home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23341
  0 Brugere, 359 Gæster Online.

Indlæg: 1132852 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: rodeoneerer
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | | | |-+  Liverpool FC
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 26 27 [28] 29 30 ... 33 Udprint
Forfatter Emne: Liverpool FC  (Læst 81827 gange)
Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Liverpool FC
« Svar #405: 02 Mar 2013, 22:02 »

Nogen der har erfaring med hvor lang tid Gerrard holder?

Jeg er snart færdig med 3. sæson, og han styrer stadig midtbanen for vildt. På 3. sæson er han stadig ass kongen og for 3. sæson har han rundet de 10 mål, og mangler stadig 8-12 kampe.

Men han skal som regel skiftes ud i hver kamp og når han endelig spiller en hel kamp skal han have en pause i den næste.

Så hans tid er ved at rinde ud, men hvor lang tid har i fået ham til at holde??

Jeg oplever 100 % det samme bare i 4. sæson. Han får naturligvis ikke lige så mange kampe som førhen, men har præsterer til gengæld rigtigt godt med, ligesom du nævner, masser af mål og oplæg. Især i kampene mod store hold synes jeg han imponerer. Han fortsætter ihf hos mig indtil han selv siger stop! Smiley
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Fogt
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Liverpool FC
« Svar #406: 02 Mar 2013, 22:08 »

Så kom jeg endelig i gang med et save i FM13 og det blev selvfølgelig Liverpool med den nye update. Jeg har valgt ikke at købe nogle spillere i første vindue, dog blev jeg nød til at hente Harry Kewell da jeg så han var på fri.  crazy

Men ellers kører jeg med de spillere her indtil minimum 2. sæson. Taktikken er en flad 4-4-2.

Reina/Brad Jones - Enrique/Robinson - Agger/Coates - Skrtel/Carragher - Johnson/Kelly - Downing/Coutinho - Allen/Lucas - Gerrard/Henderson/Jonjo - Sterling/Assaidi/Suso - Suarez/Sturridge - Borini/Adam Morgan/Samed Yesil

Førstnævnte plejer at starte, mens nr. 2 er reserve og får konsekvent cupkampene.

Rollerne er Målmand (F) - Back (S) - Center forsvarer (D) - Center forsvarer (D) - Back (S) - Kantspiller (S) - Bolderobrende (D) - Fremskudt playmaker (O) - Kantspiller (S) - Komplet angriber (O) - Skarpretter (O)

(S) = Support
(D) = Defensiv
(O) = Offensiv

Jeg er videre til gruppespillet i EL med samlet 4-0 over Stabæk og 5-2 over Legia. Er havnet i gruppe med Metallist, Heereveen og Dinamo Buc.

I PL har jeg spillet hjemme mod Everton og vundet 3-1, ude Southampton og vundet 3-0 og hjemme mod QPR og vundet 2-1.


Hvor langt er i andre efterhånden?
Logged

Gry Marie 11.03.12

Nor 19.04.15
Anna Eline 31.08.21

JKJ
Gæst
 
Sv: Liverpool FC
« Svar #407: 04 Mar 2013, 08:56 »

Så kom updaten med transfers.

Havde egenligt bestemt mig til at jeg bare ville spille videre på det game jeg var igang med. Men kunne alligevel ikke lade være med at starte et nyt op. Sturridge og Cotinho ser jo endda rigtig spændene ud.

Nu bliver mit problem bare at jeg skal have plads til de 2 førnævnte plus Suarez og Sterling  Huh
Og tildelsogså Borini, det bliver nok lige offensivt nok at smide dem alle på banen fra start Wink

Jeg vil som altid spille 4-3-2-1, med en flad 3 mands midtbane, 2 offensive fløje.
En opstilling ligende denne vil nok blive den foretrukne fra start:
Reina, GJ, Skrtel, Agger, Enrique, Gerrard, Hendo/Lucas, Allen/Hendo, Sterling, Suarez, Sturrigde.

Jeg er allerede igang med at omskole en masse spillere, feks skal Downing også spille VB som irl.

