home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
09 Jan 2025, 18:03 g00n Blogs Minimalistic 2020
06 Jan 2025, 20:57 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
06 Jan 2025, 19:25 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
06 Jan 2025, 11:47 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
Antal Registrerede Brugere: 23490
  1 Bruger, 963 Gæster Online.

Nyeste Bruger: godrejdevanaha...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | | | |-+  A.S. Roma
0 Brugere og 19 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 11 Udprint
Forfatter Emne: A.S. Roma  (Læst 50867 gange)
warmon
Landsholdsspiller

Sv: A.S. Roma
« Svar #105: 21 Jan 2013, 14:28 »

Patch 13.2.1

Sæson 4, pre-season

Så melder jeg lige endnu en af de små hurtige updates om præsæsonen hos AS Roma sæsonen anno 15/16. På transferfronten har der været forholdsvis travlt.  Ud er gået bl.a. Okore til CSKA Moskva (152 mio.), Maarten Stekelenburg til West Brom (75 mio.), Francesco Bardi til Genoa FC (40 mio.) og Vladimir Weiss til Southampton (190 mio.), ligesom Tomas Svedkauskas er blevet lejet ud til Sparta Moskva (100% løn og 1,3 mio. pr måned). Alt i alt har klubben modtaget 495 mio. i transferindtægter, men som I også hurtig vil kunne lure har jeg afsat hele 3 målmænd...

Grunden til jeg valgte dette var fordi jeg formåede at skrive kontrakt med Marc-André ter Stegen (fri transfer, 2,1 mio. pr måned) og så havde mine talentspejdere fundet en ung knægt i mexico... Nemlig Alfredo Garduño (30 mio. og 540k pr. måned). Med disse 2 på vej føler jeg godt at jeg kunne sælge lidt ud på den post, omend ter Stegen har været ramt af lidt mange skader i sin karriere so far, og jeg godt kunne frygte den tendens forsætte... Derudover var det også blevet tid til at afgøre om hvorvidt den græske midtbanespiller Panagiotis Tachtsidis skulle forblive hos mig, eller tage retur til Genoa... Jeg synes dog at knægten har så meget kvalitet, at jeg bød 77,5 mio, noget mere end de 50 mio. Genoa havde råd til at finde...

Der er også kommet en del ungdomsspillere til, 7 stk er det blevet til i år, og samlet set har klubben handlet ind for 145 mio. En nettoindtjening på 350 mio. må siges at være en glimrende måde at kunne sikre klubbens økonomi på uden at der er blevet skåret i kvaliteten på holdet.

I år havde min assisterende manager valgt at vi skulle spille hele 5 venskabskampe! I finder oversigt over disse her. Som I ser var der ingen problemer med at få 5 sejre i 5 kampe, og vi er altså atter klar til endnu en sæson, hvor målet er at gentage sidste års succes!

Har i spørgsmål, ønsker eller andet, smid en Pb eller et indlæg i tråden, jeg er gerne behjælpelig.

Vi ses efter sæson 4!

La Maggica

Journeyman er mit bidrag til Blogkonkurrencen anno 2024, følg med!

rani2109
Ynglingespiller

« Svar #106: 21 Jan 2013, 15:57 »

@Warmon
HVordan kan det være du har købt El Sharawy når du spiller uden fløje??

Nogle som har erfaringer med at spille med fløje med Roma?

