home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 387 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | | | |-+  Esbjerg fB
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Esbjerg fB  (Læst 6527 gange)
Christoffer
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Esbjerg fB
« : 03 Nov 2012, 22:08 »

Hej alle freaks Thumbs Up
Som en EfB fan er det jo oplagt at prøve kræfter med Esbjerg Smiley
Klubben har faktisk nogle penge at gøre god med, 249 k til transfer og et overskud på 24,99 k.
Klubben forventer at man overlever i Superligaen, så det er jo bare at komme i gang  Thumbs Up

Har i/ har i tænkt jer at starte med Esbjerg?
Hvem har i hentet og solgt?
Og Hvordan går det i alle turneringerne? Smiley

/Christoffer
Logged

Traditionsklub siden 1924

Christoffer
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Esbjerg fB
« Svar #1: 11 Nov 2012, 14:46 »

Jeg kan selv starte Wink
Jeg har Hentet Zanetti og Grosso til Klubben fra Fritransfer, og med en løn på 27 000 begge to. Syntes det er et meget godt køb, dog er jeg lige pt i minus, når det kommer til lønbudgettet (dog kun med 16 000). Jeg vil se om jeg ikke kan få Grosso til også at spille en central forsvar så jeg også kan bruge ham der når Høgh eller hansen er skadet.

Jeg vil sælge Smarason og Winde der tilsammen har en løn på 55 000 :O og derved få et godt og solidt overskud så jeg kan forlænge med klubbens profiler (Lange,Høgh osv.)

Ellers satser jeg på ikke at lave de store ændringer og undgå nedrykning Smiley
Logged

Traditionsklub siden 1924

Christoffer
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Esbjerg fB
« Svar #2: 11 Nov 2012, 21:38 »

Det går rigtig godt i ligaen, ligger på en 4. plads og det belønnes åbenbart? fik den her besked " Esbjerg fB har fået tildelt DKK 13,93 mio for at have opnået en 4.-plads i Danish Superliga Første periode" Og det er selvfølgelig rart og håber jeg kan holde den gode stime. Er også videre i Pokalen, men trak Agf så vi må se om jeg kan slå dem igen.

er der virkelig ingen andre der prøver med EfB? Smiley
Logged

Traditionsklub siden 1924

Christoffer
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Esbjerg fB
« Svar #3: 17 Nov 2012, 21:06 »

Har nettop overstået vinter pausen og er nu klar til at komme igang med superligaen igen! Mine venskabskampe har gået godt, vandt og Djurgaarden og argentienske estudiantes og tabte kun med et enkelt mål mod Anzhi:)

Har ikke hentet eller solgt nogle denne transferperiode, har brugt min tid og penge på at forlænge kontrakter med profilerne. Sammentiedig er økonomien stram og ligger på en 3. plads nu så jeg så intet behov for at forstærke Smiley
Logged

Traditionsklub siden 1924

Christoffer
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Esbjerg fB
« Svar #4: 17 Nov 2012, 21:35 »

Og er nået til Semifinalen i pokalen, hvor en svær opgave mod FCK venter ticked off
Fik lige 15,66 mio for at slutte på 2 pladsen i 2. perioden i superligaen Opstemt
« Seneste Redigering: 17 Nov 2012, 21:55 af Christoffer » Logged

Traditionsklub siden 1924

Christoffer
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Esbjerg fB
« Svar #5: 18 Nov 2012, 13:55 »

Slut på 1. sæson, og hvilken sæson! Sikre mig liga titlen på sidste dag Opstemt


Røg ud til FCK i semifinalen i Pokalen med et samlet nederlag på 3-2 Skuffet

Men glæder mig til at se hvad den komende sæson bringer! Smiley
Logged

Traditionsklub siden 1924

jbyskov
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Esbjerg fB
« Svar #6: 19 Nov 2012, 21:54 »

Har også netop klaret 1. periode på en foreløbig 2.plads - nice med lidt til kiste bunden Smiley
Indkøbt direkte til 1. holdet:
Delev
Grosso
Zanetti
Andre Bahia
Bruins
Robson Ponte

Back-ups:
Jakob Rasmussen
Oliver Korch
Ingolfur Sigurosson
Simon Kornø

SPIL UDEN 3D - det giver meget færre udfald i spillet og færre drops af målmændene!

