home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  2 Brugere, 511 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | | | |-+  A.S. Roma
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 Udprint
Forfatter Emne: A.S. Roma  (Læst 46457 gange)
OnkelMorfar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: A.S. Roma
« Svar #120: 21 Feb 2013, 21:50 »

Er hele det der skatteproblem blevet fixet? Det er nok det der lige pt. gør mig lidt bange for at starte et spil op med Roma og få dem tilbage til storhedstid med Montella, Batistuta og Cafu. Peace
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: A.S. Roma
« Svar #121: 22 Feb 2013, 10:53 »

Er hele det der skatteproblem blevet fixet? Det er nok det der lige pt. gør mig lidt bange for at starte et spil op med Roma og få dem tilbage til storhedstid med Montella, Batistuta og Cafu. Peace

Det skulle jeg mene det var. Af en omsætning på ligegodt 2,5 mia. betalte jeg ca. 600 mio i skat over hele året. Det er ikke for meget synes jeg. Har så heller ikke købt nogen dyre spillere undervejs, men i stedet holdt på dem der var i klubben for start. Har resulteret i et lønbugdet på ca. 70 mio om måneden, men så har jeg også lang kontrakt med mange af mine spillere...
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

OnkelMorfar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: A.S. Roma
« Svar #122: 22 Feb 2013, 15:38 »

Ok, tak for info Smiley
Logged

Fink
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: A.S. Roma
« Svar #123: 19 Apr 2013, 15:49 »

Er det meningen, at linket til din 4-4-1-1 taktik ikke virker mere?
Logged

"Pain is temporary, glory...lasts forever!"
-George Best

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: A.S. Roma
« Svar #124: 19 Apr 2013, 16:26 »

Er det meningen, at linket til din 4-4-1-1 taktik ikke virker mere?

Jeg synes ellers jeg har prøvet at få det til at virke, men det er desværre ikke lykkedes... Skuffet send mig en pb med din mail, så smider jeg taktikken afsted til dig Smiley
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Fink
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: A.S. Roma
« Svar #125: 19 Apr 2013, 17:36 »

Hvordan får du Destro til at bombe sådan? Efter en halv sæson har han 6,55 i gennemsnit ved mig og 1 mål
Logged

"Pain is temporary, glory...lasts forever!"
-George Best

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: A.S. Roma
« Svar #126: 19 Apr 2013, 17:56 »

Hvordan får du Destro til at bombe sådan? Efter en halv sæson har han 6,55 i gennemsnit ved mig og 1 mål

Der er mail Smiley
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: A.S. Roma
« Svar #127: 02 Maj 2013, 18:12 »

Der kommer snart en update med min nye save med AS Roma. Smiley glæd jer til at blive forkælet Wink vi forsætter i samme stil som de andre gange jeg har givet jer en lille update... (fik stjålet min com i januar, så derfor nyt save)
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: A.S. Roma
« Svar #128: 07 Maj 2013, 15:41 »

AS Roma, patch 13.3.3


Hej freaks. Så er jeg tilbage med endnu et save med AS Roma. Det var egentlig meningen der skulle være blevet en blog ud af dette save, men sådan blev det ikke helt desværre. Dog vil jeg stadig gerne dele mit save med jer andre der spiller med AS Roma, eller måske endda få nogen af dem der mangler et spændende save, til at starte op med klubben. Jeg startede det her save op efter jeg var så **** heldig at have uventet besøg en aften hvor jeg var til træning… og så røg ens computer desværre, uden jeg havde lavet en backup af mine tidligere saves. Målet med det her save er derfor endnu at få AS Roma tilbage til toppen af italiensk fodbold, og europæisk fodbold.