Der er ikke mange penge at gøre godt med så målet i første sæson er at kvalificere sig til mindst til EL, gerne en pokal i en af cup turneringerne og så ellers holde lønningerne i stramme tøjler.
Umiddelbart regner jeg ikke med at sælge nogen da truppen er meget tynd, det giver jo så det plus at de unge spillere får masser af spilletid og det har før givet pote så man ikke skal ud og hente nye ind, men man skal aldrig sige aldrig og alting har jo en pris hvis den er høj nok.
Logged

culaz
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Liverpool FC
« Svar #408: 07 Mar 2013, 18:33 »

Jeg er også begyndt et nyt spil med hjerte klubben liverpool.
Der er ikke foretaget nogle transfers, dog er en masse reserve spillere blevet lejet ud eks. Flana, Wisdom og Morgan.
Jeg har lavet en masse rokeringer i personalet, for at få det meste ud af træningen og få et godt scouting system.

Jeg har lavet 3 taktikker, hvor der bliver fokuseret på korte aflevering og højt offensivt presspil, og hårde tacklinger.
Den mest brugte bliver en 4-2-3-1
Reina
Johnson - Skrtel - Agger - Enrique
Gerrard - Lucas
Downing - Coutinho - Suarez
Sturridge

Derudover har jeg lavet en 4-1-2-2-1 og en 4-3-1-2

Håber at ende i top 4, men at komme i EL igen er også acceptabelt i første sæson.
Logged

Bill Shankly: "Mange regner fodbold for at dreje sig om liv eller død. Denne indstilling skuffer mig meget. Jeg kan forsikre jer om, at det er meget vigtigere end det!"

culaz
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Liverpool FC
« Svar #409: 08 Mar 2013, 13:01 »

Halvvejs igennem første sæson, og det er gået over alt forventning. Jeg ligger på en flot 1. plads i ligaen, videre fra gruppespillet i EL, og kom til kvartfinalen i Capital One.

Ligaen:
1. Liverpool 44pnt
2. Arsenal 39pnt
3. Tottenham 38pnt
4. QPR
5. City
6. United

Især forsvaret har været nøglen til succes, de 4 midterforsvarer Skrtel, Agger, Carra, og Coates er de 4 spillere med højeste bedømmelse på mit liverpool hold. Hvor den sidst nævnte virkelig har grebet chancen i cup og EL kampe med gnm. karakter på 7,81
Desuden har Sturridge især i starten af sæsonen banket mål ind som spids angriber, hvor han er delt topscorer i PL med 11 mål i 19 kampe.
Suarez har scoret 7 gange i PL og lavet 6 oplæg, fra venstre kanten hvor jeg spiller ham som indvendig angriber.
Suso har været en stor overraskelse hvor han spiller OMC rollen, når coutinho skal spares, her har Suso fået 16 førsteholdskampe i alle turneringer, 9 fra start, og han har kvitteret med 4 mål, 1 opløg og en gnm karakter på 7,13 

Nu er målet helt sikkert top 4, så det bliver chl i næste sæson.
Logged

Bill Shankly: "Mange regner fodbold for at dreje sig om liv eller død. Denne indstilling skuffer mig meget. Jeg kan forsikre jer om, at det er meget vigtigere end det!"

oliaal
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Liverpool FC
« Svar #410: 08 Mar 2013, 15:56 »

Halvvejs igennem første sæson, og det er gået over alt forventning. Jeg ligger på en flot 1. plads i ligaen, videre fra gruppespillet i EL, og kom til kvartfinalen i Capital One.

Ligaen:
1. Liverpool 44pnt
2. Arsenal 39pnt
3. Tottenham 38pnt
4. QPR
5. City
6. United

Især forsvaret har været nøglen til succes, de 4 midterforsvarer Skrtel, Agger, Carra, og Coates er de 4 spillere med højeste bedømmelse på mit liverpool hold. Hvor den sidst nævnte virkelig har grebet chancen i cup og EL kampe med gnm. karakter på 7,81
Desuden har Sturridge især i starten af sæsonen banket mål ind som spids angriber, hvor han er delt topscorer i PL med 11 mål i 19 kampe.
Suarez har scoret 7 gange i PL og lavet 6 oplæg, fra venstre kanten hvor jeg spiller ham som indvendig angriber.
Suso har været en stor overraskelse hvor han spiller OMC rollen, når coutinho skal spares, her har Suso fået 16 førsteholdskampe i alle turneringer, 9 fra start, og han har kvitteret med 4 mål, 1 opløg og en gnm karakter på 7,13 

Nu er målet helt sikkert top 4, så det bliver chl i næste sæson.