Logged

jbyskov
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Esbjerg fB
« Svar #7: 19 Nov 2012, 22:13 »

Slut på 1. sæson, og hvilken sæson! Sikre mig liga titlen på sidste dag Opstemt


Røg ud til FCK i semifinalen i Pokalen med et samlet nederlag på 3-2 Skuffet

Men glæder mig til at se hvad den komende sæson bringer! Smiley

Nordsjælland i 1.Div!!?
Logged

Christoffer
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Esbjerg fB
« Svar #8: 20 Nov 2012, 17:11 »

Nordsjælland i 1.Div!!?
Ja grinte også af det, og det værste var at de har lagt der næsten hele sæsonen Opstemt funny
Logged

Traditionsklub siden 1924

jbyskov
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Esbjerg fB
« Svar #9: 25 Nov 2012, 16:06 »

Vandt sku også i første season!
I vinterpausen hentede jeg Pezzoni på free transfer. Lange, Delev, Bruins, Bahia, Grosso og Lekven, var mine bærende kræfter. Hold jer fra Ponte og Zanetti!
Spiller med en forskudt 4-1-1-3-1 og behøvede faktisk ikke andre taktikker - var relativt suveræn. Champions League here I come...
Logged

Christoffer
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Esbjerg fB
« Svar #10: 25 Nov 2012, 18:42 »

Vandt sku også i første season!
I vinterpausen hentede jeg Pezzoni på free transfer. Lange, Delev, Bruins, Bahia, Grosso og Lekven, var mine bærende kræfter. Hold jer fra Ponte og Zanetti!
Spiller med en forskudt 4-1-1-3-1 og behøvede faktisk ikke andre taktikker - var relativt suveræn. Champions League here I come...

Zanetti spillede fint for mig i starten, men ja man skal ikke købe ham, man kan bruge de penge andre steder Smiley Spillede selv 4-1-3-2, med kontra hvilket de store hold havde svært ved at spille i mod Smiley
Logged

Traditionsklub siden 1924

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Esbjerg fB
« Svar #11: 11 Jun 2013, 10:21 »

Har også netop klaret 1. periode på en foreløbig 2.plads - nice med lidt til kiste bunden Smiley
Indkøbt direkte til 1. holdet:
Delev
Grosso
Zanetti
Andre Bahia
Bruins
Robson Ponte

Back-ups:
Jakob Rasmussen
Oliver Korch
Ingolfur Sigurosson
Simon Kornø

SPIL UDEN 3D - det giver meget færre udfald i spillet og færre drops af målmændene!



3D har ingen påvirkning - det er den samme kampmotor Wink
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Esbjerg fB
« Svar #12: 11 Jun 2013, 11:10 »

Jeg er også startet op med Esbjerg, og er netop nået til vinterpausen. Efter en relativt stille og tam opstart kom der omsider gang i hjulene, og på fantastisk vis formåede vi at vinde 12 kampe i streg fra midt i december og helt frem til sidste spillerunde i efteråret, hvor AaB viste sig for stor en mundfuld.

Jeg synes økonomien i klubben er hård, og modsat jer andre synes jeg at jeg har foretaget mig meget lidt på transfermarkedet. Jeg ved ikke om det skyldes, at jeg er startet op med den seneste patch, men jeg startede ud med et centerforsvar, hvor kun Kian Hansen var klar, mens Høgh og Drobo begge var ude i henholdsvis 3 og 5 måneder eller sådan noget lignende. Derfor var mit forsvar mildest talt tyndt besat, hvilket mine indkøb derfor har båret præg af:

Ind:
Jakob Busk 2,5 mio DKK
Jesper Lauridsen (lån) (VB)
Frederik Holst (lån) (CB)

Ud:
Lukas Hradecky 8,25 mio DKK (Leicester)

2 dage før slut på transfervinduet bød Leicester 5 mio for Hradecky, som jeg ellers meget nødigt ville gå af med. Jeg forsøgte mig med at forhandle prisen op på 10 mio, hvilket ville være en god pris når hans værdi blot var omkring 2 mio, og han kun havde ét år tilbage af sin kontrakt. Leicester bød 8,25 og formanden sagde god for det. Så var der pludselig stress på, og jeg havde faktisk en transfer klar med både Thomas Villadsen (FCN) og Martin Hansen (Viborg) også, men valgte altså at satse på unge Jakob Busk - det har jeg ikke fortrudt. Han har været konge, og har stor ære og andel i hvor vi ligger lige nu.

