home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 424 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | | | |-+  A.S. Roma
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 9 10 [11] Udprint
Forfatter Emne: A.S. Roma  (Læst 46384 gange)
Nhg93
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: A.S. Roma
« Svar #150: 10 Sep 2013, 20:08 »

Hvad det skyldes? Der er såmænd ikke så mange tanker bag. I første omgang opdaterede jeg udelukkende for at få Neymar til barca, så derfor var det for mig ikke nødvendigt at opdatere endnu en gang Smiley
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: A.S. Roma
« Svar #151: 10 Sep 2013, 23:19 »

Dejligt at se der er andre der er med på Roma vognen Smiley jeg vil se om jeg ikke kan få smidt en mindre update om mit save, hvor jeg bringer jer up to date Smiley
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Faber88
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: A.S. Roma
« Svar #152: 12 Sep 2013, 16:47 »

Så er jeg startet med AS Roma.. Jeg har foretaget mig nogen handler:

Ind:
Federico Macheda - Leje
Lukasz Fabianski - Købt for 19 mio.
Javi Garcia - Leje
Ricardo Van Rhijn - Købt for 110 mio.

Ud:
Michael Bradley : solgt(delejerskab) for 50 mio.
Rodrigo Taddei : solgt for 8 mio.
Vasilis Torosidis : leje

Van Rhijn har jeg købt da Maicon blev skadet i 5-6 måneder, før sæson starten! Smiley

Glæder mig til at komme i gang!
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: A.S. Roma
« Svar #153: 23 Sep 2013, 12:48 »

Update i aften Smiley så glæd jer! der er masser af se frem til!
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: A.S. Roma
« Svar #154: 23 Sep 2013, 22:23 »

tror sgu jeg hopper på Roma Vognen Smiley

Nogle talenter man skal holde øje med?
« Seneste Redigering: 23 Sep 2013, 22:27 af Dennislauridsen » Logged

H A L A   M A D R I D!

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: A.S. Roma
« Svar #155: 23 Sep 2013, 22:48 »

tror sgu jeg hopper på Roma Vognen Smiley

Nogle talenter man skal holde øje med?

Verre, Tutino (Napoli), Adamo, Romagnoli og Caprari er de italienske talenter der er mulige for dig at hente. Med lidt held kan du erhverve dig Veratti for ca. 100 mio. i januar i første sæson.
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: A.S. Roma
« Svar #156: 27 Sep 2013, 23:02 »

AS Roma, patch 13.3.3

Så er det blevet tid til endnu en update om mit save med AS Roma. Jeg er efterhånden godt i gang med sæson 11, og jeg synes da i skal have det fulde overblik over hvordan det er gået mig i den italienske hovedstad. Vi starter med et overblik over trofæerne.

10 x Serie A
9 x TIM Cup (Italienske Pokalturneringen)
10 x Supercoppa di Lega TIM (Italienske Super Cup)
6 x UEFA Champions League
6 x UEFA Super Cup
5 x Verdensmesterskabet for klubhold


I tilføjelse til ovenstående skal det nævnes at mit u20 hold har vundet u20 – rækken ni gange, u20 pokal turneringen 4 gange, og den Europæiske u19 Champions League en gang. Den store succes på banen har desværre ikke kun givet mig godt med penge i kassen, og masser af gode spillere… Jeg har også opdaget bagsiden af medaljen… Nemlig at jo mere vi vinder, jo mere mener spillerene tilsyneladende de skal have i løn… Grådige narhatte! I får jo i forvejen en mindre formue for et job som mange ville give alt for at have! AAAARGH! Jeg bliver sindssyg! Det har betydet at jeg har måttet sælge løbende ud af mine profiler over de sidste 10 sæsoner… Herunder finder i overblik samt den total mængde penge klubben har brugt/tjent den pågældende sæson:

Transfer sæson 12/13, - 144,25 mio.
Transfer sæson 13/14, + 80 mio.
Transfer sæson 14/15, - 120 mio.
Transfer sæson 15/16, + 183 mio.
Transfer sæson 16/17, + 272,5 mio.
Transfer sæson 17/18, - 112,5 mio.
Transfer sæson 18/19, + 594 mio.
Transfer sæson 19/20, + 622,5 mio.
Transfer sæson 20/21, + 195 mio.
Transfer sæson 21/22, + 510 mio.
Transfer sæson 22/23, + 423 mio. Bemærk der er kun gjort regnskab for sommertransfers!