1. sæson resume


Belært af tidligere erfaring ved jeg at der er en del spillere der er lejet ud fra starten, spillere som har højt niveau, og ville kunne forstærke holdet betydeligt hvis de stadig var at finde i klubben. Derudover er der småt med midler til handler (ca. 50 mio.), og man er derfor nødt til at handle løn ned, og sælge ud af reserverne. Jeg løste mange af de unge spillere der ikke havde potentialet så dem med talentet kan få spilletiden på u-20 holdet. Ud både Julio Sergio, og Bogdan Lobont, da jeg ikke følte at 4 målmænd var nødvendigt. Jeg lejede også Castan ud, da jeg slet ikke mener han har niveau til det jeg gerne vil, og så trækker han lige godt 2 mio. i løn om måneden… Lige 1,5 mio. for meget hvis I spørger mig.



Som I kan se i ovenstående link hentede jeg alt i 6 spillere i 1. sæson. De 3 af dem stødte til i sommervinduet, hvor Tution, Bakkali og Bellusci tjekkede ind på Olympico. Da klubbens økonomi blev forbedret henover efteråret, blev der stillet ekstra midler til rådighed, og der gjorde det muligt for at sikre mig både Destro for den klausul der var i lejeaftalen, samt hente Verratti for 40 mio. + 60 mio. over 12 måneder. Det er nok min bedste handel til dato i fm13 pt. Så kom Beckham også til i vinteren, da PSG havde ophævet kontrakten, og hvem siger nej til en spiller der har prøvet det meste, og virkelig kan være en mentor for mine unge spillere?

Så gælder det spillet i ligaen og pokalturneringen. Rent taktisk er det lykkedes mig at genskabe min 4-4-1-1 taktik, jeg brugte med stor succes i det tidligere save. Ville den virke ligeså godt i dette save som det sidste hvor det bragte mig en CL-sejr i 2. sæson? Det må tiden vise…



Billedet taler for sig selv, vi vandt ligaen ganske suværent, og med +54 mål på kontoen, og vi slipper endda for at se mere til Lazio det næste års tid, da de rykkede ud af ligaen... En ganske udmærket 1. sæson, hvor man i ligaen kunne fremhæve spillere som Verratti (18 kampe, 3 mål, 11 assist og 7,56 i snit) og Destro (36 kampe, 35 mål, 5 assist og 7,57 i snit). Vi spillede selvfølgelig også pokal, og her gik vi i finalen hvor vi mødte Genoa, der overraskende havde slået Juventus ud i semifinalen… Vi vandt en sikker 2-0 sejr, og kunne dermed fejre en dobbelt i min 1. sæson som træner.

Jeg har ikke de vilde SS fra 1. og 2. sæson, og derfor vil I først få flere når der kommer en update om 3. sæson.
Vi ses til en update om 2. sæson inden længe.


La Maggica

Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

jona633c
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: A.S. Roma
« Svar #129: 11 Maj 2013, 12:21 »

Meget interessant læsning - skal til at begynde med AS Roma for første gang i mine 5 år med FM nu.. det har du sgu fået inspireret mig til.. skal nok vænne tilbage, når jeg er kommet igang Smiley
Logged

OnkelMorfar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: A.S. Roma
« Svar #130: 11 Maj 2013, 15:16 »

Hmm, lyder umiddelbart som et spændende hold. Savner virkelig holdet som det var da de vandt i 2000-2001. Så det kunne selvfølgelig være sjovt at skabe et høj af samme kaliber. Smiley
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: A.S. Roma
« Svar #131: 11 Maj 2013, 18:14 »

AS Roma, patch 13.3.3

Sæson 2 resume


Frem mod 2. sæson gik vi ind som forsvarende mestre i både pokalturneringen og ligaen. Der var derfor masser at leve op til, og dertil var i kraft af mesterskabet, ligeledes europæisk topfodbold på programmet i form af CL. Truppen skulle forstærkes frem mod 2. sæson, hvis jeg skulle gøre mig forhåbninger om at leve op til bestyrelsens forventninger, der lød på mesterskab og kvartfinale i CL… Først et kig på hvem der gik ud… Her blev truppen i 1. omgang trimmet ned, således at jeg fik flere penge til rådighed, og ikke mindst fik skildt mig af med nogen af de spillere der i 1. sæson ikke havde præsteret eller bare ikke deres løn værd… Ud røg Osvaldo (Napoli, 44 mio.), Marquinho (Napoli, 55 mio.) og Torosidis (Stuttgart, 29 mio.) samt flere unge spillere der var kommet til fra akademiet, fordi de ikke havde niveau. Alt i alt hentede vi 145 mio. hjem på transfers.