Jeg har forsøgt at forlænge kontrakter med de fleste profiler, hvilket er gået rigtig fint indtil videre. Jeg mangler endnu at forlænge med Ernemann, der hidtil har gjort det bedre end Bergvold som venstrekant. Bergvold tjener samtidig 25k om ugen jeg kan bruge bedre andre steder.

Og nå ja, så mangler jeg måske at sige hvordan jeg ligger i ligaen. Flere af favoritterne har fejlet, FCN ligger omkring nedrykningsstregen og FCK både startede og sluttede efteråret dårligt. Sammenlagt med min sublime form i den sidste halvdel af efteråret gør det mig til 1'er i Suppen med 4 point ned til AaB efter at netop AaB vandt det indbyrdes opgør i sidste runde. Var det gået omvendt, og havde jeg blot holdt føringen ville jeg nu være foran med hele 10 point.. ikke dårligt for en oprykker Tunge Jeg må sige at min taktik i den grad har virket!
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Esbjerg fB
« Svar #13: 20 Jun 2013, 13:03 »

Afslutningen på første sæson
Hvor efteråret havde været enormt stabilt og bl.a. givet os 12 sejre i streg i en gylden periode, så var foråret ret svingende. Vi tabte langt flere kampe, og jeg var en overgang meget i tvivl om hvad det ville række til. Flere af de andre hold spillede dog også skidt, og frem mod slutningen begyndte AaB, der var vores nærmeste konkurrent, at få gummiben, alt i mens Brøndby for alvor viste storform. Vi holdt dog hele vejen hjem, og efter sidste spillerunde kunne vi således lade os kåre som højst overraskende Superliga-mestre. Favoritterne fra FCK måtte nøjes med 4. pladsen og en pokalsejr, hvor de bl.a. slog os ud i semifinalen, mens AGF og FCN måtte en tur ned i 1. division.

Truppen frem mod 2. sæson
Truppen var i forvejen smal, og mit sats med at lade flere af spillerne skippe afsted mangler stadig at blive bevist, hvorvidt det var klogt eller ej.

På målmandsposten både var og er Jakob Busk mit førstevalg (blev kåret som årets målmand). Reserven, unge Martin Rosenørn, havde spurgt om at komme væk, så han røg på lån til VB Kolding. Ind kom istedet Thomas Villadsen fra FCN for sølle 50k.

I forsvaret var der for alvor udsalg. Frederik Holst og Jesper Lauridsen afsluttede deres lån, mens Jesper Knudsens kontrakt fik lov at løbe ud. Dermed var der ikke flere venstrebacks tilbage, og da den eneste reelle reserve, Drobo, også fik lov at skifte frit til Aachen, så var der brug for nye spillere.
Ind blev hentet Ludvig Balteskard i Molde for 1 mio. som det nye førstevalg, mens Richard Ofori blev lejet i Charleroi. Centralt blev både Dumic og Albrechtsen fra Brøndby sikret gratis allerede tilbage i januar. Især Dumic har indtil nu vist sig som en super forstærkning, mens Albrechtsen har døjet en del med skader.

På midtbanen fik Jesper Rasmussen og Jerry Lucena lov til at forlade klubben. Ingen af dem havde niveaet. Centralt har jeg valgt ikke at hente nogen forstærkning, da jeg ikke har kunnet finde den rette til den rette pris. Pengene har været meget få, både transfermæssigt og lønmæssigt. Istedet er det planen at Martin Bergvold skal spille centralt fremover i stedet for på venstrekanten, mens unge Casper Nielsen er hevet op fra ungdomsholdet for at hjælpe til i nødstilfælde. På højrekanten har jeg lovet Jakob Ankersen noget spilletid i denne sæson, omend han nok ikke er god nok, hvorfor han da heller ikke er førstevalg. På venstrekanten har jeg valgt at forstærke mig med SønderjyskEs Lasse Vibe.

Helt fremme i angrebet er Fabricius blevet sendt retur til SønderjyskE. Han præsterede godt i efteråret, men blev så skadet og viste siden intet i foråret. Op er hentet unge Mikkel Agger fra reserveholdet, mens jeg heller ikke her har kunnet finde nogen ny spiller til den rette pris.

Lønbudgettet er nu helt opbrugt.

