home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
12 Maj 2025, 10:08 g00n Blogs Minimalistic 2020
10 Maj 2025, 20:54 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
26 Apr 2025, 20:24 Beckham23 Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23569
  0 Brugere, 654 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Lavilldrymn
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Jeres taktiske erfaringer?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 21 Udprint
Forfatter Emne: Jeres taktiske erfaringer?  (Læst 63049 gange)
ElGuapo
Landsholdsspiller

Sv: Jeres taktiske erfaringer?
« Svar #165: 14 Nov 2006, 21:36 »

Jeg har heller ikke haft længerevarende succes med nogen taktik endnu. Har da formået at vinde et par mesterskabet med ikke-top-klubber, men de har aldrig holdt i længden.

Det er irriterende: I demoen virkede min gamle 4-4-2 taktik fra FM06, men den virker ikke i selve spillet.

De personlige indstillinger kommer ikke med, når man bruger en 06 taktik i 07. Dem er man nød til at taste ind igen:-)

Bademesteren
Manager

« Svar #166: 15 Nov 2006, 09:09 »

De personlige indstillinger kommer ikke med, når man bruger en 06 taktik i 07. Dem er man nød til at taste ind igen:-)

Det har jeg også fået fortalt, men alligevel er de personlige indstillinger med i mit 07...  Opstemt

Dalle75
Førsteholdsspiller

« Svar #167: 15 Nov 2006, 15:02 »

Er der slet ikke nogen der tør at spille med kun 3 forsvarer? Det har jeg gjort de sidste mange år og har da vundet en del.
Jeg kører med 3 centrale forsvarer( som er rimeligt hurtige), 2 DM, 2 fløje med lange pile fremad, 1 offensiv midt og 2 angribere på toppen. Spiller den med Valencia i øjeblikket med.....hmmm....beg rænset succes.Efter 10 kampe i ligaen har jeg 4 vundne, 2 uafgjorte og 4 tabte. Målscoren lyder på 12-8. Jeg har været så uheldig at have både Villa & Cañizares ude med skader i lang tid.

Men lad nu høre fra jer I som tør spille med 3 forsvarer istedet for 4  Thumbs Up

At diskutere med en kvinde er som at læse en avis i stormvejr

Aery
Gæst

« Svar #168: 15 Nov 2006, 15:15 »

I Spiler 4-1-3-2 eller 4-3-3
FM e bæst!

cube
Manager

« Svar #169: 15 Nov 2006, 15:30 »

Hvordan gør i med den bagerste kæde? Har de meget i afskærming? Mandsopdækning? Mentalitet? Kreativitet? Smiley

OG: Hvis man spiller med korte afleveringer, kan det så betale sig at man spiller hurtigt spil?

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

SirToby
Manager

« Svar #170: 15 Nov 2006, 15:43 »

Hvordan gør i med den bagerste kæde? Har de meget i afskærming? Mandsopdækning? Mentalitet? Kreativitet? Smiley

OG: Hvis man spiller med korte afleveringer, kan det så betale sig at man spiller hurtigt spil?

Synes ikke det fungere helt godt med meget afskærmning til begge centerforsvar, så derfor prøver jeg pt med noget afskærmning til én af dem, mens den anden fungere som backup. De har begge tæt opdækning. Mentaliten står 2/3, da de skal stå langt tilbage på banen, kreativet ligeledes for at de ikke roder sig ud i noget. Backspillerne er også rimelig defensive, kreativitet i midten.

Det kan vel godt betale sig at spille hurtigt med kort afleveringer, hvis det er nogle dygtige spillere, man råder over. Man skal selvfølgelig også huske, ikke at stille spillernes metalitet for langt fra hinanden, da de så ikke kan finde hinanden med de korte afleveringer, da de står langt fra hinanden.

Drillo
Gæst

« Svar #171: 15 Nov 2006, 16:02 »

Hold Opstilling:
http://img293.imageshack.us/img293/6250/holdopstillingrx9.png

Holdindstruktion:
http://img293.imageshack.us/img293/9439/holdindstruktionerne4.png
Det eneste jeg ændre er Markering fra Man marking til zone marking engang imellem.

Liga stilling:
http://img487.imageshack.us/img487/8030/ligastillingti9.png

Bademesteren
Manager

« Svar #172: 15 Nov 2006, 16:15 »

Hold Opstilling:
http://img293.imageshack.us/img293/6250/holdopstillingrx9.png

Holdindstruktion:
http://img293.imageshack.us/img293/9439/holdindstruktionerne4.png
Det eneste jeg ændre er Markering fra Man marking til zone marking engang imellem.

