home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 21:32:11 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
I går kl. 13:21:53 szukizek Blogkonkur... 9# Hjertet banker kun ...
28 Maj 2024, 20:18 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
28 Maj 2024, 20:15 Bubbles Blogkonkur... #11 - Danish Viking Wa...
27 Maj 2024, 20:09 warmon Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
Antal Registrerede Brugere: 23315
  0 Brugere, 271 Gæster Online.

Indlæg: 1132804 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: arianazoe
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | | | |-+  Balance i Football Manager 2013? Franske liga
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Balance i Football Manager 2013? Franske liga  (Læst 2187 gange)
Marlyk
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Balance i Football Manager 2013? Franske liga
« : 04 Nov 2012, 22:32 »

Hej.

Jeg skriver fordi min bror og jeg har startet et netværksspil i den franske liga. Vi er Stade Rennais og Montpellier, som er predicted 7th og 9th(vist nok). Men vi har nu spillet 28 kampe i ligaen og vi ligger 2 og 4. Det er som sådan fint nok, men denne tråd går så på at PSG, Lyon og Marseille alle 3 ligger under 10 i ligaen. Vi har før spillet netværkspil i frankrig i andre FM's og vi har aldrig set noget lignende. OL og OM plejer at ligge 1 og 2 hvert eneste år. Og i år havde vi så regnet med at PSG ville ligge med i toppen. men nej de ligger alle 3 elendigt i ligaen. For mig ødelægger det realismen i ligaen og er derfor lidt træt af det.

Er det her en balance-fejl fra SI games side af? Har andre oplevet lignende? Eller er det et særtilfælde at dette sker i vores sæson?
« Seneste Redigering: 04 Nov 2012, 22:45 af Marlyk » Logged

Cena
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Balance i Football Manager 2013? Franske liga
« Svar #1: 05 Nov 2012, 09:34 »

Hej.

Jeg skriver fordi min bror og jeg har startet et netværksspil i den franske liga. Vi er Stade Rennais og Montpellier, som er predicted 7th og 9th(vist nok). Men vi har nu spillet 28 kampe i ligaen og vi ligger 2 og 4. Det er som sådan fint nok, men denne tråd går så på at PSG, Lyon og Marseille alle 3 ligger under 10 i ligaen. Vi har før spillet netværkspil i frankrig i andre FM's og vi har aldrig set noget lignende. OL og OM plejer at ligge 1 og 2 hvert eneste år. Og i år havde vi så regnet med at PSG ville ligge med i toppen. men nej de ligger alle 3 elendigt i ligaen. For mig ødelægger det realismen i ligaen og er derfor lidt træt af det.

Er det her en balance-fejl fra SI games side af? Har andre oplevet lignende? Eller er det et særtilfælde at dette sker i vores sæson?


Jeg har lige startet op med PSG og efter 5-6 kampe har jeg virkelig svært ved at få tingene til at fungerer, selvom jeg selv mener at holdet/taktikken burde overmatche modstanderen. Det er dog lidt svært at vurdere allerede for mig i hvert fald.
Logged

Marlyk
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Balance i Football Manager 2013? Franske liga
« Svar #2: 05 Nov 2012, 09:45 »


Jeg har lige startet op med PSG og efter 5-6 kampe har jeg virkelig svært ved at få tingene til at fungerer, selvom jeg selv mener at holdet/taktikken burde overmatche modstanderen. Det er dog lidt svært at vurdere allerede for mig i hvert fald.

Ja det er ikke så nemt at sige efter 5-6 kampe. Men jeg er meget interesseret i hvordan det går OL og OM i dit spil når du kommer længere hen i sæsonen Smiley
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Balance i Football Manager 2013? Franske liga
« Svar #3: 05 Nov 2012, 09:54 »

Som jeg umiddelbart ser det, så er den franske liga meget ustabil i disse år. I FM er de forventede placeringer især bestemt ud fra klubbens reputation. Denne er opnået igennem en række sæsoner tilbage i tiden. Klubber som OM og især OL har derfor høj reputation grundet tidligere tiders meritter. OL er dog ikke længere en magtfaktor i Frankrig, og deres forventede position er derfor alt for høj. Modsat er fx Montpellier formentlig bedre end den 9. plads de er spået. Det samme gør sig fx gældende, når FM spår Brøndby på en 3. plads i Superligaen - blot til sammenligning.

Samtidig så mener jeg, at klubberne gives nogle værdier i editoren, der danner et udtryk for klubbernes stabilitet. Denne har formentlig i mange år været således for PSG og tildels også OM, at de har været meget ustabile. Jeg har i hvert fald tidligere ofte oplevet at både PSG og OM har roddet på elendige placeringer i løbet af sæsonerne.