Winners never quit and quitters never win

warmon
Landsholdsspiller

« Svar #107: 21 Jan 2013, 18:42 »

@Warmon

Det er nu ikke helt korrekt, jeg spiller med fløje, med udgangspunkt i en flad midtbane af 4 mand. Det skaber bedre defensiv, + at jeg oftest står højt i banen, og dermed vil de naturligt være langt fremme.

asroma1987
Ynglingespiller

« Svar #108: 23 Jan 2013, 09:34 »

Kan du smide et SS op af din taktik og opstilling? Det går også godt for mig, jeg er nået lige så langt som dig, har vundet CL og Serie A for 2. år i træk:)

asroma1987
Ynglingespiller

« Svar #109: 23 Jan 2013, 11:51 »

@Warmon

Jeg spiller med fløje

Jeg spiller en 4-1-3-2

Med en ankermand, en offensiv midt og 2 fløje support

warmon
Landsholdsspiller

« Svar #110: 23 Jan 2013, 19:54 »

Kan du smide et SS op af din taktik og opstilling? Det går også godt for mig, jeg er nået lige så langt som dig, har vundet CL og Serie A for 2. år i træk:)

tænker du på mig asroma1987? Peace

warmon
Landsholdsspiller

« Svar #111: 23 Jan 2013, 19:55 »

Og så kan du jo selv bidrage med SS af taktik, trup og økonomien, samt profiler og talenter Opstemt

asroma1987
Ynglingespiller

« Svar #112: 24 Jan 2013, 07:19 »

tænker du på mig asroma1987? Peace
JA;D

warmon
Landsholdsspiller

« Svar #113: 24 Jan 2013, 10:51 »

JA;D

Javel ja. Jamen lad mig lige gøre sæsonen færdig, så kommer der et langt indlæg med sæsonen, titler, truppen og taktikken Opstemt

warmon
Landsholdsspiller

« Svar #114: 27 Jan 2013, 13:27 »

2 updates om mit spil på vej....

En om 4. sæson

En om presæson for 5. sæson, og den komplette trup!

warmon
Landsholdsspiller

« Svar #115: 27 Jan 2013, 19:39 »

Patch 13.2.1

AS Roma, Sæson 4

Davs freaks, endnu engang vil jeg dele mit save med jer. Vil holde denne update forholdsvis kort, da der kommet en længere update om holdet, forhåbentligt, senere i dag.

Ligesom i 3. sæson deltog AS Roma i 4. sæson i hele 6 turneringer,nemlig Serie A, Italienske Pokalturnering, Italienske Supercup, Champions League, Europæiske Supercup og Klub-Vm...

Og ligesom i 3. sæson formåede klubben i sæson 4 at hive alle 6 titler hjem. Et imponerende stykke arbejde i sandhed, og som træner er jeg meget glad.

På den økonomiske front ser det også lyst ud, hvor klubben i 3. sæson præsenterede et overskud på små 200 mio. vel at mærke efter klubbens aktionære havde fået deres andel på 250 mio. ca. Det betyder også at der i banken pt står 600 mio. Klubben går en sikker fremtid i møde, nu hvor der også er kommet nye sponsorater til... Pt. Bruger klubben dog over 50 mio. på spiller lønninger om måneden, og det tal vil jeg helst have ned på under 50 mio. Så måske er jeg nødt til at sælge nogle spillere frem mod 5. sæson.

I får lige lidt spiller statestik over 6 af mine profiler fra de sidste 4 sæsoner!

Mattia Destro: 189 kampe / 193 Mål / 35 oplæg / 7,75 gs.
Erik Lamela: 183 kampe / 78 Mål / 86 oplæg / 7,75 gs.
Miralem Pjanic: 163 kampe / 38 Mål / 70 oplæg / 7,5 gs.
Alessandro Florenzi: 165 kampe / 52 Mål / 59 oplæg / 7,48 gs.
Danielle De Rossi: 138 kampe / 16 Mål / 10 oplæg / 7,21 gs.
Alessio Romagnoli: 192 kampe / 17 Mål / 11 oplæg / 7,39 gs.

Der er en større opdatering på vej om hvordan klub, trup, talenter, økonomien og målene for fremtiden ser ud. Vi ses inden
længe igen! Har i spørgsmål, ønsker eller andet, smid en Pb eller et indlæg i tråden, jeg er gerne behjælpelig.

Indtil da...

