home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 14:53:35 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  1 Bruger, 523 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | | | |-+  Borussia Dortmund
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 Udprint
Forfatter Emne: Borussia Dortmund  (Læst 38893 gange)
Svartovich
Gæst
 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #120: 01 Jun 2013, 10:59 »

dejlig offensiv Opstemt   

Uploaded with ImageShack.us
Hvor meget har du betalt for Falcao og Lucas Moura? Smiley
Logged

26-sorensen-10
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #121: 01 Jun 2013, 11:15 »

Hvor meget har du betalt for Falcao og Lucas Moura? Smiley
falcao blev sat til salg for 300 mio , det var lewandowski pengene der gik der...
lucas har jeg lige købt her i vinters.. for 145 mio
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #122: 01 Jun 2013, 11:38 »

falcao blev sat til salg for 300 mio , det var lewandowski pengene der gik der...
lucas har jeg lige købt her i vinters.. for 145 mio
Okay, jeg solgte Lewandowski for 375 og købte Rodrigo for 150. Overvejede kraftigt Falcao, men synes de 360 millioner jeg skulle betale var for meget til den økonomiske strategi Dortmund kører. Smiley
Logged

26-sorensen-10
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #123: 01 Jun 2013, 11:46 »

Okay, jeg solgte Lewandowski for 375 og købte Rodrigo for 150. Overvejede kraftigt Falcao, men synes de 360 millioner jeg skulle betale var for meget til den økonomiske strategi Dortmund kører. Smiley

jeg fortrød det også faktisk også rimligt hurtigt.. overvejede at starte forfra... feks tabte jeg mesterskabet i den sæson... pga jeg gik på ferie skulle bare hen til pausen og få ham solgt... der blev tabt for mange kamp og uafgjort  var 13 point bagefter bayern på det tidspunkt men fik indhenter dem så der kun var 1 point... men ville have solgt ham der.. men kunne kun få 175 mio for ham.... men vidste ikke helt hvem jeg skulle vælge.. sad i en time og prøvede at beslutte  mig.. feks bony og en del andre men turde ikke tage chancen ville gerne have en der kunne bombe.. de andre har jeg aldrig prøvet.. heller ikke Rodrigo  .. så jeg valgte at købe ham.. men lige nu har jeg ikke fortrudt jeg købte ham...
Logged

rani2109
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #124: 04 Jun 2013, 16:40 »

Nogle som kan ligge nogle holdindstillinger ind? Smiley
Logged

Winners never quit and quitters never win

JonasN
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #125: 19 Jun 2013, 12:40 »

Jeg har også startet et save op med Dortmund, da jeg synes de har en vildt spændende trup, der passer til den måde jeg gerne vil spille på..

I første sæson var min eneste handel at sikre Okore for 21m. I CL gik det glimrende, hvor jeg vandt gruppespillet og med nogle lette lodtrækninger klarede jeg mig frem til en semifinale, hvor jeg dog blev slået ud af Juventus.
I ligaen startede jeg meget svingende, og jeg var nødt til at lave nogle taktiske justering, og med en periode på 3½ måned kun med sejre, afgjorde jeg mere eller mindre ligaen, som jeg vandt med 77 point, 8 point foran Bayern. I pokal turneringen røg jeg ud i første runde.

Til anden sæson blev der hentet et par regens og Christian Träsch for 30m, for at besætte min højre back. Spilmæssigt var holdet niveau langt over niveauet fra første sæson, jeg i ligaen var jeg outstanding langt det meste af sæsonen. En krise mod slutningen skabte dog stor spænding, og jeg vandt med 84 point og en bedre målscore end Bayern. Pokalturneringen blev også vundet i suveræn stil. I CL var jeg i store problemer i en ellers nem gruppe, men klarede mig videre med en 2. plads. I Knockout runderne mødte jeg PSG, Tottenham og Barca, hvor jeg mod alle spillede mig sikkert videre, blandt andet slog jeg Barca 2-0 både ude og hjemme. Finalen endte med en dramatisk 2-1 sejr mod City, og endnu et trofå blev sikret.