Jeg tror ikke at der er noget galt i jeres spil, men blot at I har været "uheldige", omend det lyder vildt.
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Marlyk
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Balance i Football Manager 2013? Franske liga
« Svar #4: 06 Nov 2012, 01:02 »

Som jeg umiddelbart ser det, så er den franske liga meget ustabil i disse år. I FM er de forventede placeringer især bestemt ud fra klubbens reputation. Denne er opnået igennem en række sæsoner tilbage i tiden. Klubber som OM og især OL har derfor høj reputation grundet tidligere tiders meritter. OL er dog ikke længere en magtfaktor i Frankrig, og deres forventede position er derfor alt for høj. Modsat er fx Montpellier formentlig bedre end den 9. plads de er spået. Det samme gør sig fx gældende, når FM spår Brøndby på en 3. plads i Superligaen - blot til sammenligning.

Samtidig så mener jeg, at klubberne gives nogle værdier i editoren, der danner et udtryk for klubbernes stabilitet. Denne har formentlig i mange år været således for PSG og tildels også OM, at de har været meget ustabile. Jeg har i hvert fald tidligere ofte oplevet at både PSG og OM har roddet på elendige placeringer i løbet af sæsonerne.

Jeg tror ikke at der er noget galt i jeres spil, men blot at I har været "uheldige", omend det lyder vildt.

Ja du har vel ret. Der er et tronskifte igang i frankrig, men vil bare mene at PSG skulle være med i toppen i hvert fald af de tre jeg nævnte. Vi er nu færdige med sæsonen:

Synes stadig det er lidt grotesk hvor de tre klubber er endt, specielt PSG når man kigger på deres spillere. Men okay, det virkede i det hele taget som en rimelig nem sæson for os, vi havde ikke regnet med at vi ville komme i CL, og da slet ikke begge i første sæson.

Edit: okay link til billedet virker ikke, så her er direkte link http://imageshack.us/f/690/ligue1overviewprofile.png/
Logged

El Jefe
Gæst
 
Sv: Balance i Football Manager 2013? Franske liga
« Svar #5: 06 Nov 2012, 01:05 »

Okay jeg har intet at bidrage med til tråden, men jeg har noget til Marlyk.

Lad være med at bruge Imageshack. Man får 100 popups, hvis man skal se billedet i ordentlig størrelse. Brug photobucket. Når man har lagt et billede op der, mener jeg endda, at der er lavet en url med kode omkring, så den bare skal kopieres direkte ind på forummet, og så kan man se billedet uden at skulle trykke og i en ordentlig størrelse.
Logged

Marlyk
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Balance i Football Manager 2013? Franske liga
« Svar #6: 06 Nov 2012, 01:09 »

Okay jeg har intet at bidrage med til tråden, men jeg har noget til Marlyk.

Lad være med at bruge Imageshack. Man får 100 popups, hvis man skal se billedet i ordentlig størrelse. Brug photobucket. Når man har lagt et billede op der, mener jeg endda, at der er lavet en url med kode omkring, så den bare skal kopieres direkte ind på forummet, og så kan man se billedet uden at skulle trykke og i en ordentlig størrelse.

Okay, det gør jeg næste gang  Thumbs Up
Logged

Mp
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Balance i Football Manager 2013? Franske liga
« Svar #7: 06 Nov 2012, 07:54 »

I mit spil ligger psg og Lyon helt i toppen Smiley kan ikke lige huske med OM Smiley god dag til jer
Logged

euthenasia
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Balance i Football Manager 2013? Franske liga
« Svar #8: 06 Nov 2012, 09:29 »

Jeg har oplevet det samme. Jeg er startet med PSG og scorer 1 mål pr kamp. har spillet ca. 10 kampe 0-0! Ligger nummer 7 med 3 runder tilbage. Har meget svært ved at få det til at fungere ordenligt. Det skal siges at Evian ligger nummer 1 og Marseille ligger under mig Smiley
Logged

LFC & OB!!!

Marlyk
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Balance i Football Manager 2013? Franske liga
« Svar #9: 06 Nov 2012, 12:00 »

Jeg har oplevet det samme. Jeg er startet med PSG og scorer 1 mål pr kamp. har spillet ca. 10 kampe 0-0! Ligger nummer 7 med 3 runder tilbage. Har meget svært ved at få det til at fungere ordenligt. Det skal siges at Evian ligger nummer 1 og Marseille ligger under mig Smiley

Okay, hvad med Lyon? Evian endte 5 i vores game, de er åbenbart on fire i FM13.

Er også interesseret i at høre fra andre som ikke nødvendigvis spiller i den franske liga, men som har den med og kan tjekke hvordan det går PSG, OL og OM Smiley
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010