La Maggica

warmon
Landsholdsspiller

« Svar #116: 28 Jan 2013, 00:28 »

Patch 13.2.1

Sæson 5 - optakt

Hey freaks, så er jeg her igen (igen, igen...) med endnu en update, denne gang tager jeg jer med i dybden bag holdet og klubben, og giver jer en indsigt i hvordan jeg vil drive klubben, hvilken filosofi jeg vil køre på den lange linje og ikke mindst holdet der skal gøre mine drømme til virkelighed!

Klubben:
Efter at have spillet 4 sæsoner med AS Roma, ser klubbens faciliteter således ud:

Som I ser, har klubben veletableret ungdomsrekruttering, fremragende ungdomstræning og ungdomsfaciliteter i topklasse. Alle er blevet opgradet efter mit ønske, således at vi har muligheden for at kunne tiltrække de bedste talenter, både fra lokalområdet og fra hele Italien. Jeg har en plan om klubben skal have et nyt stadion med tiden, men bestyrelsen er endnu ikke villig til at give tilladelse. Begrundelse er, at klubben ikke vil kunne profitere af et nyt stadion, da fanskaren ikke vil vokse. Jeg ser helst et nyt stadion, da det vil bringe AS Roma op i toppen af eliten. Vi skal ikke dele det med Lazio (ærkerivalerne!) og dermed kan vi selv få den fulde profit fra vores kampe!

Da jeg overtog styringen i klubben, så økonomien helt skidt ud... Men efter at jeg har sikret mig hele 18 titler på blot 4 sæsoner, og har fået sikret mig at jeg i min tid i klubben ikke har købt for flere penge end jeg har tjent ved salg, har vi faktisk formået at skrabe en hel del mio. sammen på bankbogen.

Alt i alt har vi pt. 850 mio. på kontoen, så jeg tror der inden for en årrække er mulighed for at have pengene til et stadion, men nu ser vi... Derudover har vi som følge af den store succes (mange titler...) opnået betydeligere bedre sponsorater, og dermed forbedret økonomien voldsomt.

Pt. Har jeg brugt 680 mio. på både salg og køb af spillere, men samtidig hele 235 mio. på agenthonerar... Nok et par mio. for meget, men nødvendigt for at sikre mig de spillere der skal være en del af min langsigtede strategi for klubben. Et overblik over lønningerne viser jeg bruger 54 mio. om måneden på lønninger, men jeg vil helst under de 50 mjo... Den eneste måde jeg kan komme det påer jo ved at sælge... Og pt. Synes jeg faktisk at det hold jeg har tilrådighed er perfekt, så jeg har taget en beslutning om at holde på spillerne, trods den forhøjede lønudgift. Det er jo kun 50 mio. om året, klubben kommer til at stå og mangle, og det kan vi nok godt overleve...
Nu skal I så få lov til at tage et nærmere kig på de spillere, jeg mener der skal være med til at gøre mine drømme for AS Roma til virkelighed.

Målmænd:
Marc-André ter Stegen
Tomas Svedkauskas
Alfredo Garduño (Vidunderdreng)

Et kig på målmandsposten viser at jeg har 3 målmænd, der allerede er klassespillere, og har en alder på hhv.  24, 22 og 19 år! De har mellem 10 og 15 år tilbage, og er endnu ikke i den alder, hvor en målmand typisk topper. Marc-André ter Stegen behøver vist ingen nærmere præsentation. Tomas Svedkauskas var i klubben da jeg kom til, og blev forfremmet til reservemålmand i 1. sæson efter Maarten Stekelenburg. En skade til ham, gav dog Tomas chancen, og den greb ham, og var i de næste 2 sæsoner en sikker sidste skanse for mig. Den unge Alfredo er hentet for små 30 mio. i Mexico, og jeg synes kampen mellem om at være nr. 1 og 2 i målet er meget lige mellem Marc-André og Alfredo, mens Tomas må regne sig selv som 3. valg.