Alt i alt har klubben de seneste 10 sæsoner tjent i alt 2506,25 mio! Eller sagt i et lidt pænere tal 2,506 mia. på transfers. Jeg har primært købt unge talenter i et forsøg på at finde de næste superstjerner således jeg kunne nøjes med at betale småpenge for dem i stedet for at skulle ud og bruge omkring 300 mio. for det en italiensk superstjerne… Kombineret for væsentligt højere sponserindtægter (600 mio. mod 500 mio. i forrige sæson) er klubbens økonomi yderst sund, og klubben har de bedste faciliteter til rådighed for både senior og ungdomsspillere. Vi er blandt de bedste til at finde unge talenter, og ligeledes blandt de bedste til udvikle talenterne… Der står 3,09 mia på bankbogen, og jeg har til sæsonen 22/23 fået 1,67 mia til indkøb og et lønbudget der lyder på 245 mio. om månenden. Eneste malurt i bægeret er dog at jeg stadig ikke har fået mig et nyt stadion!

Efter at have plaget bestyrelsen i en del år, gik den daværende bestyrelse endelig med til at vi skulle have et nyt stadion, og planlægningen gik i gang. Mindre end 2 måneder senere var hele bestyrelsen udskiftet, og jeg har ikke fået mig et nyt stadion! Det til trods for at antallet af sæsonkortholdere er steget fra knap 33.000 i første sæson til 43.000 i den indeværende sæson (22/23). Så jeg håber snart den nye bestyrelse forstår vi må lade et nyt og bedre stadion opføre…

De store handler der skabte pengetanken.
Jeg vil gerne vise jer de spillere jeg har solgt med høj fortjeneste, de er at finde herunder:

Andrea Poli hentet på fri transfer og solgt den efterfølgende sæson for 175 mio.

Miralem Pjanic er at finde i klubben fra start. Blev solgt i 16/17 for 285 mio til PSG.

Keven Curci blev hentet på fri, siden solgt til Chievo for 52,5 mio. hvorefter han røg til Man Utd for 137, hvoraf jeg fik 50%.

Alex Okoye fandt jeg for blot 11 mio. Jeg var overbevist om han ville blive et hit, og det gjorde han… Bare ikke i Roma… Han slog aldrig til selvom han fik både muligheden og i den grad lignede en der havde niveauet til det… I stedet solgte jeg han til Bayern Munchen for 300 mio. hvor han har vist mig det nok var en fejl at lade ham gå…

Gareth Bale behøver ingen nærmere præsentation. Blev hentet på fri transfer i sæsonen 16/17 og solgt til Man Utd i 18/19 for 300 mio.

David O’Keefe blev anbefalet af min talentspejder allerede i første sæson. Men hans daværende klub ville have over 100 mio. for ham dengang. Det var jeg ikke villig til at betale, så jeg ventede på hans kontrakt udløb, og hentede ham på fri. Efter 6 sæsoner bød Man City 360 mio. kontant, og det kunne jeg ikke sige nej til da jeg havde adskillige unge talenter der var kraftigt på vej til at overhale den dygtige amerikaner.

Sabato Fisicaro var en ganske habil kantspiller, jeg hentede i Napoli. Efter en del sæsoner måtte jeg se i øjnene at han ikke ville få niveauet til at kunne være med på et top 5 hold i verden, og så måtte han sælges. Jeg endte med at 145 mio for ham. Først 45 for deleje hos Catania, og siden købte de så de resterende 50% for 100 mio. Et af mine bedre salg.

Gabriele Moscaglio bliver den sidste spiller i kommer til at se på den liste. En rigtig dygtig midtbane spiller, der kunne begå i begge ender. Desværre var der ikke plads til ham i Roma da jeg skiftede taktk, og så måtte jeg sælge ham. 190 mio. fik jeg for ham, og jeg håber måske han vender tilbage til hovedstaden en dag.

Holdet og kort om taktiiken.

