home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
03 Feb 2025, 22:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
06 Jan 2025, 20:57 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
Antal Registrerede Brugere: 23502
  0 Brugere, 1499 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brukens5434
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | | | |-+  Talentudvikling
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Talentudvikling  (Læst 1404 gange)
ptrN
Manager

Talentudvikling
« : 26 Okt 2012, 15:30 »

Men den fokus der er kommet på talentudvikling i form af talentudviklingsche fer, m.m. i FM13, synes jeg det er passende med et tilsvarende topic, hvor vi kan diskutere/dele erfaringer om hvordan vi får det bedste ud af vores purunge spillere.

Jeg vil starte med en overvejelse jeg har gået med på det seneste. Jeg er som AaB-fan bevidst om, at flere unge spillere (Andreas Bruhn, Viktor Ahlmann, Christian Rye, m.m.) har sporadiske træningspas med førsteholdet. I FM er dette ikke muligt, da spillerne normalt optræder på U19-holdet, og derved indgår under deres træning. Tror i, at det ville have nogen effekt på deres udvikling, at flytte disse unge spillere, til førsteholdet, således træningen foregår hermed, og så dagen inden/samme dag som U19-holdet spiller så rykke dem på ungdomsholdet, så de deltager i kampen. For derefter at rykke dem tilbage til førsteholde indtil næste kamp. Problematikken er, at de endnu er for unge til at spille med reserveholdet, men allerede træner med førsteholdet.

Dette var en tanke, men jeg er ganske interesseret i at høre, hvilke overvejelser i gør jeg omkring jeres unge spillere.

Så kom i gang med at dele jeres erfaringer, således at folk kan ty til dette topic efter gode råd.

welbz is dat guy

pati924
Førsteholdsspiller

Sv: Talentudvikling
« Svar #1: 26 Okt 2012, 15:48 »

Det kommer jo an på så meget, at træne med første holdet vil have en fordel. men hvis deres kontrakter ikke er fuldtids kontrakter, vil dette ikke have den store forskel, da de ikke deltager i alle træningspas.
Men unge spillere, med fuldtids kontrakter, skal på førsteholdet, både træning og spillemæssigt for at forbedre deres udvikling.. :-D

ptrN
Manager

« Svar #2: 26 Okt 2012, 16:11 »

Det kommer jo an på så meget, at træne med første holdet vil have en fordel. men hvis deres kontrakter ikke er fuldtids kontrakter, vil dette ikke have den store forskel, da de ikke deltager i alle træningspas.
Men unge spillere, med fuldtids kontrakter, skal på førsteholdet, både træning og spillemæssigt for at forbedre deres udvikling.. :-D
God pointe. Men i en klub som AaB, hvor de rigtigt unge spillere (16 år), endnu ikke er gode nok til førsteholdet, er det noget risikabelt at benytte disse.

welbz is dat guy

pati924
Førsteholdsspiller

« Svar #3: 26 Okt 2012, 16:18 »

God pointe. Men i en klub som AaB, hvor de rigtigt unge spillere (16 år), endnu ikke er gode nok til førsteholdet, er det noget risikabelt at benytte disse.
En udlejning, kan også anvendes, så denne/disse spiller/spillere får førsteholdsfodbold. det er klart, mine erfaringer, at det kan betale sig at leje unge spillere ud, hvis de ikke er i nærheden af førsteholdstruppen

Holm
Landsholdsspiller

« Svar #4: 26 Okt 2012, 17:05 »

Nu har jeg besluttet ikke at bruge betaen, så fortæller udelukkende om erfaringer fra 12'ren og med AaB, da de er det eneste som jeg spiller med..
Jeg sørger altid for at få hentet et par gode ungdoms trænere, samt få lavet et godt træningsprogram til unge spillere. Og ellers, så gør jeg hvad jeg kan for at finde en rimelig god samarbejdsklub, som spiller på et godt niveau, og hvor jeg ved de kan få spilletid. Og er det nogle helt store talenter, så ryger de i førsteholdstruppen, og får så mange minutter som jeg nu kan finde til dem. De får selvfølgelig reserveholds kampe, pokal kampe osv. På den måde har jeg stor succes med at udvikle mine unge spillere, hurtigt. Men glæder mig da til og se hvad der er af muligheder i 13'ren, da jeg altid har syntes talentudvikling er noget af det sjoveste, og specielt med AaB, som lige nu har succes med det samme :-)

[Min signatur er for stor]

Coldice
Førsteholdsspiller

« Svar #5: 26 Okt 2012, 17:15 »

Jeg har rigtig gode erfaringer med at de ældre spiller bliver sat som vejledere, specielt dem med høje stats i målrettethed. Mere målrettet ungdomsspillere gør de udvikler sig bedre, samtidig med deres personlighed også er stor indflydelse.

Men det er bare min mening. Wink

Hvis du er til blogs, kunne du jo læse min:

Without Security!

Brøndby IF <3

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010