Forsvarsspillere:
Salvatore Bocchetti
Miles Silva
Nicolas Rassu (Vidunderdreng)
Manuel Rozzoni
Alessio Romagnoli, VC
Alessandro Crescenzi
Mattia De Sciglio
Simon Jensen

I forsvarskæden finder vi en del spillere af egen avl, og 2 spillere der ikke er af italiensk afstamning. Romagnoli er jeg specielt imponeret af, og i en alder af blot 21 år er han allerede blevet vicekaptjan. Ved siden af ham i de fleste kampe, er mit canadiske fyrtårn Miles Silva at finde. I særlig en brølstærk spiller, der ved hvordan man spiller med både hoved og krop. På backs er jeg godt dækket ind, og jeg forventer mig særligt meget af Manuel Rozzoni, hvad siger i til den forventning?

Midtbanespillere:
Danielle De Rossi, C
Michael Bradley
Panagiotis Tachtsidis
Christof Stenzel
Stephan El Shaarawy
Marco Veratti
Gian Paolo Andriani (Vidunderdreng)
Chris Collins (Vidunderdreng)
Erik Lamela
Alessandro Florenzi
Miralem Pjanic
Matteo Adamo
Manuel Maieli

På midtbanen har jeg en enorm bredde, men når jeg har fået besked om at kæmpe med om hele 6 trofæer, så har jeg brug for en del breddespillere, og det giver jo muligheden for mine talenter (vidunderdrenge) at få rigtig mange kampe på højeste niveau. Særligt Collins og Andriani er jeg stolte af, de er fra klubbens eget akademi. Dem forventer jeg mig store ting af, og de har allerede fået landsholddebut begge 2. Desuden løber klubbens ikon, og hjerte rundt her på midten og han er vigtig at beholde! UANSET LØNNEN!

Angribere:
Mattia Destro, 2. VC
Dan Aastrup (vidunderdreng)
Graziano Agresta (Vidunderdreng)

Eftersom jeg kun spiller med 1 angriber, vil jeg mene at 3 angribere burde være nok til at dække mig ind over en hel sæson. Særligt da de 2 helt unge begge betegnes som vidunderdrenge. Jeg sælger nok Aastrup videre på et tidspunkt, mere om hvorfor senere. Desuden fungerer Destro som 2. vicekaptjan, itilfælde af skade eller karentæne til Romagnoli.

Talenter på vej:
Raffaele Signorelli
Henrik Jessing
Giampaolo Mancino
Raffaele Amabile
Fabio Carlucci
Pierfrancesco De Santis
Sveinn Aöalgeirsson

Som I kan se har jeg en del gode talenter på vej, og med en i forvejen stor trup, bliver det svært at finde plads til dem alle. Men Mancino og Amabile skal jeg nu nok finde plads til... Det er jo klassisk italiensk at udvikle gode forsvarsspillere!
At jeg har formået at få gjort holdet mere italiensk har jeg et meget håndgribeligt bevis på... Hele 8 spillere på det italienske landshold der i 2016 kunne lade sig hylde som Europamestre, har til dagligt deres gang på Olympico.

Tatikken:
Jeg spiller en 4-4-1-1, og har så mange spillere at jeg har muligheden for at spille med en ”a-kæde” og ”b-kæde”, ligesom Wester også praktisere i sin blog, den perfekte sæson!

a-kæden:

b-kæden:

Målmandsposten er ikke udfyldt på nogen af kæderne, da jeg ikke har besluttet mig for hvem der være 1. målmand endnu...

Warmon’s 4-4-1-1 med skarpretter download

Taktikken her er tilpasset mit hold, og den er til download ovenover... Jeg har valgt at spille med back’s på support, en boldspillende forsvarer og en standardforsvarer. Det giver stabilt forsvar med få boldtab. Pga. Mentaliteten er til offensiv kommer jeg ofte til at stå højt på banen... For at undgå bolde i bagrummet, spiller jeg med en Sweeper målmand med offensiv mentalitet.