Målmænd:
Cristian Benetti har igennem en del vogtet buret for mig. Han er en del af en meget god regen årgang (den bedste jeg har oplevet) som alle er at finde på mit hold i dag. Måske ikke en super super keeper, men han står bundsolidt, skadesfri, og har evnen til at stå fremragende i de helt store kampe.

Fabien Fabre er en ung keeper jeg hentede fordi jeg manglede en back-up… Hans stats er fine og han skal nok få nogle kampe i løbet af sæsonen, primært i pokalen og de mindre vigtige kampe i ligaen.

Gianfranco Calabrese er det bedste bud jeg pt har på fremtidig målmand fra egne rækker. Ikke et supertalent, men jeg håber han om ikke andet kan blive en habil reserve. Jeg har også Asmir Begovic, men han går på pension efter denne sæson så ham tæller jeg ikke rigtig med.

Forsvar:
Mauro Bravo er et ungt back talent, der kan spille i begge sider. Hans forcer er klart hans arbejdsiver, evne til at placere sig rigtigt og hurtighed. Han skal de kommende år køres ind, mens en anden back skal køres ud.

Davide Santon behøver ikke nogen nærmere indtroduktion. Han er en solid back, der altid leverer på et højt niveau så ham er jeg meget glad for at have til rådighed. Han fungerer som tutor for mine unge backtalenter, primært Mauro Bravo i øjeblikket.

Mauro Perissinotto er den anden spiller fra min ”berømte” 1. generation af regens. En spiller der fra dag et gjorde en forskel, og som har sine forcer i det defensive med evne til at tackle, markere og placere sig korrekt.

Giovanni Morrone er back-up på venstre backen, og er en ganske solid venstre back. Hans forcer er ligeledes defensivt, og langt mindre offensivt i forhold til Perissinotto. Derfor ingen tvivl om hvem der er førstevalg på den plads.

Alessandro Trimboli er den tredje spiller fra den gyldne årgang, og hvilken spiller! En brølstræk forsvarer med den rigtige højde og evnen til at spille bold. Jeg kan afsløre at denne relativt unge herre i en alder af blot 22 år var at betragte som LEGENDE i klubben!

Gianfranco Bettinelli er lidt yngre end Trimboli, men er et fysisk monster. Over 190 cm, + 90 kg der både er stærk og hopper højt. En rigtig stopper som man virkelig slår sig på. Derudover laver han mange mål på hovedstød, hvilket måske ikke er så overraskende når man kigger på ham.

Tatsuhito Hasebe kom fra min japanske samarbejdsklub med 2 ting i mente… 1: Han ville virkelig kunne øget salget af trøjer i Asien… 2: Han var et rimeligt stort talent da jeg købte ham, men jeg tvivler faktisk på han når sit niveau hos mig, da jeg har mange gode spillere til midterforsvaret og jeg hellere vil spillere med de italienske drenge…

Alvaro Gabrielli er et ungt, men helt klart unikt talent! Han ligner på mange måder Trimboli, men kan dog spille lidt flere positioner. Jeg bruger ham både i midterforsvaret og på backen. Han får masser af spilletid i hvert fald.

Michele Scanu er også et ungt talent, men har grebet chancen når han har fået den. Han bliver sandsynligvis en del af et fremtidigt forsvar sammen med Trimboli og Gabrielli. Hans største svaghed er hans manglende evner med bolden.
Midtbanen:

Alfredo Giangaspero er kun 20 år, men hurtigheden og teknikken gør ham til en værdifuld holdspiller. Han løber fra de fleste spillere og sender blot bolden i feltet, hvor han ofte rammer en medspiller der hugger bolden i rusen.

Panagiotis Tachtsidis har alle sæsoner været en solid midtbane spiller. Han er måske ikke hurtig, men han er stor og stærk og fungerer fantastisk som skraldemand på midtbanen. Han er dog kun back-up, en role han ikke altid affinder sig med, men det meste af tiden er han ganske godt tilfreds.

Marco Verratti ved de fleste hvem er. Han er en sand midtbane general, og forstår virkelig at fordele bolden godt rundt. Mentalt er han virkelig skarp og fungerer fantastisk som tutor for de unge. Desværre, vil nogen mene, er han ikke førstevalg til pladsen på midten, da en sydkoreaner i den grad har sat sig tungt på den plads.