I 3. sæson har der været lidt mere gang i handlerne. Blaszczykowski blev solgt til Chelsea for 192m. Santana og Kehl forlod klubben på fri transfer. Ind er kommet Sahin for 48m efter lejeaftalen, Garmash og Clasie på fri transfer, for at give lidt bredde. Jeg satsede stort på at hente Schürrle og var oppe at byde 350m der blev afvist. Efterfølgende blev han dog sat til salg, og efter hård kamp mod City og Chelsea, hentede jeg ham for 122m. Derudover er der tilføjet et par regens til truppen.
Jeg har været suveræn i CL i denne sæson, og vundet alle super cups og klub vm, I ligaen er jeg pt sikker 1er, men har for første gang smidt point på hjemmebane. Truppen virker generelt bred og rimelig komplet, da alle mine backups er utroligt stærke, det er dog svært at holde alle glade og tilfredse.

Generelt forsøger jeg at holde min trup så tysk inspireret som muligt, dog har jeg været nødt til at hente enkelte udenlandske spillere, for at sikre bredden på en økonomisk forsvarlig måde. Jeg præsterede mod alt forventning at forlænge med Lewandowski. Hvis folk har problemer med det, kan det lykkes, ved at love ham at man vinder CL, hvilket selvfølgelig kan være lidt en risiko at løbe, men han er det værd, manden er sgu en maskine, både med antal kampe og mål.

Jeg spiller som udgangspunkt min normale 4-2-3-1 opstilling, men har været nødsat til at ændre lidt, for at få den til at fungere. Den er generelt baseret på at være meget dominerende, med korte afleveringer. Jeg er så lige pt ved at forsøge med lidt ændringer, hvor mine 3 offensive midtbanespillere er meget mere direkte, hvilket indtil videre, har givet succes. Jeg har dog været nødsaget til at afvige fra min taktik og normale principper, i nogle af de svære udekampe, hvor jeg bliver en 3-3-2-2, med 3 forsvare, en defensiv midt og 2 wingbacks, 2 centrale midt og 2 angribere. Det har indtil videre lukket rigtig rigtig godt af, især mod modstandere som spiller meget pasningsfodbold.

Hvis folk har nogle spørgsmål, så er det bare at fyre løs Smiley

Efter at have fokuseret udelukkende på det defensive for at finde en løsning på alle mine mange problemer med Dortmund, er det fantastisk at opdage at det kunne løses med en meget mere offensiv tilgang til spillet. Takker mange gange! Jeg tænker især på taktikken med flydende offensiv, hvor de 3 offensive midtbanespillere går direkte mod mål hver gang.

Har kun tabt få kampe, bl.a i Champions League mod bedre modstandere har især udebanekampene været svære. Det kunne være super fedt hvis du lige gad skrive kort om dine indstillinger til din 3-3-2-2 opstilling, hvis det er den der har hjulpet dig i dine svære udekampe og evt i Champions League. Håber at høre fra dig  Smiley

Derudover vil jeg lige dele min start 11'er:

Ter Stegen

Piszczek
Hummels
Subotic
Schmelzer

Bender
Gündogan

Lamela
Götze
Reus

Rodrigo

Øvrige spillere:

Langerak
Santana
Günter
Rubén
Leitner
Goretzka
M'Vila
Iturbe
Lucas Moura
Doumbia

Så tror jeg ikke at jeg har glemt nogle nævneværdige  Thumbs Up

Salomon Rondon kommer i øvrigt til klubben på fri transfer ved denne sæsons afslutning
Logged

Romafan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #126: 17 Jul 2013, 12:49 »

Dortmund

Så har jeg også kastet mig ud i denne fantastiske klub, som altid har været min favorit klub i Tyskland. Det er det første spil jeg starter med dette hold i denne version af spillet og jeg havde da også en klar plan med holdet.

Planen var at jeg skulle prøve at skabe en taktik der bruger en Libero. Derfor købte jeg unge Leon Goretzka, som jeg har omskolet til Sweeper. Udover ham købte jeg en gardering til min venstre Wingback, her købte jeg Konstantin Rausch.