På midtbanen har jeg valgt at spille med en boldvindene og centralmidtbanespil ler. Jeg har overvejet en dybdeliggende playmaker, men jeg har fået indtrykket af han kommer til at suge spillet for meget til sig, og dermed forhindrer spilleren mine fløje i at komme i aktion. Netop mine fløje er nøgler i min taktik. De er sat til at være 100% offensive, frihed fra positionen og fuld kreativ frihed... Nogle kampe sætter jeg også mine fløje til at bytte plads for at skabe endnu mere forviring overfor min modstander. På den offensive midtbane ligger en fremskudt playmaker der fungerer som bindeledet mellem midtbanen og angrebet. Han fordeler boldene hurtigt ud til fløjene og kommer ofte i feltet hvor han kommer til fine chancer.

I fronten har valgt at spille med en skarpretter. Jeg føler jeg opnår den bedste effekt med en sådan type på toppen, da han ikke skal levere de kreative ting, blot score målene... Desuden er en lille hurtig type perfekt at spille i dybden, hvis man skal slå en kontra.

Udover det jeg har fortalt, bruger jeg to! Komplete udråbskampe.

Kontroller:
Spil op fra forsvar, fald dybere ned, spil i fødderne, få bolden i boksen og hold boldbesiddelse

Højt pres:
Spil op fra forsvar, skub højere op, spil i fødderne, spil bredere, få bolden i boksen, hold boldbesiddelse og chikanér modstander.

Den 1. pakke bruger jeg mod hold, hvor jeg møder hurtige angribere og wings. Det gør mig mindre sårbar, samtig med jeg får kontrol med kampen.

Den 2. pakke bruges når jeg møder de tunge og fysisk stærke angribere. Hvis jeg holder bolden højt på banen, og dermed øger afstanden til målet, kan de fysisk stærke angribere ikke udnytte deres forcer.
Takket være disse pakker har jeg blot lukket 131 mål ind i 224 kampe, mens jeg har scoret hele 626 mål! Så taktikken virker til mit hold, ved ikke om den gør til andre hold. Skulle i teste den, må i gerne melde tilbage, og fortælle mig hvad i oplever. Jeg vil helst have skabt en næsten perfekt taktik Wink.

På lang sigt skal jeg forsat udvikle talenter, målet er inden 2020 at have 90% italienere i truppen, og heraf skal 75% være af egen avl. Jeg aner ikke om det er muligt, men hellere sætte overliggeren for højt og så blive skuffet, end for lavt og være tilfreds! Jeg vil også gerne have et nyt stadion, og så se om jeg ikke kan opnå 5-stjernet træning. Jeg har 4-stjerner i alt pt, men kunne godt tænke mig at komme helt op. Klubbens gæld skal afvikles.

Har i spørgsmål, ønsker eller andet, smid en Pb eller et indlæg i tråden, jeg er gerne behjælpelig.

Til næste gang vi ses...

La Maggica

warmon
Landsholdsspiller

« Svar #117: 17 Feb 2013, 21:04 »

Hvordan går det jer andre med Roma??? Opstemt

OnkelMorfar
Landsholdsspiller

« Svar #118: 21 Feb 2013, 21:21 »

Hvad plejer du at købe Destro og hvornår? Smiley

warmon
Landsholdsspiller

« Svar #119: 21 Feb 2013, 21:47 »

Hvad plejer du at købe Destro og hvornår? Smiley

På fri transfer efter 1. Sæson. Han spiller jo i klubben fra start, og med masser af spilletid og gode samtaler, kan du nævnt skrive kontrakt med ham pr. 1 januar. Han skal ikke have alverden i løn og han er sjældent skadet og scorer masser og ikke mindst vigtige mål.

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 11 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010