Valerio Verre er en fantastisk spiller der kan begå sig begge veje, egen avl og han kan skyde på mål udefra. En spiller der ofte får mange kampe som indskifter da han er i stand til at fylde enhver rolle på midten der kræves.

Jeon Woo-Hung er tæt på at være den mest sikre mand på min midtbane. Han kan spille den kreative rolle, den fordelende rolle, den opryddende role… Han er stor, stærk, boldsikker, god til at tackle og markere sin mand. Perfekt som manden der ligger ved siden af min skraldemand således de 4 spillere der er placeret længere fremme på banen i den grad kan være kreative.

Paolo Minniti er min defensive oprydder. Boldsikker, stærk og ligner en del Woo-Hung. Så når jeg stiler op i stærkeste er der masser af gode afleveringer at finde på midten… Er pt. viceanfører.

Shaun Mikkelsen er en ungdomsspiller med amerikanske rødder. Han er meget boldsikker, men desværre får han ikke helt den spilletid han måske kunne være berettet. Jeg håber på at han får lidt flere kampe i den indeværende sæson.

Stefanos Zeniou er den dyreste ungdomsspiller jeg har hentet i fm13. 52,5 mio. måtte jeg slippe for en uambitiøs spiller fra Tyskland… Temmelig dyrt skulle man mene? Men efter at have tilbragt rigeligt tid sammen med Veratti, Verre, Woo-Hung og Minniti er han nu beslutsom, og ligner med potentialet til at afløse Veratti om nogle år.

Cristiano Ronaldo er at finde i klubben fordi… Ja fordi han er CR7, og så kan jeg da prale af han har spillet på mit hold.

Alessandro Florenzi er en af klubbens egne spillere, og har igennem alle sæsoner leveret på et rimeligt højt niveau. Han fungerer glimrende som både playmaker, afslutter og endda gennembrudsspiller. Desværre har han de sidste par år haft tre gange hvor han har overrevet hasesene. Så hans stats er dalet en del, og jeg har efterhånden mine tvivl om hvorvidt han er i klubben efter denne sæson… Han trækker trodsalt en del i løn.

Salvatore Carnio blev hentet i Milan frem til 3. sæson, og har udviklet sig pænt. En solid midtbane der kan spille på midten, men primært på kanten. Overvejer at sælge ham, hvis der dukker en bedre spiller op på sigt. Jeg har nemlig allerede kig på denne nordmand, som jeg håber da stjæle på fri transfer fra Barcelona.

Angrebet:
Mattia Destro må jeg hellere være ærlig omkring og bekende følgende: Han har været min absolut favoritspiller i dette års FM, og særligt hans evne til at lave mål er grunden. Som skarpretter er han fænomonal med gode afslutninger, høj koldboldighed, forudseenhed og evnen til at arbejde uden bold. Han har i sidste sæson været henvist til bænken i perioder, da jeg simpelthen har så gode angribere, at jeg var nødt til at få roteret mere oppe foran end jeg normalt gør.

Fabrizio Catalano er den fjerde spiller fra min gyldne 1. årgang af spillere fra klubbens ungdomsakademi, og er pt. den spiller der vurderet til at have den højeste værdi i spillet. Han er en dygtig angriber, stærk i alle facetter af spillet, men hans forcer er klart fysik, hvor han ikke har mange svagheder. Ligeledes er han driblestærk og afslutningsstærk.

Tag et rigtig godt kig på denne unge knægt, Stefano Curioni. Han er på 2 sæsoner gået fra reserve til klart 1. valg på holdkortet. Hvorfor tænker I? Se på hans fysik, hans mentale tal og hans teknik. Den perfekte kombination til at være den ultimative dybdeliggende angriber. Han er målfarlig, dygtig at skabe mål, og fungerer perfekt med de andre på midten.

Eugemio Morini er den sidste spiller i 1. holdstruppen. Vanvittig afslutningsstærk i så ung en alder, og har i denne sæson allerede lavet 13 mål i 10 kampe. Han bliver helt sikkert guld værd om 2 år, og så tager vi lige en 10-12 sæsoner hvor han holder den status.