Første sæson blev til en semifinale i Europa League og en andenplads i Ligaen efter mægtige Bayern München, så alt i alt tilfredsstillende. Her til anden sæson har jeg store forventninger.

Taktikken



Truppen


Logged

larspedel
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #127: 28 Jul 2013, 20:20 »

Jeg har også startet et save med Dortmund, og er lige pt igang med 2.sæson.

Første sæson startede rædselsfuldt, og troede faktisk at jeg ville blive fyret, det gjorde det så ikke bedre, at Lewandowski blev skadet i et halvt år, men fik vendt den synkende skude og fik hevet en 2.plads i land. Jeg var så "heldig", at Lewandowski ønskede nye udfordringer, og jeg satte ham derfor til salg, i og med at han ikke rigtig havde spillet for mig, stadig var meget værd, og jeg havde fået god gang i Julian Schieber. Til min store overraskelse så jeg så, at Falcao var utilfreds i truppen, og at han gerne ville et smut til det tyske. Jeg prøvede derfor lykken og til klubben han kom via store bonusser og en okay løn, selvom det normalt ikke ligger til klubben. Men fik dog 200 mio for Lewandowski og kunne købe Falcao for sølle 235 mio, så skulle kun bruge 35 mio derudover jo. Da han kom til klubben fik jeg rettet op på den sløve start og fik en 2 plads. Han kunne dog ikke registreres til Europa, men jeg fik kun en 3 plads i ChL, og røg derfor i Europa League, som jeg gik hen og vandt!

Her i transfervinduet inden sæsonstart på 2.sæson har jeg haft en helt forrygende omgang hvor Gareth Bale og Neymar er kommet til, og jeg har lige sikret mig Ter Stegen til Januar Smiley) - Har dog fået en sløv start på ligaen igen, grundet min lidt tynde trup, og mange skader blandt andet i forsvaret Skuffet(
Logged

Jonas Olkjær
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #128: 30 Jul 2013, 15:08 »

Nu har jeg kigget med herinde i lidt tid. og har også selv et save med Dortmund som jeg er godt tilfreds med.

er nået til 4 sæson
og i hele savet har jeg vundet følgende:

Tysk super cup x2
Tyske 1. liga
tyske pokaltunereing

og har fået en anden plads 2 gange og nået til semi finalen i CHL

Så er godt tilfreds med mine resultater indtil videre. men håber snart at jeg hiver CHL trofæet hjem da det er den store målsætning i det her save 
Logged

Jonas Olkjær
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #129: 31 Jul 2013, 13:16 »

Det blev heller ikke til noget CHL succes i denne sæson....
blev nummer 3 i gruppe spillet med Atletico madrid, Porto og Wien ...

Så nu vil jeg gerne vinde ligaen og Euro League. Næste år tager jeg CHL !!!
Logged

euthenasia
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #130: 31 Jul 2013, 15:13 »

Jeg har også startet et save med Dortmund, og er lige pt igang med 2.sæson.

Første sæson startede rædselsfuldt, og troede faktisk at jeg ville blive fyret, det gjorde det så ikke bedre, at Lewandowski blev skadet i et halvt år, men fik vendt den synkende skude og fik hevet en 2.plads i land. Jeg var så "heldig", at Lewandowski ønskede nye udfordringer, og jeg satte ham derfor til salg, i og med at han ikke rigtig havde spillet for mig, stadig var meget værd, og jeg havde fået god gang i Julian Schieber. Til min store overraskelse så jeg så, at Falcao var utilfreds i truppen, og at han gerne ville et smut til det tyske. Jeg prøvede derfor lykken og til klubben han kom via store bonusser og en okay løn, selvom det normalt ikke ligger til klubben. Men fik dog 200 mio for Lewandowski og kunne købe Falcao for sølle 235 mio, så skulle kun bruge 35 mio derudover jo. Da han kom til klubben fik jeg rettet op på den sløve start og fik en 2 plads. Han kunne dog ikke registreres til Europa, men jeg fik kun en 3 plads i ChL, og røg derfor i Europa League, som jeg gik hen og vandt!