Jeg brænder virkelig for at spille med Liverpool, men har endnu ikke lykkes med at få gang i et ordenligt save. Nu bliver jeg helt nysgerrig af at læse dit indlæg. Må jeg eventuelt høre lidt mere om holdinstruktioner og roller? Har selv senest forsøgt med både 4-2-3-1 samt 4-3-2-1 altså med OMC rykket en tak tilbage så der spilles med en flad central tremands midtbane. Har med disse forsøgt at kopiere Brendans filosofi og ideer med korte afleveringer og højt presspil, men på trods af min høje boldbesiddelse (og til tider mange afslutninger) så skaber jeg slet ikke nok åbne chancer. Generalt oplever også mangel på effektiviet.
Logged

culaz
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Liverpool FC
« Svar #411: 09 Mar 2013, 00:43 »

Jeg brænder virkelig for at spille med Liverpool, men har endnu ikke lykkes med at få gang i et ordenligt save. Nu bliver jeg helt nysgerrig af at læse dit indlæg. Må jeg eventuelt høre lidt mere om holdinstruktioner og roller? Har selv senest forsøgt med både 4-2-3-1 samt 4-3-2-1 altså med OMC rykket en tak tilbage så der spilles med en flad central tremands midtbane. Har med disse forsøgt at kopiere Brendans filosofi og ideer med korte afleveringer og højt presspil, men på trods af min høje boldbesiddelse (og til tider mange afslutninger) så skaber jeg slet ikke nok åbne chancer. Generalt oplever også mangel på effektiviet.

Forsvar:
Jeg spiller med wingbacks med automatisk mentalitet, Skrtel som alm. central og så agger som boldspillende.

Midtbane:
Gerrard Dybdeliggende (støtte) og Lucas boldvindende (Forsvar)
Downing kant (angreb), Coutinho fremskudt playmaker (støtte) og Suarez Indvendig Angriber (Angreb)
Sturridge Skarpretter (angreb)

Jeg har afleveringer til alm., var meget i tvivl om det skulle være kort eller alm., har før haft succes med kort også.
Presspil som højt
Tacklinger hårde.
Og alt andet er almindeligt.

Når jeg så spiller kamp, siger jeg hold boldbesiddelse og spil i fødderne Smiley
Logged

Bill Shankly: "Mange regner fodbold for at dreje sig om liv eller død. Denne indstilling skuffer mig meget. Jeg kan forsikre jer om, at det er meget vigtigere end det!"

Fogt
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Liverpool FC
« Svar #412: 09 Mar 2013, 20:02 »

I kan da også lige få en update fra mig af.

Jeg er kommet til januar og har stadig ikke hentet nogle, hvilket også først bliver til sommer hvor jeg får Ospina på en fri transfer.

I ligaen ligger jeg nr 2 og har spillet 23 kampe, vundet de 15, spillet 6 uafgjorte og tabt 2 kampe mod Southampton og QPR. Sidstnævnte slog mig også ud af Liga cuppen i første runde helt efter planen. Jeg er videre til FA CUPPENS 4. runde hvor Walsall venter efter Leeds blev slået ud 3-0

i EL kom vi videre som nr. 2 i gruppe med Heereeven, Metallist og Dinamo Buc. Metallist gik videre som nr. 1. I første knald eller fald kamp venter Bordeaux.

De bedste spillere er Suarez med 15 mål og 10 assist i 32 kampe, mens Gerrard har imponeret helt vanvittigt med 11 mål og 6 oplæg i bare 15 kampe. Borini har også spillet rigtig godt blev dog desværre skadet. Men indtil skaden spillede han 14 kampe og scorede 10 mål,

Målet med sæsonen er helt klart bare CL kvalifikation så at vi ligger nr. 2 med blot 4 point op til City er helt klart bare en bonus.
Logged

Gry Marie 11.03.12

Nor 19.04.15
Anna Eline 31.08.21

JKJ
Gæst
 
Sv: Liverpool FC
« Svar #413: 09 Mar 2013, 22:14 »

Så er jeg nået ind i januar i 1. sæson.
Det går egenligt ganske ok, er nr 3 i PL, videre i EL og ude af den lille cup.

