home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  1 Bruger, 267 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  | 41 | Stenbroens drenge - Goes North II [Game Over]
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: | 41 | Stenbroens drenge - Goes North II [Game Over]  (Læst 78100 gange)
Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: | 9 | Stenbroens drenge
« Svar #45: 12 Jan 2013, 23:03 »

Rigtig flot blog, som har en dejlig realisme omkring sig, og det ved du jo at jeg godt kan lide og sætter stor pris på. Desuden skriver du rigtig godt, og bloggen er ligeledes sat flot op - Så alt er jo som det skal være..

Desuden tillykke med Europa League, og dejligt at FCM også kunne kvalificere sig - I øvrigt fedt du giver et overblik over de andre danske hold og deres ageren i de europæiske turneringer - Bliv bare ved med det. Men gruppen ser ganske fornuftig ud, og du bør have fine muligheder for at kvalificere dig videre.

Keep it up..   Wink
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: | 9 | Stenbroens drenge
« Svar #46: 19 Jan 2013, 09:12 »

Som Celtic fansene synger - I just can't get enough..!


Savner en update Hcan..   Wink
Logged

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
| 10 | Stenbroens drenge
« Svar #47: 19 Jan 2013, 19:17 »



10 Transfervinduet

I det forløbne transfervindue havde jeg to pladser jeg gerne ville have forstærkninger til, og det var min venstre back der skulle suppleres med en konkurrent til Bengtsson. Derudover ville jeg gerne have en central midtbanespiller til at styrke bredden på midtbanen, især i en skadesituation, som jeg har det i starten af denne sæson.

Ud
Johan Wiland til Chelsea – 7,25 mio. kr.
Søren Frederiksen til Aalesund – 1,00 mio. kr.
Christoffer Remmer til Viborg FF - Leje

Ind
Mads Albæk fra FC Midtjylland – 8,25 mio. kr.
Oscar Lewicki fra Häcken – 6,5 mio. kr.

Med disse handler fik jeg desværre kun forstærket mig på midtbanen, men så er de næste 4-5 sæsoners midtbane duo også på plads. I næste transfer vindue må jeg så få hentet en direkte konkurrent til Bengtsson. På salgssiden var jeg lidt overrasket over hvem der var interesset i at hente Wiland. Både United og Chelsea var interesseret og i sidste ende var det London klubben, som trak mest i Wiland. Udover salget af Wiland lykkedes det mig at få afsat Søren Frederiksen og det var heldigt nok til en udenlandsk klub, mens jeg fik lejet Christoffer Remmer ud, så han kan få lidt erfaring. Desværre blev Lars Jakobsen skadet kort efter og jeg havde ikke fået indarbejdet en klausul om at han kan hentes hjem igen.

Rekordhandler
Største handler i Danmark
Nicklas Helenius fra AaB til AS Saint-Etienne – 16 mio. kr.
Izunna Uzochukwu fra FC Midtjylland til Granada – 14 mio. kr.
Sylvester Igboun fra FC Midtjylland til PSV – 13 mio. kr.
Jores Okore fra FC Nordsjælland til Cagliari – 12 mio. kr.
Lasse Nielsen fra AaB til Celtic – 10 mio. kr.

Største handler i Verden
Stevan Jovetic fra Fiorentina til Chelsea – 177 mio. kr.
Leighton Baines fra Everton til Manchester C – 175 mio. kr.
Pierre-Emerick Aubameyang fra AS Saint-Etienne til Arsenal – 175 mio. kr.
Sandro fra Tottenham til Manchester C – 170 mio. kr.
Pablo Armero fra Udinese til Arsenal – 150 mio. kr.