Når der er solgt ud, skal der vel købes ind? Heldigvis er det sådan jeg havde en del spillere på deleje med Genoa, og der skulle falde en afgørelse på disse køb undervejs i sæsonen. Desværre, for Genoa, var de løbet ind i spillemæssig og økonomisk krise, der betød at jeg kunne erhverve mig spillere for en slik! F.eks. en spiller som Valerio Verre, der ikke havde spillet en kamp endnu siden skiftet fra Roma i 2012, fik jeg for blot 10k… Godt man har set det her spil tilpas mange gange til at man næsten kan gætte hvor meget de er villige til at byde for en spiller der ikke spiller! Opstemt 3 spillere blev der hentet i Geona, og det efterlod dem voldsomt svækket! Hertil kom der nogle unge spillere på fri transfer fra det amerikanske kontinent, hvis udvikling bliver meget spændende at følge i de kommende år! (tip: Kig altid mod USA og Canada! Spillerne der er oftest billigere end de sydamerikanske, og har ikke særlig lange kontrakter. De kan tit fås på fri transfer, ligesom jeg har fået med disse to!)

På banen fandt jeg ikke behov for at vi ændrede system eller spillestil, så jeg kørte videre i min 4-4-1-1 taktik. Jeg glædede mig specielt til at se hvordan den ville begå sig i CL!

Inden vi fik sparket ligaen i gang skulle der naturligvis spilles Super-cup… Her mødte vi Genoa eftersom det er vinderen af ligaen mod vinderen af pokalturnering, men da vi var blevet 1. i begge turneringer, blev det altså nr. 2 i pokalen der bød op til dans… Kampen blev brugt til at få spillet med nogle af de unge talenter, og vi vandt en spinkel 2-1 sejr.



I ligaen vandt vi igen i overlegen stil, mens Juventus tog sølvet. Catania blev årets overraskelse med deres bronzemedaljer, en tangering af bronzemedaljerne fra sæsonen 12/13! I bunden af tabellen blev Fiorentina den helt store negative overraskelse, mens Sampdoria akkurart klarede sig! Desværre for os vandt Lazio Serie B, så dem skal vi trækkes med næste år igen…

I pokalturneringen trådte vi ind i 1. runde, og og på skift sendte vi Brescia, Cagliari og Chievo (9-2 sammenlagt) ud, inden vi i finalen mødte modstand i form af Catania… Kampen måtte i forlænget spilletid, hvor en af de nye unge fra akedemiet afgjorde kampen i det 116. minut til vores fordel! Dermed var den 3. titel i hus i 2. sæson. Igennem hele pokalen er der blevet brugt primært unge spillere supleret med de fra 1. holdet der trængte til spilletid…

Så gjaldt det CL, turneringen alle hold gerne vil vinde, den store scene… ja kært barn har mange navne! Men klubben fik da alletiders gruppe at starte ud på med modstandere som Tottenham, Bayern og Bate… En gruppe hvor man jo måtte forvente at Roma gik sikkert videre (Ironi kan være anvendt!) Men vi gik da videre på en kedelig 2. plads efter Bayern, og fik dermed et af de ”svagere” hold i 1. knockoutrunde… Ingen ringere end selveste Real Madrid… Så kunne man vel frygte at eventyret stoppede her, men nææh nej! Så blev Roma trodsige og vi slog Real ud på reglen om udebanemål! Sådan, så skulle man tro det værste var overstået ikke sandt?! Meen næææh… vi var da så heldige at få Man Utd… Selvom vi vandt 4-2 hjemme, kunne vi intet stille op på Old Trafford, og vi måtte rejse hjem med en sæk på 0-4! Så eventyret i Europa blev ikke som i et tidligere save med en CL-titel i 2. sæson, men så må vi se om 3. sæson kan bringe os længere end i 2. sæson!