Liga stilling:
http://img487.imageshack.us/img487/8030/ligastillingti9.png

Gode resultater må man sige.

Du har jo max i closing down/afskærmning, hvilket betyder at dine spillere prøver at lukke ned på alt og derfor er mere i fare for, at blive revet for langt fra hinanden.
Men det virker jo for dig, så hvad kan man sige til det.  Opstemt

Drillo
Gæst

« Svar #173: 15 Nov 2006, 16:32 »

Ja jeg syntes at det virker til hvis ikke top karakter så næsten.

ElGuapo
Landsholdsspiller

« Svar #174: 15 Nov 2006, 16:37 »

Cube

Korte afleveringer fungerer bedst med et lavere tempo. Men har du en bunke spillere med høj arbejdsstyrke og nogen kreativitet, samt gode førsteberøringer, så kan du måske sætte tempoet op.
Mandsopdækning ved dødbolde ellers zone.
Tæt markering/skræme af kommer mere an på spillerens personlige færdigheder(og modstanderens). Har DC gode evner i placeringsevne og markering, så bruger jeg tæt markering; ellers skræme af. Midtbane/angreb skærmer altid af. Angreb mest.
Lav kreativitet hos DC. Ellers går det galt;)

Iøvrigt bruger jeg endnu mere tid i FM 07 på at scoute modstanderen end jeg gjorde i 06. Jeg synes AI`n(modstnderens manager) er blevet bedre til at spotte svagheder i ens taktik, og til at udnytte sine egne forcer bedre. Og det klager jeg ikke over:-) Under kampene ændre jeg ofte på indstillingerne, men meget sjældent grundformationen, som er 4-4-2. T.eks. kan min ene back(del Horno) blive fanget ude af position den ene gang efter den anden, fordi han gerne vil fremad, og løsningen på det er, at han kun sjældent skal rykke fremad, og hans mentalitet sænkes også en smule.
Hvis jeg scouter, at modstanderne har nogle store forsvarer, der er gode i luften, men langsomme, gør jeg ofte det, at jeg lader angriberne rykke fremad, og prøver med et mere dirkete spil, evt. med target mand i fødderne.

Jeg tror ikke på, at man kan lave en taktik, der uden reglmæssige ændringer eller tilpasninger, kan vinde kamp efter kamp for en. Måske første sæson undtaget. AI`n i FM 07 er blevet mere kompleks, og tak for det:-)

morten81
Reserveholdsspiller

« Svar #175: 15 Nov 2006, 17:02 »

Kom så med de ss...  Grin

Jeg forsøger i øjeblikket at bygge 4 taktikker op til samme hold.

Disse taktikker skal bruges alt afhængigt af modstanderen og kampens udvikling.

Af hver taktik har jeg lavet en hjemme og en udebaneudgave, så hvis projektet lykkedes, vil min taktikpakke indeholder 8 taktikker ialt.

Har lige smadret United 4-1 i Charity Shield. Godt nok med Chelsea, men lad os nu se om ikke taktikkerne virker med andre hold også.

Er din tanke det, at du vil variere med alle dine taktikker til det samme hold alt efter hvem du møder? Bliver dine spillere ikke mere confusius?

ElGuapo
Landsholdsspiller

« Svar #176: 15 Nov 2006, 17:20 »

Er din tanke det, at du vil variere med alle dine taktikker til det samme hold alt efter hvem du møder? Bliver dine spillere ikke mere confusius?

Ikke nødvendigvis. Ens assistenttræner kan fortælle ens, hvor stor ens spilleres forståelse for hinanden er. Jo større jo bedre. Er den stor kan man måske nok ændre taktik ofte, uden at ændre grundformationen for meget, uden at det gør spillerne forvirret.
Jeg har en hjemme- og en udetaktik, med samme grundformation, men de er meget forskellige i indstillingerne, og det giver ikke problemer.

Bademesteren
Manager

« Svar #177: 15 Nov 2006, 18:15 »

Ja, simpelthen have en taktik til ethvert formål...

Chriz
Førsteholdsspiller

« Svar #178: 15 Nov 2006, 19:17 »

Nogle som har taktiske erfaringer fra hollandsk fodbold ??

ElGuapo
Landsholdsspiller

« Svar #179: 15 Nov 2006, 19:29 »

Nogle som har taktiske erfaringer fra hollandsk fodbold ??

3-4-3 el. 4-3-3;-)

Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 21 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010