Opsummering på reglen om bud på maks 125% af værdi.
En af mine regler var at jeg kun måtte købe spillerne til maks 125% af deres værdi, men det har, som nogle forudså, været en umulig regel at arbejde med. Jeg har lavet lidt små analyser løbende og 0
Alexander Søderlund blev solgt for 15 mio., men havde en værdi på 4, 5 mio.
Jonas Svensson, Rosenborg blev solgt for 8 mio., men havde en værdi på 4,25 mio.
May Mahlangu, Helsingborg blev solgt for 9,5 mio., men havde en værdi på 4,25 mio.
Joakim Lindner, IFK  er solgt for 850K, men havde en værdi på 500.000 kr.
Jeg fik endvidere tilbudt Jores Okore, med en forventning om at han kunne hentes for 12 mio., trods en værdi på 7,5, hvilket var et godt tilbud, som jeg var lidt ked af jeg ikke kunne udnytte, da jeg ikke havde flere penge til indkøb. Han blev efterfølgende solgt for samme beløb til Cagliari. På baggrund af denne analyse har jeg valgt at fjerne kravet om at jeg maks må give 125% af spillerens værdi, og i stedet skal jeg ikke lave urealistisk bud. (Hvilket er en mere subjektiv vurdering)
« Seneste Redigering: 24 Jan 2013, 23:36 af Hcan » Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

bobbefar
Gæst
 
Sv: | 10 | Stenbroens drenge
« Svar #48: 19 Jan 2013, 20:35 »

Rigtig fed blog!
Og sjovt nok, jeg solgte også Wiland til Chelsea for præcis samme beløb Tunge
Logged

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: | 9 | Stenbroens drenge
« Svar #49: 19 Jan 2013, 21:50 »

Som Celtic fansene synger - I just can't get enough..!


Savner en update Hcan..   Wink

Beklager der gik lidt lang tid siden sidst, men en lang arbejdsuge (64 timer) satte sin begrænsning Peace

Rigtig fed blog!
Og sjovt nok, jeg solgte også Wiland til Chelsea for præcis samme beløb Tunge

Utroligt nok at de er interesseret i ham - men da jeg er godt tilfreds med Kim C, så syntes jeg det var godt valg.
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: | 10 | Stenbroens drenge
« Svar #50: 20 Jan 2013, 20:30 »

Det er vel ikke så urealistisk med Wiland til Chelsea..? Der er vel ingen tvivl om at han er tiltænkt en rolle som backup, og det mener jeg nu trods alt at han godt kan leve op til. Han er i mine øjne (irl) en fremragende målmand, der sagtens kunne begå sig på et højere plan end Superligaen. En bund/midterklub i Premier League/Bundesligaen kan han i mine øjne sagtens håndtere, og dermed kan han også klare en backup rolle i Chelsea..

Men lækker med endnu en update  Thumbs Up
Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: | 10 | Stenbroens drenge
« Svar #51: 20 Jan 2013, 21:04 »

Glimrende update! Glæder mig dog til at se, hvordan det går. Kunne det være du efter sæsonen kunne lokkes til at smide en lille update på, om Wiland har spillet for Chelsea? Og i såfald hvor meget og hvordan det er gået?

Fast læser!
Logged


Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: | 10 | Stenbroens drenge
« Svar #52: 20 Jan 2013, 22:07 »

Glimrende update! Glæder mig dog til at se, hvordan det går. Kunne det være du efter sæsonen kunne lokkes til at smide en lille update på, om Wiland har spillet for Chelsea? Og i såfald hvor meget og hvordan det er gået?

Fast læser!

Da jeg selvfølgelig er væsentlig længere fremme, kan du allerede nu få den update. Johan spillede faktisk hele 16 kampe, hvor han tilsammen lod 12 mål gå ind og havde hele 7 clean sheets, med en gennemsnitskarakter på 7.20.

Alle hans kampe faldt i en periode fra 29. Januar, hvor Cech blev skadet i en kamp mod Manchester United, frem til FA Cup semifinalen den 14. april mod Arsenal, som Chelsea vandt efter straffesparks konkurrence. Han var også Chelsea's keeper i Champions League ottendelsfinalerne mod AC Milan, hvor Chelsea desværre røg ud med samlet 2:1 til AC Milan. I hans 16 kampe fik han 9 sejre, 5 uafgjorte og 2 nederlag.