Jeg har 6 spillere  på U/20-holdet med et potentialle på 4 stjerner eller mere, og her tror jeg at 2 af dem slipper igennem til 1. holdet. Hvad der skal ske med resten ved jeg ikke helt endnu…
Jeg kunne godt komme dybere ind på taktikken, men spiller offensiv med stift i mentalitet. Formationen er 4-4-2 med wings. Jeg har tidigere spillet 4-4-1-1, men da jeg følte taktikken var ved at blive luret genopfandt jeg den gamle. Hvis I gerne ser et dybere indlæg om taktikken, skal i sige det højt. Så lurer jeg lige stemingen, og får lavet en gennengang.

God vind til jer med AS Roma, håber i får ligeså fede oplevelser som jeg har haft!
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Est-1892
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: A.S. Roma
« Svar #157: 27 Sep 2013, 23:18 »

Fantastisk hvad du har opnået med dit roma hold . Rigtig fedt keep it up
Logged

#Respect

The Captain says goodbye!

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: A.S. Roma
« Svar #158: 28 Sep 2013, 13:15 »

Fedt du har holdt dampen oppe så længe Warmon! Det kan man kun have respekt for. Du har gjort Roma til verdens bedste hold i løbet af 10 år, og ser man hvor de står i dag i virkeligheden - er det jo en fremragende præstation.

Fremragende at følge dig her i tråden. Har kigget lidt forbi engang i mellem.
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: A.S. Roma
« Svar #159: 28 Sep 2013, 21:58 »

Fantastisk hvad du har opnået med dit roma hold . Rigtig fedt keep it up

Fedt du har holdt dampen oppe så længe Warmon! Det kan man kun have respekt for. Du har gjort Roma til verdens bedste hold i løbet af 10 år, og ser man hvor de står i dag i virkeligheden - er det jo en fremragende præstation.

Fremragende at følge dig her i tråden. Har kigget lidt forbi engang i mellem.

Tak begge 2... arbejder stenhårdt videre frem til fm14 Smiley Tja, som Roma fan IRL, må jeg sige vi er kommet fremragende fra start i serie A, og jeg håber da vi kan komme tilbage til den europæiske top i løbet af 10 år Smiley Håber jeg har kunnet give jer lidt inspiration... Smiley

Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: A.S. Roma
« Svar #160: 01 Okt 2013, 11:33 »

Så nåede jeg dælme endnu en milepæl for mit Roma hold. I en og samme sæson formåede den unge angriber Stefano Curioni (se mit indlæg om mit save for ss) at vinde og skal i følge godt med!: Guldbolden, European Golden Boy, bedste spiller til VM, og verdensholdet som spydspids. Hertil kan i lægge det utal af titler han har vundet, Serie A, pokaelturneringen, Super Cup, CL, europæiske Super Cup, VM.

FAR ER STOLT!
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: A.S. Roma
« Svar #161: 01 Okt 2013, 15:41 »

Tak begge 2... arbejder stenhårdt videre frem til fm14 Smiley Tja, som Roma fan IRL, må jeg sige vi er kommet fremragende fra start i serie A, og jeg håber da vi kan komme tilbage til den europæiske top i løbet af 10 år Smiley Håber jeg har kunnet give jer lidt inspiration... Smiley



Synes lidt Roma er kommet godt fra start på en billig baggrund udover sejren mod Lazio, lad os nu se når de møder Napoli, Juventus, Milan og Fiorentina/Inter. Men ekstremt flot spil af dem i weekend. Super kamp at se på. Bliver spændende om de holder gejsten oppe og kommer i Europa. Det vil være dejligt med dem tilbage!

Så nåede jeg dælme endnu en milepæl for mit Roma hold. I en og samme sæson formåede den unge angriber Stefano Curioni (se mit indlæg om mit save for ss) at vinde og skal i følge godt med!: Guldbolden, European Golden Boy, bedste spiller til VM, og verdensholdet som spydspids. Hertil kan i lægge det utal af titler han har vundet, Serie A, pokaelturneringen, Super Cup, CL, europæiske Super Cup, VM.

FAR ER STOLT!

Fremragende bedrift! Det må siges at være en fremragende goalgetter du har fået dig der. Det er jo intet mindre end imponerende. Mon ikke det er trænerens skyld, at han performer så godt? ;-)
Logged

Sider: 1 ... 9 10 [11] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010