Jeg har fået en fin opstart på 2. sæson, hvor jeg pt. ligger på en 3. plads med 15 point for 7 kampe. Brøndby er startet fantastisk ud, mens FCK igen igen skuffer. Jeg har netop sikret mig adgang til CL-gruppespillet efter først at have besejret Celtic på reglen om udebanemål (1-1 hjemme, 2-2 ude) og siden Austria Wien med 4-3 (3-1 hjemme, 1-2 ude). Jeg skal nu op imod Manchester United, Shakhtar og Sporting CP - det bliver svært.
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Esbjerg fB
« Svar #14: 01 Jul 2013, 14:59 »

Så fik jeg langt om længe afsluttet 2. sæson hos Esbjerg, og hvilken en. Efter det flotte mesterskab i 1. sæson, så var der langt op til et titelforsvar fra min side, hvilket dog blev gjort svært af en meget stram økonomi. Sæsonen blev derfor spillet med en meget smal trup, hvilket især i efteråret gav sine problemer til tider grundet kampene i Europa. Kom videre til CL-gruppespillet, hvor jeg dog ikke fik et ben til jorden mod Shakhtar, Sporting CP og Manchester United.
Mod slutningen af efteråret løb jeg ind i en god stime, og havde med to kampe igen et forspring til Brøndby på 4 point. Med kampe mod Viborg og FC Vestsjælland tænkte jeg, at jeg kunne udbygge det yderligere, men i stedet endte Brøndby med at overhale mig før vinterpausen efter nogle svage kampe fra min side.

Foråret blev igen i år en mere blandet omgang, og især i starten var vi meget svingende. Brøndby viste igen storform, men gik så ellers lidt død igen, sådan at jeg igen kunne komme på omgangshøjde. Mod slutningen var jeg foran, for så at smide føringen i ligaen få runder før slut. Brøndby var således foran da sidste runde skulle spilles. Brøndby skulle her på besøg hos AaB, der lå nr. 3, mens jeg skulle forsøge at få point med hjem fra Parken, hvor FCK skulle forsøge at avancere fra deres 4. plads.
Ved halvleg var jeg foran med 1-0 mens Brøndby og AaB havde fået henholdsvis 2 og 1 rødt kort. Kort efter pausen kom AaB foran med 1-0 og jeg turde derfor for alvor håbe på det. Kort før tid udbygge Jesper Lange føringen til 0-2, hvilket blev kampens resultat, hvilket sikrede det andet trofæ på to sæsoner. Sjovt at begge trofæer nu er vundet efter at modstanderne har fejlet deres chance i sidste runde.

Pokalen endte i forrige sæson hos FCK efter at de havde slået bl.a. os ud i semifinalen. Igen i år tørnede vi så sammen i semifinalen, men denne gang blev det til en samlet jysk sejr på 3-1. I finalen blev AC Horsens klasket hvorved doublen blev sikret.

I løbet af sæsonen rullede et par tilbud ind på mig personligt. AaB lokkede med et væsentligt større transferbudget end mit daværende (16 mio. vs. 3,5 mio.) og kort efter fiskede også Valladolid efter mig. Jeg havde ingen interesse i at skifte indenlands, mens jeg ikke troede på Valladolids projekt, hvorfor begge blev afvist. Alligevel vakte det dog lysten i mig til at komme videre.
Denne lyst er dog blevet midlertidigt stoppet efter klubbens nye syn på mit transferbudget, hvor klubben gav mig mulighed for at fordoble mit lønbudget samt spendere hele 57,5 mio. DKK i løbet af sommeren.

Det har hidtil ført til følgende transfers:


Høgh kom i overskud og var desuden ved at gå ned ad bakke niveaumæssigt, hvorfor han røg. Lekven har været en af mine absolutte favoritspillere, men med kun 1 år tilbage af sin kontrakt og et krav om over 100k om ugen, så var det tid til at skyde ham afsted. Hans direkte erstatning blev Casper Sloth, der kun får det halve af hvad Lekven ønskede. Begge havde jeg dog gerne beholdt i truppen.

Truppen ser nu rigtig stærk ud. Det største scoop er imidlertid ham her, der blev hentet ind hos AGF - han bliver konge!


EDIT: Og bare for at gøre det hele endnu bedre, så smadrer jeg Brøndby med 0-3 ude allerede i 2. spillerunde. Så har vi ligesom rollefordelingen på plads!
« Seneste Redigering: 01 Jul 2013, 15:10 af Swizz CataR » Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010