I PL går det lidt op og ned, ikke fordi jeg taber så mange kampe, men har spillet 10 uafgjorte ud af 21 kampe og har til tider svært ved at lukke kampene. Af de resterende 11 kampe er 10 vundne og 1 tabt.
I den lille cupræg jeg lynhurtigt ud, skulle møde Tottenham og da jeg var lidt hårt presset af skader og trætte spillere besluttede jeg mig for at det måtte gå som det gjorde og det endte så med et for mig heldigt nederlag på kun 0-2.
I FA cuppen skal jeg møde Swansea i 3. runde.
EL skulle jeg bare videre fra så det blev en blandet landhandel, hvor kampe skulle vindes men samtidig skulle de unge spillere som Wisdom, Lussey (nogen der bruger ham, han er faktisk en ganske god back-up), McLauglin og Sosu have chancen. Det gav en samlet 2. plads i gruppen og nu skal jeg møde Bordeaux i første knock-out kamp.

Det har indtil nu givet disse kampstats:
32 kampe: 17 vundne - 12 uafgjorte - 3 tabte, mål difference 47-23

Af spillere har især Coutinho overrasket mig for vildt. Han skulle bruges som reserve, men er nu sikker på en startplads i de vigtige kampe.
Gerrard er som altid helt i top sammen med Agger og Skrtel.

Jeg havde en "sort november" hvor jeg ikke vandt i 7 kampe i træk, 2 nederlag og 5 uafgjorte som har gjort at jeg har roteret og kæmpet for at finde den rette opstilling.
Derfor har jeg heller ikke en topscore som har lavet masser af mål, Suarez, Borini  har lavet 7 hver, mens Gerrard, Coutinho og Sturridge hver har lavet 6.
Gerrard har lavet 7 ass, Suarez 6, og Hendo 3. Her det måske lidt sjovt at bemærke at der indtil nu er 22 spillere der er noteret for en ass.

Der er ikke sket alverden på tranfermarkedet og det vil der nok heller ikke ske. Jeg ligger lige på grænsen på mit lønbuget, jeg har prioriteret at få forlænget en masse kontrakter som har gjort at min budget er noget presset,
Resten af januar måned skal især reserve truppen trimmes godt igennem og her håber jeg på at få nogen væk, de fleste har jeg sat til 0 dkr i transfersum men så sparer jeg da ihf lønnen hvis de smutter.

Jeg tror ikke der bliver hentet nogle, så skal jeg da ihf komme uventet til penge Wink
Logged

culaz
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Liverpool FC
« Svar #414: 11 Mar 2013, 16:18 »

Første sæson er færdig spillet og hvilken sæson. Liverpool har vundet deres 19. mesterskab og første PL titel. Med 8 kampe igen første jeg med 10 point til nummer 2, men svingende form i de sidste kampe gjorde, at mesterskabet skulle afgøres i sidste kamp. Her kom QPR på besøg, og kampen blev vundet 2 - 0.
Liverpool 80pnt
Chelsea 78pnt
Tottenham 78pnt
Man City 76pnt
Arsenal 76pnt
United 68pnt
Som det kan ses var det meget tæt i toppen.

FA cuppen blev overraskende også vundet, efter at have besejret Hartlepool, City, Newcastle, Leicester og Tottenham, ventede en kamp mod Norwich på Wembley, og kampen blev vundet 3 - 2.
Valencia slog mig ud i semifinalen i Europa league, så alt i alt en sæson over alt forventning.

Spillernes præstation:
Reina spillede hele 63 kampe og holdte buret rent i 27 af disse kampe, 20 gange i PL og blev PL's bedste målmand.
Midterforsvaret har været helt suverænt, hvor alle 4 har fået mange kampe.
Agger - 7,56
Skrtel - 7,50
Coates - 7,81
Carragher - 7,56

Lucas og Gerrard har været de foretrukne på de 2 centrale midtbane pladser, og har gjort det rigtig godt.
Sturridge blev min topscorer med 28 mål i alle turneringer, Suarez har scoret 15 mål fra venstre kanten og har været svingende i sine præstationer og håber det bliver bedre i næste sæson.

Talenterne har gjort det overraskende godt i denne sæson:
Sterling 33(8) kampe, 10 mål, 6 oplæg, 7,06 gns.
Mclaughlin 5 kampe
Suso 19(17) kampe, 6 mål, 2 oplæg, 7,03 gns.
Jack Robinson 17(3) kampe, 7,19 gns.
Coutinho 41(4) kampe, 11 mål, 9 oplæg, 7,15 gns.