Det er vel ikke så urealistisk med Wiland til Chelsea..? Der er vel ingen tvivl om at han er tiltænkt en rolle som backup, og det mener jeg nu trods alt at han godt kan leve op til. Han er i mine øjne (irl) en fremragende målmand, der sagtens kunne begå sig på et højere plan end Superligaen. En bund/midterklub i Premier League/Bundesligaen kan han i mine øjne sagtens håndtere, og dermed kan han også klare en backup rolle i Chelsea..

Når du stiller det sådan op, er jeg jo egentlig ganske enig. Men blev alligevel lidt overrasket over indkøbet fra Chelsea's side.

Og tak Smiley
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

ronnie_1989
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: | 10 | Stenbroens drenge
« Svar #53: 22 Jan 2013, 17:31 »




[color=Black]Opsummering på reglen om bud på maks 125% af værdi.

En af mine regler var at jeg kun måtte købe spillerne til maks 125% af deres værdi, men det har, som nogle forudså, været en umulig regel at arbejde med. Jeg har lavet lidt små analyser løbende og 0
Alexander Søderlund blev solgt for 15 mio., men havde en værdi på 4, 5 mio.
Jonas Svensson, Rosenborg blev solgt for 8 mio., men havde en værdi på 4,25 mio.
May Mahlangu, Helsingborg blev solgt for 9,5 mio., men havde en værdi på 4,25 mio.
Joakim Lindner, IFK  er solgt for 850K, men havde en værdi på 500.000 kr.
Jeg fik endvidere tilbudt Jores Okore, med en forventning om at han kunne hentes for 12 mio., trods en værdi på 7,5, hvilket var et godt tilbud, som jeg var lidt ked af jeg ikke kunne udnytte, da jeg ikke havde flere penge til indkøb. Han blev efterfølgende solgt for samme beløb til Cagliari. På baggrund af denne analyse har jeg valgt at fjerne kravet om at jeg maks må give 125% af spillerens værdi, og i stedet skal jeg ikke lave urealistisk bud. (Hvilket er en mere subjektiv vurdering)
[/size]

Det er virkelig ærveligt at du vælger at fjerne reglen om at du max må byde 125% af spillerens værdi da jeg synes det er et rigtig spændende projekt du har har gang i, jeg læser udelukkende denne blog for reglernes skyld, så jeg vil foreslår at den inten hæver %'erne eller måske lave nogle maximum beløb på nogle klausuler f.eks 1mio for 10landskampe eller 1,5 for 15ligamål istedet for at forholde dig til hvad du selv mener er et urealistisk/realistisk bud da jeg tror at du ødelægger ideén med denne ellers så spændende transferpolitik. Smiley
Logged

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: | 10 | Stenbroens drenge
« Svar #54: 23 Jan 2013, 00:08 »

Det er virkelig ærveligt at du vælger at fjerne reglen om at du max må byde 125% af spillerens værdi da jeg synes det er et rigtig spændende projekt du har har gang i, jeg læser udelukkende denne blog for reglernes skyld, så jeg vil foreslår at den inten hæver %'erne eller måske lave nogle maximum beløb på nogle klausuler f.eks 1mio for 10landskampe eller 1,5 for 15ligamål istedet for at forholde dig til hvad du selv mener er et urealistisk/realistisk bud da jeg tror at du ødelægger ideén med denne ellers så spændende transferpolitik. Smiley

Jeg er ganske enig med dig! Men....

Det er simpelthen umuligt at få det til at fungere, fordi man ikke kan købe spillere med tilstrækkelig kvalitet så. For køber man dem med høje værdier, så har man ikke mulighed for at hente tilstrækkeligt med spillere. Køber man de billige spillere, så er 200% bare ikke tilstrækkeligt, hvis de skal have kvalitet nok til med tiden at gå ind på førsteholdet.