Af spiller profil er det værd at nævne Destro, Florenzi, Veratti og Lamela der alle fik min offensiv til at sprudle! Vi ses i 3. sæson hvor vi skal have forstærket truppen yderligere og målet må være om vi kan nå længere end dette års kvartfinale i CL!

Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: A.S. Roma
« Svar #132: 11 Maj 2013, 18:16 »

Meget interessant læsning - skal til at begynde med AS Roma for første gang i mine 5 år med FM nu.. det har du sgu fået inspireret mig til.. skal nok vænne tilbage, når jeg er kommet igang Smiley

Dejligt at høre der er andre der vil igang med denne fantastiske klub, så kan det være der ses andre navne end primært mit i denne tråd Wink Glæder mig til at høre mere!

Hmm, lyder umiddelbart som et spændende hold. Savner virkelig holdet som det var da de vandt i 2000-2001. Så det kunne selvfølgelig være sjovt at skabe et høj af samme kaliber. Smiley

Jamen så er det vel lige noget for dig at gå igang med og dele det med os andre Wink Ej, det er fed klub, og de har jo nogle ikoner som der ikke "har valgt" de store penge og garentien for mesterskaber andre steder! Det tiltaler mig meget, og så er de jo en klub der specielt i deres seneste storhedstid, var kendt for at være atypisk italiensk!
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: A.S. Roma
« Svar #133: 04 Jun 2013, 21:04 »

AS Roma, patch 13.3.3

Sæson 3 resume


Målet i 3. Sæson var uden tvivl at vi skulle komme længere I CL end forrige år, mens der var forventninger fra bestyrelsen om vi skulle være med i guldkampen i Serie A, mens Super-cuppen og pokal-turneringen ikke blev vægtet højt. Perfekt i min optik, således at mine unge talenter kunne få noget spilletid, og endda få chancen i ligaen. Jeg var fast besluttet på at holdet skulle forstærkes, og derfor måtte jeg altså op med pengepungen for at sikre mig en stor profil. Men først skulle pengene findes, og jeg var derfor nødt til at sælge nogle af breddespillere, og gerne til en lidt for høj pris… Her kom en rival fra ligaen til at gøre en forskel for mig. Inter blev nemlig overtaget af en iransk rigmand, der valgte at give klubben hele 810 mio. at handle for. I skrivende stund har de handlet for ca. 2,5 mia. netto (6 sæson) siden de blev overtaget i 3. sæson…



Jeg fik samlet solgt ud for ca. 235 mio. Bradley var blevet utilfreds, og ønskede at forlade klubben, og for ikke at forstærke mine rivaler, solgte jeg ham ganske enkelt til fransk fodbold og midterklubben Lorient. Inter valgte at betale overpris for min midterforsvar Marquinhos, ikke mindre end 120 mio. betalte de for ham. Siden da har han på 4 sæsoner spillet 29 kampe for Inter, god handel de lavede der… Dertil lejede jeg en del af mine unge talenter ud til mine samarbejdsklubber i serie B, så de kunne få værdifuld erfaring. Efter at der var blevet sendt spillere ud af døren og penge på kontoen, skulle der så forstærkninger til. Jeg havde inden sæsonen allerede været på rov hos de andre klubber i italien, og hentet en del ungdomsspillere. Så var det jeg skulle finde den store profil, der skulle vise at vi som klub mente det seriøst. Ind blev hentet den tidligere Inter spiller, Davide Santon. Udråbt som et af de største talenter da han i sin tid brød igennem i Inter, og siden hen røg til Newcastle, hvor han blev en af de bedste backs i premier League. Efter at Newcastle kun lige reddede livet i den bedste engelske række i sæsonen 13/14, ville han væk. Så efter en hed sommer, hvor jeg fedtede og flirtede med ham, skrev han under på en 5-årig kontrakt af 4 mio. pr måned, for en pris på 235 mio.

