Well det kommer meget anpå hvordan de vælger at havde strategien i år. Men man kan sige nu fik vi den første patch på udgivelsesdagen, også har vi fået et par hot fixes allerede.
Næste store update går der nok nogle uger før vi ser, noget specialt du tænker på rettelse af ?
Altså det er lidt samme der går igen for mit vedkommende. Men her lidt om mine oplevelser
Under kamp hvor jeg gerne vil have statistik, motivation og assistentens råd, her er de alle rodet sammen, selvom jeg til hver kamp sætter dem ved siden af hinanden.
Mine dc er meget meget passive. Kan ikke markere tæt og det ser mere ud som om de ikke kan skelne deres roller indbyrdes. hvilket gør det meget nemt for mine modstandere at stikke en bold direkte ind i feltet. Her bemærkes det iøvrigt ofte at mine spiller 2-3 stykker er flere meter foran modstanderens angriber, men alligevel løber han direkte og først på bolden. Her ligner mine forsvarsspilleren nogle der lige skal finde ud af hvem af dem der skal gå på den. Oplever ofte mine modstandere kan rive mig rundt i deres pasningsspil - selvom jeg prøver at markere tæt og presse. I spillet lige udenfor mit felt hvor jeg før ofte kunne ødelægge det med en dmc
Tacklinger ser jeg ikke så tit og spillere ala vidal og de jong har begge pr 1/12 6 røde kort hver. På normal tacklinger.
Jeg syntes ikke mit hold går aggressivt nok til den ift instrukser. Altså det samme mange brokker sig over og har gjort mange spil i streg. De plejer også at blive ændret, så balancen er bedre. Ihvertfald min oplevelse og sikker mange andres, da alle disse spørgsmål altid forsvinder efter 2 patch.
Jeg siger ikke man altid vinder kampe man dominere. Men jeg oplever tit at være markant favorit hvor mine modstandere virkelig spiller mig rundt, selvom jeg har forsøgt ved pres og tætte markering at spolere deres spil. Kan sagtens forholde mig til at skulle tabe en hjemme kamp mod et noget lavere rangeret hold, men tidligere har det oftest været på maksimal udnyttelse af chancer hos dem. Det ser jeg som realistisk. Jeg skal nok komme til masser af chancer, men er utroligt uskarp.
Kort sagt, har svært ved at bryde/dominere min modstandere, mens de blot skal komme til baglinjen med et indlæg så går den ind. Samt dødbolde.
Har iøvrigt også 4 gange oplevet backs fra 35-40 meter helt ude på side linjen sende den i mål over keeperen.
Igen i år syntes jeg ikke der er balance ift chancer kontra mål..
Kommer utroligt let til chancer men brænder rigtig mange. Dette er dog anderledes fra betaen.
Har flere gange oplevet at sætte holdetsl instruks til at spille kortere bolde for herefter at se samtlige forsvar samt defensivt orienteret midtbanespillere under personlige instrukser har den stående på lange bolde.
Oplever få gange målmanden være hovedløs i sit udspil - trods navnet er abbiati og buffon.
Har flere gange oplevet bolden ryge igennem målmanden og deraf mål til modstanderen.
Jeg spiller mit manager med samme indgangs vinkel hver år (siden 1994) og har da altid fået resultater. Men jeg må indrømme jeg hver år oplever mit hold være passive og modstanderen urealistisk skarp. Dog ikke i fm 12. Alle disse symptomer forsvinder altid efter 2 patch. Og nej det er ikke fordi jeg så har lært spillet bedre eller andet, for min indgangsvinkel har altid været den samme. Af samme grund droppede jeg nærmest fm 10 eller 11.
En lang smøre som egentlig bare går på en ny release:-)