Mclaughlin, Yesil og Ibe bliver rykket op til næste sæson og satset på Smiley



« Seneste Redigering: 11 Mar 2013, 16:20 af culaz » Logged

Bill Shankly: "Mange regner fodbold for at dreje sig om liv eller død. Denne indstilling skuffer mig meget. Jeg kan forsikre jer om, at det er meget vigtigere end det!"

Fogt
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Liverpool FC
« Svar #415: 11 Mar 2013, 16:59 »

Mclaughin gør det faktisk udemærket. Jeg havde en periode over 3 kampe hvor Kelly, Johnson og Carragher alle var skadet og Wisdom udlejet. Han spilede blandt andet en kamp mod United og gjorde det faktisk helt okay Smiley

Jeg har desværre været hårdt ramt af skader til ved Sterling, så det er meget få kampe han har fået. Men jeg satser virkelig på at han bliver det helt store for mit hold. Jack Robinson, Suso, Yesil, Morgan er allerede ind over holdet.

Har noget haft Ibe oppe og spille nogle kampe?
Logged

Gry Marie 11.03.12

Nor 19.04.15
Anna Eline 31.08.21

culaz
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Liverpool FC
« Svar #416: 11 Mar 2013, 17:08 »

Mclaughin gør det faktisk udemærket. Jeg havde en periode over 3 kampe hvor Kelly, Johnson og Carragher alle var skadet og Wisdom udlejet. Han spilede blandt andet en kamp mod United og gjorde det faktisk helt okay Smiley

Jeg har desværre været hårdt ramt af skader til ved Sterling, så det er meget få kampe han har fået. Men jeg satser virkelig på at han bliver det helt store for mit hold. Jack Robinson, Suso, Yesil, Morgan er allerede ind over holdet.

Har noget haft Ibe oppe og spille nogle kampe?

Ja, Mclaughlin gjorde det også godt i de 5 kampe han fik for mig.
Nej har ikke haft Ibe oppe endnu, men han får helt sikkert kampe i den nye sæson. Jeg overvejer at købe Luke Shaw til venstrebacken i stedet for Robinson, men har i gamle FM spil altid haft stor succes med Robinson.
Logged

Bill Shankly: "Mange regner fodbold for at dreje sig om liv eller død. Denne indstilling skuffer mig meget. Jeg kan forsikre jer om, at det er meget vigtigere end det!"

Fogt
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Liverpool FC
« Svar #417: 11 Mar 2013, 22:13 »

Ja, Mclaughlin gjorde det også godt i de 5 kampe han fik for mig.
Nej har ikke haft Ibe oppe endnu, men han får helt sikkert kampe i den nye sæson. Jeg overvejer at købe Luke Shaw til venstrebacken i stedet for Robinson, men har i gamle FM spil altid haft stor succes med Robinson.

Du kunne jo evt. rykke Enrique op på venstre fløj, og på den måde gøre plads til de to unge englændere?  Smiley
Logged

Gry Marie 11.03.12

Nor 19.04.15
Anna Eline 31.08.21

JKJ
Gæst
 
Sv: Liverpool FC
« Svar #418: 11 Mar 2013, 22:39 »

Jeg har omskolet McLaughlin til også at spille venstreback. Dvs der er flere muligheder for spilletid til ham plus der ikke skal bruges penge på en ny back Wink

Ang Ibe har jeg i et tidligere spil gjort brug af ham fra 2. sæson og han blev faktisk bedre end Sterling i den 3. sæson.

Er der nogen der har brugt Lussey? Jeg blev nød til at bruge ham af nød, nu er han på 4 stjerner kort før 1. sæson er slut.
Så ham skal der helt sikkert satsets lidt mere på i den kommende sæson Smiley
Logged

culaz
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Liverpool FC
« Svar #419: 12 Mar 2013, 02:10 »

Du kunne jo evt. rykke Enrique op på venstre fløj, og på den måde gøre plads til de to unge englændere?  Smiley

Tror planen er at leje Robinson ud i den her 2. sæson, hente shaw og så sælge enrique til 3. sæson, for så at satse på de 2 unge englændere Smiley
Logged

Bill Shankly: "Mange regner fodbold for at dreje sig om liv eller død. Denne indstilling skuffer mig meget. Jeg kan forsikre jer om, at det er meget vigtigere end det!"

Sider: 1 ... 26 27 [28] 29 30 ... 33 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010