Så desværre er det nødvendt Skuffet
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
| 11 | Stenbroens drenge
« Svar #55: 24 Jan 2013, 23:42 »



11 ”Vi spiller skide godt”

(NB! - I parentes placering efter 11 kampe)

I 1990’erne var det en ofte brugt sang i Parken, når fansene af FC København igen-igen så en ussel omgang fodbold på plænen. Det var disse nostalgiske og lettere støvede ord der gjaldede ud over Farum Park i 11. runde af Superligaen. Ironien var ikke til at overse, men om det var det som gjorde at forårets største sejr kom i hus, vides ikke. Det kan dog være dejligt, hvis det var vendepunktet.

For at starte helt fra sæsonstarten, så dummede jeg mig allerede som træner i den første kamp, da vi tog imod Esbjerg fB (4.) i Parken. Debutanten Andreas Cornelius havde nemlig scoret 2 gange og jeg havde de første 3 point på kontoen troede jeg, så med 30-35 minutter igen skiftede jeg ud for at spare spillere i den hårde opstart. Det skulle jeg ikke have gjort, for selvom Tobias Christensen (M C) fra U21-holdet havde en god kamp, så var han ikke klar til Superligaen endnu på sådan en vital plads! Udeholdet scorede 2 gange og sæsonens første 2 point var smidt væk…. DUMT!

Efterfølgende fulgte en periode, hvor jeg forsøgte at finde min opstilling, men med skader til Lars Jacobsen, Mads Albæk, Nicolai Jørgensen og Andreas Cornelius, gik jeg en svær periode i møde. Den startede med et nederlag til AGF (11.), og dernæst en heldig sejr på 1:0 over Randers (6.) og derefter et 0:1 nederlag til SønderjyskE (12.). Det er helt sikkert at jeg havde forventet mindst 10 point efter de første 4 kampe, men i stedet stod jeg med 4. Det bliver vist et langt forår. Det skal også sige at jeg ind imellem  på dette tidspunkt kun havde vundet 1 ud af 6 kampe og var slået ud af Champions League.

Det interessante ved starten har været at jeg har skabt masser af chancer, for i de 4 første superliga kampe havde jeg skabt 51 chancer (20 på mål) og kun har scoret 3 mål. Det er stor ineffektivitet og over den næste tid var det her der skulle forbedres. Jeg åndede lettet op, da jeg i 5. runde på udebane slog OB (3.) med 2:0, men så slog de ineffektive spillere til igen og de efterfølgende resultater var 0-0 med Silkeborg (7.), 0:3 nederlag til Brøndby (9.) og 0:1 nederlag til AaB (1.).

Jeg begyndte efterhånden at frygte for mit job. Risikoen for at blive fyret blev så ikke mindre af at jeg efterfølgende spillede 0:0 med AC Horsens (5.) og tabte 0:1 til FC Midtylland (2.). Hvis man kigger på resultaterne er det jo ikke mange mål jeg har ladet gå ind, da jeg har holdt modstanderne fra at score i 4 kampe og samlet set kun har ladet 9 mål gå ind, hvilket faktisk er det 3 bedste i rækken. Men når holdet kun har scoret 5 mål på 10 kampe, så er det tydeligt at se det er ineffektiviteten er grunden til den lave placering. I den 11. kamp var der igen oprejsning til holdet, da FC Nordsjælland (8.) måtte se sig slået 3:0 på egen bane, da FC København endelig var effektive og scorede hele 3 gange i en kamp.