Her i transfervinduet inden sæsonstart på 2.sæson har jeg haft en helt forrygende omgang hvor Gareth Bale og Neymar er kommet til, og jeg har lige sikret mig Ter Stegen til Januar Smiley) - Har dog fået en sløv start på ligaen igen, grundet min lidt tynde trup, og mange skader blandt andet i forsvaret Skuffet(

HOLD da helt på LardPedel. Hvordan søren har du fået råd til både Falcao, Neymar og Bale?!?!?! Opstemt Det da vanvittige signinger, selvom det modstrider lidt deres virkelige transferstrategi Smiley
Logged

LFC & OB!!!

euthenasia
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #131: 31 Jul 2013, 15:14 »

og Ter Stegen Smiley
Logged

LFC & OB!!!

larspedel
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #132: 04 Aug 2013, 00:52 »

Jeg har også startet et save med Dortmund, og er lige pt igang med 2.sæson.

Første sæson startede rædselsfuldt, og troede faktisk at jeg ville blive fyret, det gjorde det så ikke bedre, at Lewandowski blev skadet i et halvt år, men fik vendt den synkende skude og fik hevet en 2.plads i land. Jeg var så "heldig", at Lewandowski ønskede nye udfordringer, og jeg satte ham derfor til salg, i og med at han ikke rigtig havde spillet for mig, stadig var meget værd, og jeg havde fået god gang i Julian Schieber. Til min store overraskelse så jeg så, at Falcao var utilfreds i truppen, og at han gerne ville et smut til det tyske. Jeg prøvede derfor lykken og til klubben han kom via store bonusser og en okay løn, selvom det normalt ikke ligger til klubben. Men fik dog 200 mio for Lewandowski og kunne købe Falcao for sølle 235 mio, så skulle kun bruge 35 mio derudover jo. Da han kom til klubben fik jeg rettet op på den sløve start og fik en 2 plads. Han kunne dog ikke registreres til Europa, men jeg fik kun en 3 plads i ChL, og røg derfor i Europa League, som jeg gik hen og vandt!

Her i transfervinduet inden sæsonstart på 2.sæson har jeg haft en helt forrygende omgang hvor Gareth Bale og Neymar er kommet til, og jeg har lige sikret mig Ter Stegen til Januar Smiley) - Har dog fået en sløv start på ligaen igen, grundet min lidt tynde trup, og mange skader blandt andet i forsvaret Skuffet(

HOLD da helt på LardPedel. Hvordan søren har du fået råd til både Falcao, Neymar og Bale?!?!?! Opstemt Det da vanvittige signinger, selvom det modstrider lidt deres virkelige transferstrategi Smiley

Dette er sket gennem salg, og så har jeg lavet den aftale, at jeg skal afdrage over 48 mdr Smiley). Ja det var også det jeg tænkte Opstemt, men startede med Falcao, og tænkte, at hvis bare det er en spiller, så går det nok. Men så blev de andre sat til salg, og ville skifte, så blev jeg nødt til, at prøve dem også. Jeg har solgt Gundogan, Kuba og Lewandowski Smiley
Logged

snaever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #133: 16 Aug 2013, 09:31 »

Er det kun mig der oplever at spillerne kommer meget sent hjem fra ferie? Har allerede spillet én reservekamp mod Lyon hvor jeg stillede med reserveholdet......
Logged

“This city has two great teams - Liverpool and Liverpool reserves.” - Bill Shankly

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #134: 16 Aug 2013, 11:35 »

Er det kun mig der oplever at spillerne kommer meget sent hjem fra ferie? Har allerede spillet én reservekamp mod Lyon hvor jeg stillede med reserveholdet......

Nej, de kommer desværre meget sent hjem. Desværre også så sent at det er sært at få dem i kampform til Super cuppen mod Bayern.

Men det skyldes den lange sæson de havde sidste sæson (IRL), hvor Dortmund spillerne så fik en længere ferie..
Logged

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010