PSV får da mine nerver helt ud på ydersiden af tøjet.. Er du helt vimmer, der er op- og nedture! Jeg havde et par opgaver meget tidligt i min PSV-karriere, og den første var at rydde op efter Dick Advocaat, som havde lavet nogle håbløse transfers i de tidligere sæsoner! Men der er blevet sorteret lidt ud, og hentet nye ansigter til, og her ved transferafslutninge
n er følgende sket:
Ind:Dick´s transfers:Darko Tasevski (Fri)
Spiller for reserverne, og jeg prøver at få ham solgtRobert Schilder (3,1 Mio. €)
Udlejet i Almeria, med henblik på at blive solgtLaglais Kouassi (2,0 Mio €)
Udlejet i inter, med henblik på at blive solgtLadislav Krejci (4,6 Mio €)
Back-up på kanterne. Er dog ikke med i 18-mands truppen.Maxi Pereira (4,6 Mio €)
Bruges i Start-11´erenMaura Cejas (Fri)
Spiller for reserverne, og jeg prøver at få ham solgtGuillermo Ochoa (Fri)
Veksler med en anden keeper som pladsen i start-11´erenAdrian Gabbarini (Fri)
Udlejet i Fiorentina, med henblik på at blive solgtBalle´s transfers:Jonathan Dos Santos (1,5 Mio. € - Barca)
Reserve på midtbanen. Med som udskifterAdrian (9,25 Mio. € - Man U.)
Start-11´eren enten som kant eller angriberGäel Kakuta (1,4 Mio. € - Chelsea)
Reserve som offensiv midtbane. Med på bænkenEtzaz Hussain (3,5 Mio € - Deportivo)
Reserve som offensiv midtbane. Har ikke slået til, og kæmper for en bænkpladsSom I kan se er det kun 2/3 af Dick´s transfers jeg kan bruge, mens resten næsten er på vej ud igen! Dog er jeg meget godt tilfreds med mine transfers, hvor også Javi Garcia, Gregory van der Weil, Belhanda, Arteta og Senad Lulic har været meget tæt på klubben. Har stadig et overskud, som jeg i de døende minutter prøver at få sendt efter Fernando Tissione (Sampdoria). Mange spillere er også gået ud, og jeg vil spare jer for den helt lange liste, og bare nævne lidt:
UdDick´s:Mark van Bommel (Stoppet)
Wilfred Bouma (Stoppet)
Orlando Engelaar (Stoppet)
Ola Toivonen (Fri)
Ham kunne jeg godt have brugt!Balle´s:Abdel Tamata (1,1 Mio. €) NEC
Marcel Ritzmaier (Lejet) Karlsruhe - Med henblik på at blive solgt
Robin Ruiter (1,4 Mio €) Almeria
Robert Schilder (lejet) Almeria - Med henblik på at blive solgt
Timothy Dejrick (3,8 Mio €) Inter
Laglais Kouass (Lejet) Inter - Med henblik på at blive solgt
Jeremain Lens (4,2 Mio. €) Gladbach
Adrian Gabbarini (Lejet) Fiorentina - Med henblik på at blive solgt
Vladimir Darida (5,5 Mio. €) SLB
Madson (Lejet) Almeria - Med henblik på at blive solgt
Som I nok har spottet har rigtigt mange forladt klubben, men jeg synes egentlig jeg er kommet forstærket ud af transferperioden. Truppe var way-to-bred, og selvom alle disse har forladt klubben, har jeg stadig 5 spillere uden for 18-mandstruppen af ganske god kvalitet. Udover de penge jeg har fået af salg, betaler alle lejerne og så penge hver måned + 100 % af spillernes lønninger! Alligevel har jeg desværre haft problemer med at lokke de helt store spillere til, men den tager vi næste år!
Jeg spiller samme opstilling som i OB - altså en 4-2-3-1, med brede kanter. Stærkeste opstilling er noget alla:
-Ochoa-
-Pereira-Marcelo-Zanka-Pieters-
-Yttegaard-Strootman-
-Adrian-Mertens-Wijnaldum-
-Matavz-
Evt. erstatninger ser således ud:
-Tyton-
-Manolev-Suently Alberto-Ingen-Willems-
-Dos Santos-Biton-
-Narsingh-Hussain-Kakuta(Krejci)-
-Bakkali-
Første spilmæssige opgave var Super Cuppen, hvor jeg startede med spillere der kendte hinanden, og altså ingen af mine nye indkøb. Narsingh tog dog en skade efter 8 min. og så var der hurtig debut til Adrian! Han takkede, og spillede i det 60. minut Wijnaldum fri, som sikkert scorede kampens eneste mål, og jeg kunne tage min første titel i PSV.
Herefter galt det Eresdivisionen, hvor jeg lidt overraskende startede ud med et 2-0 nederlag til Feyenord. Jeg kom dog tilbage mod Groningen med en 4-1 sejr, efter at have sat målmand, angriber og to offensive midtbaner af. Adrian takkede for tilliden med to assists, mens Merens og Bakkali hver lavede ét mål. Herefter slog jeg FC Emmen med 1-0 takket være Adrian, som er kommet super fra start! Jeg havde hele 31 flere skud end modstanderen, men det blev ved 1-0. Heracles blev mellem Europa Cup kampene slået 2-0 på mål af nyindkøbte Adrian og Kakuta. Men Europa Cup kampene var nok det sjoveste!
Jeg trak i sidste kval-runde Metalurg, som jeg var klar favorit imod. Strootman har karantæne og Dos Santos får debut fra start. Og det starter som det skal. Adrian banker os i front efter 5 min. Men så tager Wijnaldum to advarsler i løbet af 12 minutter, og bliver smidt ud i det 42. minut og 2 hurtige scoringer gør så at jeg er bagud i pausen. Fair nok, tænker jeg. 1-2 kan helt sikkert redes på udebane, men i overtiden flugter Metalurg sig på 3-1, og jeg er i dyb krise. Bestyrelsen regner med jeg går videre fra gruppespillet, og nu skulle jeg pludselig vinde 3-0 på udebane, for bare at nå gruppespillet.
Men men men; På mirakuløs vis, får jeg det vendt. Med Adrian og Kakuta i topform efter 2-0 sejren mod Heracles mellem kampene, starter de inde på kanterne med Matavz på toppen og Mertens lige bag sig. 6 minutter inde i kampen brager Mertens mig i front fra 25 meters afstand. Matavz følger trop med et hovedstød efter et kvarter, og pludselig tror jeg på det! Mertens eksekverer sikkert et straffespark efter 40 minutter og pludselig ligger jeg til at gå videre, og da Matavz sender mig på 4-0, går jeg helt i ekstase! 43 minutter var alt jeg skulle bruge, og jeg går på mærkelig vis videre i Europa Leauge, 5-3. Jeg har så trukket Sparta Moskva, Hapoel Tel Aviv og Zillina, hvilket burde sende mig videre, enten som 1´er eller 2´er alt efter Mosvka-kampene!
More to come!
OPDATERING:Jeg nåede på transfervinduets sidste timer at hente Fernando Tissone, Simon Thomsen (Fra Danmark - 17 år med fire stjerner i fremtid) og Paco (Brasilianer - med 4,5 stjerne i fremtid)