FC København statistik
Topscore: Andras Cornelis, Claudemir & Michael Jakobsen - 2 mål
Flest Assist: Martin Vingaard – 3 oplæg
MOM: Kim Christensen, Martin Vingaard & Michael Jakobsen – 2 stk.
Gns. Bedømmelse: Michael Jakobsen (15 kampe) – 7.18

Superliga statistik
Topscore: Jesper Lange, Esbjerg & Rilwan Hassan, FC Midtjylland – 6 mål
Flest Assist: Espen Ruud, OB – 5 oplæg
MOM: Hans Henrik Andreasen, OB & Rilwan Hassan, FC Midtjylland – 3 stk.
Gns. Bedømmelse: Hans Henrik Andreasen, OB (13 kampe, 2 som indskifter) – 7.73

Med placeringen som nr. 10 var der kun ca. 7 mio. kr. til FC København, da TV pengene skulle uddeles 1. oktober. Det er selvfølgelig skuffende og det er helt sikkert med til at transferbudgettet ikke øges. Et andet sted, hvor jeg ikke får kan hente flere indtægter er pokalturneringen. På en KÆMPE fejl af Kim Christensen scorede AGF det enlige mål i deres 1:0 sejr over FC København på Århus stadion. Eftersom ledelsen forventede at vi kunne vinde turneringen, så kan det jo kun være ekstra søm i den kiste, som på et tidspunkt vil begrave mig som manager i FC København, hvis ineffektiviteten blandt mine angribere fortsætter.

Mål frem til vinterpausen
Kampen den 9. december mod FC Midtjylland er den 9. og sidste superligakamp, som jeg har fra 1. oktober og frem til vinterpausen. Det må forventes at jeg til og med den kamp kan opnå mindst 6 sejre, 1 uafgjorte og 2 nederlag, hvilket jeg vil sige er et godkendt resultatet over de næste 9 runder. Det vil svare til 19 point af 27 mulige og svare til det som 2. – og 3. pladsen har fået på de første 11 kampe. AaB er 6 point foran i toppen og 13 point foran mit hold, hvilket bliver rigtig svært at indhente.
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Legenden
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: | 11 | Stenbroens drenge
« Svar #56: 24 Jan 2013, 23:45 »

HCAN RAUS!

Det er ikke acceptabelt. Pas nu på, at CV ikke tager din plads. crazy
Logged

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: | 11 | Stenbroens drenge
« Svar #57: 24 Jan 2013, 23:58 »

......!

Det er vidst alt der behøves siges....

Ej, det selvfølgelig lovende af defensiven er god, men hold da op angriberne skuffede. Forventede det lidt af Santin som vi snakkede om tidligere, men er ikke godt ingen har taget over :/

Håber du får rettet op på skuden. For forsvaret virker til at være stabilt!
Logged


Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: | 11 | Stenbroens drenge
« Svar #58: 25 Jan 2013, 15:25 »

Du lever da ikke helt op til at din blog/spil skal være realistisk, men så længe at det er FCK som du er ved at køre i sænk, så passer det mig glimrende..   Tunge

Men man må sige at det har været en hård start for dig, og i sådan en klub så forstår jeg godt at du er begyndt at blive nervøs for en fyreseddel, men mon ikke at du nok skal få skuden vendt - Det både jeg håber og tror for dig.

Hvilken formation har egentlig været den mest anvendte, og kan du evt. smide et SS af den igen? Ligeledes, hvor stort et kendskab har din trup opnået af alle tre taktikker..?
Logged

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: | 11 | Stenbroens drenge
« Svar #59: 25 Jan 2013, 17:24 »

Haha - Realismen er der jo nok, eftersom ingen uddannelse har, aldrig har spillet på højt niveau, og kun har viden gennem mine 20 år som ungdomsår. Så skal jeg da være heldig hvis jeg havde evnerne til at styre et tophold i Danmark.

Jeg er desværre et godt stykke længere fremme i spillet, end med updates, så du kan kun få en oversigt over hvordan det er nu.



Jeg syntes ikke jeg havde den store succes med forskellige taktikker, så jeg valgte at fokusere meget på en taktik, samt at kigge mere på strategien og stilen. Så jeg valgte min 4-5-1 (4-1-2-2-1), og det er den jeg har fastholdt indtil nu, men er igen begyndt at overvejer at kører de andre taktikker i stilling.



Fyring.... naa sker næppe Peace
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010