Jeg mente hermed at truppen var klar til den kommende sæson. Vi lagde ud med at vinde Super-cuppen, og vi vandt siden hen en rimelig klar sejr i pokalturneringen, hvor eneste grus i maskinen var en uafgjort i semifinalen mod Juventus, hvor vi skulle ud i forlænget spilletid for at sikre os finale pladsen



Ligaen blev (igen igen) vundet med en stor margin ned til nr. 2 Juventus der for 3. år i træk måtte nøjes med sølvet. Af store skuffelser er at nævne Napoli, der stadig har Cavani, Inter, der købte for ind for 500 mio. og ikke mindst Lazio, der må en tur ned igen. Så må jeg jo leve uden de store lokale derbys, men tilgengæld bliver Roma den ubetinget store klub i Rom.

I CL havnede jeg i gruppe med Malaga, City og Porto. Fire store hold og kun to der kunne gå videre… At det så var os selv og Porto havde jeg ikke forventet. Men på den positive front var self. At en stærk modstander var røget fra.

Som vinder af gruppen mødte vi i 1. runde Celtic, og en sikker samlet sejr på 3-0 gjorde vi var klar til kvartfinalen. Her løb vi ind i Dynamo Keiv som vi slog med 6-4, hvor jeg faktisk var langt fra tilfreds med vores spil… Vi var for sløsede og jeg frygtede en øretæve da jeg så vi trak Real Madrid i semifinalen. Frygten var dog ubegrundet, og en fantastisk holdpræstation betød vi sendte Real Madrid hjem fra Olympico med hele 5-0! Returopgøret var en form sag, og endte 1-1. Så ventende en finale mod mægtige Bayern, der indtil videre havde været i 3 finaler i mit save (alle 3 sæsoner spillet på daværende tidspunkt), men ikke vundet en eneste… At det var et hold i topform vi skulle møde sagde resultatet i semifinalen meget godt… samlet sejr over Barcelona på 7-2, hvor de vandt begge kampe.



Efter en finale hvor jeg sad på det yderste af stolen det meste af tiden kunne vi erklære os for vinder af CL, og dermed var vi på toppen af Europa. Målet for Roma må nu være at blive økonomisk sunde, og udvikle talenter således klubben går en stabil fremtid i toppen af italiensk og europæisk fodbold i møde.

Herudover er jeg blevet italiensk landstræner. Ikke noget jeg normalt har set før, da der plejer at være rigelig med trænere der står før en i køen for at blive træner… Men ved ikke om det fordi jeg har startet med erfaringen på ”fodboldspiller på internationalt niveau”? I hvert fald havde Italien skuffet vildt til VM, hvor holdet var blevet sidst i den indledende gruppe, og kombineret med en katastofal start på EM-kval hvor man tabte til Tjekkiet, jamen så blev Prandelli fyret og jeg sagde da ikke nej da jeg fik tilbudet! Så nu jeg landstræner og kan så skabe min egne legender i italiensk fodbold for alvor! Bl.a. er Buffon færdig på landsholdet, og i stedet er mit eget Regen kommet på kassen i stedet, Christian Benetti , tror jeg bliver en super deal! Derudover har jeg en vb, Mauro Perissinotto der også har fået debut og ser rigtig spændende ud

Vi ses i 4 sæson!


La Maggica

Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: A.S. Roma
« Svar #134: 05 Jun 2013, 13:35 »

Så er jeg også startet med Roma, i håb om at finde motivation til FM igen. Indtil videre har jeg kun lige overstået transfervinduet, hvor jeg har lavet følgende handler:

Ind:
Andreas Cornelius - 15 mio.
Jorginho - 25 mio.
Babatouda Bello - 5 mio.
Sondre Rossbach - Gratis
Ole Kristian Selnæs - 3 mio.
Giuseppe Bellusci - 35 mio.

Ud:
Ole Kristian Selnæs - Leje
Rodrigo Teddei - Leje
Pablo Osvaldo - 107 mio.
Marquinho - Leje

Regner med at stille op i en smal 4-2-3-1:

Destro
Lamela - Totti - Prajnic
De Rossi - Bradley
Balzaretti - Burdisso - Bellusci - Torosidis
Stekelenburg
« Seneste Redigering: 05 Jun 2013, 13:40 af Boerre » Logged

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010