerne bag Nightingale er virkeligt smukke imo.
Og sådan har jeg det også med mange af mine andre sangerinder. Hvis de ikke selv kommer med en forklaring på hvorfor sangen er skevet, laver jeg den selv. Så tænker jeg selv over teksten og får noget ud af den. Pop musik er for mig noget som fortæller en kort historie om noget.
Jeg er meget sart hvad angår musik. Og jeg hader mig selv for det. Jeg vil gerne kunne li nogle andre genrer, men det kan jeg ikke. Jeg kan lytte til en pop sang igen og igen og nyde den fordi den er catchy, og samtidig kan jeg få en historie ud af den.
Fifth Harmony er rimelig nye og hvad dem angår, nyder jeg blot at de har en smule succes.
Bare lige for hurtigt at fortælle lidt hvordan jeg selv laver en historie ud fra en popsang, kan jeg godt bruge deres sang som eksempel.
Deres sang "Miss Movin On" handler om en pige som har været i et forhold, som hun er kommet ud af igen.
Hun vil starte fra start igen. Hun er færdig med at være ked af det som er sket i forholdet og er klar til at komme videre. hun vil aldrig være den pige igen som hun var før. Hun har altså lært noget af det her forhold. Og derfor kan du altså kalde hende "Miss Movin On"
Så nemt kan det gøres. Og det er det som gør musik god for mig.
Altså samtidigt med at jeg syntes sangen er catchy, så får jeg noget ud af historien i sangen.
Jeg håber du forstår hvad jeg mener